Roken

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Re: Roken

Berichtdoor Digit » 05 jul 2011, 20:10

stefaandepraetere schreef:De campagne 'roker of niet?' blijf hoffelijk heeft jaren de kans gehad om zich te bewijzen. In al die jaren ben ik nooit door een roker gevraagd : 'stoort het dat ik rook' (bedoel daarmee een roker die niet tot het eigen gezelschap behoorde).
Niet verwonderlijk dan toch dat er een verbod komt?

Volkomen akkoord !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 20:17

Digit schreef:
stefaandepraetere schreef:De campagne 'roker of niet?' blijf hoffelijk heeft jaren de kans gehad om zich te bewijzen. In al die jaren ben ik nooit door een roker gevraagd : 'stoort het dat ik rook' (bedoel daarmee een roker die niet tot het eigen gezelschap behoorde).

Volkomen akkoord !

Groetjes,

Digit

Anekdotisch. Ik rook ook en ben wel steeds hoffelijk. Leuk te horen dat ik gestraft moet worden voor het wangedrag van anderen.
Timmber

Berichtdoor Digit » 05 jul 2011, 20:43

Timmber schreef:Anekdotisch.

Inderdaad. Dus geen goed argument. Alhoewel ik toch moet zeggen dat ik - tenzij in de directe kennissenkring - zelden of nooit een "hoffelijke" roker heb ontmoet !

Timmber schreef:Ik rook ook en ben wel steeds hoffelijk.

Proficiat ! Dat waardeer ik. Alleen jammer dat je niet wat meer volgelingen had.

Timmber schreef:Leuk te horen dat ik gestraft moet worden voor het wangedrag van anderen.

Ik zie het niet als een straf, maar als een logische maatregel tegen het toch wel overheersend "wangedrag", al vind ik dat een zwaar woord. En ten opzichte van jou betreur ik het dan.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 05 jul 2011, 20:47

Digit schreef:
Renate schreef:En zo lang rokers in het gezelschap van niet-rokers weigeren om naar een horecagelegenheid te gaan waar ze niet mogen roken, wordt de niet-roker die z'n vrienden niet wil missen dus altijd gedwongen om naar een café te gaan waar gerookt wordt. Dus over wiens vrijheid hebben we het nu eigenlijk?

Over de vrijheid van diegene die zijn vrienden kiest onder de mensen die wél respect hebben voor zijn afkeer van walm ! Zoals ik . :wink:

Groetjes,

Digit

Tja, een mens kan niet altijd kritisch zijn. Soms zijn er mensen waarmee je veel gemeen hebt, maar die wel roken.
Renate

Berichtdoor stefaandepraetere » 05 jul 2011, 20:57

Ik weet het het is een anekdotisch argument ook al ben ik er nogal gerust in dat het een "zeer algemeen anekdotisch" argument is daar het gaat over duizenden café en restaurantbezoeken en daarbij ben ik dus nul (NUL, zero zero zero zero zero (Alberto Contador-stem)) Timmbers tegen het lijf gelopen.
Dat de 'goede' met de 'slechte' gestraft worden das onvermijdelijk in een maatschappij denk ik en er zijn toch wel veel ergere voorbeelden dan die arme paffers die niet meer op café mogen roken ook.
stefaandepraetere

Berichtdoor Geen » 05 jul 2011, 21:04

Ok, roken is slecht (en er zijn rokers genoeg die dat zullen beamen). Passief roken is (ook) slecht voor de longen enz., net zoals wekelijks gaan shoppen in Brussel (blijf daar weg, en koop bij 3Suisses en zo - je kunt dat met je laptop doen in het Zoniënwoud). Een nicotineverslaving is zo erg (afhankelijkheid) als een heroïneverslaving (ik heb het niet over directe sociale gevolgen e.d.), Dat de overheid er alles aan doet om het roken te ontmoedigen, daar kunnen de meeste mensen (ook rokers) mee leven.

Maar wat mij tegenstaat is die 'kliklijn'. Men is hier een kwalijke attitude aan het institutionaliseren.
Geen

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 21:14

stefaandepraetere schreef:Ik weet het het is een anekdotisch argument ook al ben ik er nogal gerust in dat het een "zeer algemeen anekdotisch" argument is daar het gaat over duizenden café en restaurantbezoeken en daarbij ben ik dus nul (NUL, zero zero zero zero zero (Alberto Contador-stem)) Timmbers tegen het lijf gelopen.
Dat de 'goede' met de 'slechte' gestraft worden das onvermijdelijk in een maatschappij denk ik en er zijn toch wel veel ergere voorbeelden dan die arme paffers die niet meer op café mogen roken ook.

Waarom in godsnaam een maatregel die het verbiedt TV te kijken of te biljarten in de rokersruimte? Wordt jij daar gezonder van?
En die 'kliklijn' die zo niet mag heten is helemaal triest.
Timmber

Berichtdoor stefaandepraetere » 05 jul 2011, 21:16

Die kliklijn is inderdaad wel wat onnozel. Het feit dat die eventueel nodig is is echter nog veel onnozeler :p
De bepalingen ivm die rokersruimte zullen er vermoedelijk ook wel zijn om te voorkomen dat het café anders naar de rokersruimte gaat verhuizen waarna we weer even ver zitten.
stefaandepraetere

Berichtdoor Digit » 05 jul 2011, 21:24

Renate schreef:
Digit schreef:
Renate schreef:En zo lang rokers in het gezelschap van niet-rokers weigeren om naar een horecagelegenheid te gaan waar ze niet mogen roken, wordt de niet-roker die z'n vrienden niet wil missen dus altijd gedwongen om naar een café te gaan waar gerookt wordt. Dus over wiens vrijheid hebben we het nu eigenlijk?

Over de vrijheid van diegene die zijn vrienden kiest onder de mensen die wél respect hebben voor zijn afkeer van walm ! Zoals ik . :wink:

Groetjes,

Digit

Tja, een mens kan niet altijd kritisch zijn. Soms zijn er mensen waarmee je veel gemeen hebt, maar die wel roken.

Zolang ze er maar rekening mee houden dat ik niet graag meerook is dat geen probleem !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 21:26

stefaandepraetere schreef:Die kliklijn is inderdaad wel wat onnozel. Het feit dat die eventueel nodig is is echter nog veel onnozeler :p
De bepalingen ivm die rokersruimte zullen er vermoedelijk ook wel zijn om te voorkomen dat het café anders naar de rokersruimte gaat verhuizen waarna we weer even ver zitten.

Burgers die andere burgers die afwijkend gedrag vertonen controleren en desnoods aangeven bij de overheid. Dat ruikt wel heel erg naar 'Big brother' en / of als je wil: 'gestapo-praktijken'. Het is aan de overheid om het gekozen beleid om te zetten in daden, niet aan de gemiddelde burger.
Timmber

Berichtdoor stefaandepraetere » 05 jul 2011, 21:32

Dus u wil veel meer controleurs Timmber? Tjah zo gaat het ook natuurlijk.
stefaandepraetere

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 21:35

stefaandepraetere schreef: De bepalingen ivm die rokersruimte zullen er vermoedelijk ook wel zijn om te voorkomen dat het café anders naar de rokersruimte gaat verhuizen waarna we weer even ver zitten.
Zo ver was ik al. Blijkbaar vind iedereen het normaal dat de overheid mijn gedrag gaat bijsturen aan de hand van een hele lijst dingen die je niet mag doen als je rookt. Voorlopig is het nog mijn vrijheid die beknot wordt maar kom later niet zeuren als ze aan de jouwe zitten.
Timmber

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 21:37

stefaandepraetere schreef:Dus u wil veel meer controleurs Timmber? Tjah zo gaat het ook natuurlijk.

Als de overheid zo nodig dit beleid wil voeren moet ze idd. maar zien dat ze daar voldoende personeel voor heeft.
Timmber

Berichtdoor stefaandepraetere » 05 jul 2011, 21:42

Zo ver was ik al. Blijkbaar vind iedereen het normaal dat de overheid mijn gedrag gaat bijsturen aan de hand van een hele lijst dingen die je niet mag doen als je rookt. Voorlopig is het nog mijn vrijheid die beknot wordt maar kom later niet zeuren als ze aan de jouwe zitten.

Je klinkt als een echte roker Timmber. De vrijheid van de roker is heilig en alle beperkingen zijn verfoeilijk want die toffe rokers zullen zelf wel rekening houden met de niet rokers. Het is net omdat 'de rokers' niet kunnen omgaan met hun vrijheid dat de beperkingen er gekomen zijn. Voor mij moet er ook geen snelheidsbeperking zijn op de autostrade omdat ik nooit te rap rij maar als onderdeel van de groep 'bestuurders' aanvaard ik nu eenmaal dat die beperking er wel is.
stefaandepraetere

Berichtdoor Dwarsdenker » 05 jul 2011, 21:49

Timmber schreef:Burgers die andere burgers die afwijkend gedrag vertonen controleren en desnoods aangeven bij de overheid. Dat ruikt wel heel erg naar 'Big brother' en / of als je wil: 'gestapo-praktijken'. Het is aan de overheid om het gekozen beleid om te zetten in daden, niet aan de gemiddelde burger.

Inderdaad, controle op wetsovertredingen dient te gebeuren door bevoegde ambtenaren. Iedereen is zich er hopelijk van bewust hoeveel schade er door gewone roddel kan worden aangericht. Wel, dit wordt nog verveelvoudigd door kliklijnen. Zo wordt het wel erg gemakkelijk iemand "een loer te draaien". Nu enkel nog over "rookovertredingen" maar - wie weet - straks over andere "kleine" overtredingen.... Ik gruwel daar eerlijk gezegd van.
Nota: ik spreek me met deze niet uit voor of tegen het rookverbod. Wou ik even toevoegen nu Ik zie hoe heetgebakerd de discussie verloopt.
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 21:58

stefaandepraetere schreef:

Je klinkt als een echte roker Timmber. De vrijheid van de roker is heilig en alle beperkingen zijn verfoeilijk want die toffe rokers zullen zelf wel rekening houden met de niet rokers. Het is net omdat 'de rokers' niet kunnen omgaan met hun vrijheid dat de beperkingen er gekomen zijn. Voor mij moet er ook geen snelheidsbeperking zijn op de autostrade omdat ik nooit te rap rij maar als onderdeel van de groep 'bestuurders' aanvaard ik nu eenmaal dat die beperking er wel is.

Er zijn tal van zaken die kunnen verboden worden omwille van de gezondheid en veiligheid van anderen. Waar trek je de grens?
Binnenkort een verbod op autoradio's? Muziek leidt af en dat gepruts aan die knoppen lijkt me ook al niet echt veilig.
Lees je eigenlijk wel wat ik geschreven heb? Ik heb geen bezwaar tegen regels maar het moet niet de spuigaten uitlopen. En ik heb een universeel probleem met een betuttelende overheid, niet alleen omdat ik rook.
Timmber

Berichtdoor stefaandepraetere » 05 jul 2011, 22:17

Oh ik lees wat je schrijft hoor Timmber. Het komt er steeds op neer dat rokers een beteugeling van hun rookgedrag zien als het openen van de poorten van de big brother hel. Op kamp met de jeugdbeweging hebben we ook vaak dergelijke discussie gehad (mocht er gerookt worden in de bar van de monitoren 's avonds ja of nee) en zelfs al werd er democratisch met een overweldigende meerderheid tegen roken gestemd dan nog kwam dat argument in alle mogelijke varianten steeds terug.
Nu soit, geniet van uw sigaret, ik ga dit weekend genieten van nog eens een rookvrij café bezoek, das jaren geleden van bij mijn laatste bezoek aan Ierland.
stefaandepraetere

Berichtdoor Foonyloony » 05 jul 2011, 22:42

Digit schreef:

Volkomen akkoord !

Groetjes,

Digit

Om ook maar eens een (argumentatief waardeloze) anekdote te vertellen:

deze week volgde ik een verplichte rondleiding mee in het bedrijf waar ik deze zomervakantie zal werken. Het bedrijf is een onderaannemer van Volvo Cars in Gent om schoonmaakwerken uit te voeren.

Roken is doorgaans verboden in Volvo Cars behalve in de speciaal voorziene rookzones en de rookruimte naast de refter. Het toeval wil dat twee van die rookzones recht tegenover elkaar liggen met daartussen zone waar om veiligheidsredenen niet gerookt mag worden. Volvo ziet zich helaas genoodzaakt om een van die twee zones te sluiten omdat rokers blijkbaar de twee zones met elkaar verbinden tot een grote rookzone en zich niet aan de regels houden.

Dat de wetgever in deze nu moet tussenkomen hebben de egoïstische rokers (dus niet alle rokers, uiteraard!) alleen aan zichzelf te danken. Als er een beetje meer fatsoen van hen was uitgegaan dan was er helemaal geen reden om zo'n wet in te voeren.
Foonyloony

Berichtdoor willem_betz » 05 jul 2011, 23:05

Ik rook al meer dan een half jaar niet meer, maar krijg de griezels van het fanatisme en de drogredenen van sommige anti-rook-talibans, gewoon omdat ik een hekel heb aan fanatici.
Ik vind nog steeds dat een goede sigaar heel lekker kan ruiken.
Voor de totalitaire fanatici kan het dus niet dat rokers graag toch nog een paar gezellige cafeetjes kunnen hebben waar ze wel hun ongezonde bezigheid mogen beoefenen, want zij willen daar ook binnen kunnen en dan moet iedereen de pafstok doven. Een beetje begrip en hoffelijkheid kunnen niet meer ?
Even bemerken dat ook de meeste rokers niet graag in een walmende atmosfeer zitten, maar er zijn toch wel goede ventilatiesystemen op de markt.
Als ik vroeger als roker ergens uitgenodigd werd waar niet gerookt wordt, dan had ik de keuze: niet gaan of niet roken, eenvoudig toch ?
Voor de anti-kruisvaarders geldt die hoffelijke regel niet: ze willen wel overal binnen gaan en ieder moet dan naar hun pijpen dansen.
Wat wordt het volgende ? Ik hou niet van chinees eten, maar wil in elk chinees restaurant kunnen binnenlopen, het mag er niet naar chinees eten ruiken want daar kan ik niet tegen, en ze moeten ook Italiaans serveren ?
Nog een suggestie voor de kruisvaarders: ga naar een druk bezochte discotheek en eis onmiddellijk dat ze de muziek afzetten, want dat is ongezond en je wil wel met je vriendjes mee uitgaan, maar die muziek wil je er niet bij. Wie muziek wil moet maar in een apart kamertje gaan hokken. :? Cheers !
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Renate » 05 jul 2011, 23:14

Het probleem is dat veel niet-rokers, rokende vrienden hebben. Als er café's zijn voor rokers, zullen de rokers daar naar toe gaan en moeten hun niet-rokende vrienden mee, of andere vrienden zoeken. De roker zal namelijk over het algemeen niet zo opofferingsgezind zijn om te zeggen dat hij, omwille van een gezellig avondje met niet-rokende vrienden, naar een café gaat waar niet gerookt mag worden.

Mijn toekomstige buurman rookt sigaren en helaas zijn die niet van het meest welriekende soort. Als hij op het balkon zit te roken, kan ik m'n deur wel sluiten. Nu wil ik hem helemaal niet verbieden om op z'n balkon te roken, het zou echter al prettig zijn als hij z'n sigaren in de lift uit zou laten. Er staat het verzoek om niet te roken in de lift, maar u denkt toch niet dat de roker, die voor zo ver ik weet nogal christelijk is (u weet wel, die mensen die zichzelf een beter soort mensen acht) hier gehoor aan geeft?

Overigens zou je als niet-roker eens naar de recreatieruimte van een psychiatrische inrichting moeten gaan. (Ik meen dat je daar tegenwoordig niet meer mag roken, maar vroeger mocht het wel) Indertijd kwam ik er wel eens en de rooklucht was niet te harden. Als ik de volgende dag onder de douche stond, rook ik het nog.
Renate

Berichtdoor Timmber » 05 jul 2011, 23:54

stefaandepraetere schreef:Oh ik lees wat je schrijft hoor Timmber. Het komt er steeds op neer dat rokers een beteugeling van hun rookgedrag zien als het openen van de poorten van de big brother hel. Op kamp met de jeugdbeweging hebben we ook vaak dergelijke discussie gehad (mocht er gerookt worden in de bar van de monitoren 's avonds ja of nee) en zelfs al werd er democratisch met een overweldigende meerderheid tegen roken gestemd dan nog kwam dat argument in alle mogelijke varianten steeds terug.
Nu soit, geniet van uw sigaret, ik ga dit weekend genieten van nog eens een rookvrij café bezoek, das jaren geleden van bij mijn laatste bezoek aan Ierland.

Ik heb geen problemen met je keuze van het niet-roken. Het stond je vrij om een 'niet rokers' te bezoeken of te openen. Mij staat het niet langer vrij te roken op café en dat is wel degelijk een beknotting van mijn vrijheid. Al helemaal nu blijkt dat je onder de befaamde glazen stolp enkel met je vingers mag draaien. Dat is al een heel wat groter beknotting van mijn vrijheid wanneer de overheid mij gaat verbieden om op een door mij gekozen plaats TV te gaan kijken. En het is niet het rookverbod dat ik associeer met 'big brother' maar de kliklijn, die burgers tegen elkaar opzet.
Timmber

Berichtdoor willem_betz » 06 jul 2011, 00:49

echt nieuwe argumenten worden niet aangebracht. Zullen we het hier bij laten ?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor stefaandepraetere » 06 jul 2011, 09:34

echt nieuwe argumenten worden niet aangebracht. Zullen we het hier bij laten ?

MIsschien maar best want eens de vergelijkingen met stinkend chinees eten naar boven komen...
stefaandepraetere

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 10:00

Ach, ik geloof dat het niet zozeer een kwestie is van objectieve argumenten, maar eerder van de verschuiving van maatschappelijke perceptie. Eigenlijk jammer dat dit niet is kunnen geregeld worden via wederzijdse hoffelijkheid en begrip.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 13:33

Kijk, mensen ondervinden "fysische schade door toedoen van anderen" (hoesten, irritatie, kledij, haar) als ze op café gaan waar gerookt wordt.
Als argument kan dat toch tellen, dacht ik?
The universe is a strange and wondrous place.
The truth is quite odd enough to need no help from pseudoscientific charlatans.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 13:41

Misschien zijn dat dan vooral argumenten om niét op café te gaan. Zo heb ik er altijd mee omgegaan. Per slot van rekening zijn er nu voldoende "eetcafé's" waar je je dorst kunt lessen en verpozen zonder rook.

Als vrij fanatiek niet-meeroker maakt het verbod voor mij de zaak eenvoudiger, maar ik kan toch flink wat begrip opbrengen voor de redenering van Wilem Betz hierboven. Ze mag dan wat polemisch zijn (zoals PDW) (en soms ikzelf), maar op een forum moet dat kunnen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 14:10

Ok, stel dan dat we het anders bekijken en zeggen dat terug overal gerookt mag worden.
Moet ik dan ook niet meer naar de cinema, restaurants, werkplaats, ... ?

Kijk, ik heb vrienden die roken en heb er totaal geen probleem mee dat ze dat doen. Mijn vader rookt ook en ik respecteer zijn keuze. Maar zij respecteren ook dat ik niet in hun rook wil zitten en daar schade door ondervindt.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor willem_betz » 06 jul 2011, 14:14

digifredje schreef:Kijk, mensen ondervinden "fysische schade door toedoen van anderen" (hoesten, irritatie, kledij, haar) als ze op café gaan waar gerookt wordt.

Neen, tenzij ze je vastbinden en tegen je wil een rokerscafé binnendragen (in geval die zouden mogen bestaan).
Als je een frituur binnengaat, dan zal de volgende dag jouw haar en kleding naar frietvet ruiken.
Als je daar niet van houdt of er niet tegen kan, dan blijf je er toch weg !
Als je niet tegen rook-reuk kan dan ga je geen getto binnen waar gerookt wordt. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?
Of wil je echt alle getto's laten sluiten uit pesterij of machtswellust ?
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor willem_betz » 06 jul 2011, 14:16

digifredje schreef:Ok, stel dan dat we het anders bekijken en zeggen dat terug overal gerookt mag worden.
Moet ik dan ook niet meer naar de cinema, restaurants, werkplaats, ... ?

Kijk, ik heb vrienden die roken en heb er totaal geen probleem mee dat ze dat doen. Mijn vader rookt ook en ik respecteer zijn keuze. Maar zij respecteren ook dat ik niet in hun rook wil zitten en daar schade door ondervindt.

daarover is hier toch geen meningsverschil meer ?
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 14:21

digifredje schreef:Ok, stel dan dat we het anders bekijken en zeggen dat terug overal gerookt mag worden.

Sorry, Fredje, maar naar mij toe lijkt dit een beetje op een stroman ! Ik heb daar zéér zeker nergens voor gepleit !

Voor mij is het verbod vanzelfsprekend op/in werkplaatsen, openbare ruimtes, eetgelegenheden (van welke aard dan ook), .... ! Maar ik kan wél begrip opbrengen voor het standpunt van de rokers dat dít toch nét iéts té ver gaat !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 14:31

willem_betz schreef:
digifredje schreef:Kijk, mensen ondervinden "fysische schade door toedoen van anderen" (hoesten, irritatie, kledij, haar) als ze op café gaan waar gerookt wordt.

Neen, tenzij ze je vastbinden en tegen je wil een rokerscafé binnendragen (in geval die zouden mogen bestaan).
Als je een frituur binnengaat, dan zal de volgende dag jouw haar en kleding naar frietvet ruiken.
Als je daar niet van houdt of er niet tegen kan, dan blijf je er toch weg !
Als je niet tegen rook-reuk kan dan ga je geen getto binnen waar gerookt wordt. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?
Of wil je echt alle getto's laten sluiten uit pesterij of machtswellust ?

Ik wil niemand pesten en ben totaal niet machtswellustig. Ik weet niet waarom je dat over mij zou beweren.

Als ik naar een frituur ga, weet ik dat mijn kleren stinken. Dat is "eigen" aan een frituur. Ze bakken daar frieten en dat kan een geur afgeven. Als ik daar niet tegen kan, ga ik geen frieten eten.
Bieren tappen in een café geeft geen geur af. Ik kan dus veronderstellen geen last te ondervinden qua geur.

Als ik het goed begrijp, wil je dus zeggen dat café het "territorium" (of getto) is van rokers en dat ik als niet-roker de last er maar moet bijnemen? Ik moet maar niet op café gaan?
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 14:33

Digit schreef:

Sorry, Fredje, maar naar mij toe lijkt dit een beetje op een stroman ! Ik heb daar zéér zeker nergens voor gepleit !

Het was ook niet de bedoeling dat dit overkwam als één van jou argumenten.
Het is mijn eigen hypothese.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Foonyloony » 06 jul 2011, 14:34

willem_betz schreef:Wat wordt het volgende ? Ik hou niet van chinees eten, maar wil in elk chinees restaurant kunnen binnenlopen, het mag er niet naar chinees eten ruiken want daar kan ik niet tegen, en ze moeten ook Italiaans serveren ?
Nog een suggestie voor de kruisvaarders: ga naar een druk bezochte discotheek en eis onmiddellijk dat ze de muziek afzetten, want dat is ongezond en je wil wel met je vriendjes mee uitgaan, maar die muziek wil je er niet bij. Wie muziek wil moet maar in een apart kamertje gaan hokken. :? Cheers !

Chinees eten en muziek veroorzaken geen overprikkeling van de luchtwegen bij mensen met astma, en dat zijn er nogal wat. Misschien inderdaad hoog tijd om de discussie te stoppen want de vergelijkingen worden hoe langer hoe gekker.
Foonyloony

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 14:36

Ik vind het trouwens jammer dat op een forum als deze je hierover geen discussie kan voeren zonder verweten te worden van machtswellust en pesterijen.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor Digit » 06 jul 2011, 14:38

digifredje schreef:Het was ook niet de bedoeling dat dit overkwam als één van jou argumenten.
Fredje,

OK ! Maar vermits die hypothese hier door de rokers zélf schijnt te worden verworpen zie ik er het nut niet meer van in. Niemand betwist het rookverbod in een groot aantal gelegenheden. Alleen is het gevoel dat, na jaren van onevenwicht, de slinger misschien nu een beetje te veel de andere kant op gaat. Dat is de gang van zaken, maar ik begrijp het protest ertegen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 06 jul 2011, 14:43

Ach, we gaan nog niet zo ver als de VS, of als IJsland. Het laatste land lijkt ze helemaal bruin te willen bakken.
Renate

Berichtdoor Blueflame » 06 jul 2011, 14:58

digifredje schreef:Ik vind het trouwens jammer dat op een forum als deze je hierover geen discussie kan voeren zonder verweten te worden van machtswellust en pesterijen.

Mee eens.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor digifredje » 06 jul 2011, 15:05

Digit schreef:
digifredje schreef:Het was ook niet de bedoeling dat dit overkwam als één van jou argumenten.
Fredje,
OK ! Maar vermitsorpen zie ik er het nut niet meer van in. Niemand betwist het rookverbod in een groot aantal gelegenheden.

Je hebt gelijk.
Ik zal dit niet meer gebruiken.
- Richard Dawkins -
digifredje

Berichtdoor ferrar » 06 jul 2011, 19:13

"WAAROM" rookt iemand ????????
ferrar

Berichtdoor Renate » 06 jul 2011, 19:21

ferrar schreef:"WAAROM" rookt iemand ????????

Omdat die persoon het lekker vindt, er misschien rustig door wordt en uiteindelijk ook verslaafd is.
Renate

VorigeVolgende

Keer terug naar Wetenschap