De Aarde is hol!

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

De Aarde is hol!

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:11

Nu kun je de vraag stellen: Als de Aarde vergroot, vanwaar komt dit materiaal? Indien je een
verklaring zoekt voor het toenemen van de massa op aarde is er slechts 1 enkele manier waarop dit
zou kunnen, namelijk van externe origine.
a. Kometen en meteorieten.
De Aarde wordt al sinds het begin van zijn ontstaan, zo'n 4.6 miljard jaar geleden, geteisterd door
inslagen van kometen en meteorieten.
Stel dat er iedere dag eentje inslaat met een straal van 1 km, wat enorm overdreven is. Laten we
even berekenen:
V = 4/3*Pi*(1000m)³ = 4.186.666.666 m³ (1 m³ = 1.8 ton)
Gewicht meteoriet = 4.186.666.666 * 1.8ton = 7.535.999.988 ton
Totaal gewicht = 4.6 miljard * 365 * 7.535.999.988 = 12.652.943.979.852.000.000.000 ton
Als je nu weet dat de massa van de aarde 5.973.600.000.000.000.000.000 ton bedraagt, dan
% toename = 12.652.943.979.852.000.000.000 / 5.973.600.000.000.000.000.000 = 2.11% (sorry voor de nullen)
Houden we het op een meteorietinslag per jaar is dat 0.0057% toename, verwaarloosbaar klein
dus. Er zijn trouwens over de gans planeet slechts 170 grote meteorietinslagen gevonden.
b. Deeltjes vanuit de ruimte
Elke dag vallen er deeltjes vanuit de ruimte op aarde terecht. Een NASA rapport van 1967 schat het
op 55.000 tot 274.000 ton per dag
Das een gemiddelde van 164.500 ton per dag.
Totaal gewicht = 164.500 * 365 * 4.600.000.000 = 276.195.500.000.000.000 ton
% toename = 276.195.500.000.000.000 / 5.973.600.000.000.000.000.000 = 0.0042%

We kunnen concluderen dat de Aarde niet groter geworden is door kometen, meteorieten en
andere deeltjes vanuit de ruimte.
Dit wil zeggen dat de massa van de Aarde ongeveer gelijk blijft en dat het dus niet anders kan dat
de Aarde hol is of holler wordt met de jaren.

Dit is ongeveer het model (klopt wel niet helemaal, we zullen zien waarom):
Afbeelding
Pitcher

Re: De Aarde is hol!

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:15

De inwendige zon
Aurora's

Tijdens één van de grootste zonnestormen ooit waargenomen in 1859 werden er bijna overal ter
wereld Aurora's gezien. De zon heeft dus wel degelijk invloed op de verschijning van aurora's.
Maar zorgt de zon ook voor de kleinere aurora's die dagelijks aan de polen te zien
zijn? Het antwoord daarop komt van een zeer recent onderzoek van NASA van 1996
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/1997/ast09dec97_3/
Polaire fonteinen vullen magnetosfeer met ionen
09 december 1997
Sinds de late jaren '50 en '60 hebben wetenschappers geloofd dat het aardmagnetisch veld een groot
deel van de zonnewinden opvangt - geladen deeltjes stromen uit de zon - en zo een immense, komeetachtige
wolk van geëlektrificeerd gas vormt dat onze planeet omringt. Een toevallige ontdekking in de
jaren 1980 en de nieuwe gegevens die zijn verzameld sinds 1996 geven aan dat de magnetosfeer even
goed kan worden gevuld door een fontein van energiek gas die uit de noord- en zuidpool spuit.
Afbeelding
"De conventionele wijsheid uit de tijd dat ik op school zat 30 jaar geleden, was dat deze ionen zo veel
energie hebben (ongeveer 1.000 elektron-volt [1 keV]) en zij wel van de zon moéten komen. " aldus
Chappell, NASA / Marshall 's associate directeur voor de wetenschap.
"Waarom zou het uit de ionosfeer komen?" vroeg Giles, herhaalde zo het denken van de jaren 1960 en
'70. De ionosfeer, de bovenste laag van de atmosfeer van de aarde van ongeveer 60 km en hoger, is
samengesteld uit geïoniseerde atomen en moleculen.
"Het is te kort door de bocht. Wat ze opmaten was verondersteld afkomstig te zijn uit de zonnewinden,
omdat de energieën overeenkwamen. '
...
De denkwijze begon te veranderen in het midden van de jaren 1980 als gevolg van de lancering van
twee Dynamics Explorer satellieten in augustus 1981 ontworpen om de magnetosfeer van de aarde te
bestuderen.
DE-1 uitgevoerd met een Ion Chappell's Mass Spectrometer (RIMS), ontworpen om de
hoeveelheid plasmasfeer te meten.

Tot verbazing van Chappell, de echte vondst was rond de noordpool, waar RIMS gassen registreerde
die opwaarts vanuit de ionosfeer uitgespuwd worden in de ruimte ...
"Hoe meer we het meten," zei hij, "hoe meer we ons realiseerden dat dit een grote bron van
materiaal was." RIMS gemeten ionen bestaan uit waterstof, helium, zuurstof en stikstof die
met verschillende snelheden en op verschillende trajecten stijgen.
...
Blijkbaar, de deeltjes die insloegen op de ionosfeer zorgen voor de aurora borealis maar
hadden ook genoeg energie om de atomen ruimtewaarts te schieten. (Hetzelfde geldt voor de
zuidpool, waar DE-1 maakte soortgelijke opmerkingen.) De versnelling van het mechanisme is niet
volledig begrepen, dat wel.
In 1987, Chappell en het RIMS team publiceerde een artikel waarin de polaire ionen fontein uitgelegd stond
en de beschrijving van de ionosfeer als een "volledig toereikende bron van materiaal voor de
magnetosfeer."
Dat betekent dat wetenschappers niet hoefden te kijken naar de zonnewinden die de magnetosfeer vullen
met deeltjes.
De Aarde zelf zorgt voor het leveren van alle materialen

We besluiten dat de zon wel degelijk invloed heeft op het ontstaan van aurora's, maar we zijn enkel
zeker dat grote zonnestormen daar oorzaak van zijn. De dagelijkse, kleinere aurora's aan de
poolgebieden worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de Aarde zelf , namelijk door onze
eigen inwendige zon die dezelfde eigenschappen heeft zoals de Zon.
Pitcher

Berichtdoor Renaat » 19 jul 2014, 11:22

Pitcher schreef:Maar hier gaat het om de uitzetting van de aarde. Als er 1 akkoord gaat, ga ik verder
Is geen chantage, maar aan de reacties te zien, ga ik blijkbaar al te snel

Wie ging er akkoord?
Renaat

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:28

Renaat schreef:
Pitcher schreef:Maar hier gaat het om de uitzetting van de aarde. Als er 1 akkoord gaat, ga ik verder
Is geen chantage, maar aan de reacties te zien, ga ik blijkbaar al te snel

Wie ging er akkoord?

Renate schreef:En waar kwam het materiaal voor die uitdijende aarde dan eigenlijk vandaan? Uw 'oplossing' van uw 'probleem' levert de nodige nieuwe problemen op

Ik leg het 'nieuwe probleem' uit...
Dankzij Renate dus, die zich terecht afvraagt waar het materiaal vandaan komt
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:32

Gaten in de polen.

Een vacuum zak kun je niet in volume doen toenemen, tenzij je er gaten in prikt.
De Aarde heeft blijkbaar gaten in de Noord en Zuidpool

Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=MZ7XuWYRgdw > gat duidelijk te zien
In dit filmpje zie je duidelijk dat het 'gat' er constant aanwezig is en niet in intensiteit wijzigt
waardoor we kunnen besluiten dat het lichtspel (aurora) niet de oorzaak is van het verschijnen van de donkere zone of 'gat'.
Pitcher

Berichtdoor Renaat » 19 jul 2014, 11:33

Pitcher schreef:Vooraleer ik nieuwe topic start over dit onderwerp, verwacht ik enige toegeving dat er een grote kans bestaat dat de Aarde gegroeid is.
Anders heeft dit geen zin.
Renaat

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:35

Renaat schreef:
Pitcher schreef:Vooraleer ik nieuwe topic start over dit onderwerp, verwacht ik enige toegeving dat er een grote kans bestaat dat de Aarde gegroeid is.
Anders heeft dit geen zin.

I lied.
Ik vertrek binnenkort op reis, dus veel plezier ermee. Dan kun je er al eens over nadenken
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 11:46

Holle planeten

Jupiter blijkt hol te zijn én een inwendige zon te hebben:

Afbeelding

waarom 'censuur'? (laten we het GEEN conspiracy noemen nee)

Afbeelding
http://www.google.be/url?sa=i&source=images&cd=&docid=pi2R6ntqGxxWsM&tbnid=c4eOFIXVF7Zu8M:&ved=0CAUQjBw&url=http%3A%2F%2Fthebigfoto.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2009%2F04%2Fjupiter-from-south-pole.jpg&ei=0jzKU9mlIOmGywPUhYHQBA&psig=AFQjCNEbG5M5AWqw-BR8pcEXTMm1iXCoEA&ust=1405849170591695
Afbeelding
Afbeelding

HOGE RESOLUTIE: https://www.youtube.com/watch?v=j809VZYBzrY

Dat het filmpje een bewerkte sequentie is van beelden kan ik inkomen, want geen schaduw te zien. Maar ze moeten niet afkome dat de satelliet thv de polen bleef hangen,
foto's nam en na het 'stretchen' van de beelden een filmpje ervan maakte: de polen zouden NOOIT zo in detail te bekijken zijn in het filmpje.

De satelliet bleef volgens mij daadwerkelijk ook boven de polen hangen. Het is pas wanneer de satelliet perfect boven de pool hangt, dat er zonnestralen te zien zijn
De 'zwarte dot' is overexposure op de camera..
Pitcher

Berichtdoor Astrosmurf » 19 jul 2014, 18:45

Pitcher schreef:

We besluiten dat de zon wel degelijk invloed heeft op het ontstaan van aurora's, maar we zijn enkel
zeker dat grote zonnestormen daar oorzaak van zijn. De dagelijkse, kleinere aurora's aan de
poolgebieden worden hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de Aarde zelf , namelijk door onze
eigen inwendige zon die dezelfde eigenschappen heeft zoals de Zon.

Dat is niet waar! Hele oude geschriften, die waar jij zo mee dweept, verklaren dat het noorderlicht ontstaat als een vos over de Lapse heuvels rent en af en toe met zijn staart de stuifsneeuw raakt. Dan vliegen de sneeuwvlokken als vonken op, waardoor de "vossenvuren"(aurora) aan de hemel ontstaan.
Astrosmurf

Berichtdoor Blueflame » 19 jul 2014, 22:59

Voorlopig is het zo wel genoeg.

Een verzameling youtube-filmpjes hebben we hier niet nodig.

-- Slotje --
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Wetenschap