Onrust en oogschade door blauw in ledlicht?

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Berichtdoor Vegamobiel » 30 jan 2015, 16:46

Wat moet ik hier mee?

[img]http://www.cobouw.nl/binaries/content/gallery/beeld/nieuwsbeeld/e-installatie/2015/01/28/ledlamp-crop.jpg
[/img]
Den Haag - De Gezondheidsraad pleit voor de ontwikkeling van ledverlichting die minder blauw afgeeft en meer onderzoek naar de gezondheidseffecten van ledlicht.

Ledlicht wordt niet alleen veel toegepast in verlichting, maar ook in beeldschermen van onder meer computers, smartphones en tablets. ledlicht bevat relatief veel blauw. Blauw licht maakt mensen meer alert, wat afhankelijk van het tijdstip van de dag gunstig, of juist ongunstig kan zijn.

Biologische klok
Licht in de donkere uren kan de biologische klok van mensen verstoren en zo ongunstige effecten op hun gezondheid en welbevinden hebben. Er zijn wetenschappelijke aanwijzingen dat ledlicht dit sterker doet dan ander licht. De biologische klok zorgt voor een cyclisch verloop van onder meer hartslag, hormoonsecretie, lichaamstemperatuur en cyclus van slapen en waken.Verstoring van de biologische klok kan leiden tot een kortere slaap, verminderde aandacht en een grotere kans op ongevallen.

Oogschade
Verder is daar het risico van oogschade. Door korte tijd in sterk licht te kijken kan het netvlies beschadigen en het gezichtsvermogen aangetast raken. Blauw licht is het schadelijkst, zo stelt de raad, die daarom pleit voor ontwikkeling van producten die ledlicht met minder blauw afgeven. Daarnaast wil de gezondheidsorganisatie meer onderzoek naar de gezondheidseffecten van ledlicht.
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Re: Onrust en oogschade door blauw in ledlicht?

Berichtdoor Astrosmurf » 30 jan 2015, 20:08

Dat gaat over leds die koud wit licht verspreiden, daar zit idd veel blauw en /of veel uv licht in.
Leds met warmwit licht ,vergelijkbaar met de temperatuur van een gloeilamp hebben dat al veel minder. Dat wit-blauwe licht kan slaapproblemen veroorzaken, als het donker is maakt het lichaam melatonine aan, wanneer er verlichting aanwezig is, valt deze productie stil. Het lichaam gaat naar dagmodus om zo te zeggen. Gevolgen op langere termijn kunnen zijn : concentratieverlies door slaaptekort, prikkelbaarheid, verminderd immuunsysteem, en er zijn zelfs aanwijzingen dat er ook een medeoorzaak is voor borst-en prostaatkanker, alsook ontwikkeling van diabetes type 2.

Dat gaat trouwens niet alleen op voor leds, ook metaalhalidelampen die tegenwoordig erg in trek zijn als verlichting op fabrieksgebouwen en terreinen,(die felle witte lichtkotsers) hebben veel blauw licht in hun spectrum.
In de buitenlucht speelt dan vooral de lichtvervuiling en hinder op de natuur een rol. Wit licht zorgt voor 3X meer lichtvervuiling dan monochromatisch licht, en heeft negatieve effecten op nachtdieren.
Astrosmurf

Berichtdoor Astrosmurf » 27 feb 2015, 12:43

Een artikel over de gevaren van blauw (led)licht:
http://www.engineersonline.nl/artikelen ... video.html
Astrosmurf

Berichtdoor Kasper » 10 sep 2015, 05:56

Als gevolg van een oogkasziekte kan ik geen led verlichting verdragen.

Ik lijd namelijk aan chronische weefselontsteking met sterk bindweefselvorming ten gevolge van radiotherapiebehandeling achter mijn oogkas. Door die weefselschade, veroorzaakt door de radiotherapie, hebben mijn weefsels een verminderde functionele reserve dan andere, waardoor ik uitermate gevoelig geworden ben voor allerlei stralingen, zowel voor ioniserende stralingen als voor elektromagnetische stralingen. Citaat: Mensen die beperkingen ondervinden door de hoeveelheid aan Elektro Magnetische Velden (EMV). De een is totaal uitgeschakeld in deze huidige maatschappij en de ander kan nog enigszins ‘meekomen’.: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... t-ehs.html

Twee maand geleden heb ik namelijk mijn klassieke beeldbuis vervangen door een LED-smart tv, wat een vergissing bleek te zijn. Want na anderhalf uur tv kijken nam de ontsteking achter mijn oogkas belangrijk toe alsook hoornvliespijn door dit nieuw technologisch beeldscherm. Ik kan dus niet meer naar programma's kijken op tv.

De verlichting van mijn computerscherm kan ik beter verdragen, aangezien dit nog een LCD-scherm is (dergelijke verlichting is minder agressief voor de ogen). Mocht mijn computerscherm stuk gaan, kan ik ook niet meer met de pc werken, aangezien er nog maar enkel LED-schermen worden verkocht.

Trouwens, oogschade door ledlicht dreigt in de nabije toekomst een epidemie te worden, zo stellen Spaanse onderzoekers; de schade is onomkeerbaar!: http://www.livescience.com/31949-led-li ... amage.html .
Laatst bijgewerkt door Kasper op 10 sep 2015, 08:59, in totaal 3 keer bewerkt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Kasper » 10 sep 2015, 08:26

Gezien mijn probleem met LED-tv's, ben ik op zoek naar een tweedehands klassiek beeldbuis of LCD tv. Mocht er nog iemand dergelijk toestel in zijn bezit hebben en willen verkopen, gelieve mij dan te contacteren via privébericht.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Vegamobiel » 10 sep 2015, 10:22

Of jou klachten gerelateerd zijn met het geen wat jij verteld weet ik niet. Maar toen ik in de week bij de brillenwinkel was langsgeweest ivm een bril voor mijn pc vroegen ze of ik de extra blauwfilter op het glas wilde.
Ik weet niet of dat ze dat bij alle verschillende merken hebben, maar bij Hans Anders hebben ze blijkbaar een coating tegen het blauwlicht van led.

Vegamobiel
Vegamobiel

Berichtdoor Kasper » 10 sep 2015, 11:25

Vegamobiel schreef:Of jou klachten gerelateerd zijn met het geen wat jij verteld weet ik niet. Maar toen ik in de week bij de brillenwinkel was langsgeweest ivm een bril voor mijn pc vroegen ze of ik de extra blauwfilter op het glas wilde.
Ik weet niet of dat ze dat bij alle verschillende merken hebben, maar bij Hans Anders hebben ze blijkbaar een coating tegen het blauwlicht van led.
Vegamobiel

Het oorzakelijk verband tussen de LED tv en de verergering van de pijn, heb ik op de volgende manier vastgesteld: de verergering van de pijn ontstond vrij snel na het aanschaffen van de LED-TV. De klachten verlichte nadat ik enkele dagen niet meer naar tv keek. De ondragelijke pijn stak opnieuw de kop op zodra ik wederom TV begon te kijken. Dit probleem had ik niet met mijn klassiek beeldbuis.

Een bril ter bescherming van blauw licht vertrouw ik niet echt. De fabrikanten van TV's en dergelijke zouden er beter aan doen om per direct led verlichting in hun toestellen te vrijwaren.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Heeck » 10 sep 2015, 12:36

Een advies van de gezondheidsraad geeft weinig details.
Effecten op het bioritme zullen niemand verrassen.
en
http://www.gezondheidsraad.nl/sites/def ... 2_leds.pdf schreef: . . Of veelvuldige blootstelling aan ledlicht via verlichting en beeldschermen bijdraagt aan het ontstaan van netvliesschade, of deze in bestaande gevallen verergert, valt op dit moment niet te zeggen. Gezien de hoge vlucht die de toepassing van leds heeft genomen en naar verwachting zal blijven nemen, is het verstandig om hier uit voorzorg onderzoek naar te laten doen.

De technologische ontwikkelingen op het gebied van verlichting gaan reeds in de goede richting. Zo zijn er inmiddels witte ledlampen op de markt die licht met een kleiner aandeel blauw afgeven dan de eerste generaties van deze lampen. Ledverlichting heeft echter een lange levensduur, waardoor reeds verkochte lampen met een relatief groot aandeel blauw waarschijnlijk nog wel een tijd zullen worden gebruikt.
Bij beeldschermtechnologie krijgt het verband tussen de samenstelling van het uitgestraalde licht en de biologische klok van de gebruiker nog relatief weinig aandacht. Op afzienbare termijn zijn echter de eerste beeldschermen te verwachten waarvan het uitgestraalde licht minder blauw bevat.

blijft wat vaag.

En voor de nieuwsgierigen de verkenning door het RIVM:
http://www.rivm.nl/dsresource?objectid= ... ne&ns_nc=1 schreef: . . . Belangrijke kennishiaten die geïdentificeerd zijn: 1) het gebrek aan inzicht in de daadwerkelijke blootstelling van mensen aan de lichtbronnen die relatief veel blauw licht uitzenden; hierbij zijn vooral aspecten als lichtspectrum, intensiteit, duur en tijdstip van blootstelling van belang en 2) het ontbreken van onderzoek naar de mogelijke gezondheidsrisico’s van blauw licht; zowel korte als lange termijn gezondheidseffecten. Voor schematische weergave van de centrale vragen in dit rapport en de belangrijkste kennishiaten zie Figuur 9.. . .

Ik ga die niet samenvatten, want dan laat ik waarschijnlijk net dat weg wat iemands specifieke belangstelling heeft.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Kasper » 10 sep 2015, 13:08

Hierbij nog een interessant artikel dat zich buigt over de schadelijke effecten van ledlicht. De info is diepgaand en erg professioneel: http://www.olino.org/articles/2009/08/2 ... an-het-oog
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 10 sep 2015, 14:53

@Kasper,
wees niet zo pessimist, er zijn nog heel wat manieren om aan LEDs te ontsnappen zowel voor computer als TV (maar niet voor tablets of smartphones, dan moet het een e-reader worden).
Niet alle TVs zijn met LED verlichting, er zijn nog heel wat plasma schermen in de handel en daar zitten zero LEDs in. Eventueel ben ik zelfs bereid met jou te ruilen, jouw LED voor mijn plasma.
Idem voor computerschermen (monitors): het scherm is steeds in LCD uitgevoerd, het is de achtergrondverlichting die het verschil maakt, LED of TL, er zijn er nog heel wat te koop (of te ruil ?) met TL lampen als achtergrondverlichting.
en nu meer algemeen:
Wie weet welk deel van het spectrum (temperatuur of golflengte) dat een LED lamp uitzendt "schadelijk" of hinderlijk zou zijn ?
Als dat gekend is moet het toch eenvoudig zijn om een bril te kopen/maken die dergelijke frekwenties filtert, niet door laat?
Zou er dan een deel van waarheid zitten in die annonce van de brillenwinkel voor blauwe glazen ?
PS nog een tip: de meeste monitors hebben een knopje of menu functie om de helderheid van het scherm aan te passen. Ik gebruik die dagelijks, naar gelang het moment van de dag en de verlichting in de kamer. Steeds zo laag mogelijke helderheid en toch goed leesbaar. Ook het scherm van een TV is gemakkelijk aan te passen. Te helder of te veel contrast kan vermoeiend zijn.
Ben je wel zeker dat de LEDs het probleem veroorzaken ?
Later toegevoegd:
Dat artikel van Olino over blauwe-licht-schade is niet van toepassing op schermen, enkel op direct licht van sterke lampen. (of van een lasapparaat dat ook UV uitzendt)
Het licht van een scherm waar je naar kijkt is veeeeel zwakker en al gefilterd door de LCDs in het scherm zelf die naargelang het beeld enkel een bepaalde kleur doorlaten.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik overtuigd geraakt dat de uitleg van jouw probleem elders te zoeken is, waarschijnlijk in de afstelling va het beeldscherm of het contrast met de omgeving, of een medische oorzaak ?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 10 sep 2015, 19:03

De achtergrondverlichting is 1 factor, maar de voornaamste factor is de korte golflengte.

Ook al had ik het niveau van de achtergrondverlichting zodanig verlaagt, de kleuren flets gemaakt - het verminderde de toegenomen ontsteking nauwelijks of niet. Integendeel, de pijn werd alsmaar ondragelijker door iedere dag naar dat scherm te kijken. De acute pijn nam langzaam af door niet meer te kijken naar tv.

