Zero Point Field

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Zero Point Field

Berichtdoor Laurens » 29 dec 2008, 12:56

Gegroet,

De afgelopen tijd ben ik op het internet allerlei theorieën tegengekomen over vanalles en nog wat naar aanleiding van de voorspelling van 14 oktober, toen UFO's over de hele wereld tevoorschijn gingen komen.

Zever, natuurlijk. Er is echter één theorie die me toch blijft fascineren. Het gaat om het Zero Point Field of Nulpuntsveld. Het is moeilijk te geloven dat er één veld is dat mens & materie met elkaar verbindt.

Dit artikel heb ik gebruikt om een 'spreekbeurt' op school te geven. Oorspronkelijk enkel als amusement bedoeld, om eens een origineel onderwerp te kiezen. Ik hechte niet veel geloof aan deze theorie, maar in het artikel worden toch enkele rakende argumenten gegeven. Maar zoals reeds gezegd: kan deze theorie wel alles verklaren?

Er staan ook zaken in het artikel die totaal niet kloppen. Ik zou dan ook graag weten wat jullie hiervan denken. Kan deze theorie volledig weerlegd worden? Het is misschien spiritueel - iets waar ik weinig geloof aan hecht - getint, maar op één of andere manier blijft het me fascineren.

Met vriendelijke groet.
Laurens
Laurens

Berichtdoor Peepoll » 29 dec 2008, 14:34

Kan je eerst eens grondig uitleggen wat die theorie juist inhoud? Want ik heb er echt nog nooit van gehoord...

Dank
Peepoll

Berichtdoor Digit » 29 dec 2008, 15:08

Het lijkt mij een variant te zijn van de "zero point energy" raaskal, waarmee meerdere "uitvinders" (lees : "charlatans") het internet afschuimen om fondsen te werven met de bewering dat ze een "perpetuum mobile" gebouwd hebben. Ze noemen het wel anders, maar het komt op hetzelfde neer !

Er is hier al meer over geschreven, maar vermoedelijk is het verloren gegaan in één van de crashes ! Tom Bearden is één van de betrokken charlatans !

Groetjes,

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 29 dec 2008, 15:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Maverick » 29 dec 2008, 15:14

Einstein vroeg zich af of de maan eigenlijk wel bestaat als we er niet naar kijken.
Dat is dus niet waar. Hij vond het juist een stom idee om te denken dat de maan er niet is als je er niet naar kijkt. Zoals: ik loop mijn huis in, de maan is weg.

‘En waar halen helderzienden hun kennis vandaan? Dat vroeg natuurkundige Hall Puthoff van de universiteit van Stanford in de Verenigde Staten zich af. Hij deed verschillende experimenten met twee helderzienden waarbij hij hen de coördinaten van een plaats op aarde gaf waar zij nog nooit waren geweest. De helderzienden bleken onafhankelijk van elkaar in staat de plekken tot in detail te beschrijven. Om te zien hoe ver hun helderziendheid reikte, vroeg Puthoff hen ook de planeet Jupiter te beschrijven voordat de ruimteverkenner Pioneer 10 van Nasa de planeet in kaart zou brengen. Enigszins gegeneerd meldde helderziende Ingo Swann dat hij een ring om de planeet had gezien. ‘Misschien’, zei hij tegen Puthoff, ‘heb ik mijn aandacht per ongeluk op Saturnus gericht.’ Niemand nam de tekening serieus, totdat de Nasa enige tijd later onthulde dat beelden van de ruimteverkenner hadden aangetoond, dat Jupiter inderdaad een ring had.

Er ligt een miljoen dollar klaar voor mensen die kunnen aantonen dat er inderdaad bewezen kan worden dat er niet zinttuigelijke waarneming mogelijk op deze wijze mogelijk is. Is nooit uitgekeerd.

De natuurkundigen zagen ook dat deeltjes die ooit met elkaar verbonden waren geweest – bijvoorbeeld binnen een molecuul – altijd en overal met elkaar verbonden blijven en elkaar instant – dus sneller dan het licht – en over grote afstand beïnvloeden. Dit zogenoemde ‘non-lokaliteitsverschijnsel’ wees erop dat de dimensies tijd en ruimte elementair niveau niet zouden gelden. Einstein sprak over ‘spookachtige verbindingen op afstand’.
Welke natuurkundige van naam heeft dat ooit beweerd?

Het is wel zo dat als je er voor open staat dat je wel eens zaken meemaakt die niet in ons werelbeeld passen. Die in de richting van telepathie wijzen. Maar het is ook zo dat er nog heel veel ontdekt moet gaan worden. En nooit is er iets aangetoond.

Einstein en zijn tijdgenoten slaagden er niet in de nieuwe ontdekkingen van de kwamtumfysica te verenigen met de Newtoniaanse werkelijkheid die zij om zich heen zagen en konden vastpakken. Hun oplossing was een wetenschappelijk gedrocht: voor de wereld van de kleine deeltjes golden andere wetten dan voor de wereld van de grotere materie
Dat toont helemaal niets aan. Het toont alleen maar aan dat mensen niet alles weten. Dat lijkt me geen voorpagina nieuws.

Shireen Strooker staat roerloos in het midden van een groot weiland. Om haar heen staan zeshonderd mensen. Het schitterende landschap onder de rook van de machtige vulkaan Mount Rainier in het uiterste noordwesten van de Verenigde Staten is voor haar onzichtbaar. Shireen is geblinddoekt, evenals al die anderen in het weiland. Die ochtend hebben ze allemaal een tekening gemaakt. De honderden tekeningen hangen nu op het hek langs het weiland. De opdracht: vind geblinddoekt je eigen tekening.
Shireen doet een meditatieoefening, haalt haar tekening voor de geest en denkt: ‘Ik ben de maker van de tekening en de toeschouwer, ik moet alleen maar één worden met de tekening, dan trekt die mij vanzelf naar zich toe.’ Dan loopt ze, zonder tegen iemand op te botsen, dwars over het veld en… haalt in één keer haar tekening tussen de zeshonderd anderen vandaan.

Je kan sowieso manipuleren dat enkele personen hun eigen tekening vinden. Als je dit experiment iedere week uitvoert dan weet je wel waar je de tekeningen op moet hangen. Dat hoeft geen eens met opzet te gebeuren. Verder moet de kansberkening die toegepast is ook kloppen. Als dit soort experimenten wetenschappelijk uitgevoerd worden, blijft er niets overeind staan van de resultaten. Mensen betalen per persoon makkelijk 200 dollar voor zo'n dag. Dan heb je het dus over 120 000 dollar. Voor minder geld worden er mensen vermoord, dus waarom niet hier en daar een truukje om je geloofwaardigheid als mense met goddelijke status een beetje op te schroeven? En nogmaals, vaak zien die mensen de fouten in hun eigen methodes niet. Het is niet allemaal tuig.

En waar halen helderzienden hun kennis vandaan? Dat vroeg natuurkundige Hall Puthoff van de universiteit van Stanford in de Verenigde Staten zich af. Hij deed verschillende experimenten met twee helderzienden waarbij hij hen de coördinaten van een plaats op aarde gaf waar zij nog nooit waren geweest. De helderzienden bleken onafhankelijk van elkaar in staat de plekken tot in detail te beschrijven. Om te zien hoe ver hun helderziendheid reikte, vroeg Puthoff hen ook de planeet Jupiter te beschrijven voordat de ruimteverkenner Pioneer 10 van Nasa de planeet in kaart zou brengen. Enigszins gegeneerd meldde helderziende Ingo Swann dat hij een ring om de planeet had gezien. ‘Misschien’, zei hij tegen Puthoff, ‘heb ik mijn aandacht per ongeluk op Saturnus gericht.’ Niemand nam de tekening serieus, totdat de Nasa enige tijd later onthulde dat beelden van de ruimteverkenner hadden aangetoond, dat Jupiter inderdaad een ring had.
Toont ook niets aan. Er zijn ook tekeningen gevonden waarin er vliegtuigen tegen de twin towers aanvlogen voordat dat in het echt gebeurde. Maar er zijn ook heel veel tekeningen waarin dat niet zo is.

Hier worden heel veel uitspraken in een mixer gegooid , verknipt, door elkaar gegooid en alle uitspraken waarin staat wat men lezen wilt worden bij elkaar gezet.

Wat er zich op het kleinst waarneembare nivo afspeelt is onverklaarbaar, maar dat is enorm logisch. Immers, als dat nivo in kaart gebracht is komt er weer een kleiner nivo. Wellicht dat op een gegeven moment het kleinste nivo in kaart gebracht is, tegen die tijd zal men ook begrijpen hoe dat allemaal werkt. Dat de werkelijkheid dan heel anders is dan wat men nu meent waar te nemen lijkt me logisch, maar het is dus niet zo dat de gemaakt claims in dit artikel kloppen - als ze zouden kloppen dan zou iedereen vrij gemakkelijk met elkaar cijfertjes kunnen over sturen en dan zou dat ook aangetoond kunnen worden op wetenschappelijke wijze.

Hier word dus een begrip uit de natuurkunde geheel uit zijn verband gerukt en op de troon van god gezet.

Het lijkt me zeer wel mogelijk dat er informatie dragers en bewustzijns dragers zijn die zich buiten onze waarneming bevinden, maar de neiging van mensen om allerlei zaken door elkaar te gooien om zo te vinden wat ze zoeken is iets van alle tijden. De waarheid vind je stap voor stap en niet met een enorme sprint naar voren. Als er al iets als de waarheid bestaat natuurlijk.
Maverick

Berichtdoor LordDragon » 29 dec 2008, 17:03

Bioloog Paul Pietsch van de universiteit van Indiana in de Verenigde Staten wilde weten op welke plaats in de hersenen herinneringen worden opgeslagen. Pietsch deed experimenten met salamanders. Eerst leerde hij ze bepaalde gedragingen. Vervolgens takelde hij hun hersenen zodanig toe, dat hun herinnering vernietigd zou moeten zijn. Hij maalde de hersenen onder meer in een worstmolen en plaatste ze daarna terug in hun kop. Wat bleek? Na verloop van tijd vertoonden de salamanders opnieuw het aangeleerde gedrag. Ofwel: de hersenen waren kapot, maar de herinnering leefde voort. Pietsch concludeerde dat herinnering geen lokaal fenomeen is, maar op de een of andere manier is verbonden met iets – een energieveld? – buiten de salamanders waaruit zij hun herinnering ‘ophalen’.

Hmz, wat is dat voor proef, de hersenen van een salamander door de worstmolen draaien. En zelfs al zou die salamander zich na een tijdje op nieuw dingen herinneren, hoe kan het beesje nog functioneren, lopen, eten enzoverder als de hersenen tot spaghetti saus gemaald zijn? Ik weet wel dat salamanders de capaciteit hebben om een poot of staart opnieuw te laten aangroeien, maar is de salamander nog in staat om signalen door te geven nar zijn lichaam en te ontvangen in zijn brein als dat tot moes gemaald is? Wat een absurd voorbeeld, salamander sado.

Toen ik destijds een nieuw huis nodig had, creëerde ik een beeld van dat huis. Ik visualiseerde een huis aan zee met bossen in de buurt, hoog, veel licht en betaalbaar. Gedurende enkele weken gaf ik elke dag een moment aandacht aan die visualisatie, waardoor het energetische beeld in het Zero Point Field werd verankerd. Het was nog slechts een kwestie van tijd voor het zou materialiseren. Dat gebeurde twee maanden later. Nu woon ik in het huis dat ik toen voor me zag. Met mijn visualisatie stemde ik in feite af op het Zero Point Field.

Je verdraait de hele zaak, dat huis is zomaar uit het niks gematerilaiseerd?

Er zitten een aantal interessante zaken in het artikel maar ze worden gebagatelliseerd door een aantal eerder absurde uitspraken.

Als je meer wil weten over velden kan je eenvoudig beginnen. Er bestaat een heel pak studies over storing door elektromagnetische velden. Zowel door volkgezondheid als door de industrie. Probleem is dat veel van die velden elkaar verstoren, dus er is een interactie maar dat is voorlopig alles. Nu kan je argumenteren dat een mens ook een elektromagnetisch veld heeft en dat deze velden ook kunnen interefereren met elkaar. Maar of zij daadwerkelijk bruikbare informatie kunnen doorgeven van mens tot mens of van mens tot object of plaats blijft een open vraag. Waar is bv het systeem, de zender, de ontvanger? In hoeverre kan een mens elektrosignalen vertalen? Wat met het feit dat je omringd bent door stoorzenders? Probleem is dat als je aan een helderziende vraagt hoe ie het nou eigenlijk doet, hij daar geen antwoord op kan geven waarmee je wetenschappelijk iets bent. bv Ik stel me gevoelsmatig af op het zero point field. Dat kan ik niet weerleggen, als dat die mens zijn ervaring is dan is dat zo. Maar wetenschappelijk ben je er niks mee.

http://www.gr.nl/samenvatting.php?ID=1729

http://proto2.thinkquest.nl/~klc002/straling.pdf

http://www.energiened.nl/Content/Cms/Te ... rmPageID=5

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Keer terug naar Wetenschap