Wordt onze realtieit verrekend op een mega mainframe?

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Wordt onze realtieit verrekend op een mega mainframe?

Berichtdoor Plato » 13 jun 2011, 21:44

Alles wat structuur kent en hier aangekoppeld een zekere functionaliteit al gaat het maar over eenvoudige elementen zoals H2O heeft in essentie een informatiebeginsel nodig. Zonder informatie, geen structuur, geen eigenschappen.
Waar komt deze informatie vandaan? Waar vindt een waterstof atoom zijn eigenschappen en waarom veranderen deze eigenschappen als er basiselementen worden toegevoegd of weggenomen?

Feit is dat elke functiewijziging gepaard gaat met een toe of afname van elementaire deeltjes.
Dit is een kwantitatief gegeven, hoe kan deze eigenschappen krijgen zonder dat er ergens eigenschappen aan toegekend worden?
Op een basisniveau moeten combinaties of aantallen van deeltjes ergens verrekend worden om functie en informatie te kunnen verwerven, hoe zou dit anders kunnen gebeuren?
Deeltjes kennen een discreet karakter anders zouden het geen afzonderlijke deeltjes zijn, hierdoor is de hypothese dat afhankelijk van de kwantumtoestand elementaire deeltjes ofwel 0 of 1 voorstellen verrekend op een mega mainframe.

Aangezien het universum bestaat uit 10^80 elektronen en evenveel protonen zal deze mainframe in staat moeten zijn om 10^90 bits te verwerken en opslaan.
Dit klinkt veel maar is zeker niet onmogelijk!
Madmen lead the blind
Plato

Re: Wordt onze realtieit verrekend op een mega mainframe?

Berichtdoor Digit » 13 jun 2011, 21:49

Gaan we DIT nog eens overdoen ??

Met als conclusie :

Plato schreef:Beste allen,
Ik wil niet de handdoek in de ring gooien maar ik merk bij het overlopen van de opmerkingen dat ik in herhaling zou vallen om deze te counteren.
Ik denk dat het daarom beter is om het hier definitief voor bekeken te houden, we zullen er wel nooit uitkomen…

....

Dank voor de feedback, het was leerrijk…

Dat laatste was dan duidelijk jouw mening, niét de mijne !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Plato » 13 jun 2011, 22:09

Digit schreef:Gaan we DIT nog eens overdoen ??
Digit

Ja, waarom niet?
Op dit forum wordt er niets anders gedaan dan allerhande onderwerpen tot in den treuren toe te recycleren en in één of andere vorm terug ter discussie aan te bieden.
Madmen lead the blind
Plato

Berichtdoor Digit » 13 jun 2011, 22:20

Plato schreef:
Digit schreef:Gaan we DIT nog eens overdoen ??
Digit

Ja, waarom niet?
Op dit forum wordt er niets anders gedaan dan allerhande onderwerpen tot in den treuren toe te recycleren en in één of andere vorm terug ter discussie aan te bieden.

Dan kan ik alvast achteraan beginnen :

Ik schreef:Proficiat ! De berg heeft een muis gebaard ! Beide artikels gaan terug op één en dezelfde computer-nerd die even wat robotjes zou gaan bouwen :

Wikipedia schreef:de Garis received a US$0.4 million "fat brain building grant" to develop this. .... .After receiving a further US$1 million grant at Starlab de Garis failed to deliver a working "brain" before Starlab's bankruptcy.
....
Ultimately the project failed to produce a functional robot control system, .....

Veel verder dan wat oudbakken speculatie sta je nog altijd niet !

Uiteindelijk komt het dáár op neer :

Hugo de Garis schreef:This essay hopes to persuade its readers that science ought to take the notion of deism a lot more seriously.

Toedeloe !

Staat de Garis nu al één millimeter verder ? Of wil je écht gewoon herkauwen ?

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 13 jun 2011, 23:10

Dit topic gaat op slot.
Er kan eventueel verder gegaan worden in het oude topic, dat is als er fundamenteel nieuwe elementen worden toegevoegd aan de discussie.
viewtopic.php?f=7&t=1717&p=44551#p44551

-- Slotje --
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Wetenschap