De Aarde zet uit!

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: De Aarde zet uit!

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 16:41

Pitcher schreef:
Renate schreef:
Pitcher schreef:
Renate schreef:
Pitcher schreef:
outremer schreef:
Nee een supervaag verhaal uit een oeroude bron, nou, dat is echt iets betrouwbaars.
Kom ens met echt wetenschappelijke bewijzen en niet met allerlei vermeende verhalen uit oeroude bronnen, die nog minder betrouwbaar zijn dan het gemiddelde sprookjesboek.

Wat kan ik daar aan doen dat de wetenschap nog zo ver niet staat? Wat wil je, bewijs met formules die nog niet bestaan?
Je moet het doen met wat je hebt he: oeroude teksten, analyse van satellietbeelden, ...
Kijk eens in mijn volgende topic. Want we zijn deze 2 topics aan het vermengen

Pitcher

Oeroude teksten en die zouden meer betrouwbaarheid hebben, dan de huidige stand van de wetenschap? Hoe kwamen die oervolkeren dan aan die kennis? En waarom heeft de wetenschap die kennis niet meer?

Vooralsnog zie ik maar een holle ruimte en dat is niet de aarde.
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 18:16

Renate schreef:Oeroude teksten en die zouden meer betrouwbaarheid hebben, dan de huidige stand van de wetenschap? Hoe kwamen die oervolkeren dan aan die kennis? En waarom heeft de wetenschap die kennis niet meer?
Vooralsnog zie ik maar een holle ruimte en dat is niet de aarde.

Oei. Hier is nog werk aan. Als je denkt dat 'wij' nu op het hoogste niveau staan op wetenschappelijk vlak hou je jezelf goed voor de gek.
Het is een tijd van komen en gaan he. Atlantis was de laatste grote beschaving met betere technologische kennis (en misschien moet je de Maya's daar ook nog tussenplaatsen)
maar die werd vernietigd. Er waren de 'oude egyptenaren' (die de Pyramides van Cheops bouwden) en de 'nieuwe', degene die we nu kennen. De 'nieuwe' bouwden de grote piramides na, ze kopieerden ze of begraafden hun farao's
in de grote piramides, terwijl die totaal de functie niet hadden om farao's in te begraven.
Het is ook onlogisch om eerst een gebouw te zetten met stenen van 2.5ton om daarna nooit meer zo'n prestatie te leveren. Precies of wij eerst Al Burj bouwen om daarna appartementsgebouwen van 5 verdiepingen te zetten.
Afbeelding
Het is allemaal wat veel om hier uit te leggen, ben er een boek over aant schrijven... De geschiedenisboeken starten pas na 3000v chr ofzo, terwijl er veel meer te vinden is van voor die tijd.
De Ica-stones onder andere...
Maar laten we dit thema stilleggen voorlopig. Is veel te complex, ben het nog aan het uitzoeken.

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 19:31

Atlantis bestaat niet en heeft nooit bestaan. Plato schreef het als een allegorie en niet als een beschrijving van een land dat werkelijk bestaan heeft.
Renate

Berichtdoor outremer » 19 jul 2014, 20:08

De enige waarde die al jou boeken van een paar 1000 jaar geleden hebben, zijn van historische aard jongen.
Verder nikske.
Atlantis m'n voeten.
Je bent gewoon met onze voeten aan't spelen .
Ik ga mezelf herhalen : onnozelaar.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 20:37

Voor u weer met beweringen over Atlantis of andere oude beschavingen komt, misschien dit eens lezen:
http://www.skepsis.nl/atlantis.html
http://www.skepsis.nl/piramidomanie.html
http://www.skepsis.nl/oeralinda.html
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 20:45

Wij wijken wat af. Het gaat nog altijd over het uitzetten van de Aarde..

