Een onuitputtelijke bron van groene energie

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Een onuitputtelijke bron van groene energie

Berichtdoor oude_eik » 25 okt 2008, 14:06

Een onuitputtelijke bron van groene energie is nu gevalideerd door de universiteit van Rowan. Na jaren van tegenwerking door de wetenschap is BlackLight Power Inc. er dan blijkbaar toch in geslaagd met privé geld een energiebron te maken die de wereld kan veranderen. Kan men nu stellen dat de wetenschap door hun fundamentalistisch geloof in de huidige fysische wetten verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde?

http://www.blacklightpower.com/index.shtml

FOR IMMEDIATE RELEASE

BlackLight Power Inc. Announces Independent Replication of New Energy Source
Rowan University confirms BlackLight’s new disruptive energy source

Cranbury, NJ (October 20, 2008)—BlackLight Power (BLP) Inc. today announced the successful independent replication and validation of its 1,000 watt and 50,000 watt reactors based on its proprietary new clean energy technology.

BLP’s 50,000 watt reactor generated over 1 million joules of energy in a precise measurement made by Rowan University engineers, led by Dr. Peter Jansson. The independent study included full characterization of a proprietary solid fuel to generate the energy before and after the reaction.

Our experiments on the BlackLight technology have demonstrated that within the range of measurement errors the significant energy generated, which is 100 times the energy that could be attributed to measurement error, cannot be explained by other known sources like combustion or nuclear energy, says Dr. Jansson, professor of engineering at Rowan University. The ability to generate such tremendous power in this controlled process demonstrates that the claim by BlackLight Power that it is able to demonstrate repeatable heat experiments based on their technology can be replicated by independent scientists.

The BLP process continues to be replicated and validated by independent scientists and has received interest from financial institutions and power utility plant operators around the world. BLP plans on licensing its technologies.

This is the result that the world has been waiting for to engage this technology and provides validation that the energy generated using the BlackLight technology is no longer an academic argument. says Randell Mills, Chairman, CEO, and President of BlackLight Power Inc. The BlackLight Process generates more than 200 times the energy of burning hydrogen that can be harnessed to replace the thermal power in coal, oil, gas and nuclear power plants. These experimental results prove that the new power source discovered in our labs has the possibility to make a profound impact in our current energy-strapped economy.

Dr. Jansson’s team conducted 55 tests of the prototypes, including controls and calibrations, during a nine-month study. Test results indicated that energy generation was proportional to the total amount of solid fuel, and only one percent of the one million joules of the energy released could be accounted for by previously known chemistry. These results matched earlier tests conducted at BlackLight’s R&D center, in Cranbury New Jersey.

Michael Jordan, former CEO of Westinghouse and current board member of BlackLight Power, says the offsite replication and independent testing announced by Dr. Peter Jansson and his team of scientists underscore the business viability and impact of BlackLight’s new energy source as the opportune replacement of coal-based fuels and will go down as one of the most important advances in the field of energy in the last fifty years.

Rowan University’s Dr. Jansson has released a report outlining the full documentation and results of the off-site replication and independent testing of the BlackLight Process that is available at: http://www.blacklightpower.com/

BlackLight Power is committed to announcing all future progress as it occurs.

About BlackLight Power
BlackLight Power Inc. is the inventor of a new primary energy source and a new field of hydrogen chemistry with broad commercial applications.
oude_eik

Berichtdoor wim » 27 okt 2008, 11:39

Vreemd dat er op de website van die universiteit niets te vinden is van dit zogenaamd wereldschokkende nieuws.

Let er op: als ze slim zijn, kan BLP het een paar jaar uitzingen en gedurende die tijd veel investeerders aantrekken. Dan beloven ze een prototype aan het grote publiek te laten zien, maar de datum zal een paar keer uitgesteld worden. Uiteindelijk verdwijnen ze in alle stilte (met het geld van de investeerders uiteraard).

Dat is al eerder gebeurd en nog net iets overtuigender: zoek "Steorn" maar eens op.
wim

info-service

Berichtdoor Heeck » 27 okt 2008, 14:53

BLP heeft al de wikipedia gehaald:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrino_theory
maar Bob Park { http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_L._Park }weet heel goed waar Abraham de mosterd haalt. . .
http://bobpark.physics.umd.edu/WN08/wn060608.html schreef:The BlackLightPower process, (WN 26 Apr 91) , discovered by Randy Mills, is said to coax hydrogen atoms into a "state below the ground state," called the "hydrino." There is no independent scientific confirmation of the hydrino, and BLP has a patent problem. So they have nothing to sell but bull shit. The company is therefore dependent on investors with deep pockets and shallow brains.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor oude_eik » 30 okt 2008, 20:38

Hoezo op de website niets te vinden? Misschien niet goed gezocht dan? Hier is de site van Prof, Peter Jansson http://users.rowan.edu/~jansson/ waar u de info kunt vinden, Bij mijn weten is de magneetmotor van Steorn ook niet door een universiteit gevalideerd en dit proces wel dus, Als iets 4 dozijn keren herhaald is dan mag men toch wel aannemen dat het bestaat, trouwens de prof beweert dat het experiment in elk lab voor herhaling vatbaar is maar weet niet waar de extra energie vandaan komt, Heeck een artikel uit de vorige eeuw is ook niet erg relevant meer vind ik,

Dit moest eigenlijk wereldnieuws zijn maar omdat het geen conventionele wetenschap is verschijnt het gewoon niet in de wetenschappelijke publicaties, maar ja misschien laat Rowan universiteit zich wel meeslepen in een nieuwe kwak.
oude_eik

Berichtdoor Heeck » 30 okt 2008, 21:23

Oude-eik,

Dit is zeer conventionele wetenschap, want er zijn proefopstellingen te maken die elders kunnen worden gereproduceerd. Geen punt.
En als het zou werken, dan wat opschalen zou je zeggen.

Net zoals jij een beroep op de authoriteit Rowan doet, houd ik het voorlopig op Bob Park.
Reden: Een procedee dat suggereert een 50% meer energie te produceren dan dat er uit komt daar wil ik heel rustig van afwachten waar die dan vandaan komt.
En er blijven energie-fantasten met die Steorn, met de bolbliksem, met perpetuum mobile's.

We zien wel wat de hydrino's vermogen.
Want zelfs als ze niet mochten bestaan, maar het apparaat werkt wel dan kan de wetenschap weer even vooruit om dat raadsel op te lossen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydrino

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor oude_eik » 31 okt 2008, 00:03

BlackLight Power, Inc bezit waarschijnlijk de sleutel om ons uit deze economische en ecologische crisis te helpen nochtans is er nog geen dollar wetenschapssteun naar het bedrijf gevloeid. Hopelijk wordt er vanaf nu anders tegen het bedrijf aangekeken 'Bold action' needed
http://environment.newscientist.com/cha ... us-eco-cru
oude_eik

Berichtdoor Blueflame » 31 okt 2008, 00:19

Ik ben dit ook zo'n beetje aan het bezien, maar ik snap het niet goed.
H. Dat is 1S. Dus => K-schil.
Maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydrino schrijft ( in slecht Nederlands; de zin klopt niet ) :

De ionisatie heeft tot gevolg dat het elektron dat rond de kern van het atoom cirkelt dichter bij de kern gaat draaien wat met als eindresultaten de hydrino en warmte.

Hoezo : 'dichter bij de kern' ? In welke schil komt dit elektron dan ? Ergens tussen k en de kern ? Wat dus leidt tot het begrip 'analoog' !?
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegd.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Heeck » 31 okt 2008, 09:52

Oude-eik,

In het algemeen is het juist om bij grote dreiging wat groter risico's te nemen. Om te overleven bijvoorbeeld.
Dat is wat anders dan in zo een situatie steeds dommere dingen te gaan doen. Zonder enige kennis gedraag ik (en ik kan wegens onkunde niet anders dan dat) me alsof Bob Park mijn adviseur is, waar ik meer vertrouwen in stel dan in proefjes die voornamelijk gaan over de betrouwbaarheid van de meetopstelling. Ik heb teveel (kwak-)apparaten gezien met mooie rapporten die desalniettemin niets voorstellen.

Een demo die echt aantoont dat er grove energie-winst is zal grote investeerders aantrekken, misschien zelfs uit de huidige petro-industrie omdat die ook aan hun voortbestaan moeten denken.
Maar even wachten en de kat uit de boom kijken, want de apparatuur ziet er gelukkig ook nog stukken simpeler uit dan de grote deeltjesversneller.

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Koerok » 31 okt 2008, 10:47

Oude_eik lijkt uit te gaan van een soort wetenschappelijk complot om dit soort technologie tegen te houden. Waarom in 's hemelsnaam? Kernenergie is er toch ook gekomen? Of denk aan kwantummechanice, als er iets onconventioneel is...

Als deze technologie werkt, dan is daar goud geld mee te verdienen. Grote multinationals zullen de beste wetenschappers inhuren om het verder te ontwikkelen. Dit soort dingen KUNNEN niet worden tegengehouden door een complot onder wetenschappers.

Zoals Heeck al aangeeft: gewoon even afwachten. Als het wat is dan horen we het gauw genoeg...
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor wim » 31 okt 2008, 13:58

oude_eik schreef:Hoezo op de website niets te vinden? Misschien niet goed gezocht dan? Hier is de site van Prof, Peter Jansson http://users.rowan.edu/~jansson/ waar u de info kunt vinden,

Ok, ik ben wat lui geweest en ben gewoon vanuit hun homepage vertrokken. Maar eerlijk gezegd blijft mijn stelling redelijk overeind vind ik. Als dat project echt zo opzienbarend is, verwacht ik op zijn minst een aanmoedigende publieke aankondiging van de unief zelf. Op die persoonlijke pagina's kan elke prof zetten wat hij wil, vermoed ik, althans toch binnen aanvaardbare grenzen. Ik kan dus niet concluderen dat de instelling zelf al een officieel standpunt ingenomen heeft.

Begrijp mij goed: als hij echt iets gevonden heeft, zou dat fantastisch zijn, maar de ervaring leert dat er tientallen zulke aankondigingen per jaar gedaan worden waar uiteindelijk niets uitkomt.
wim

Berichtdoor willem_betz » 31 okt 2008, 15:43

Zou die uitvinding misschien enkel homeopathische kwantum-energie produceren? Het doet wel erg denken aan die cold-fusion historie, maar wie weet....
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Elennaro » 31 okt 2008, 15:52

Dit is bediscussieerd geweest op de Skeptic's Guide to the Universe podcast. Die prof loopt dat idee al zeventien jaar te verkondigen, krijgt geld voor onderzoek en heeft nog steeds geen enkel resultaat geboekt. En zijn theorie gaat rechtstreeks in tegen de bekende fysische wetten. Zijn elektronen zouden in een energieniveau nog onder de s1-orbitaal terecht komen, en dat kan niet volgens ons huidige model. Natuurlijk wil dat op zich niets zeggen, maar het feit dat hij al zeventien jaar geld krijgt en nog niets heeft laten zien, doet vermoeden dat hij gewoon een oplichter is.
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Ter info

Berichtdoor Heeck » 02 nov 2008, 09:32

Oude-eik, e.a.,

Hieronder het recente bericht hierover van Bob Park:

Bob Park schreef:HYDRINOS: BLACKLIGHT POWER ANNOUNCES CONFIRMATION.
No, no, not confirmation of hydrinos, of a new 50 kilowatt reactor. What, you might ask, does it react? Good question.
It all began on April 25, 1991 when Randy Mills M.D. held a press conference in Lancaster, PA to announce that "cold fusion" isn’t fusion at all. "It’s hydrogen atoms decaying into a state below the ground state." He called the new state "the hydrino",
http://bobpark.physics.umd.edu/WN91/wn042691.html ,
and formed a company, HydroCatalysis Inc., to exploit its wonderful properties. Somehow, the name lacked zing, so he changed it to BlackLight Power. Perfect!
Soon, investors with deep pockets were begging him to take their money, which he did; reportedly to the tune of about $60 million. Sales, however, have been slow; reportedly about $0.
The solution to that, Mills says, is BlackLight's new 50 kilowatt energy generator. An engineering team from Rowan University in New Jersey, headed by Peter Jansson, reports that, following BlackLight’s procedures using material supplied by Blacklight, it has confirmed the energy production.
But they are silent on the hydrino explanation.

Niets aan toe te voegen,
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor oude_eik » 02 nov 2008, 12:20

Er wordt toch nergens beweerd dat het bestaan van hydrino's gevalideerd is? Waarom word het persbericht verkeerd geïnterpreteerd? Wat voor een wetenschapper is die Bob Park dat hij een persbericht al moet verdraaien om zijn gelijk te halen?
Wat er wel gevalideerd en gerepliceerd is is een proces waarbij meer energie vrijkomt dan er wordt ingestopt. Is dit dan niet genoeg om eens wat verder te gaan kijken? Alle dagen worden wij bestookt met berichten over de opwarming van de aarde tot er onze oren van tuiten en als er dan een groene vorm van energie produceren gevalideerd wordt op een universiteit dan wordt dit door de wetenschap de grond in geboord, man, man, naar wat voor een wereld zijn wij toch geëvalueerd. In plaats van verstard naar hun fysica wetten te zitten staren zouden ze zich beter wat soepeler opstellen en in hun lab proberen dit proces te repliceren zoals prof. jansson en de Nederlander Gerrit Kroesen van de de u.v. Eindhoven (BlackLight does have a few fans among scientists. Gerrit Kroesen, a professor Eindhoven University in the Netherlands, wrote in an e-mail that he's attempted to replicate Mills' experiment and produced surprising, if not conclusive, results.) http://money.cnn.com/2008/07/01/smallbu ... 2008070210
Ik zie op de site van Universiteit Rowan dat het lab van prof. Jansson een toelage van 35000$ heeft ontvangen om dit proces waarbij een meerwaarde aan energie geproduceerd wordt te repliceren, toch geen onoverkomelijk bedrag om dit eender waar over te doen denk ik? Voorts denk ik niet dat er een soort wetenschappelijk complot bestaat, maar het manipuleren van persberichten zelfs als die van een universiteit komen bestaat dus wel zoals u kunt merken.

P.S. Voor de mensen die er op klikten, dit is de juiste link naar het artikel van Bob Park
http://bobpark.physics.umd.edu/WN08/wn103108.html
oude_eik

Berichtdoor Heeck » 02 nov 2008, 16:36

Oude-eik schreef:.Er wordt toch nergens beweerd dat het bestaan van hydrino's gevalideerd is? Waarom word het persbericht verkeerd geïnterpreteerd? Wat voor een wetenschapper is die Bob Park dat hij een persbericht al moet verdraaien om zijn gelijk te halen?

a) Waar is dan de onderbouwing van de methode gebleven ?
Wat is nu de verklaring ?? Toch weer koude fusie of "iets" ?
b) Al eerder voor je opgedoken en stond ook in je eigen link: Wikipedia
Robert Lee Park (born January 16, 1931 in Kansas City, Missouri), also known as Bob Park, is a professor of physics at the University of Maryland, College Park and a former Executive Director of the American Physical Society.
Hij vertoont geen verschijnselen van mentale achteruitgang, maar wel van veel parate kennis en is daarom voor mij een betrouwbaarder raadgever dan jij.

Voor het overige is veronderstelde "hoge klimaat-nood" een hele slechte raadgever om iemand met een wisselende verklaring voor zijn energie-winst extra bij te staan met nog meer geld.
Laten we maar eens zien ! Inclusief de nu ontbrekende verklaring.
Uit je eigen link:
While the company's followers already extol the high-energy, green, and thrifty virtues of BlackLight's technology, the rest of the world will have to wait for evidence until the fall of 2009, when the business promises to install its cells in power plants. Whether or not Mills' team meets that deadline will likely determine how BlackLight goes down in history - as a revolutionary startup or a flop 19-years in the making.

Inmiddels zouden betrouwbaarder technieken zoals zonne-energie per turbine of direkte electriciteit wel eens meer het akute steun verlenen waard zijn, zodat er niet op een BlackLight-techniek hoeft te worden gewed waarvan niemand nu weet hoe die zou werken.

Maar een hele troost voor jou en mij: onze stem telt niet.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Re: Ter info

Berichtdoor wim » 05 nov 2008, 13:42

Heeck schreef:Oude-eik, e.a.,

Hieronder het recente bericht hierover van Bob Park:
...

Ik geef onmiddellijk toe dat ik compleet verkeerd was dan! Hij doet het veel beter dan Steorn. 17 jaar!

Die investeerders verdienen niet beter.
wim

Berichtdoor take » 28 nov 2008, 01:03

Geeeuw, weer een eeuwigheidsmachine, zet hem maar bij de andere daarginter achterin links op de vuilnisbuilt.
Mevrouw Sickesz is een kwakzalver.
take

Berichtdoor oude_eik » 12 dec 2008, 00:40

Bij deze kleine electriciteitsproducent is men nog niet in slaap gevallen en zijn ze blijkbaar ook niet van plan om alles op de vuilhoop te smijten.
Aangezien er geen details gegeven worden over de deal gaat het waarschijnlijk om een proefproject.

Embargoed until 10:00 a.m. Eastern
FOR IMMEDIATE RELEASE

BlackLight Power Inc. Announces First Commercial License with Estacado Energy Services
Non-Exclusive License to produce up to 250 MW of continuous power

Cranbury, NJ (December 11, 2008)—BlackLight Power (BLP) Inc. today announced its first commercial license agreement with Estacado Energy Services, Inc. in New Mexico, a wholly-owned subsidiary of Roosevelt County Electric Cooperative, (Estacado).  In a non-exclusive agreement, BLP has licensed Estacado to use the BlackLight Process and certain BLP energy technology for the production of thermal or electric power. Estacado may produce gross thermal power up to a maximum continuous capacity of 250 MW or convert this thermal power to corresponding electricity.

BlackLight Power is committed to announcing all future progress as it occurs.

About BlackLight Power
BlackLight Power Inc. is the inventor of a new primary energy source and a new field of hydrogen chemistry with broad commercial applications.
BlackLight Power has invented a new primary energy source with applications to heating, distributed power generation, central power generation, and motive power based on a new chemical process of releasing the latent energy of the hydrogen atom, the BlackLight Process.

For more information, please visit http://www.blacklightpower.com/

About Estacado Energy Services, Inc.
Estacado is a wholly-owned subsidiary of Roosevelt County Electric Cooperative, (RCEC) in New Mexico. With over 2,757 miles of energized lines in east central New Mexico, RCEC serves Dora, Elida, Floyd, Arch, Rogers, Milnesand, Causey and Portales.

Media Contacts:
Ramya Kumaraswamy
Hill & Knowlton for BlackLight Power Inc.
Mobile: 646-552-8639
Office: 212-885-0552
ramya.kumaraswamy@hillandknowlton.com
oude_eik

Re: Een onuitputtelijke bron van groene energie

Berichtdoor oude_eik » 09 feb 2011, 23:32

Na een dik jaar vraag ik me af of ze bij scepp nog steeds zo negatief denken over Blacklight Power.
Het moet nu toch stilaan duidelijk worden dat dit de grootste vinding is sinds het ontdekken van het vuur.
http://www.blacklightpower.com/new.shtml

Rowan University scientists have issued their third report on the independent validation of solid fuels that on demand
generated energy up to 6.5 times the maximum energy potential of these materials from known chemical reactions and
thermally regenerated the reactants demonstrating their capability of maintaining a continuous fuel cycle for power
production. A new form of hydrogen was again confirmed to have formed as a result of the heat release.

Dr. Ramanujachary has confirmed CIHT technology. Public demonstration planned for 2011.
Rowan University is headquartered in Glassboro, NJ and has over 10,000 students and a highly regarded chemical engineering department

Validation work at Rowan was performed by Dr. Jansson (Ph.D. from University of Cambridge), Dr. Mugweru (Ph.D. from University of Connecticut) and Dr. Ramanujachary
(Ph.D. from the Indian Institute of Technology)
GEN3 Partners

GEN3 Partners and Harvard Smithsonian Center for Astrophysics (CfA) Scientists have confirmed the light signature of
hydrino formation high-energy radiation emitted as the electron of the hydrogen atom undergoes a transition below what
formation,
was previously considered the lowest energy state.

GEN3 validated energy generation by BLP solid fuels

Results were in agreement with those independently reported by Rowan University
Reported on two selected fuels achieving energy gain of 2.3x and 6.8x the maximum energy potential from known chemical reactions
GEN3 is a leading innovation consulting company with a network of 7,000 scientists and engineers experienced at testing and developing breakthrough
technologies for Fortune 100 companies
University of Wisconsin

Dr. John Scharer, an expert on plasma and professor, verified certain experiments related to the BlackLight Process

Dr. Scharer has published a paper in a prestigious journal and made two conference presentations on various experiments that support the
BlackLight Process
Dr. Scharer holds a Ph.D. from University of California-Berkeley
University of North Carolina-Asheville

Dr. Randy Booker, chair of the university’s physics department, has confirmed the mathematical calculations in Dr. Mills’
book (based on work conducted to date)
Dr. Booker holds a Ph.D. in Physics from Duke University
Millsian, Inc.

Millsian, Inc., BLP’s wholly-owned subsidiary, offers molecular modeling solutions based on Dr. Mills’ application of the
classical laws of physics
Other

Over 90 peer-reviewed publications identifying and supporting hydrinos, including 14 theory publications
oude_eik

Berichtdoor Blueflame » 09 feb 2011, 23:40

Beste,

een link BUITEN blacklightpower.com zou uw zaak geweldig kunnen helpen.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor wim » 11 feb 2011, 10:58

Een dik jaar? Ik tel er drie. Dat wil dus zeggen dat hij al 20 jaar bezig is ondertussen zonder extern zichtbare resultaten.

Doet mij een beetje denken aan energieproductie uit kernfusie: daar zeggen ze de laatste 50 jaar al van dat we zeker binnen 20 jaar commerciele productie zullen hebben. En daar zijn de fysische principes dan nog bewezen ook!

Dat is nog altijd geen bewijs dat het niet waar kan zijn, maar in vergelijking met kernfusie maakt het dat toch bijzonder twijfelachtig. Het feit dat ze nog "wat details achterhouden om hun technologische voorsprong op de concurrentie te behouden" (welke concurrentie?), is de grootste rode vlag. Zulke dingen zijn niet van toepassing bij kernfusie. De experimenten daar zijn open en alle informatie is bekend. Zulke ontdekkingen worden meteen in de hele wetenschappelijke wereld gedeeld.

Mijn mening blijft voorlopig overeind: zwendel.
wim

Keer terug naar Wetenschap