Sterker nog: wanneer mijn huisgenoot naar haar tv programma aan het kijken is met de led smart tv, terwijl ik gewoon rondloop in de woonkamer, worden mijn ogen bloeddoorlopen en begint de ontsteking te verergeren – zonder ook maar één blik te werpen naar dat scherm. Gewoon door die korte golflengte die in de woonkamer verspreid wordt en door het oogvocht, waarmee de oogbol is gevuld, wordt geabsorbeerd. De belangrijkste oorzaak van het optreden van de verergering van mijn klachten, ligt m. i. dan ook bij de korte golflengte die vrijkomt bij dergelijke verlichting.

Ik had al reeds geïnformeerd bij firmas’s, zoals daar zijn Carrefour, Media Markt, Vandenborre, enz.: een gewone LCD scherm, waarbij dus geen led verlichting wordt gebruikt, zijn niet meer leverbaar. Ook niet meer te verkrijgen in Nederlandse webwinkels.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 11 sep 2015, 01:13

?????
Plasma TVs zijn nog steeds te koop, nieuw en tweedehands, en kunnen ook als computer monitor gebruikt worden.
Laat toch eens onderzoeken of er geen andere verklaring bestaat voor jouw oogirritatie.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Vegamobiel » 11 sep 2015, 10:15

Ik vind het wel gek dat jij steld dat de fabrikanten al hun toestellen moeten aanpassen, zodat er ( volgens jou) geen led meer gebruikt gaat worden.
Dit is heel kort door de bocht. Er zijn misschien een handvol mensen die er last van zouden hebben. En dan zouden alle toestellen veranderd moeten worden.
Dan mag er natuurlijk ook geen brood met gluten verkocht worden, want daar zijn een aantal personen overgevoelig voor. Ook het zout mag dan niet meer gebruikt worden want daar zijn er ook een aantal die dat niet mogen, enz.
Dat is echt niet realistisch.
Ik zeg niet dat jij er geen last van hebt, maar er is volgens mij geen oorzakelijk verband. Dat je zelfs pijn in de ogen krijgt als je in de zelfde ruimte zit als er iemand tv zit te kijken, vind ik zeer straf. Het kan even goed zo zijn dat jij dan denkt dat "hé de tv staat aan ik ga last krijgen aan mijn ogen" de bewering dat het blauwe schijnsel door je traanvocht wordt geabsorbeerd vind ik heel gek.
Maar zoals nog is gezegt, als jij daar last van hebt, dan moet je er iets aan doen, dat stoort niemand. Maar blijf daar bij. Ga niet verder!
Vegamobiel

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 13:56

Vegamobiel schreef:
Ik zeg niet dat jij er geen last van hebt, maar er is volgens mij geen oorzakelijk verband. Dat je zelfs pijn in de ogen krijgt als je in de zelfde ruimte zit als er iemand tv zit te kijken, vind ik zeer straf. Het kan even goed zo zijn dat jij dan denkt dat "hé de tv staat aan ik ga last krijgen aan mijn ogen" de bewering dat het blauwe schijnsel door je traanvocht wordt geabsorbeerd vind ik heel gek.Maar zoals nog is gezegt, als jij daar last van hebt, dan moet je er iets aan doen, dat stoort niemand. Maar blijf daar bij. Ga niet verder!

Stralingen die vrijkomen bij ledverlichting, worden wel degelijk geabsorbeerd door de ogen:{..} De oogbol is verder gevuld met oogvocht, wat een deel absorbeert van de straling {…} http://www.olino.org/articles/2009/08/2 ... an-het-oog

Uit reguliere vakbladen heb ik eveneens geleerd dat de ogen drie keer meer stralingen absorbeert dan de huid.

Bovendien heb ik dergelijke last nooit gehad met mijn klassieke beeldbuis !!!

Vegamobiel schreef:
Ik vind het wel gek dat jij steld dat de fabrikanten al hun toestellen moeten aanpassen, zodat er ( volgens jou) geen led meer gebruikt gaat worden. Dit is heel kort door de bocht. Er zijn misschien een handvol mensen die er last van zouden hebben. En dan zouden alle toestellen veranderd moeten worden.

Een handje vol? Oogletsels door ledverlichting dreigt in de nabije toekomst - een epidemie te worden, zo schrijven onderzoekers:
Sanchez Ramos said damaged retinas are likely to become an epidemic sometime soon because of the use of computer, mobile phone and TV screens, and even traffic lights and street lights, which have been gradually replaced with LED technology: http://www.upi.com/Science_News/2013/05 ... 368287606/
Laatst bijgewerkt door Kasper op 11 sep 2015, 21:59, in totaal 3 keer bewerkt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 14:03

willem_betz schreef:?????
Plasma TVs zijn nog steeds te koop, nieuw en tweedehands, en kunnen ook als computer monitor gebruikt worden.
Laat toch eens onderzoeken of er geen andere verklaring bestaat voor jouw oogirritatie.

Willem, stop met mijn probleem met LED-licht, die voor mij duidelijk merkbaar zijn, als ongegrond te verklaren. Want dit wekt boosheid op. Zorgaanbieders zouden ervaringen van patiënten moeten benutten om van te leren. Het enige wat u doet is alles en nog wat in twijfel trekken met alle catastrofale gevolgen van dien
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 11 sep 2015, 14:19

Kasper schreef:
willem_betz schreef:?????

Willem, stop met mijn probleem met LED-licht, die voor mij duidelijk merkbaar zijn, als ongegrond te verklaren. Want dit wekt boosheid op. Zorgaanbieders zouden ervaringen van patiënten moeten benutten om van te leren.

Nu wordt wel duidelijk wat jouw bedoelingen zijn. Dus hij wordt boos als gevraagd wordt om eens te overwegen of onderzoeken of er geen andere verklaring is. Wil je nu zo vriendelijk zijn een ander forum te gaan bevuilen met jouw groot gelijk. :evil:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 14:26

Willem, die verklaring moet ik niet gaan zoeken bij klinische incompetente oogartsen. De tijd dat ik de diagnoses en adviezen van artsen klakkeloos volgde, is al lang voorbij. Ik volg mijn eigen intuïtie, ervaring en kennis.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Renate » 11 sep 2015, 15:07

Dan wens ik uw veel succes in uw zoektocht naar 'bekwame' kwakzalvers die naar uw intuïtie willen luisteren. Die zullen er beslist zijn en handenwrijvend klaarstaan om u alle mogelijke oplossingen voor uw problemen te verkopen.
Renate

Berichtdoor willem_betz » 11 sep 2015, 15:17

Volgens de intuïtie van een betrouwbaar persoon, maar die hier anoniem wil blijven, worden zijn problemen veroorzaakt door een combinatie van LEDs, aardstralen, chemtrails en electrosmog. 8)
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 16:51

willem_betz schreef:Volgens de intuïtie van een betrouwbaar persoon, maar die hier anoniem wil blijven, worden zijn problemen veroorzaakt door een combinatie van LEDs, aardstralen, chemtrails en electrosmog. 8)

- Het geneeskundig proces – klinisch redeneren van klacht naar therapie,
-Vaardig communiceren in de gezondheidszorg – een evidence-baced benadering,
- Hoe dokters denken.

In voornoemede werken leert u hoe intuïtie, in combinatie met ervaring en kennis, kan bijdrage tot een goede diagnose en oorzakelijk verband.

Te weinig artsen hebben de gave van intuïtie
Laatst bijgewerkt door Kasper op 11 sep 2015, 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 17:11

Renate schreef:Dan wens ik uw veel succes in uw zoektocht naar 'bekwame' kwakzalvers die naar uw intuïtie willen luisteren. Die zullen er beslist zijn en handenwrijvend klaarstaan om u alle mogelijke oplossingen voor uw problemen te verkopen.

In de hierna vermelde link leest u hoe ik door de moderne medische geneeskunde mismeesterd ben geweest: http://www.schildklierforum.eu/viewtopic.php?f=12&t=339
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 11 sep 2015, 18:25

Het is hier niet de geschikte plaats om persoonlijke medische verhalen te bespreken, maar uit zijn verwijzing naar het schildklierforum merk ik op dat hij al ongeveer 30 jaar last heeft van zijn ogen als gevolg van een uitpuiling ervan door een ziekte van de schildklier. Toen waren er nog geen LEDs. Toen waren de artsen die hem onderzochten en behandelden de "schuldigen" en die zaten samen met de rechters in één groot complot tegen hem.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 11 sep 2015, 18:39

Niet de rechters, maar uw consorten, de medische gerechtsdeskundigen die de betrokken artsen de hand boven het hoofd hielden en meineed pleegden.

Zie ook website over corruptie medische gerechtsdeskundigen:
http://info3701.wix.com/stopmisbruik#!home/mainPage

Panorama: medische corruptie:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2346875

Bah, degoutant!
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Tom M » 11 sep 2015, 18:54

Er zijn drie dingen die ik niet begrijp:
1) We leven de gehele dag in blauw licht van onze natuurlijke blauwe hemel. Het hemelsblauw.
Kijk maar eens naar slagschaduwen bij open weer. Die hebben allemaal een blauwe schijn.
Kijk eens naar een sneeuwfoto: daar zit heel veel blauw in.

Is het dit blauw wat er in dit topic bedoeld wordt? Bij mijn weten is er per golflengte van het licht maar één bijbehorende kleur.

2) Als er iemand last heeft van het blauw van LED- of andere schermen dan is het toch een kleintje om de kleuren van dat scherm bij te regelen? Je kan het blauw er zelfs helemaal uitfilteren.
Bij de meeste schermen denk ik toch, want ik ken alleen maar de schermen war ik mee werk. Wat snap ik dan niet?

3) Waarom ga je niet naar een brillenwinkel om een bril met UV filter te kopen? Alle goede zonnebrillen hebben een UV filter.
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Berichtdoor Vegamobiel » 12 sep 2015, 18:43

Met een dubbel blindproef zakt hij zo door de mand.
Zoals dikwijls zal er wel iets zijn maar niet het geen dat men beweerd.
Ik vraag mij nog steeds af wat die vloeistof in het oog zou zijn, die de kortegolf bij hem absorbeert en hem rode ogen zou veroorzaken.
it's all in the mind
Vegamobiel

Berichtdoor willem_betz » 12 sep 2015, 19:08

Het zit niet enkel tussen zijn oren.
Die man heeft twee grote problemen:
1. een aantasting van het oog, waarschijnlijk TED Thyroid eye disease, een vervelende en hardnekkige auto-immuun ziekte van het oog wat vaak voorkomt in combinatie met een schildklierziekte.
http://www.btf-thyroid.org/index.php/thyroid/leaflets/thyroid-eye-disease-guide
2. een hardnekking geloof dat de artsen die zijn schildklier hebben behandeld verantwoordelijk zijn voor zijn probleem. Hij moet absoluut een "schuldige" vinden voor zijn probleem en dat geeft aanleiding tot erg complotdenken.
Waarschijnlijk heeft zijn beschuldigende en achterdochtige houding als gevolg dat hij niet wil weten van de mogelijke oplossingen om zijn probleem te verzachten. Hij weet het allemaal beter.
Jammer. :?
later aangepast (12/9), het woord "waarschijnlijk" toegevoegd, want op basis van dergelijke summiere gegevens is er natuurlijk geen zekere uitspraak mogelijk.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 12 sep 2015, 20:53

Zeg, snul, ik moet je teleurstellen. Mijn oogklachten zijn niet schildklier gebonden: "Investigatie naar systeemlijden/autoimmuunziekte is negatief", zo staat te lezen in mijn medisch dossier. 8)

Mijn minachting ten overstaan van u stijgt met de minuut. Ze snul

Loser!
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Kasper » 12 sep 2015, 21:52

Klinische incompetentie tiert welig tegenwoordig.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor willem_betz » 12 sep 2015, 23:21

TED is geen algemene systeemziekte, groot genie.
En ga nu maar snel elders kankeren.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Kasper » 13 sep 2015, 07:47

Zo staat te lezen in mijn dossier: onverklaarbare oogklachten, niet schildkliergebonden, geen aanwijzingen van dermatomyositis, noch aanwijzingen van autoimmuunziekten of andere systeemlijden. 8)

Allé groot licht, nu gij.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Digit » 13 sep 2015, 08:28

Kasper schreef:Zo staat te lezen in mijn dossier: onverklaarbare oogklachten, niet schildkliergebonden, geen aanwijzingen van dermatomyositis, noch aanwijzingen van autoimmuunziekten of andere systeemlijden. 8)

Allé groot licht, nu gij.

Waarbij ik mij de vraag stel of jij de artsen niet op een dwaalspoor hebt gezet met je eigenwijze prietpraat, bv. door het verzwijgen van symptomen die volgens jou niét aan je ooglijden mochten gekoppeld worden.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Kasper » 13 sep 2015, 08:43

Laat dergelijke suggestieve en tendieuze opmerkingen achterwege, gast. Dat geeft blijk van klinische incompetentie.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Digit » 13 sep 2015, 08:46

Kasper schreef:Laat dergelijke suggestieve en tendieuze opmerkingen achterwege, gast.

Waarom? Gezien voorgaande lijkt dit mij verre van onmogelijk!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Kasper » 13 sep 2015, 09:18

willem_betz schreef:TED is geen algemene systeemziekte, groot genie.
En ga nu maar snel elders kankeren.

Adiue!
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Vegamobiel » 13 sep 2015, 16:01

Het gaat je goed. Ps kijk eens in de kringwinkel daar hebben ze waarschijnlijk nog wel een crt tv
Vegamobiel

Berichtdoor Tom M » 13 sep 2015, 17:06

Een crt tv ?
Bij de kleurenversie zitten daar drie kathodestraalbuizen in.
Dat is een elektronen kanon die het scherm bewerkt met een elektronenstraal.
Nadeel is dat hiervoor hoge spanningen nodig zijn (in Volt) en die vervuilen de omgeving met röntgen stralen.
Geef mij dan maar een LED tv. Dat is veel veiliger.
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Berichtdoor Kasper » 16 sep 2015, 06:51

willem_betz schreef:Het zit niet enkel tussen zijn oren.
Die man heeft twee grote problemen:
1. een aantasting van het oog, waarschijnlijk TED Thyroid eye disease, een vervelende en hardnekkige auto-immuun ziekte van het oog wat vaak voorkomt in combinatie met een schildklierziekte.
http://www.btf-thyroid.org/index.php/thyroid/leaflets/thyroid-eye-disease-guide
2. een hardnekking geloof dat de artsen die zijn schildklier hebben behandeld verantwoordelijk zijn voor zijn probleem. Hij moet absoluut een "schuldige" vinden voor zijn probleem en dat geeft aanleiding tot erg complotdenken.
Waarschijnlijk heeft zijn beschuldigende en achterdochtige houding als gevolg dat hij niet wil weten van de mogelijke oplossingen om zijn probleem te verzachten. Hij weet het allemaal beter.
Jammer. :?
later aangepast (12/9), het woord "waarschijnlijk" toegevoegd, want op basis van dergelijke summiere gegevens is er natuurlijk geen zekere uitspraak mogelijk.

Willem, ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar ik ga dit toch doen, want laat nu precies dat zijn waarmee de betrokken arts was behept: beschuldigende uitingen, achterdochtigheid en complotdenken.

Want 1. Met haar achterdochtigheid heeft ze mijn Graves ofthalmopatie als steeds verdacht beschouwd. :shock:

Want 2. Ze beschuldigde mij van zelfverminking, lees: dat ik mijn bovenooglidzwelling en hoornvliesontsteking zelf veroorzaakt had (maar niet bewezen). :shock: :evil:

Want 3. Door haar complotdenken lijdt een bepaalde persoon ( ik heb identiteit weggelaten wegens privacy van de derden) volgens haar aan Munchausen syndroom en mij letterlijk en figuurlijk manipuleerde. :shock: :evil:

Dat mens was compleet geschift, de pedalen kwijt en klinisch incompetent! Want wie was mij aan het verminken? Zij gadverdamme met haar agressieve en destructieve behandelingen (radiotherapie + cortisone). Want het is gekend dat blootstelling aan ioniserende stralingen, die vrijkomen bij radiotherapiebehandeling, verschillende weefsels van het oog kan aantasten:

Alle anatomische strukturen van het oog kunnen getroffen worden
door ioniserende stralen. Na bestralingen doorgaans van meer dan 500 R
kunnen ontstekingen van de oogranden en de conjunctivae worden waargenomen,
deze verschijnen vanaf de 7e dag na de bestraling; ook ontstekingen
van het hoornvlies, die later verschijnen, zijn mogelijk; het
zal van de ontvangen dosis afhangen of het verloop met of zonder complicaties
(necrose, telangiectasiën, retractie, ulceratie, e.d. •••)
gepaard gaat.

Bron:
EU, 1962, 1966. Medische notities inzake de aandoening genoemd in de Europese lijst van beroepsziekten, 1962. Commissie van de Europese Gemeenschappen, Publikatieblad nr. 80, 31 aug 1962; nr. 147, 9 aug 1966

Doordat ze mijn Graves ofthalmopatie (GO) als steeds verdacht heeft beschouwd, geeft ze pertinent te kennen dat er geen sprake was van een actieve GO.

De rode, gezwollen oogleden, die zij altijd verdacht beschouwde, was het gevolg van eerdere routinematige blootstelling aan ioniserende stralingen van CT-scans. Telkens er een CT werd genomen ondervond ik maanden later opgezwollen oogleden, opgezwollen oogslijmvliezen en droge huid rondom de ogen.

Zowel de rode oogleden die ze niet in verband bracht met de CT’procedure, zowel heeft ze ook niet mijn hoornvliesletsels gekoppeld aan de radiotherapie.

En denkt u dat er ook maar één arts, uit het multidisciplinaire team, mijn hoornvliesletsels in verband heeft gebracht met de radiotherapie? Geen enkele. Net zo min ze mijn chronische pijn achter mijn linkeroog, opgekomen in augustus 2003, niet hebben gerelateerd aan de radiotherapie (langetermijnbijwerkingen).

Ook de plotse verergering van mijn ooglijden in 2010 dat gepaard gaat met rode oogleden, opgezwollen oogslijmvliezen en droge huid, wordt door mijn huidige oogarts niet in verband gebracht met de CT-scan van 2009 (reeds zesde nutteloos onderzoek!).

Hoe dat komt? Omdat nog steeds te veel artsen er van uitgaan dat dit onschuldige procedures zijn. De schadelijke effecten van dergelijke onderzoeken blijken groter te zijn dan eerst werd gedacht:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140604_01130367

http://www.veertigplusvitaal.nl/artikel ... schadelijk

Ze hebben mijn oogkassen compleet in de vernieling behandeld.

En de feiten worden nog straffer, maar dat is misschien voor later.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Digit » 16 sep 2015, 09:15

Kasper,

Ik kan (en wil) niet oordelen over de mate waarin je klachten terecht zijn. Fouten worden nu eenmaal gemaakt daar waar mensen actief zijn. Maar een boom kent men aan zijn vruchten, en ik verwacht dus geen kersen aan een kwatchelaar. Jouw voorgeschiedenis hier staat bol van de van-de-pot-gerukte aanvallen op de klassieke geneeskunde en van de lofzangen op de alterneuterij en op jouw zelfgeroemde onfeilbare "inzichten". Je hebt je geloofwaardigheid hier dus zelf vakkundig gesloopt. Ik ben dus zo vrij hier ernstig aan te twijfelen en niet te oordelen zonder de andere klok te hebben gehoord. Wat allicht niet zal gebeuren.

Vandaar dat ik de moderatie vraag om de opportuniteit van dergelijke eenzijdige klacht-tirades alhier in overweging te nemen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Kasper » 16 sep 2015, 09:27

Mijn geloofwaardigheid kan ik onderbouwen aan de hand van overtuigingstukken uit mijn dossier.

Ik heb de bewijsstukken hier voor mij liggen, mijn beste.
Gezondheidsrecht
Kasper

Berichtdoor Digit » 16 sep 2015, 09:37

Kasper schreef:Mijn geloofwaardigheid kan ik onderbouwen aan de hand van overtuigingstukken uit mijn dossier.

Ik heb de bewijsstukken hier voor mij liggen, mijn beste.

Hiervoor geldt hetzelfde als wat ik hierboven schreef: jouw selectie en geen wederwoord. In het licht van vroeger: non sequitur.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Volgende

Keer terug naar Wetenschap