Hoe verklaar je dat verschillende diersoorten in dezelfde overeenkomstige aanpalende regio's
teruggevonden worden? In Tasmanië en Zuid-Centraal Chili zijn 100 verschillende organismen
gevonden die nergens ter wereld voorkomen.
Afbeelding
Deze diersoorten kunnen niet zomaar over de Stille Oceaan springen en zijn zeker niet opzettelijk
door mensen overgezet geweest.
De dichtste verwanten van de gebandeerde Fiji-leguaan bijvoorbeeld (foto rechts – de Fiji-eilanden
liggen centraal in de Stille Oceaan) zijn enkel te vinden in Californië en Mexico.
De Fiji-leguaan zelf wordt gevonden in Tonga en Fiji

Dit is nogmaals een bewijs dat de Stille oceaan er NIET was en dat Australie/Azie ooit aan Amerika grensde.
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 20:48

Renate schreef:Voor u weer met beweringen over Atlantis of andere oude beschavingen komt, misschien dit eens lezen:
http://www.skepsis.nl/atlantis.html
http://www.skepsis.nl/piramidomanie.html
http://www.skepsis.nl/oeralinda.html

Das voor later.. leuke links, er staat skepsis in. Ik heb ook links met daarin : 'ancientatlantisexplained.com'
Pitcher

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 20:58

Pitcher schreef:Wij wijken wat af. Het gaat nog altijd over het uitzetten van de Aarde..

Hoe verklaar je dat verschillende diersoorten in dezelfde overeenkomstige aanpalende regio's
teruggevonden worden? In Tasmanië en Zuid-Centraal Chili zijn 100 verschillende organismen
gevonden die nergens ter wereld voorkomen.
Afbeelding
Deze diersoorten kunnen niet zomaar over de Stille Oceaan springen en zijn zeker niet opzettelijk
door mensen overgezet geweest.
De dichtste verwanten van de gebandeerde Fiji-leguaan bijvoorbeeld (foto rechts – de Fiji-eilanden
liggen centraal in de Stille Oceaan) zijn enkel te vinden in Californië en Mexico.
De Fiji-leguaan zelf wordt gevonden in Tonga en Fiji

Dit is nogmaals een bewijs dat de Stille oceaan er NIET was en dat Australie/Azie ooit aan Amerika grensde.

U haalt naar ik meen een paar dingen door elkaar. De verklaring is namelijk dat er ooit een supercontinent was en dat de delen langzaam uit elkaar zijn gedreven. Het probleem is alleen dat u dit uiteendrijven ziet als het gevolg van een uitdijende aarde en daar slaat u de plank hopeloos mis.
Renate

Berichtdoor Jinny » 19 jul 2014, 22:40

Zo jammer van die Pitcher, hij wil niet leren, en meent dat zijn van basale kennis gespeende mening de enig juiste is.
Dit is water naar de zee dragen, vroeger op usenet speelde ik nog wel eens met zulke figuren, maar de lol is er reeds lang van vergaan...
Glaube heißt nicht wissen wollen, was wahr ist.

Future World

73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put amsat dot org behind the call
Jinny

Berichtdoor Pitcher » 20 jul 2014, 11:44

Kom gasten, zet hier ook maar een slotje op.. (zoals op holle aarde)
Ik heb het gehad hier.

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 20 jul 2014, 11:51

Jinny schreef:Zo jammer van die Pitcher, hij wil niet leren, en meent dat zijn van basale kennis gespeende mening de enig juiste is.
Dit is water naar de zee dragen, vroeger op usenet speelde ik nog wel eens met zulke figuren, maar de lol is er reeds lang van vergaan...

WIE wil er niet leren, deze vraag zou je beter stellen.
Ik ben de koppigaard hier zeker. Die niet wil wijken van zijn mening...
Vergeet niet dat IEDEREEN het officiële verhaal/theorie kent over het model van de Aarde, over 9/11...
Ik zie maar 1 voorlopig die BIJGELEERD heeft of VERANDERD is VAN MENING

Tot nooit meer
Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 20 jul 2014, 12:11

Blueflame schreef:Voorlopig is het zo wel genoeg.

Een verzameling youtube-filmpjes hebben we hier niet nodig.

-- Slotje --

Pitcher

Ei ASSHOLE, kun je me eens bannen aub? Waar zit dat blauw vlammetje?
Ik weet niet hoe je een account verwijdert..

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 20 jul 2014, 12:19

Tot slot wil ik zeggen dat ik diep ontgoocheld ben in de mensheid.
Al die moeite voor niks. Sommige mensen kunnen niks meer bijleren.
Een oude, scheef gegroeide boom kun je ook niet meer rechttrekken..
Proficiat aan alle burgies!
klap klap klap klap

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor outremer » 20 jul 2014, 14:29

Pitcher schreef:Kom gasten, zet hier ook maar een slotje op.. (zoals op holle aarde)
Ik heb het gehad hier.

Pitcher

Vlucht dan maar hé en ga maar op een ander forum je onzin verspreiden.
Jammer dat je zoveel tijd van je leven verspilt hoor … we zijn hier al maar zo kort op deze aardkloot.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Pitcher » 20 jul 2014, 14:49

outremer schreef:
Pitcher schreef:Kom gasten, zet hier ook maar een slotje op.. (zoals op holle aarde)
Ik heb het gehad hier.

Pitcher

Vlucht dan maar hé en ga maar op een ander forum je onzin verspreiden.
Jammer dat je zoveel tijd van je leven verspilt hoor … we zijn hier al maar zo kort op deze aardkloot.

Dit ga ik inderdaad doen.
Ik zoek INTELLIGENTE MENSEN, hier ga je ze niet vinden

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor outremer » 20 jul 2014, 15:28

Pitcher schreef:Wij wijken wat af. Het gaat nog altijd over het uitzetten van de Aarde..

Hey,
WIE sleurt Atlantis erbij ?
En dan liggen lullen dat we afwijken ?
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Oude Belg » 20 jul 2014, 16:44

Pitcher schreef:Ik zoek INTELLIGENTE MENSEN, hier ga je ze niet vinden

Pitcher

Klopt. Die vind je vooral op de planeten Niburu en Vinea.
Oude Belg

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 00:20

Vind hier niemand het vreemd dat de continenten ENKEL zo goed als perfect passen op een KLEINERE bol?
Vb als je Zuid-Amerika en Afrika wilt 'passen' op een bol met straal 6371km, krijg je een spie van een kleine 2000km op maximale afwijking..

Afbeelding

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Renate » 23 jul 2014, 09:54

Pitcher schreef:Vind hier niemand het vreemd dat de continenten ENKEL zo goed als perfect passen op een KLEINERE bol?
Vb als je Zuid-Amerika en Afrika wilt 'passen' op een bol met straal 6371km, krijg je een spie van een kleine 2000km op maximale afwijking..

Afbeelding

Pitcher

Dus op basis van dit puzzeltje vind u een verklaring, waarbij we ineens alle mogelijke andere problemen krijgen?
Het idee dat de puzzelstukjes niet meer aan elkaar passen door bijvoorbeeld erosie en andere processen, is in uw ogen dus vele male onwaarschijnlijker, dan het idee dat de aarde is uitgezet, waarvoor we weer allerlei andere problemen krijgen, zoals waar het extra materiaal voor die uitzetting vandaan komt. O ja, u gelooft in een holle aarde, die op de een of andere wonderbaarlijke manier als een soort ballon wordt opgeblazen. Misschien heeft u dan ook een verklaring hoe dat zou moeten gebeuren? Gelooft u bij die holle aarde dan ook nog in de bijbehorende gaten bij de Noord- en de Zuidpool, waar andere holle aarde gelovigen in geloven? Dan wordt het toch wel erg moeilijk om de aarde als een soort ballon op te blazen. Nog maar afgezien van de vraag hoe het dan mogelijk is dat die gaten niet zijn waargenomen vanuit de ruimte, of door poolreizigers. Dan wil ik het nog niet hebben over die metalen kern, die volgens u kennelijk als een soort miniatuurzon functioneert. Hoe deze in het midden van de aarde moet blijven zweven en in welk opzicht het een miniatuurzon zou moeten zijn, blijft nog maar open. Een zon ontleent z'n hitte aan kernfusie, waarbij waterstof in helium wordt omgezet. Nu wilt u dus kennelijk een vergelijkbaar proces met metalen, met een veel hoger atoomnummer?

En dan vindt u het vreemd dat wij dit allemaal niet voetstoots van u aannemen? U gelooft kennelijk eerder vage youtube-filmpjes en nog vagere websites, dan mensen die echt wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan. U bent niet skeptisch, maar goedgelovig.
Renate

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 10:31

Renate schreef:Dus op basis van dit puzzeltje vind u een verklaring, waarbij we ineens alle mogelijke andere problemen krijgen?
En dan vindt u het vreemd dat wij dit allemaal niet voetstoots van u aannemen? U gelooft kennelijk eerder vage youtube-filmpjes en nog vagere websites, dan mensen die echt wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan. U bent niet skeptisch, maar goedgelovig.

