Pi

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: Pi

Berichtdoor ferrar » 20 maart 2015, 19:56

ach! Blauwvlammetje, Je hebt het nog niet door, "DE KWADRATUUR VAN DE CIRKEL" is een vraagstuk, maar door het feit dat Pi transcendent en onnatuurlijk blijkt moet von Lindemann toegeven in zijn "echt" bewijs dat door het getal Pi het onmogelijk is de kwadratuur te bewijzen! EN DAT IS JUIST! maar, INDIEN HET GETAL PI "EXACT" ZOU ZIJN, DE KWADRATUUR OPLOSBAAR IS!!! (is dat nu zo moeilijk te begrijpen???),dus met het kutgetal Pi valt niets te bewijzen, zelfs zichzelf niet.
ferrar

Berichtdoor Digit » 20 maart 2015, 20:08

ferrar schreef:Beste, al ben ik het met je eens, maar, wanneer het getal Pi vierduizendeste cm. benadering is, blijkt bij grotere afstanden (omtrek aarde 50 km "fout").

2 x nonsens op één regel: de benadering van π is een onbenoemd getal en geen cm en de nauwkeurigheid waarmee de aardstraal bekend is, is meerdere grootte-ordes beter. Ferrar heeft duidelijk geen benul van de dingen waarover hij lult.

ferrar schreef:Alleen reeds de diameter blijkt van het grootste belang, ....

Opnieuw nonsens. Behalve bij de zgn. "lage-omloop-banen", bv. het ISS, is de straal van de aarde totaal irrelevant. Dit is al zo voor geostationnaire satellieten, en al helemaal voor interplanetair en interstellair verkeer zoals Voyager.

ferrar schreef:.... , vandaar dat er ruimte dient gemaakt te worden voor nieuwe inzichten en verklaringen.

Pidioten zijn al bijna zo oud als de wiskunde. Niks nieuw inzicht, gewoon ouwe lulkoek van de eerste de beste wiskunde-analfabeet!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 20 maart 2015, 21:21

ferrar schreef:ach! Blauwvlammetje, Je hebt het nog niet door, "DE KWADRATUUR VAN DE CIRKEL" is een vraagstuk, maar door het feit dat Pi transcendent en onnatuurlijk blijkt moet von Lindemann toegeven in zijn "echt" bewijs dat door het getal Pi het onmogelijk is de kwadratuur te bewijzen! EN DAT IS JUIST! maar, INDIEN HET GETAL PI "EXACT" ZOU ZIJN, DE KWADRATUUR OPLOSBAAR IS!!! (is dat nu zo moeilijk te begrijpen???),dus met het kutgetal Pi valt niets te bewijzen, zelfs zichzelf niet.

Ferrar,
Jíj bent het die het niet door heeft!
"Pi" is alleen maar een naam. De naam die men gebruikt voor "de verhouding tussen de omtrek van een cirkel en zijn diameter". En laat die verhouding nu uitkomen op een transcendente waarde. Dát is de essentie van het verhaal en dát is het wat Von Lindemann bewezen heeft. En omdat dié verhouding transcendent is, ongeacht haar naam, is de kwadratuur van de cirkel onmogelijk.

Is dat nu zo moeilijk?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 20 maart 2015, 22:34

jullie zijn een bende stomme kiekens die eieren leggen maar niet weten van waar ze komen, mijn wiskunde is exacte wiskunde, wat jullie niet kunnen zeggen ...
ferrar

Berichtdoor Jefke » 20 maart 2015, 22:42

ferrar schreef:jullie zijn een bende stomme kiekens die eieren leggen maar niet weten van waar ze komen, mijn wiskunde is exacte wiskunde, wat jullie niet kunnen zeggen ...

Wow, dat is wel een zeer wiskundige uitspraak.
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." (Christopher Hitchens)
Jefke

Berichtdoor Vegamobiel » 21 maart 2015, 12:46

Vraagje ben jij de broer van Pitcher?

Vegamobiel
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Renate » 21 maart 2015, 15:31

Ik denk eerder aan iemand die we eerder op dit forum hebben gehad, die ook geobsedeerd was door de kwadratuur van de cirkel.
Renate

Berichtdoor Tom M » 21 maart 2015, 19:19

Als machineontwerper, van veel draaiende onderdelen, was de waarde van PI tot 4 cijfers na de komma voldoende voor de meeste berekeningen.
En de machines draaien, de auto's rijden en de helicopters vliegen ermee. :D

In de praktijk gebruikte ik de waarde van PI tot 9 of 12 cijfers na de komma omdat de rekenmachine dat standaard gaf na het aanduiden van het symbool PI als rekenfactor. Uit gemak dus. Maar nooit als noodzaak.
Ik kan me geen enkele toepassing herinneren waar pi nauwkeuriger moest zijn.
Als de diameter van een as nauwkeurig moet zijn wordt trouwens de diameter gemeten, niet de omtrek. Logisch hé. :wink:
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Berichtdoor Digit » 21 maart 2015, 20:01

Tom M schreef:Als machineontwerper, van veel draaiende onderdelen, was de waarde van PI tot 4 cijfers na de komma voldoende voor de meeste berekeningen.
En de machines draaien, de auto's rijden en de helicopters vliegen ermee. :D

In de praktijk gebruikte ik de waarde van PI tot 9 of 12 cijfers na de komma omdat de rekenmachine dat standaard gaf na het aanduiden van het symbool PI als rekenfactor. Uit gemak dus. Maar nooit als noodzaak.
Ik kan me geen enkele toepassing herinneren waar pi nauwkeuriger moest zijn.
Als de diameter van een as nauwkeurig moet zijn wordt trouwens de diameter gemeten, niet de omtrek. Logisch hé. :wink:

Inderdaad, maar dan ben je bezig met toegepaste wetenschap (of ingenieurswetenschappen). Machine-onderdelen worden nu eenmaal met een welbepaalde nauwkeurigheid gemaakt.
Maar wiskunde is nu eenmaal een exacte wetenschap. En die zoekt naar de aard der dingen. En wiskundigen willen nu eenmaal weten welke getallen algebraïsch dan wel transcendent zijn, ook al hebben ze daar niet direct een practische toepassing voor.

Een goed voorbeeld: voor ruimtevaart in het aarde - maan - stelsel is het Newtoniaans paradigma vrijwel altijd ruim voldoende. Die paar kilo's extra brandstof voor de correctie doen er immers niet toe. Maar met de GPS-satellieten is het anders. De huidige nauwkeurigheid kan slechts bereikt worden als men rekening houdt met het feit dat de satellietklokken trager lopen dan de aardse (formules van Lorentz). Theorie en praktijk lopen lang niet altijd gelijk, maar ze interageren wel en ze hebben elkaar dus wél nodig.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 21 maart 2015, 21:25

ferrar schreef:.... , mijn wiskunde is exacte wiskunde, wat jullie niet kunnen zeggen ...

Ja, maar onze wiskunde is dan weer wiskunde, en dát kun jij dan weer niet zeggen .... ! :D :D :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 22 maart 2015, 09:17

Beste Tom, Pi is 4000sten te groot, probeer straal x 6,275 = altijd juist, weg met de decimalen.
ferrar

Berichtdoor Tom M » 22 maart 2015, 14:49

ferrar schreef:Pi is 4000sten te groot

? ? ?

Pi heeft geen afmetingen.
"Moraal is het juiste doen, ongeacht wat je gezegd wordt. Religie is doen wat je gezegd wordt, ongeacht wat juist is." H.L. Mencken
Tom M

Berichtdoor Blueflame » 22 maart 2015, 20:08

ferrar schreef:jullie zijn een bende stomme kiekens die eieren leggen maar niet weten van waar ze komen, mijn wiskunde is exacte wiskunde, wat jullie niet kunnen zeggen ...

Ik zou er nu maar mee ophouden.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor ferrar » 22 maart 2015, 22:23

pi is 3,1415............................................................. CM. middellijn 1cm x 3,1415 = 3,1415.............cm of zijn het nougatbollen???
ferrar

Berichtdoor Jefke » 22 maart 2015, 23:05

ferrar schreef:pi is 3,1415............................................................. CM. middellijn 1cm x 3,1415 = 3,1415.............cm of zijn het nougatbollen???

Nee, pi is dimensieloos, het zijn de diameter en de omtrek die een eenheid hebben. In jouw geval is de diamer 1cm en de omtrek 3,1415...cm. Indien pi als eenheid cm had, dan zou de omtrek als eenheid cm² hebben omdat je dan 1cm (van de diameter) vermenigvuldigt met 3,1415...cm (van pi) en cm*cm=cm². Vandaar dat de eenheid van oppervlakte cm² of m² is.
"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence." (Christopher Hitchens)
Jefke

Berichtdoor outremer » 23 maart 2015, 13:01

ferrar schreef:pi is 3,1415............................................................. CM. middellijn 1cm x 3,1415 = 3,1415.............cm of zijn het nougatbollen???

Goe bezig maat.
En zo is de sin [pi/4( in cm dus ?)] = 1 zeker ?
Lachen, gieren ,brullen .....

Alsof pi enkel gebruikt wordt om afstanden te meten :-)

PS : het getal van Euler is dan ook verkeerd misschien ?
Deus Vult
outremer

Berichtdoor Renate » 23 maart 2015, 13:21

Pi is gewoon een getal dat de verhouding tussen 2 aan elkaar gerelateerde maten aangeeft. Daar hoort dus geen eenheid bij.
Renate

Berichtdoor ferrar » 23 maart 2015, 15:15

r/8x50,2 - rx6,275 - "exacte" wiskunde. (uw Pi is te groooot!)
ferrar

Berichtdoor Digit » 23 maart 2015, 15:20

Ferrar,

Ik wil je herinneren aan de door jou beweerde "fout" in de redenering van Von Lindemann. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat die bestaat. Ook Blueflame heeft daar al op aangedrongen.

Als ik jou was zou ik daar maar eens werk van maken, op straffe van als een platte leugenaar beschouwd te worden.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 23 maart 2015, 20:00

Digit schreef:Ferrar,

Ik wil je herinneren aan de door jou beweerde "fout" in de redenering van Von Lindemann. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat die bestaat. Ook Blueflame heeft daar al op aangedrongen.

Als ik jou was zou ik daar maar eens werk van maken, op straffe van als een platte leugenaar beschouwd te worden.

Digit

En, Ferrar, laat dat je eerstvolgende post ('t is van moeten) zijn!
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor ferrar » 23 maart 2015, 21:03

Zitten we terug op de schoolbanken? gaan er punten gegeven worden? gaan jullie even zeggen wat "ik" mag zeggen? wel lossen jullie het vraagstuk op van "de kwadratuur van de cirkel" en het is op te lossen, dat heb ik bewezen (0,01953125) zorg dat je de oorsprong ontdekt van dit gatal...
ferrar

Berichtdoor Heeck » 24 maart 2015, 15:13

ferrar schreef:Zitten we terug op de schoolbanken? gaan er punten gegeven worden? gaan jullie even zeggen wat "ik" mag zeggen? wel lossen jullie het vraagstuk op van "de kwadratuur van de cirkel" en het is op te lossen, dat heb ik bewezen (0,01953125) zorg dat je de oorsprong ontdekt van dit gatal...

In digital information all data is displayed in "0" or "I" signifying the state of the signal.
. . . . . . . So each increase with one bit means 0,01953125 volt increase on pen 8.

R.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 24 maart 2015, 20:40

Heeck schreef:
ferrar schreef:Zitten we terug op de schoolbanken? gaan er punten gegeven worden? gaan jullie even zeggen wat "ik" mag zeggen? wel lossen jullie het vraagstuk op van "de kwadratuur van de cirkel" en het is op te lossen, dat heb ik bewezen (0,01953125) zorg dat je de oorsprong ontdekt van dit gatal...

In digital information all data is displayed in "0" or "I" signifying the state of the signal.
. . . . . . . So each increase with one bit means 0,01953125 volt increase on pen 8.

R.

Dat is klaar als een klontje, Roeland, ondertussen al een week of twee.
5/256 = 0,01953125 ofte de spanningsverhoging per stap bij een 8 bits (bv versterker)-module, die vaak regelt tussen 0 en 5 volt.
Maar dat was de vraag niet ..... .

Mvg.

Correctie door Blueflame op 25-3-2015 om 18:47 : ik had een nul te veel getikt.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Heeck » 25 maart 2015, 10:04

OK Blue,
Ik zal me bij Schuh *) houden.
En dan kom ik weinig verder dan (5^9 * 2^9)/10^9
R.

*)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frederik_Schuh
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor ferrar » 07 mei 2015, 15:28

Dit had Pi moeten zijn;
" Het variabele getal Pi of, Pi = Energie
E = Pi
Straal delen door 8 = het getal Pi x 50,2 = omtrek cirkel.
eenvoudiger kan voorlopig niet."
ferrar

Berichtdoor Digit » 07 mei 2015, 15:32

ferrar schreef:eenvoudiger kan voorlopig niet."

Dommer ook niet!

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 07 mei 2015, 19:39

Graag een antwoord, een bewijs, een sluitend bewijs of ik moet je aanzien als een platte leugenaar..... Dit is het moment om jullie tye verdedigen, ik ben er klaar voor !!!!
ferrar

Berichtdoor willem_betz » 07 mei 2015, 21:32

ferrar schreef:Dit had Pi moeten zijn;
" Het variabele getal Pi of, Pi = Energie
E = Pi
Straal delen door 8 = het getal Pi x 50,2 = omtrek cirkel.
eenvoudiger kan voorlopig niet."

Ik begrijp dat Digit hem tracht te beschermen, maar ferrar heeft het alchemistisch geheim van de Illuminati ontdekt en het duidelijk publiek gemaakt. Ik vrees dat zij dit niet zonder gevolgen zullen laten !
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Tom M » 08 mei 2015, 01:29

ferrar schreef:" Het variabele getal Pi of, Pi = Energie

Ach ja. Waarom niet.
Je had ook een weerman kunnen zijn. Die zitten er ook al eens naast.
Of een prediker. :mrgreen: Die zitten er altijd naast.
Tom M

Berichtdoor vlieger » 10 mei 2015, 09:08

:shock:
Lang geleden dat ik zo gelachen heb. En Digit, ik weet niet waar jij je geduld koopt, maar het is in elk geval een groothandel.
vlieger

Berichtdoor ferrar » 10 mei 2015, 16:58

Groen
ferrar

Berichtdoor ferrar » 22 jun 2015, 11:18

Waar blijven jullie met het antwoord op de vraag naar de herkomst van het getal 0,01953125 ? ( of ; 1/8ste van de straal van de cirkel)
ferrar

Berichtdoor Digit » 22 jun 2015, 13:29

ferrar schreef:Waar blijven jullie met het antwoord op de vraag naar de herkomst van het getal 0,01953125 ?

Zie di maart 24, 2015 7:40 pm!

ferrar schreef:( of ; 1/8ste van de straal van de cirkel)

Dat dat getal ook maar iets met de cirkel te maken heeft is gewoon een ziekelijk fantasietje van jou. Laat je behandelen!

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 22 jun 2015, 15:03

Veel te moeilijke vraag natuurlijk, jullie hersenen werken niet meer sinds 1882 , het - von lindemann- trauma - .
ferrar

Berichtdoor Digit » 22 jun 2015, 15:30

Mag ik je even herinneren aan:

Blueflame schreef:
Digit schreef:
ferrar schreef:.... weet je heel goed dat von Lindemann een beredeneringsfout maakt.

Oh ja!? En welke dan wel?????? Graag een degeljke uitleg, zoniet is het duidelijk dat deze bewering, net zoals het meerendeeltje, uit jouw bijzonder dikke en sappige duim komt.

Inderdaad.
Ofwel:
- geef je een degelijke, duidelijke uitleg
- trek je duidelijk je stelling in.

Deze opdracht moet duidelijk en gemakkelijk genoeg zijn.

Jíj hebt een von Lindemann-trauma, wij niét! Het bewijs van von Lindemann staat als een blok. Jij kunt er gewoon niets tegen inbrengen.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 22 jun 2015, 17:09

Voila, doof en blind ook nog.... von Lindemann bewijst enkel dat het getal Pi, NIET EXACT IS, is het getal Pi exact dan is de kwadratuur opgelost, welweter.
ferrar

Berichtdoor Digit » 22 jun 2015, 17:32

ferrar schreef:Voila, doof en blind ook nog.... von Lindemann bewijst enkel dat het getal Pi, NIET EXACT IS, is het getal Pi exact dan is de kwadratuur opgelost, welweter.

Wie is doof en blind? Vermits von Lindemann bewezen heeft dat Pi irrationaal is, kan de kwadratuur dus niet opgelost worden. Simple as that.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor ferrar » 22 jun 2015, 20:08

oei, een laatste stuiptrekking.....
ferrar

Berichtdoor willem_betz » 23 jun 2015, 01:53

Ofwel snapt ferrar echt niet wat een irrationeel getal is, of hij wil gewoon wat trollen.
Ik vraag aan onze lieve webmaster om voor ferrar een lekker warm plaatsje te reserveren in het Lulhoekje.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor ferrar » 23 jun 2015, 13:27

Oei! nog iemand met het Pi-syndroom, zal wel overgaan in ons zeverhoekje, jammer dat jullie, wijze mensen, de cirkel niet gemeten krijgen...
ferrar

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetenschap