Pi

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: Pi

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 18:45

Doe dat maar zelf, je hebt alle elementen.
Je vertrok van de diameter en dat is de enige juiste manier. Verwant zijn diameter en diagonaal netjes en keurig bewezen.
Strikt volgens de restricties.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 18:53

boxer schreef:Doe dat maar zelf, je hebt alle elementen.
Je vertrok van de diameter en dat is de enige juiste manier. Verwant zijn diameter en diagonaal netjes en keurig bewezen.
Strikt volgens de restricties.

Wie beweert moet bewijzen. Jij beweert, jij moet bewijzen.
Er is nergens bewezen dat een cirkel diameter 10 cm en een vierkant zijde 12,5 cm dezelfde oppervlakte hebben. En die hebben ze ook niet. Volgens de wiskunde althans niet. En waarom moet ik aannemen dat jij het beter weet?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 18:59

Volgens de propositie logica ben ik slimmer daarom. En de zijde van het vierkant heeft niemand over gesproken de diagonaal daarentegen wel.
Wanneer jij niet kan onthouden wat er geschreven staat is het ook onmogelijk een bewijs aan U te leveren. Trouwens het bewijs is gegeven.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 19:18

boxer schreef:Volgens de propositie logica ben ik slimmer daarom.

Graag aantonen volgens de regels van de propositielogica!

boxer schreef:En de zijde van het vierkant heeft niemand over gesproken de diagonaal daarentegen wel.

Klopt, er had diagonaal moeten staan, maar ook dan is het verschil er!

boxer schreef:Wanneer jij niet kan onthouden wat er geschreven staat is het ook onmogelijk een bewijs aan U te leveren. Trouwens het bewijs is gegeven.

Sorry, maar vermits niet is aangetoond dat het vierkant en de cirkel dezelfde oppervlakte hebben - wat trouwens niet het geval is - is er niets bewezen. Alle wiskundigen en ingenieurs (waaronder ikzelf) zeggen iets anders.
Geef me één goede reden om jou te geloven!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 19:27

Diameter/2 is straal, straal² x pi = oppervlakte. Diagonaal² / 2 is oppervlakte.
We hebben een tikeltje verschil in de waarde van pi. Met de ene zijn de oppervlakten gelijk en met de andere niet.
Meer moet er niet meer over gezegd worden.

je schreef wel zijde 12.5 x 12.5. = zijde ² Dus verkeerd woord gebruikt onwaarschijnlijk in deze verhouding.
Laatst bijgewerkt door boxer op 05 apr 2017, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 19:29

boxer schreef:Diameter/2 is straal, straal² x pi = oppervlakte. Diagonaal² / 2 is oppervlakte.
We hebben een tikeltje verschil in de waarde van pi. Met de ene zijn de oppervlakten gelijk en met de andere niet.
Meer moet er niet meer over gezegd worden.

Bewijs blijft dus achterwege. Conclusie: je kletst uit je nek.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 19:34

Niet mijn probleem wanneer je het bewijs niet kan begrijpen. 4/4 + 1/4 = 5/4. Dus oppervlakte / 1/4 van de diameter = omtrek cirkel.
Wat bewijs moet je nog hebben? Of denk je dat in deze eenvoudige stelling een fout kan zitten, vertel het dan.
boxer

Berichtdoor Blueflame » 05 apr 2017, 19:44

boxer schreef:Niet mijn probleem wanneer je het bewijs niet kan begrijpen. 4/4 + 1/4 = 5/4. Dus 1/4 van de oppervlakte = omtrek cirkel.
Wat bewijs moet je nog hebben? Of denk je dat in deze eenvoudige stelling een fout kan zitten, vertel het dan.

Welk bewijs?
Stop de arrogantie en kom er mee op de proppen.
Je hebt het hier al genoeg geprobeerd denk ik zo ...... .
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 19:51

Wat ik hier met stelligheid kan bewijzen, is dat het onvermogen om een mathematisch bewijs te begrijpen hier op dit gezwets aanwezig is.
De relatie (verwantschap) tussen diameter en diagonaal is hierboven menigmaal onomstotelijk bewezen. Ook empirisch.
ps: alles nog eens gelezen. Vraag bewijs? Bewijs volgt, vraag bewijs je bewijs = opdracht.
Zeg dan minstens waar het bewijs een vermoede van fout kan hebben. Neen dat is te logisch en beleefd nog stukken minder. Sceptisch bekeken dan.
En in die quote hierboven laar je stukken weg ook toevallig dan?

Trek je plan ik ben hier weg.
Laatst bijgewerkt door boxer op 05 apr 2017, 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 20:10

boxer schreef:Trek je plan ik ben hier weg.

Dag Jan (Van Beveren). Doe vooral de groetjes aan Ferrar!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 20:31

Tjonge blijf bij de les je hebt zoal moeite om te volgen. Bewijs die twee namen. Anders klets je uit je nek en sla je wartaal uit je botten.
Die van beveren heeft het ook over de waarde van pi 3.125. Vandaar uw associatie. goed jongen flink gedacht.
En die vliegt van het forum om dat hij de ajuin browser(TOR) gebruikt. Ja echte sceptici.
Laatst bijgewerkt door boxer op 05 apr 2017, 20:37, in totaal 1 keer bewerkt.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 20:35

boxer schreef:Tjonge blijf bij de les je hebt zoal moeite om te volgen. Bewijs die twee namen. Anders klets je uit je nek en sla je waastaal uit je botten.

Ken je de eend-regel?
Wel, als het er uit ziet als een eend, waggelt als een eend en kwekt als een eend, dan is het waarschijnlijk een eend. Sommige gelijkenissen zijn nu eenmaal te straf om aan het toeval toegeschreven te worden. En daarbij geloof ik niet in het toeval; daarvoor heb ik er zelf al te veel van geregeld! ;-)

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 20:39

Waarom haal je er de oude Babiloniers niet bij of zijn die dood misschien, die hadden het ook over pi= 3.125
Maar dat wist je niet, goed ik vergeef uw onwetendheid.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 20:43

boxer schreef:Waarom haal je er de oude Babiloniers niet bij of zijn die dood misschien, die hadden het ook over pi= 3.125
Maar dat wist je niet, goed ik vergeef uw onwetendheid.

Voor de Babyloniërs was dat inderdaad een zeer goede en bruikbare benadering. Alleen is ze achterhaald, al snapt niet iedereen dat.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 20:47

Het gaat over de associatie. Uw vergeetachtigheid begint buitenproportionele dimensies aan te nemen.
Ik wacht nog steeds waar ik een redeneringsfout maak.
De Babyloniër kwamen tot die bevinding door natuurlijke deductie. Evenals Pythagoras 500 vc
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 21:02

boxer schreef:Ik wacht nog steeds waar ik een redeneringsfout maak.

Door de veronderstelling dat een vierkant met diagonaal 12,5 cm dezelfde oppervlakte heeft als een cirkel met diameter 10 cm. Daar zit ongeveer 3 % verschil op. Dat zie je niet met het blote oog, maar het is er wel. Graag argumenten en geen beweringen!

boxer schreef:De Babyloniër kwamen tot die bevinding door natuurlijke deductie. Evenals Pythagoras 500 vc

Wat bewijst dat voor numerieke wiskundige nauwkeurigheid reeksontwikkeling nauwkeuriger is dan "natuurlijke deductie".

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor boxer » 05 apr 2017, 21:06

Alez en Pythagoras dan? Nogmaals Cirkel 10 straal 5² x pi 3.125 opp gelijk.
boxer

Berichtdoor Digit » 05 apr 2017, 21:10

boxer schreef:Alez en Pythagoras dan? Nogmaals Cirkel 10 straal 5² x pi 3.125 opp gelijk.

Zie de Babyloniërs: bewonderenswaardig voor die tijd, maar achterhaald.

digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Jefke » 05 apr 2017, 21:13

Digit schreef: Alle wiskundigen en ingenieurs (waaronder ikzelf) zeggen iets anders.
Geef me één goede reden om jou te geloven!

Digit

Dat zijn zijn dan al twee ingenieurs die het niet begrijpen Digit. :D (jij en ik)

Boxer,
ik heb je enkele posts geleden een link doorgestuurd waar het haarfijn wordt uitgelegd en waar je het met veelhoeken kan uitproberen. Waarom ga je daar niet op in en vergelijk je niet jouw redenering daarmee en zoek dan uit wat er fout is in die redenering of in de jouwe, want ze kunnen niet alle twee tegelijk juist zijn.
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." (Christopher Hitchens)
Jefke

Berichtdoor Blueflame » 06 apr 2017, 19:00

Och .... alle andere ingenieurs zijn het met jullie eens, geen probleem.
Op het wetenschapsforum was het net van 't zelfde.

Die kerel ( Hugo Broeckx) heeft het hier al meerdere keren geprobeerd, onder verschillende pseudoniemen, waaronder context-binder, Mr. Frans en nog enkele, steeds met hetzelfde resultaat. Vandaar ook dat ik zo snel met een ban afkwam.

Normaal doe ik dat niet. Wie mij kent, weet dat.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor outremer » 07 apr 2017, 11:39

Hier staat zijn uitleg nog eens geëtaleerd ...

http://omnia.context-binder.eu/
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Nederlander » 14 apr 2017, 09:32

Lekker! TAART!

BUT REMEMBER! THE CAKE IS A LIE!
The happiness of the bee and the dolphin is to exist. For man it is to know that and to wonder at it.
Jacques Yves Cousteau.
Nederlander

Berichtdoor pitman » 14 apr 2017, 17:19

Ik denk niet dat er hier velen de Portal referentie zullen snappen... ( http://knowyourmeme.com/memes/the-cake-is-a-lie)
pitman

Berichtdoor ninja007 » 01 mei 2017, 09:55

opmerkelijk
ninja007

Vorige

Keer terug naar Wetenschap