Jazeker, we krijgen andere 'problemen'. Die zijn wel niet gigantisch groot he. Alleen is het zo dat platentektoniek herbekeken moet worden en het model van de Aarde. Ook gravitatie zal moeten herbekeken worden.
Vergeet niet dat we slechts 12km diep in de Aarde geboord hebben en feitelijk niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wat er zich allemaal in de Aarde bevindt.. P en S golven veranderen daar weinig aan.
Over gaten in de polen heb ik sterke bewijzen, ook al heeft een poolreiziger ze nog niet gezien. Als ik die foto's post, gaat het slotje op deze topic..
Heb ik al ervaringen mee. Op ieder forum gaat het slotje erop als ik praat/foto's post over gaten in de polen

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Renate » 23 jul 2014, 10:35

Pitcher schreef:
Renate schreef:Dus op basis van dit puzzeltje vind u een verklaring, waarbij we ineens alle mogelijke andere problemen krijgen?

Jazeker, we krijgen andere 'problemen'. Die zijn wel niet gigantisch groot he. Alleen is het zo dat platentektoniek herbekeken moet worden en het model van de Aarde. Ook gravitatie zal moeten herbekeken worden.
Vergeet niet dat we slechts 12km diep in de Aarde geboord hebben en feitelijk niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wat er zich allemaal in de Aarde bevindt.. P en S golven veranderen daar weinig aan.
Over gaten in de polen heb ik sterke bewijzen, ook al heeft een poolreiziger ze nog niet gezien. Als ik die foto's post, gaat het slotje op deze topic..
Heb ik al ervaringen mee. Op ieder forum gaat het slotje erop als ik praat/foto's post over gaten in de polen

Pitcher

Kom nu eerst maar eens met echte bewijzen voor uw vergezochte stellingen.
Renate

Berichtdoor Heeck » 23 jul 2014, 10:43

Pitcher,

Neem als de bliksem contact op met Vincent Icke, die -recent onder de titel "Zwaartekracht bestaat niet" uitgegeven- veel te melden heeft over wat jouw belangstelling heeft.
Tijdens een cursus (voor leken) die ik bij hem volgde stelde hij heel pertinent dat hij voor hij de kist in stapte dat probleem opgelost wilde hebben en het ziet er naar uit dat jij hem die oplossing wel eens kon bieden.

Roeland

1 corr.: vergeten woord "oplossing" ingelast.
1 corr.: zinsopbouw gecorrigeerd
Laatst bijgewerkt door Heeck op 23 jul 2014, 12:37, in totaal 2 keer bewerkt.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Renate » 23 jul 2014, 11:03

Heeck schreef:Pitcher,

Neem als de bliksem contact op met Vincent Icke, die recent onder de titel "Zwaartekracht bestaat niet" uitgegeven, veel te melden heeft over wat jouw belangstelling heeft.
Tijdens een cursus (voor leken) die ik bij hem volgde stelde hij heel pertinent dat hij voor hij de kist in stapte dat probleem opgelost wilde hebben en het ziet er naar uit dat jij hem die wel eens kon bieden.

Roeland

Voorlopig krijg ik het idee dat Pitcher meer geïnteresseerd is in de ideeën van David Icke.
Renate

Berichtdoor Heeck » 23 jul 2014, 12:46

Renate schreef:Voorlopig krijg ik het idee dat Pitcher meer geïnteresseerd is in de ideeën van David Icke.

Die interesse behoeft geen verspreiding alsof er van wereldschokkende inzichten sprake zou zijn .

Zeker de opstelling van Pitcher dat alle kennis overboord moet worden gezet om zijn half verhulde, hot en haar opgescharrelde suggesties naar waarde te kunnen inschatten, verdient venijnig te worden bestreden.

De LOGICA die Pitcher hanteert is die van een kuub lijm die over een berg vuilnis wordt uitgestort; alles hangt dan ineens aantoonbaar samen.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor outremer » 23 jul 2014, 13:18

Pitcher schreef:Ook gravitatie zal moeten herbekeken worden.

Kom nu jongen.
Wordt eens volwassen !!!
Al de verwezenlijkingen die met gravitatie te maken hebben, zijn gebaseerd op een foute theorie ?????
Om er maar eentje te noemen : in 1969 zijn er Amerikanen op de maan geland. Geloof me nu maar dat ze daar de theorie van de zwaartekracht echt wel nodig voor hadden hoor.
Ze zijn niet zomaar op goed geluk naar ginder gevlogen hé !
Waar is die theorie dan fout ??? Graag een voorbeeld.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor outremer » 23 jul 2014, 13:21

Pitcher schreef: Op ieder forum gaat het slotje erop als ik praat/foto's post over gaten in de polen

Pitcher

Tja,
en dat doet dan geen belletje rinkelen ?????
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Heeck » 23 jul 2014, 13:30

Pitcher,

Klopt het dat je zonder bronvermelding het materiaal van Neal Adams aan het toe-eigenen bent?

Diens ijver zal je moeilijk kunnen evenaren:
It may not seem so, but science has fallen into a new dark age. Newer and newer technology makes us think science is advancing by leaps and bounds this is just not true. Technology is moving forward by leaps and bounds not science. We are seeing farther into space but we have no idea of what we are looking at. Theories abound, none are proofed and theories are stacked on top of other theories it's a scientific Tower of Babel. . . .
.
Here I was, a comic book writer drawer publisher and I had found a new model of the Universe. Boy oh boy was I in trouble.
Gravitational attraction is the NEED of the POSITIVE Positron to attract any and all electrons in the Universe in order to complete itself! It's reach is endless.

Aardig vind ik dat ene Stuart Robbins *) hetzelfde over Neil Adams stelt als ik ten opzichte van jou:
Jouw persoonlijke ongeloofwaardigheid:

https://pseudoastro.wordpress.com/tag/neil-adams/ schreef:What is the “Argument from Personal Incredulity” Fallacy?

Yet again, we have a fallacy whose name is fairly descriptive, so long as you know what “incredulity” means (“the state of being unable or unwilling to believe something”). In short, this fallacy is invoked when someone simply says, “I don’t believe that” and leaves the rebuttal there.

Example from Neil Adams, the Expanding Earth

Neil Adams is a relatively famous illustrator who is credited with – among other things – reviving Batman as a dark hero in the comic book world several decades ago. Separate from Adams’ comic book pursuits, he fancies himself an “amateur scientist” who has, among other things, completely re-written modern physics, all stemming from his disbelief in the Theory of Continental Drift (Earth’s crust being made of many plates that move around on a plastic aesthenosphere).

I have listened to three interviews that Neil Adams has given – one being on The Skeptics’ Guide to the Universe, another on Coast to Coast AM, and a third being on a podcast that had commercials so I stopped listening to it after that one episode. In all of the interviews, one of the main, founding points that Adams’ made as to why he started his re-writing of physics is that he simply doesn’t believe Earth’s crust can move around. He also states that he thinks that a planet with all the land masses on one side (as in Pangaea) would just look stupid and shouldn’t be able to happen.

En let nu goed op Pitcher, want nu komt de clou:

That is an argument from personal incredulity — he ignores all evidence of continental drift, seafloor ages and spreading, evidence of Pangaea, and then of course the standard model of particle physics, simply by starting from the Argument from Personal Incredulity.

Kortom wat jij niet snapt is voldoende reden om aan de kant te schuiven wat anderen wel snappen.
En jij doet dat ook nog per plagiaat. **)

Roeland

*) http://about.sjrdesign.net/
**) Enige verwijzing naar Neil Adams, noch naar tegenargumenten, heb ik in jouw teksten kunnen vinden.
R.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 23 jul 2014, 13:34

Pitcher schreef:Over gaten in de polen heb ik sterke bewijzen, ook al heeft een poolreiziger ze nog niet gezien. Als ik die foto's post, gaat het slotje op deze topic..

Dat is inderdaad het geval geweest op het Wetenschapsforum. Tenminste, in het subforum Wetenschap. Onder Theorieontwikkeling had je kunnen doorgaan.

Voor échte wetenschappers is het overigens duidelijk: er is maar één midden-aarde en dat is de midden-aarde van J.R.R. Tolkien. Hobbits, elfen, trollen, draken en tovenaars: allemaal geen probleem.
Agartha? Neeneenee: maak dat de kat wijs!

Het is overigens wel sterk dat je hier beweert dat er geen foto's van de polen bestaan, terwij je in een ander topic nou net een foto post van een pool om aan te tonen dat de ijskappen aangroeien!

Ik weet het: het is niet eenvoudig om met een IQ van 147 alle fantasietjes netjes uit elkaar te houden.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 16:32

Blueflame schreef:
Pitcher schreef:Over gaten in de polen heb ik sterke bewijzen, ook al heeft een poolreiziger ze nog niet gezien. Als ik die foto's post, gaat het slotje op deze topic..

Dat is inderdaad het geval geweest op het Wetenschapsforum. Tenminste, in het subforum Wetenschap. Onder Theorieontwikkeling had je kunnen doorgaan.

Voor échte wetenschappers is het overigens duidelijk: er is maar één midden-aarde en dat is de midden-aarde van J.R.R. Tolkien. Hobbits, elfen, trollen, draken en tovenaars: allemaal geen probleem.

Het is overigens wel sterk dat je hier beweert dat er geen foto's van de polen bestaan, terwij je in een ander topic nou net een foto post van een pool om aan te tonen dat de ijskappen aangroeien!

Ik weet het: het is niet eenvoudig om met een IQ van 147 alle fantasietjes netjes uit elkaar te houden.

Mvg.

Echt iedere foto is gephotoshopped. Het is niet moeilijk om een witte bol op antarctica te plaatsen he...
Diene comic artist, Neal Adams, heb ik al gesproken. Heb em trachten te overtuigen dat de aarde bijgevolg hol MOET zijn, maar dat heeft hij nog niet door.
Hij is het niet die de expanding earth ontdekte denkik, maar hij heeft wel een animatie gemaakt ervan.
Waarom zou Adams geen gelijk kunnen hebben? Omdat hij comic artist is? lol. Een kuisvrouw kan ook een geniaal idee hebben.
Voor mij maakt het echt niet uit WIE het zegt. Ik check wat hij te vertellen heeft, en hij had wel degelijk gelijk.. De Aarde zet uit.
Platentektoniek is voor prullenbak, ik had het ook liever anders gezien

Afbeelding
Kijk eens naar die pijlen in de Afrikaanse plaat.... Naar welke kant beweegt die plaat nu??????

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 16:48

Als Amerika dan toch weg van Europa schuift, naar links dus, waarom zijn er 'littekens' te zien ten WESTEN van Amerika die duidelijk veroorzaakt zijn
door verschuiving van het continent?? (Zie Google Earth)
Thv van de breuklijnen bewegen de continenten WEG van de breuklijnen, OVERAL ter wereld.
Dan kan het niet anders dat de Aarde aan het uitzetten is. Hebben jullie wel logica?

Afbeelding

KIJK naar Antarctica!! Waar is de subductie???????

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 16:52

Neem als de bliksem contact op met Vincent Icke, die -recent onder de titel "Zwaartekracht bestaat niet" uitgegeven- veel te melden heeft over wat jouw belangstelling heeft.
Tijdens een cursus (voor leken) die ik bij hem volgde stelde hij heel pertinent dat hij voor hij de kist in stapte dat probleem opgelost wilde hebben en het ziet er naar uit dat jij hem die oplossing wel eens kon bieden.

Roeland

In de middeleeuwen waren de wetenschappers er ook overtuigd van dat de Aarde plat was.
Nu is het niet anders, wetenschappers zijn ook overtuigd dat ze de zwaartekracht snappen.
Wacht maar binnen 500jaar. Dan zullen ze eens goed lachen met de wetenschap van de 21e eeuw....
Waarom hebben ze de 'donkere materie' er moeten bijkwakken denk je?

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Jinny » 23 jul 2014, 17:40

Pitcher schreef:

Roeland

In de middeleeuwen waren de wetenschappers er ook overtuigd van dat de Aarde plat was.
Nu is het niet anders, wetenschappers zijn ook overtuigd dat ze de zwaartekracht snappen.
Wacht maar binnen 500jaar. Dan zullen ze eens goed lachen met de wetenschap van de 21e eeuw....
Waarom hebben ze de 'donkere materie' er moeten bijkwakken denk je?

Pitcher

Redelijk bolle onzin, dat was onder invloed van domme religie, in tijden van de oude Grieken (rond 240 v Cr) had de mensheid de omtrek van de aarde op een paar Km na al vrij exact (binnen ongeveer 2%) berekend.

Future World

Jinny

Berichtdoor Blueflame » 23 jul 2014, 18:57

Pitcher schreef:
Blueflame schreef:

Mvg.

Echt iedere foto is gephotoshopped.

[Dat zal dan wel "gefotoshopt" zijn. 't Ex-kofschip, weet je wel ;-) ]
Waarom denk je dat? Ik denk dat ik het weet hoor, maar ik wil eerst zekerheid hebben.

Pitcher schreef:Een kuisvrouw kan ook een geniaal idee hebben.

Absoluut!
Maar die geniale ideeën van kuisvrouwen situeren zich meestal wel in een specifiek domein, op een bepaald gebied. Het aantal kuisvrouwen dat wat zinnigs weet te vertellen over platentektoniek is op één hand te tellen, schat ik zo. Ik ben er alvast nog geen enkele tegengekomen.
En voor je het vraagt: ja, ik heb er vaak contact mee.
Dus:
Pitcher schreef:Voor mij maakt het echt niet uit WIE het zegt. Ik check wat hij te vertellen heeft<knip>

Wel: nee en ja.
De meesten hier (en bij uitbreiding de meeste sceptici) lopen niet achter elk idee van de eerste de beste dorpsgek. Daarvan zijn er namelijk toch net iets te veel. Brave mensen vaak, maar ...... .

Checken wat hij te vertellen heeft ..... Misschien even, doch met elke theorie die meer vragen oproept dan ze beantwoordt, is vaak wat mis. Op zijn minst is enige terughoudendheid dan op zijn plaats.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renate » 23 jul 2014, 19:11

Pitcher schreef:
Blueflame schreef:

Mvg.

Echt iedere foto is gephotoshopped. Het is niet moeilijk om een witte bol op antarctica te plaatsen he...
Diene comic artist, Neal Adams, heb ik al gesproken. Heb em trachten te overtuigen dat de aarde bijgevolg hol MOET zijn, maar dat heeft hij nog niet door.
Hij is het niet die de expanding earth ontdekte denkik, maar hij heeft wel een animatie gemaakt ervan.
Waarom zou Adams geen gelijk kunnen hebben? Omdat hij comic artist is? lol. Een kuisvrouw kan ook een geniaal idee hebben.
Voor mij maakt het echt niet uit WIE het zegt. Ik check wat hij te vertellen heeft, en hij had wel degelijk gelijk.. De Aarde zet uit.
Platentektoniek is voor prullenbak, ik had het ook liever anders gezien

Afbeelding
Kijk eens naar die pijlen in de Afrikaanse plaat.... Naar welke kant beweegt die plaat nu??????

Pitcher

Ja hoor, natuurlijk. Foto's die in tegenspraak zijn met wat u beweert, zijn natuurlijk bewerkt en alle verklaringen voor uw problemen met niet passende stukken aarde, kloppen ook niet. U weet alles beter dan alle deskundigen bij elkaar. Toch vreemd dat geen enkele poolreiziger ooit iets heeft gezegd over gaten bij de polen. Allemaal complotten zeker? Volgens mij bent u zo gek als een deur, maar goed, dat is maar mijn persoonlijke mening. Uw geraaskal lijkt me beter op z'n plaats bij sites als niburu of wantoknow. U zult zich wel goed thuis voelen bij het gedachtengoed van David Icke.
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Icke
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke
Renate

Berichtdoor stefaandepraetere » 23 jul 2014, 19:16

Ik check? Door nog meer filmpjes te kijken? Niets tegen filmpjes maar dat gaat je zelden een stap verder helpen. Alles wat je hier post is gewoon onzin die amper het bekijken waard is. Het probleem met trolletjes is dat het verloren moeite is om er tegen in te gaan, zoals gemeld bij je HAARP fenomenen die gewoon weer fenomenen en dergelijke zijn. Met welke vermetele hoge eigendunk verwacht je dat mensen blijven elke foto die je post te weerleggen als je zelf niet de moeite neemt om ook maar stil te staan bij wat er gepost wordt?
Je spreekt over kleine probleempjes die opgelost moeten worden om een expanding earth te aanvaarden (waarbij je kernfusie en fisie niet uit elkaar kan halen, waarbij je de zwaartekracht keer om keer verkeerd interpreteert, waarbij je geen idee hebt van welk mechanisme er zou kunnen werken, waarbij je gasplaneten en vaste planeten op één hoop gooit, enz...) terwijl je het probleem van 'de niet passende continenten' tot giganteske proporties opblaast (expanding als het ware). Dat de gekende fenomenen zoals erosie, vulkanisme en dergelijke die afwijkingen perfect kunnen verklaren gaat je blijkbaar voorbij. Om dan nog maar te zwijgen over de ergerlijke eigendunk van je kreten als 'zie mij, hoera, zie mij, jullie zijn bekrompen idioten, woehoe, laten we er nog snel bij halen dat wetenschappers dachten dat de aarde plat was (je hebt zelf geen idee dat de wetenschappelijke wereld de kracht was die dat model liet struikelen en dat diezelfde wetenschappers dat al in de tijd van de Grieken zo naar voor schoven).
Enfin, khad eigenlijk beloofd van je te laten trollen maar goed, soms is het gewoon te.
stefaandepraetere

Berichtdoor Renate » 23 jul 2014, 19:40

stefaandepraetere schreef:

Ik check? Door nog meer filmpjes te kijken? Niets tegen filmpjes maar dat gaat je zelden een stap verder helpen. Alles wat je hier post is gewoon onzin die amper het bekijken waard is. Het probleem met trolletjes is dat het verloren moeite is om er tegen in te gaan, zoals gemeld bij je HAARP fenomenen die gewoon weer fenomenen en dergelijke zijn. Met welke vermetele hoge eigendunk verwacht je dat mensen blijven elke foto die je post te weerleggen als je zelf niet de moeite neemt om ook maar stil te staan bij wat er gepost wordt?
Je spreekt over kleine probleempjes die opgelost moeten worden om een expanding earth te aanvaarden (waarbij je kernfusie en fisie niet uit elkaar kan halen, waarbij je de zwaartekracht keer om keer verkeerd interpreteert, waarbij je geen idee hebt van welk mechanisme er zou kunnen werken, waarbij je gasplaneten en vaste planeten op één hoop gooit, enz...) terwijl je het probleem van 'de niet passende continenten' tot giganteske proporties opblaast (expanding als het ware). Dat de gekende fenomenen zoals erosie, vulkanisme en dergelijke die afwijkingen perfect kunnen verklaren gaat je blijkbaar voorbij. Om dan nog maar te zwijgen over de ergerlijke eigendunk van je kreten als 'zie mij, hoera, zie mij, jullie zijn bekrompen idioten, woehoe, laten we er nog snel bij halen dat wetenschappers dachten dat de aarde plat was (je hebt zelf geen idee dat de wetenschappelijke wereld de kracht was die dat model liet struikelen en dat diezelfde wetenschappers dat al in de tijd van de Grieken zo naar voor schoven).
Enfin, khad eigenlijk beloofd van je te laten trollen maar goed, soms is het gewoon te.

Je kunt net zo goed proberen met een bandrecorder te discussiëren. Pitcher gelooft wat hij gelooft en zoekt daar z'n filmpjes en plaatjes bij. Alles wat daar niet in past, wordt afgewezen en zo blijft hij zich herhalen, zonder ook maar iets wijzer te worden.
Renate

Berichtdoor Pitcher » 23 jul 2014, 19:51

Examen platentektoniek:
1) Kijk eens naar die pijlen in de Afrikaanse plaat.... Naar welke kant beweegt die plaat nu??????
2)Als Amerika dan toch weg van Europa schuift, naar links dus, waarom zijn er 'littekens' te zien ten WESTEN van Amerika die duidelijk veroorzaakt zijn
door verschuiving van het continent?? (naar rechts dus) (Zie Google Earth)
3)KIJK naar Antarctica!! Waar is de subductie???????

Graag enkel tot de essentie blijven...

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Jinny » 23 jul 2014, 20:13

Leer jij eerst maar eens wat klassieke mechanica.
En verklaar waarom naarmate je meer naar het midden van de Atlantic ga het gesteente steeds jonger wordt terwijl dat aan de andere kant nu net niet gebeurt.
En waarom de grote breuken aan de westkant van de Amerka's liggen en niet aan de oostkant.
Hoe langer je op dit forum rondscharrelt, hoe dommer of je over kom...

Future World

Jinny

Berichtdoor stefaandepraetere » 23 jul 2014, 20:31

Thv van de breuklijnen bewegen de continenten WEG van de breuklijnen, OVERAL ter wereld.
Dan kan het niet anders dat de Aarde aan het uitzetten is. Hebben jullie wel log

ale als toegift...
ooit gehoord van gebergtevorming? Vulkanisme?...
stefaandepraetere

Berichtdoor outremer » 23 jul 2014, 20:32

Ik stop om pitcher no verder te volgen.
Iedereen heeft zijn grens en de mijne is bereikt.
Deus Vult
outremer

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetenschap