Weg met kanker?

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Weg met kanker?

Berichtdoor Peepoll » 29 nov 2008, 14:20

Gazet Van Antwerpen schreef:Wetenschap
29/11 Japan ontwikkelt kankerdodend middel
Japanse artsen hebben samen met Amerikaanse wetenschappers een middel uitgevonden dat in de proeffase volledig kankerdodend is bij enkele varianten van de ziekte. De uitvinding zou baanbrekend kunnen worden.

Tot nu toe konden de artsen in de proeffase prostaat-, borst-, en darmkanker honderd procent doden. Het middel werd voorlopig nog maar gebruikt bij een kleine groep van testpatiënten. Als dezelfde resultaten zich aandienen bij een groter testpubliek, kunnen we spreken van een historische uitvinding.

De resultaten van het Japans-Amerikaanse onderzoek werden gepubliceerd in het 'International Journal of Cancer'.

Zeer goed nieuws!
Peepoll

Berichtdoor Seppe » 29 nov 2008, 19:53

danku aan iedereen die in de afgelopen jaren gebeden heeft,
als we jullie niet hadden dan hadden we nu nooit zo ver gestaan :shock:
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Re: Weg met kanker?

Berichtdoor Elennaro » 29 nov 2008, 19:57

Peepoll schreef:
Gazet Van Antwerpen schreef:Wetenschap
29/11 Japan ontwikkelt kankerdodend middel
Japanse artsen hebben samen met Amerikaanse wetenschappers een middel uitgevonden dat in de proeffase volledig kankerdodend is bij enkele varianten van de ziekte. De uitvinding zou baanbrekend kunnen worden.

Tot nu toe konden de artsen in de proeffase prostaat-, borst-, en darmkanker honderd procent doden. Het middel werd voorlopig nog maar gebruikt bij een kleine groep van testpatiënten. Als dezelfde resultaten zich aandienen bij een groter testpubliek, kunnen we spreken van een historische uitvinding.

De resultaten van het Japans-Amerikaanse onderzoek werden gepubliceerd in het 'International Journal of Cancer'.

Zeer goed nieuws!
Link naar de studie? Ik sta hier zéér skepptisch tegenover. Er is namelijk geen ziekte die kanker is. Er zijn zeer vele ziektes, die een paar dingen met elkaar gemeen hebben en allemaal de noemer "kanker" krijgen. Je hebt geen kanker, je hebt Hodgkin lymfoom, of chronische lymfocytische leukemie, of... Ik denk dus niet dat er ooit één geneesmiddel tegen kanker zal zijn. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik zou graag een studie zien.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Peepoll » 29 nov 2008, 20:26

Er staat toch duidelijk "prostaat-, borst- en darmkanker"?
Peepoll

Berichtdoor Elennaro » 29 nov 2008, 21:12

Peepoll schreef:Er staat toch duidelijk "prostaat-, borst- en darmkanker"?
Dat klopt. Toch zou ik graag een studie zien. Ik geloof niet in 100%-effectieve behandelingen zonder dat ik bewijs te zien krijg.
Elennaro

Berichtdoor Peepoll » 29 nov 2008, 21:12

Ik geloof er ook niet 100% in,
maar stel dat het zo is, dan is het toch geweldig nieuws! :)
Peepoll

Berichtdoor Heeck » 29 nov 2008, 21:39

Peepoll schreef:Ik geloof er ook niet 100% in,

Stel dat ik met een pilletje 10 jaar jonger zou worden, dan is dat toch geweldig nieuws.
Met "als" kan je alles.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Peepoll » 29 nov 2008, 21:43

Dat zou inderdaad mooi zijn...helaas is dat gewoon niet mogelijk...
Peepoll

Berichtdoor Elennaro » 29 nov 2008, 22:02

Peepoll schreef:Ik geloof er ook niet 100% in,
Ja. Helaas geloof ik niet dat het zover zal zijn binnen dit en 5 jaar. Ik geloof wel dat er zeer grote veranderingen in de kankerbehandelingen zitten aan te komen binnen de eerste twee decennia, maar die verwacht ik eerder van meer gepersonaliseerde behandelingen, nauwkeuriger chirurgie en kankerspecifieke merkers voor geneesmiddelen dan van één middel dat verschillende soorten geneest zonder falen.
Elennaro

Berichtdoor Maverick » 30 nov 2008, 01:10

Als de Gazet van Antwerpen een betrouwbare bron is, wat het vast is, dan is dit heel goed nieuws. De algemene trend is sowieso dat kanker slecht nieuws blijft, maar steeds minder vaak het slechtste nieuws hoeft te worden.
Maverick

Berichtdoor Elennaro » 30 nov 2008, 14:13

Maverick schreef:Als de Gazet van Antwerpen een betrouwbare bron is, wat het vast is, dan is dit heel goed nieuws. De algemene trend is sowieso dat kanker slecht nieuws blijft, maar steeds minder vaak het slechtste nieuws hoeft te worden.
Ik weet het niet. Het gebrek aan een link of referentie stoort me (in alle kranten trouwens, niet alleen in de GVA) want dan kan ik het zelf niet nakijken. Bovendien heeft de GVA voor zover ik weet geen echte wetenschapsjournalist in dienst, en zijn vergissingen dus goed mogelijk.
Elennaro

Berichtdoor Henriette » 30 nov 2008, 15:00

waarom hebben ze niet gewoon die namen van die wetenschappers erbij gezet? dan was het op te zoeken ... zo gaat het nergens over...
Henriette

Berichtdoor Heeck » 30 nov 2008, 16:19

Als bron noemt de Gazet:
"the international journal of cancer" :

http://www.uicc.org/index.php?option=co ... Itemid=324

Ik kan daar in de persberichten niets vinden, maar misschien ben ik kippig ?

Roeland

corr-1: typo
Laatst bijgewerkt door Heeck op 30 nov 2008, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 30 nov 2008, 16:21

Ik ben daar ook gaan zoeken: niets gevonden.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Maverick » 30 nov 2008, 18:21

Nou weet ik waarom kranten tegenwoordig gratis zijn, de examplaren waar je voor moet betalen zijn net zo waardeloos :?

( er van uit gaande dat de gazet een betaalde vorm heeft )

Maar goed ik was wel blij maar niet heel blij want in de utopische wereld waar geen dodelijk darmkanker bestaat zou je dood gaan aan iets anders.

Dus ik ben nu teleurgesteld maar niet heel erg teleurgesteld.
Maverick

Berichtdoor Heeck » 02 dec 2008, 18:55

Maverick schreef:Maar goed ik was wel blij maar niet heel blij want in de utopische wereld waar geen dodelijk darmkanker bestaat zou je dood gaan aan iets anders.

M.
Niet te verwaarlozen detail lijkt me de blijheid over zulk een doodgaan op je 4-de of op je 80-ste.
Anders zou de hele motivering voor het hebben van effectieve behandelingen in rook opgaan.
r.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Elennaro » 02 dec 2008, 18:59

Heeck schreef:
Maverick schreef:Maar goed ik was wel blij maar niet heel blij want in de utopische wereld waar geen dodelijk darmkanker bestaat zou je dood gaan aan iets anders.

M.
Niet te verwaarlozen detail lijkt me de blijheid over zulk een doodgaan op je 4-de of op je 80-ste.
Anders zou de hele motivering voor het hebben van effectieve behandelingen in rook opgaan.
r.
Ik weet wat je bedoelt, maar de meeste darmkankers treden niet op op 4 jaar. :wink:
Elennaro

Berichtdoor Heeck » 02 dec 2008, 20:01

Elennaro schreef:
Heeck schreef:

M.
r.
Ik weet wat je bedoelt, maar de meeste darmkankers treden niet op op 4 jaar. :wink:

Zo goed mogelijk ON-TOPIC blijvende:
Het oorspronkelijk bericht ging niet alleen over darm-kankers, had het niet alleen over ouderdoms-kankers en Maverick opent nu zelfs de route naar de eerstvolgende ongenoemde overlijdensoorzaak. Steeds verder van huis de zijpaden op. .

Wachten op nadere specificaties omtrent de Japanse bevindingen lijkt me beter dan zijpaden inslaan.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor TUUR » 03 dec 2008, 10:26

"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Berichtdoor Elennaro » 03 dec 2008, 14:05

Elennaro

Keer terug naar Wetenschap