De Aarde zet uit!

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: De Aarde zet uit!

Berichtdoor bramati » 16 jul 2014, 22:29

Pitcher schreef:
Ik ben er meer en meer van overtuigd dat het de inwendige zon is die voor de expansie zorgde:

Het hoge woord is eruit, ik had het wel verwacht.

Uiteraard heeft deze innerlijke zon geen enkele last van die vervelende uitzetting die zich blijkbaar in het midden van een zwaartekrachtveld voordoet...

Ik kijk trouwens met spanning uit naar enig bewijs voor deze innerlijke zon, of is dit gis 7?

Pitcher schreef:Vooraleer ik nieuwe topic start over dit onderwerp, verwacht ik enige toegeving dat er een grote kans bestaat dat de Aarde gegroeid is.
Anders heeft dit geen zin.

Bespaar u aub de moeite van een nieuw topic. In deze zit nog genoeg materiaal om u een paar maanden mee om de oren te slaan :)
bramati

Berichtdoor Pitcher » 16 jul 2014, 23:21

Prachtig, jullie hebben allemaal een diploma psychologie zeker?
Sjonge jonge, altijd rond die pot draaien.. manman
En ambetante vragen stellen en de feiten terug negeren...

Neem die paar maanden dan maar om mijn argumenten uit te zoeken
Het probleem zit bij jullie, niet bij mij. Ik heb er ook geen probleem mee dat ik "alleen" ben.
Ik zit hier op het verkeerde forum blijkbaar, met alleen maar bekrompen personen.

FEIT:
In de Stille Oceaan zijn de 'littekens' duidelijk te zien van verschuiving van de continenten.
Ook op de oceaanscan (die je blijkbaar nog niet bekeken hebt) zie je dat er een breuklijn is EN de oceaankorst JONG is.
Hoe verklaar je dan dat er in het prille begin een superoceaan bestond en Pangea? Want de bodem van de oceaan zou minstens even oud zijn als de continentale korst dan.
Als je het niet snapt, lees het nog eens of open Google Earth.

Ik antwoord alleen nog op mensen die iets zinnigs hierover willen zeggen.

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor bramati » 16 jul 2014, 23:59

Pitcher schreef:En ambetante vragen stellen

Je bedoelt vragen waar je eigenlijk niet over hoort na te denken? Vragen waar geen antwoord op te vinden is?
Misschien is dat wel het verschil tussen jou en mij. Ik stel mijzelf vragen bij dingen die voorgelegd worden, ook ambetante vragen. Daarmee toets ik af wat er waarschijnlijk is, en wat niet.

Nog een ambetante vraag voor jou. Wie heeft de meest open geest? Iemand die ambetante vragen stelt, of iemand die ze uit de weg gaat?

Er staan trouwens nog een paar vragen open...

Pitcher schreef: en de feiten terug negeren...

Ik heb geen enkel feit genegeerd... Ik heb u uitleg gevraagd over hoe jij alles gaat verklaren. Jij komt af met "ik denk dit" en "dat is nog een mysterie, maar ik denk" en "newton heeft het fout, zwaartekracht wordt niet juist berekend, planeten zijn hol want ze moeten hol zijn voor mijn theorie...".
Over welke feiten HEB jij het nu eigenlijk die genegeerd hadden kunnen worden?

Pitcher schreef:Ik zit hier op het verkeerde forum blijkbaar,

Neen, eigenlijk zit jij hier op het juiste forum. Hopelijk blijft er iets hangen van wat we gezegd hebben. Of toch in ieder geval over hoe er kritisch met speculaties omgegaan moet worden.

Pitcher schreef:FEIT:
In de Stille Oceaan zijn de 'littekens' duidelijk te zien van verschuiving van de continenten.

Idd, je zegt dat alsof dat ontkend wordt?

Pitcher schreef:Ook op de oceaanscan (die je blijkbaar nog niet bekeken hebt) zie je dat er een breuklijn is EN de oceaankorst JONG is.

Daarvoor hoefde ik jouw kaart niet te zien. Ik ben goed genoeg bekend met de mid-atlantische rug. Een gebied vanwaar idd jong gesteente opgestuwd wordt waardoor oa n-amerika en europa van elkaar verwijderen.
Nog eens, dat wordt helemaal niet ontkend.

Pitcher schreef:Hoe verklaar je dan dat er in het prille begin een superoceaan bestond en Pangea?

Wel, ten eerste, dat was niet het prille begin. Dat was 180 miljoen jaar geleden. (eigenlijk al 300, maar jij zei dat de uitzetting 180 miljoen jaar geleden mysterieus startte...)
Er zijn daarvoor nog vele andere continenten, al dan niet super, geweest. Maar hoe verder je in de tijd gaat, hoe moeilijker het uiteraard wordt om iets met een beetje zekerheid te zeggen.

Pitcher schreef: Want de bodem van de oceaan zou minstens even oud zijn als de continentale korst dan.

Neen! Continentale drift voorspelt dat plaatsen waar continentale platen elkaar raken jonger zullen zijn. Op die plaatsen wordt constant nieuw materiaal naar boven gevoerd, en dat zet de continentale platen in beweging. Uiteraard wordt er middenin die continentale platen geen materiaal naar boven gevoerd.
Op andere plaatsen worden platen onder of tegen elkaar geduwd (prachtig voorbeeld aan de westkust van z amerika)
Die plaatsen liggen uiteraard vaak in oceanen, tussen de aardplaten in... (of in het geval v zuid amerika, een 150tal km van de kust af).

En dat is, zoals je weet, ook exact wat er gebeurt.

Dit is dus geen "feit" waarmee je kan zeggen dat continentale drift niet klopt met de waarnemingen.
bramati

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 00:45

De continenten worden "weggeduwd" vanaf het punt waar de breuklijn is, langs beide kanten.
Dus Amerika beweegt richting breuklijn in de Stille Oceaan, omdat het "koppig" doet?
Na samensmelting van Pangea Ultima, zullen de continenten terug in andere richting bewegen zeker, tikkertje spelen.
Hoe komt het dat continenten bewegen? Welke kracht zorgt er voor dat een continent duizenden km wordt verplaatst? Een "lavablob" zeker.
Ik vind de theorie van Expanding Earth VEEEEL plausibeler.

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor bramati » 17 jul 2014, 00:59

Pitcher schreef:Dus Amerika beweegt richting breuklijn in de Stille Oceaan, omdat het "koppig" doet?

Neen, omdat die aardplaat over een andere heen geduwd kan worden.
Wat gebeurt er aan de westkust van Amerika denk je?

Pitcher schreef:Welke kracht zorgt er voor dat een continent duizenden km wordt verplaatst?

Dat is nu eens uw eerste ambetante vraag :) proficiat.

Ik verwijs u door naar de wikipagina
http://en.wikipedia.org/wiki/Plate_tectonics#Driving_forces_of_plate_motion

Het is nog steeds onderwerp van onderzoek en debat.

Van zodra ik het hoor ben jij de eerste aan wie ik het vertel!

Pitcher schreef:Ik vind de theorie van Expanding Earth VEEEEL plausibeler.

Dat hebben we al door. Inclusief zon binnenin de holle aarde.
bramati

Berichtdoor outremer » 17 jul 2014, 12:13

Pitcher schreef:Ik ben er meer en meer van overtuigd dat het de inwendige zon is die voor de expansie zorgde:

Echt ???? Hoe kom je in godsnaam toch aan al die onzin ?????
Die zon is dan net sterk genoeg( of vroeger dan toch) om de aarde te laten uitzetten zonder ze te laten smelten/ontploffen of weet ik veel ?
en die hangt dan in het midden te zweven , netjes in balans gehouden door de zwaartekracht ?
en hoe is die zon dan in de aarde geraakt ? of hoe is de aarde rond de zon geraakt ?
etc ......

Joenge,
voor mij is het genoeg geweest hoor en ik hoop voor jou dat je niks gelooft van wat je allemaal verkondigt.

Have fun in je verdere leven....
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 21:37

outremer schreef:
Pitcher schreef:Ik ben er meer en meer van overtuigd dat het de inwendige zon is die voor de expansie zorgde:

Echt ???? Hoe kom je in godsnaam toch aan al die onzin ?????
Die zon is dan net sterk genoeg( of vroeger dan toch) om de aarde te laten uitzetten zonder ze te laten smelten/ontploffen of weet ik veel ?
en die hangt dan in het midden te zweven , netjes in balans gehouden door de zwaartekracht ?
en hoe is die zon dan in de aarde geraakt ? of hoe is de aarde rond de zon geraakt ?
etc ......

Joenge,
voor mij is het genoeg geweest hoor en ik hoop voor jou dat je niks gelooft van wat je allemaal verkondigt.

Have fun in je verdere leven....

Dank u, ik amuseer me zeker en vast. Nog veel waarheden uit te zoeken, dus nog veel werk aan de winkel..
Het is pas onzin als je het niet snapt. Als je een mens 200 jaar geleden vertelde dat je een bakje zonder draad aan jouw oren houdt en kan praten met mensen op afstand, dat had hij ook als 'onzin' beschouwd.

1) Een inwendige zon is niet veel verschillend met de kern die we nu kennen: een metalen vlammende bal.
2) Idd, ontploft niet, maar veroorzaakt aardbevingen in de breuklijnen, en aardkorst wordt sterk uiteengetrokken. Lava gevormd door de wrijving?
3) Het kittelt om videobeelden van een inwendige zon te posten, maar dit past hier niet. Ik wil hiervoor nieuwe topic openen

Maar hier gaat het om de uitzetting van de aarde. Als er 1 akkoord gaat, ga ik verder
Is geen chantage, maar aan de reacties te zien, ga ik blijkbaar al te snel

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 21:39

"Deep in the Halls of Life grew a flower, flaming,
expanding, driving backward the night.
Placed in the center, a ray of great potence, Life
giving, Light giving, filling with power all who came near it.
Placed they around it thrones, two and thirty,
places for each of the Children of Light,
placed so that they were bathed in the radiance,
filled with the Life from the eternal Light."

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor bramati » 17 jul 2014, 21:47

Pitcher schreef:Is geen chantage, maar aan de reacties te zien, ga ik blijkbaar al te snel

Er staan nog wat vragen open, oa of zonnen ook hol zijn.
bramati

Berichtdoor stefaandepraetere » 17 jul 2014, 23:13

1) Een inwendige zon is niet veel verschillend met de kern die we nu kennen: een metalen vlammende bal.

oempf
zelfs iemand die een beetje fysica of chemie kent weet dat dat een levensgroot verschil is. Kernfusie? Ooit van gehoord? Waterstof? Helium?
stefaandepraetere

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 23:16

bramati schreef:zucht...

Pitcher schreef:
bramati schreef:Was de aarde origineel solide?
Ben ik niet zeker. Waarschijnlijk wel, ik ga er toch vanuit.

gis 1
[b]Als de aarde hol was in het begin, zou de aardkorst wel heeel erg dun zijn, niet?
Pitcher schreef:
bramati schreef:Waardoor zet de aarde uit?
goeie vraag, ben ik nog aan het uitzoeken. Is een mysterie. Ik dacht aan eerst aardrotatie. Maar die is te weinig op planetair niveau.

gis 2
[b]Ik moet hier alles weten ofwat? Ik ben ook maar een mens he
Doe eens dit experiment: leg een kleinere, cylindrische magneet in het midden van een ringmagneet (omgekeerde polarisatie), en beweeg de ringmagneet. De kleine magneet blijft mooi op zijn plaats, omdat de magneten elkaar afstoten, in iedere richting. De magneet kan niet anders dan centraal blijven hangen. Misschien is dit hetzelfde principe, met de inwendige zon en metalen aardschil. Maar is natuurlijk niet zeker. Is een goeie optie om uit te zoeken imo

Pitcher schreef:Het heelal zet ook uit.

Ik had dan ook niet verwacht dat je plots de expansie van het heelal zou begrijpen, maar om dit nu ook weer hier bij te sleuren... zucht
Wie begrijpt het heelal wel?

Pitcher schreef:Onlangs merkte ik de stringtheorie van Dr Verlinde op, een Nederlander, die beweert dat gravitatie eigenlijk niet bestaat. Vind ik geen gek idee. De 'ether' is ook een kracht die nog niet onderzocht/toegegeven werd. Mss worden wij wel 'geduwd' op de Aarde. En duwt de kern massa van zich af.[/b]

Ja misschien wel, maar misschien zijn dit gis 3 en 4, en heel erg vergezochte gissen moet ik wel zeggen...
Iedere gis moet onderzocht worden. Dat wetenschappers de 'donkere materie' er bij moeten gooien om 'onregelmatigheden' te verklaren, is ook een teken dat ze gissen.

Pitcher schreef:
bramati schreef:Waarom stort de holle aarde niet ineen door zwaartekracht?
Kijk, ALS er een holle aarde bestaat, wil dit zeggen dat Newton's Shell Theorem onjuist is (geen aantrekking IN de holle aarde). Want de massa wordt dan aangetrokken naar de schil.

Gis 5, tenzij je Newton's Shell Theorem kunt ontkrachten.
Nee, het is zelfs nog geen gis, het is complete onzin zolang Newton's Shell Theorem bewezen is.
Houdt u dus eerst bezig met Newton's Shell Theorem voordat we naar de volgende stap gaan.

[b]Heb ik al gedaan, 'wiskundig' klopt het. Ik heb een programma geschreven dat de aarde in oneindig veel deeltjes verdeelt en de totale kracht berekent. Als de macht in de formule niet R² is, maar tot de 2.003de, is de Shell Theorem ontkracht. Sommige wetenschappers beweren nl dat dit 2.003 moet zijn.
De grote vraag is of de gravitatieformule wel kan gebruikt worden in het geval van een schil die rond een kern draait waar vacuum tussenzit? Moet de schil dan niet opgevat worden als 'satelliet' in de 'Hill Sphere'?
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Hill_sphere

Pitcher schreef:
bramati schreef:Hoe verklaar je de massa van de aarde die perfect uitgelegd wordt door een "solide" aarde, maar die door een holle aarde niet uitgelegd kan worden?

Bijna alle planeten zijn hol. Dus het is enkel de verhouding van de massa's die telt. Iedere massa van de planeten is 'teveel' berekend

Gis 6.
Zoek maar eens op welke metalen er op de bodem te vinden zijn op de Maan. Maanstenen zijn veel zwaarder dan hier. Als je beseft dat door de druk het materiaal nog denser wordt naarmate je dieper gaat,
hoe kun je dan een gemiddelde densiteit hebben van 3.34? Denk daar maar eens over na. Zelfs NASA wetenschappers geven toe dat de Maan wel eens hol zou kunnen zijn.
Geen gis, maar een plausibele mogelijkheid.

Bonusvraag, is de zon ook hol?

Da weet ik echt niet sorry. Hoe kun je dit trouwens ooit gaan bewijzen dat het wél zo is?

Pitcher schreef:
bramati schreef:Hoe verklaar je dat aardbevingen ed als schokgolven door de aarde heen bewegen, waardoor men redelijk perfect kan onderzoeken hoe snel deze golven door bepaalde gebieden van de aarde kunnen reizen? merk op dat geluidsgolven sneller door gesteente heen reizen dan door lucht...

Je bedoelt de S-golven en de P-golven. Ik heb een model uitgewerkt waaruit blijkt dat de meetgegevens perfect fout kunnen geïnterpreteerd worden (in het geval van volle aarde). Zal dit wel eens posten in die topic

Ik stel voor dat je eerst de andere 6 punten aanpakt, die vooralsnog allerminst overtuigend zijn. Ik voorspel dat jouw nieuw model enkel maar meer gaten in jouw theorie gaat slaan, wacht daar dus maar mee.
Post ik in volgende topic

Pitcher schreef:
bramati schreef:Beste Pitcher, eerst waren uw posts nog een beetje interessant. Maar nu beginnen ze absurde vormen aan te nemen. Het had een beetje voor u kunnen pleiten als gij u bij 1 "conspiracy" had gehouden.

Dit is geen conspiracy. Toch niet volgens mij. Waarom zou 'de aarde een samenzwering opzetten met de andere planeten'?

Ik had het niet over de aarde, maar over de "powers that be", die dit voor ons zouden verzwijgen. Dat heb je idd nog niet vermeld, maar ervaring leert mij dat dat slechts een kwestie van tijd is, tenzij jij de uitzondering op de regel bent.
Denk je dat 'ze' (NSA, CIA, NASA, JPL, ONI, NRO, Area 51, Air Force) jou alles gaan vertellen? Droom verder
samenvatting: Jouw hele theorie over de uitzettende aarde gaat terug tot aardplaten die als puzzelstukjes de ganse aarde zouden moeten kunnen bedekken. Al de rest waarop je jouw theorie wil staven zijn speculaties
EN de leeftijd van de oceaanbodem?
EN het feit dat er ENKEL fossielen van vissen, ouder dan 180 miljoen jaar, gevonden worden op het vasteland (zelfs in het himalayagebergte
)?

1) planeetvorming zoals wij die kennen (maar die ons zonnestelsel verklaart) is fout. Die klopt wel, ik verklaar dat de aarde solide was in het prille begin,..
2) er is een onbekend mechanisme voor uitzetting van de aarde dat ingaat tegen alles wat we weten over planeetvorming, Uitzetting gebeurt achter planeetvorming, dus gaat er niet tegen in
3) ether
4) zwaartekracht zoals wij die kennen is fout
5) newton is fout,
6) Alle planeten zijn hol. Tenzij ze nog niet aan het uitzetten zijn he. Mars is ook aan het uitzetten, maar heeft nog lange weg te gaan, zo lijkt het toch. Zie filmpje van Mccarthy. Te zien op bodemscans
Niet echt overtuigend. Ik vrees dat het wel eens een hele tijd kan duren voordat we naar een volgende stap gaan.
Ik heb geduld

Wie had het laatst nog over occam"s scheermes?
Ik ben hier zeker geen voorstander van. Ockham Scheermes vind ik de reinste onzin. Echt. Dit is puur afhankelijk van hoe ver de wetenschap staat op dat moment.
Bijvoorbeeld. In 1200, tijdens de 'platte Aarde'-tijd beweert er iem dat de Aarde rond is. Ze rollen een bal over een heel lang plat oppervlak en de bal stopt. Mocht de aarde rond zijn, zou de bal van de aarde 'rollen'. Ockham's scheermes: de Aarde is plat. Absurd voorbeeld mss maar je begrijpt me wel hoop ik
.

Pitcher

Berichtdoor stefaandepraetere » 17 jul 2014, 23:22

Bijvoorbeeld. In 1200, tijdens de 'platte Aarde'-tijd beweert er iem dat de Aarde rond is. Ze rollen een bal over een heel lang plat oppervlak en de bal stopt. Mocht de aarde rond zijn, zou de bal van de aarde 'rollen'. Ockham's scheermes: de Aarde is plat. Absurd voorbeeld mss maar je begrijpt me wel hoop ik.

Nee Pitch je geeft enkel aan dat je geen bal begrijpt van Ockham's scheermes. Net hetzelfde scheermes zorgt er voor dat nieuwe theorieën ingang kunnen vinden door zichzelf te onderbouwen en bewijzen aan te halen. Je begrip van 'de bal zou van de ronde aarde rollen' situeert zich inderdaad wel ergens in de middeleeuwen...
stefaandepraetere

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 23:34

Kent er iemand het boek "Vymaanika shaastra"? Ik vond daarin een zeer interessante zin over zwaartekracht wat kan aantonen dat wij er 'nu' (na Chr) totaal nog niks van snappen.
Gaat over de vimaana's (Indische vliegmachines uit de oudheid). Sommigen zeggen dat mss wel gebaseerd is op manuscripten van > 5000j. Er staan redelijk wat details in.
Als je de tekeningen zult bekijken ervan, zul je lachen, maar omdat ze waarschijnlijk beschikten over propulsie, of een 'vortex-engine', is gestroomlijnd zijn niet zo belangrijk.

"The gravity of the centre of the earth, the gravity of global earth, the solar flood, the air force, the force emanating from
the planets and stars, the sun's and moon's gravitational forces, and the gravitational force of the Universe, all together
enter the layers of the earth in the proportion of 3, 8, 11, 5, 2, 6, 4, 9, and, aided by the heat and moisture therein, cause
the origin of metals, of various varieties, grades and qualities"

In die ene zin staat:
1) centre of the earth = inwendige zon?
2) global earth = de aardkorst, de schil (waarom 1 en 2 apart vermelden, dus zijn los van elkaar)
3) solar flood = de ether??
4) the forces ENTER the layers of the earth. The force EMANATING from : dus toch een "duw" kracht!?

Als je denkt dat dit boek een science-fiction verhaaltje is, een verzinsel van iemand, moet je het boek eens doornemen. Best wel vreemd

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 17 jul 2014, 23:42

stefaandepraetere schreef:

oempf
zelfs iemand die een beetje fysica of chemie kent weet dat dat een levensgroot verschil is. Kernfusie? Ooit van gehoord? Waterstof? Helium?

Ja gast, wat zegt wiki dan:
Earth's inner core is Earth's innermost part and is a primarily solid ball with a radius of about 1,220 km (760 mi), according to seismological studies.[1][2] (This is about 70% of the Moon's radius.) It is believed to consist primarily of an iron–nickel alloy and to be approximately the same temperature as the surface of the Sun: approximately 5700 K (5430 °C).[3]
Detailvitter. Straks moet ik nog uitleggen hoe een Helium-3 atoom eruit ziet
Pitcher

Berichtdoor Renaat » 18 jul 2014, 01:30

Dus omdat de oppervlaktetemperatuur van onze zon ongeveer even hoog is als de temperatuur van de aardkern, is de er weinig verschil tussen een 'inwendige zon' en de kern zoals men die nu meestal voorstelt?

Ik herhaal Stefaan's vraag, ooit van kernfusie gehoord?
Renaat

Berichtdoor stefaandepraetere » 18 jul 2014, 08:11

Detailvitter? Huh? Ikke? Was dat het geval dan lag ik al lang onder de zoden na hartaanval 2535 denk ik.
Hmm, dus zoals Renaat stelt : de twee temperaturen zijn hetzelfde dus het is allemaal bijna hetzelfde volgens jou? Mja kzal het maar op het mooie weer steken zeker :mrgreen:
stefaandepraetere

Berichtdoor Renate » 18 jul 2014, 09:56

Volgens de redeneringen van Pitcher is een kat een hond.
Renate

Berichtdoor bramati » 18 jul 2014, 10:12

Pitcher schreef:Kent er iemand het boek "Vymaanika shaastra"?

Sarcasme schreef:Ik heb het gelezen. Het is maar de opinie van 1 persoon

Ik ga niet verder met enige discussie met jou ivm die vragen als je niet bewijst dat je leest wat de andere je aangeeft.
bramati

Berichtdoor Renate » 18 jul 2014, 10:20

Pitcher schreef:Kent er iemand het boek "Vymaanika shaastra"? Ik vond daarin een zeer interessante zin over zwaartekracht wat kan aantonen dat wij er 'nu' (na Chr) totaal nog niks van snappen.
Gaat over de vimaana's (Indische vliegmachines uit de oudheid). Sommigen zeggen dat mss wel gebaseerd is op manuscripten van > 5000j. Er staan redelijk wat details in.
Als je de tekeningen zult bekijken ervan, zul je lachen, maar omdat ze waarschijnlijk beschikten over propulsie, of een 'vortex-engine', is gestroomlijnd zijn niet zo belangrijk.

"The gravity of the centre of the earth, the gravity of global earth, the solar flood, the air force, the force emanating from
the planets and stars, the sun's and moon's gravitational forces, and the gravitational force of the Universe, all together
enter the layers of the earth in the proportion of 3, 8, 11, 5, 2, 6, 4, 9, and, aided by the heat and moisture therein, cause
the origin of metals, of various varieties, grades and qualities"

In die ene zin staat:
1) centre of the earth = inwendige zon?
2) global earth = de aardkorst, de schil (waarom 1 en 2 apart vermelden, dus zijn los van elkaar)
3) solar flood = de ether??
4) the forces ENTER the layers of the earth. The force EMANATING from : dus toch een "duw" kracht!?

Als je denkt dat dit boek een science-fiction verhaaltje is, een verzinsel van iemand, moet je het boek eens doornemen. Best wel vreemd

Pitcher

Dit boek?
http://en.wikipedia.org/wiki/Vaim%C4%81 ... %C4%81stra
Klinkt nu niet echt als een betrouwbare bron van kennis.
Renate

Berichtdoor Renaat » 18 jul 2014, 10:53

Renaat

Berichtdoor outremer » 18 jul 2014, 11:53

Pitcher schreef:1) Een inwendige zon is niet veel verschillend met de kern die we nu kennen: een metalen vlammende bal.

Hoe oud ben jij eigenlijk ????
Dat antwoord zou ik nu ook verwachten van m'n dochter toen ze 10 jaar was of zo.
Deus Vult
outremer

Berichtdoor outremer » 18 jul 2014, 12:04

Pitcher schreef:Kent er iemand het boek "Vymaanika shaastra"? Ik vond daarin een zeer interessante zin over zwaartekracht wat kan aantonen dat wij er 'nu' (na Chr) totaal nog niks van snappen.

Pitcher

1 zin in een boek en je concludeert dat niemand iets van zwaartekracht snapt ????
Weet je wel wat je zegt met "totaal nog niks van snappen" ???
Dat is nogal een statement . Zo'n straffe uitspraken maken kan iedereen hé .
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Pitcher » 18 jul 2014, 15:04

outremer schreef:
Pitcher schreef:1) Een inwendige zon is niet veel verschillend met de kern die we nu kennen: een metalen vlammende bal.

Hoe oud ben jij eigenlijk ????
Dat antwoord zou ik nu ook verwachten van m'n dochter toen ze 10 jaar was of zo.

Zit je daar nu nog over te zagen? Ik ben net nog jong genoeg om geen scheef gegroeide boom te zijn. Begin de 30
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 18 jul 2014, 15:10

outremer schreef:

Pitcher

1 zin in een boek en je concludeert dat niemand iets van zwaartekracht snapt ????
Weet je wel wat je zegt met "totaal nog niks van snappen" ???
Dat is nogal een statement . Zo'n straffe uitspraken maken kan iedereen hé .

Vandaar dat ze de 'donkere materie' er moeten bijkwakken hebben.
En ze snappen het nog altijd niet vanwaar het komt. Dat ze eens beginnen met anti-gravity. Dan pas zouden ze goed bezig zijn.

Edward Leedskalnin snapte het, maar die heeft zijn geheim meegenomen in zijn graf.
De maker van de piramides snapte het blijkbaar ook:

"Raised over the passage, I build , a mighty pyramid,
using the power that overcomes Earth force (gravity).
Deep and yet deeper place I a force-house or chamber;
from it carved I a circular passage
reaching almost to the great summit."
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 18 jul 2014, 15:14

Tgaat wel hier over, remember:
Afbeelding
Pitcher

Berichtdoor stefaandepraetere » 18 jul 2014, 19:49

Toch wel flink van die uit het niets verschijnende moleculen dat ze net in de juiste hoeveelheid verschijnen :). Nog niet bij stil gestaan dat er gewoon geen plaats was voor al het water als de straal van de aarde begonnen is bij ongeveer de helft van wat ze nu is?
Ach ja, het zal niet uitmaken zeker.
Afgeserveerd Pitch, ga dringend een beetje wiskunde en dergelijke studeren (i know, veel saaier dan youtube filmpjes te bekijken).
stefaandepraetere

Berichtdoor Pitcher » 18 jul 2014, 21:25

stefaandepraetere schreef:Toch wel flink van die uit het niets verschijnende moleculen dat ze net in de juiste hoeveelheid verschijnen :). Nog niet bij stil gestaan dat er gewoon geen plaats was voor al het water als de straal van de aarde begonnen is bij ongeveer de helft van wat ze nu is?
Ach ja, het zal niet uitmaken zeker.
Afgeserveerd Pitch, ga dringend een beetje wiskunde en dergelijke studeren (i know, veel saaier dan youtube filmpjes te bekijken).

Eum? Eerst zaten de continenten bijna volledig onder water, Aarde begon te groeien en de tussenruimtes werden opgevuld tot oceanen.
Dit zou toch al duidelijk moeten zijn door het feit dat ik zei dat visfossielen op land gevonden worden.
Bovenstaand tekeningetje is niet helemaal juist dus, de makers hebben er niet aan gedacht of tonen enkel wat er gebeurt met de continenten

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 07:01

En waar kwam het materiaal voor die uitdijende aarde dan eigenlijk vandaan? Uw 'oplossing' van uw 'probleem' levert de nodige nieuwe problemen op. Niet bepaald Ockhams scheermes dus.
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 10:47

Renate schreef:En waar kwam het materiaal voor die uitdijende aarde dan eigenlijk vandaan? Uw 'oplossing' van uw 'probleem' levert de nodige nieuwe problemen op. Niet bepaald Ockhams scheermes dus.

Dat is het nu net. Het materiaal WAS er al. Oplossing probleem: Aarde is hol. Wat kan wetenschap simpel zijn
Ik heb tonnen 'bewijsmateriaal' of zeer sterke aanwijzingen dat dit daadwerkelijk klopt

Pitcher
Laatst bijgewerkt door Pitcher op 19 jul 2014, 10:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Pitcher

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 10:51

Pitcher schreef:
Renate schreef:En waar kwam het materiaal voor die uitdijende aarde dan eigenlijk vandaan? Uw 'oplossing' van uw 'probleem' levert de nodige nieuwe problemen op. Niet bepaald Ockhams scheermes dus.

Dat is het nu net. Het materiaal WAS er al. Oplossing probleem: Aarde is hol. Wat kan wetenschap simpel zijn

Pitcher

O, dus nu komen we met de theorie van een holle aarde? U moet zich wel in alle mogelijke bochten wringen om uw theorieën nog een beetje kloppend te krijgen. Een holle aarde, met in het midden een bol van gloeiend heet materiaal? Hoe blijft die bol dan in het midden hangen? En waar komt de lava uit vulkanen dan weer vandaan? En wat zit er dan eigenlijk in die holle ruimte? Is daar dan een vacuüm?
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 10:59

Renate schreef:
Pitcher schreef:

Pitcher

O, dus nu komen we met de theorie van een holle aarde? U moet zich wel in alle mogelijke bochten wringen om uw theorieën nog een beetje kloppend te krijgen. Een holle aarde, met in het midden een bol van gloeiend heet materiaal? Hoe blijft die bol dan in het midden hangen? En waar komt de lava uit vulkanen dan weer vandaan? En wat zit er dan eigenlijk in die holle ruimte? Is daar dan een vacuüm?

Ik moet mij absoluut NIET in alle mogelijke bochten wringen. De ene theorie volgt logisch uit de andere.
Lava komt waarschijnlijk door frictie van de continentale korst met onderliggende aardlaag. Die bol blijft hangen omdat er 1) geen zwaartekracht is. 2) de inwendige zon op één of andere onbekende manier materie AFSTOOT (vandaar uitzetting)
Idd, Vacuum in holle ruimte
Pitcher

Berichtdoor Renaat » 19 jul 2014, 11:27

Je beseft dat een zon een minimale afmeting moet hebben om zon te kunnen zijn? Of welk proces vindt er volgens jouw in je denkbeeldige zon plaats? Kernfusie kan het in ieder geval niet zijn.
Renaat

Berichtdoor outremer » 19 jul 2014, 14:12

Pitcher schreef:
Renate schreef:
Pitcher schreef:

Pitcher

Ik moet mij absoluut NIET in alle mogelijke bochten wringen. De ene theorie volgt logisch uit de andere.
Lava komt waarschijnlijk door frictie van de continentale korst met onderliggende aardlaag. Die bol blijft hangen omdat er 1) geen zwaartekracht is. 2) de inwendige zon op één of andere onbekende manier materie AFSTOOT (vandaar uitzetting)
Idd, Vacuum in holle ruimte

AFSTOOT ??
Onnozelaar !
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 14:58

outremer schreef:Idd, Vacuum in holle ruimte

AFSTOOT ??
Onnozelaar ![/quote]

expanding, driving backward the night."

> In de holle aarde groeide een inwendige zon, die de massa/materie ('night') wegDUWT.
Deep in Earth's heart, the sons of Amenti heard,
and hearing, directing the changing of the flower of fire
that burns eternally, changing and shifting, using the LOGOS,
until that great fire changed its direction.

Diep in de Aarde werd de inwendige zon, die eeuwig brandt, uit zijn as gebracht.
(magnetische noorden 23.4° getild tov van geografische noorden)

Over the world then broke the great waters,
drowning and sinking,
changing Earth's balance
until only the Temple of Light was left
standing on the great mountain on UNDAL
still rising out of the water;
some there were who were living,
saved from the rush of the fountains

Beschrijving van de zondvloed? Bijbel is afkooksel van deze tekst?

Waarom zou AFSTOOT niet kunnen? Het lijkt de enige logische verklaring voor het uitzetten van de aarde

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 15:06

Pitcher schreef:
outremer schreef:Idd, Vacuum in holle ruimte

AFSTOOT ??
Onnozelaar !

expanding, driving backward the night."

> In de holle aarde groeide een inwendige zon, die de massa/materie ('night') wegDUWT.
Deep in Earth's heart, the sons of Amenti heard,
and hearing, directing the changing of the flower of fire
that burns eternally, changing and shifting, using the LOGOS,
until that great fire changed its direction.

Diep in de Aarde werd de inwendige zon, die eeuwig brandt, uit zijn as gebracht.
(magnetische noorden 23.4° getild tov van geografische noorden)

Over the world then broke the great waters,
drowning and sinking,
changing Earth's balance
until only the Temple of Light was left
standing on the great mountain on UNDAL
still rising out of the water;
some there were who were living,
saved from the rush of the fountains

Beschrijving van de zondvloed? Bijbel is afkooksel van deze tekst?

Waarom zou AFSTOOT niet kunnen? Het lijkt de enige logische verklaring voor het uitzetten van de aarde

Pitcher[/quote]
En uit welke bron komen deze citaten? Uit het een of andere sprookjesboek?
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 15:17

Renaat schreef:Je beseft dat een zon een minimale afmeting moet hebben om zon te kunnen zijn? Of welk proces vindt er volgens jouw in je denkbeeldige zon plaats? Kernfusie kan het in ieder geval niet zijn.

Ik heb er geen idee van welke processen er kunnen plaatsvinden. Wie kan er met 100% zekerheid zeggen dat een kleinere zon niet mogelijk is?
In het boek 'the Smokey God' wordt er een beschrijving gegeven, mss kunnen we daar iets meer uit leren:

"I always saw a single star overhead. For several days, when I looked for this star, it was always there directly above us. It was now, according to our reckoning, about the first of August. The sun was high in the heavens, and was so bright that I could no longer see the one lone star that attracted my attention a few days earlier. One day about this time, my father startled me by calling my attention to a novel sight far in front of us, almost at the horizon.

"It is a mock sun," exclaimed my father. "I have read of them; it is called a reflection or mirage. It will soon pass away."

But this dull-red, false sun, as we supposed it to be, did not pass away for several hours; and while we were unconscious of its emitting any rays of light, still there was no time thereafter when we could not sweet the horizon and locate the illumination of the so-called false sun, during a period of at least twelve hours out of every twenty-four. Clouds and mists would at times almost, but never entirely, hide its location.

Gradually it seemed to climb higher in the horizon of the uncertain purply sky as we advanced. It could hardly be said to resemble the sun, except in its circular shape, and when not obscured by clouds or the ocean mists, it had a hazy-red, bronzed appearance, which would change to a white like a luminous cloud, as if reflecting some greater light beyond. We finally agreed in our discussion of this smoky furnace-colored sun, that, whatever the cause of the phenomenon, it was not a reflection of our sun, but a planet of some sort - a reality.
"
(En dan mag het boek dan niet één of ander hersenspinsel zijn, wat jullie waarschijnlijk gaan beweren)
Pitcher

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 15:20

Renate schreef:
Pitcher schreef:
outremer schreef: Uit het een of andere sprookjesboek?

The Emerald Tablets of Thoth : geen sprookjesboek
Afbeelding Afbeelding
They consist of twelve tablets of emerald green, formed from a substance created through alchemical transmutation.
They are imperishable, resistant to all elements and substances. In effect, the atomic and cellular structure is fixed, no change ever taking place.
In this respect, they violate the material law of ionization.
Upon them are engraved characters in the ancient Atlantean language.
The tablets are fastened together with hoops of golden-colored alloy suspended from a rod of the same material. So much for the material appearance.

Ze zouden 30.000 jaar oud zijn

Pitcher
Pitcher

Berichtdoor Oude Belg » 19 jul 2014, 15:49

[quote="Pitcher"

Pitcher[/quote]
36 000.
http://www.alchemylab.com/thothtablets00.htm
En als je dat niet gelooft, maken ze je wel at anders wijs.
Oude Belg

Berichtdoor Renate » 19 jul 2014, 16:01

Pitcher schreef:
Renate schreef:
Pitcher schreef:
outremer schreef: Uit het een of andere sprookjesboek?

The Emerald Tablets of Thoth : geen sprookjesboek
Afbeelding Afbeelding
They consist of twelve tablets of emerald green, formed from a substance created through alchemical transmutation.
They are imperishable, resistant to all elements and substances. In effect, the atomic and cellular structure is fixed, no change ever taking place.
In this respect, they violate the material law of ionization.
Upon them are engraved characters in the ancient Atlantean language.
The tablets are fastened together with hoops of golden-colored alloy suspended from a rod of the same material. So much for the material appearance.

Pitcher

Nee een supervaag verhaal uit een oeroude bron, nou, dat is echt iets betrouwbaars.
Kom ens met echt wetenschappelijke bewijzen en niet met allerlei vermeende verhalen uit oeroude bronnen, die nog minder betrouwbaar zijn dan het gemiddelde sprookjesboek.
Renate

Berichtdoor Pitcher » 19 jul 2014, 16:25

Renate schreef:
Pitcher schreef:
Renate schreef:
Pitcher schreef:
outremer schreef:
Nee een supervaag verhaal uit een oeroude bron, nou, dat is echt iets betrouwbaars.
Kom ens met echt wetenschappelijke bewijzen en niet met allerlei vermeende verhalen uit oeroude bronnen, die nog minder betrouwbaar zijn dan het gemiddelde sprookjesboek.

Wat kan ik daar aan doen dat de wetenschap nog zo ver niet staat? Wat wil je, bewijs met formules die nog niet bestaan?
Je moet het doen met wat je hebt he: oeroude teksten, analyse van satellietbeelden, ...
Kijk eens in mijn volgende topic. Want we zijn deze 2 topics aan het vermengen

Pitcher
Pitcher

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetenschap