VRT wil contact maken met buitenaards leven

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Berichtdoor Maverick » 16 jan 2009, 16:52

Bedankt voor de toelichting. Ik snap de uitleg over dunne atmosfeer en mindere zwaartekracht. Ik snap ook dat vulkaanuitbarsteningen niet krachtig genoeg zijn voor wat betreft de aarde. Mijn idee was inderdaad gebaseerd op de aanweizgheid van puin op aarde afkomstig van Mars. Ik dacht: dat kan dan wellicht ook andersom. Maar hoe dan? Veel valt af inmiddels.

Houden we wellicht grote komeetinslagen over? Als dat ook afvalt houden we planeetinslagen over, en die hebben de we laatste paar miljard jaar niet gehad. Dus als komeetinslagen niet kunnen zorgen voor een sprong van het leven van aarde naar mars is mijn vraag beantwoord. Dan kan het niet op een ons bekende wijze. Als een komeetinslag voldoende puin in de ruimte krijgt, dan zou het dus wel kunnen wellicht?

LordDragon schreef:De aarde spuwt of slingert geen brokstukken in de ruimte, waar heb je dat van?

Komeetinslagen en planeetinslagen. Dan kan de aarde wellicht wel brokstukken de ruimte inslingeren, als ze eenmaal in een baan om de aarde komen dan zou het moeten kunnen lijkt mij. Als de snelheid en richting juist zijn. Snelheid neem toe door de slingerbeweging.

LordDragon schreef:Maar hoort dit niet eerder bij knocking on life's door? of misschien een nieuwe topic, methaangas op mars? Ik dacht dat het hier over de vrt ging, het is wel ambetant dat je terwijl je aan het posten bent nergens de topic, het onderwerp ervan ziet. (de titel)

MVG, LD.

Dit topic leek mij het meest geschikt. Omdat andere topics in mindere mate over buitenaards leven gaan. Op zich is het een goed idee om daar een topic over te starten, ik heb niet de moeite genomen op pagina 2 te kijken overigens.
Maverick

Berichtdoor LordDragon » 17 jan 2009, 16:05

Komeetinslagen en planeetinslagen. Dan kan de aarde wellicht wel brokstukken de ruimte inslingeren, als ze eenmaal in een baan om de aarde komen dan zou het moeten kunnen lijkt mij.

Ok maar dat had je der in je vorige post niet bijgezet. Het is ook niet de aarde die die brokstukken wegslingert, dat heb ik dan letterlijk geinterperteerd, het is de kracht van de impact die daarvoor zorgt.

Op een planeet met weinig zwaartekracht en een ijle of geen atmosfeer kan een kleine meteoriet inslag er al voor zorgen dat er brokstukken en stof de ruimte ingaan, op een planeet zoals de aarde met redelijke zwaartekracht en een sterke atmosfeer, is dat iets anders. remember the dinosaurs.

Back to topic, met de theorie van de amino acid's is er grote kans dat leven meer algemeen verspreid is in het heelal dan we eerst dachten. Dus ik kan ergens wel volgen als er wetenschappers zijn die boodschappen in de ruimte willen sturen. We hebben het voorgaand in het topic er al over gehad dat de technologie die nu voor handen is nog niet echt toereikend is daarvoor. Onze grootste vijand is de tijd, en de lage snelheid waarmee we tot nu toe kampen. (alhoewel daarvoor oplossingen bestaan zoals ik al aangaf in mijn 2001 a space oddesey voorbeeld)

Vraag is dan ook heeft het wel nut om een compact disc de ruimte in te sturen?

MVG, LD.
Fear is the mindkiller.
LordDragon

Berichtdoor jm074 » 17 jan 2009, 16:57

Wat vinden jullie van volgend ontwerp van boodschap :idea: aan eventuele andere intelligente wezens in ons heelal? Onze technologie maakt verschillende wijzen van communicatie mogelijk, maar het zenden van een gouden plaat is alvast de minst efficiënte. Elektromagnetische straling als informatiedrager zou het veel beter doen.

[O] [.] [:] [.:] [::] [.::] [:::] [.:::] [::::] [.::::] [.O]
[.O.] [.O:] [.O.:] ----------------------------------[:O]
[:O.] -----------------------------------------------[.:O]

-----------------------------------------------------[.OO]

[.:] , [.] [::] [.]) [.::] [.::::]---------------------

In een visuele boodschap kan de tekening van een cirkel met zijn middellijn worden toegevoegd. In een auditieve boodschap kan O worden vervangen door een langere pieptoon of een toon met een andere frequentie. Als ze deze boodschap krijgen, maar ze niet begrijpen, dan zijn het geen intelligente wezens. :)

Als wij een antwoord krijgen en het kosmisch adres van de intelligente afzenders kunnen bepalen dan zou, vervolgens, het zenden van een memory-stick vol andere informatie – en eventueel samen met een digitale fotolijst op batterijtjes voor de weergave – een mooi relatiegeschenk zijn. :wink:

Groetjes,
jm074
"We are students of nature, and we adjust our concepts as the lessons continue"
P.James Peebles
jm074

Berichtdoor Timmber » 17 jan 2009, 18:26

jm074 schreef:Wat vinden jullie van volgend ontwerp van boodschap :idea: aan eventuele andere intelligente wezens in ons heelal? Onze technologie maakt verschillende wijzen van communicatie mogelijk, maar het zenden van een gouden plaat is alvast de minst efficiënte. Elektromagnetische straling als informatiedrager zou het veel beter doen.

[O] [.] [:] [.:] [::] [.::] [:::] [.:::] [::::] [.::::] [.O]
[.O.] [.O:] [.O.:] ----------------------------------[:O]
[:O.] -----------------------------------------------[.:O]

-----------------------------------------------------[.OO]

[.:] , [.] [::] [.]) [.::] [.::::]---------------------

In een visuele boodschap kan de tekening van een cirkel met zijn middellijn worden toegevoegd. In een auditieve boodschap kan O worden vervangen door een langere pieptoon of een toon met een andere frequentie. Als ze deze boodschap krijgen, maar ze niet begrijpen, dan zijn het geen intelligente wezens. :)

Als wij een antwoord krijgen en het kosmisch adres van de intelligente afzenders kunnen bepalen dan zou, vervolgens, het zenden van een memory-stick vol andere informatie – en eventueel samen met een digitale fotolijst op batterijtjes voor de weergave – een mooi relatiegeschenk zijn. :wink:

Groetjes,
jm074

Wel sneu voor de ontvanger van je bericht als blijkt dat we al lang verdwenen zijn. Geef mij maar die gouden plaat, die zal ons wellicht lang overleven en zo laten we tenminste nog een spoor na van ons bestaan.
Timmber

Berichtdoor jm074 » 17 jan 2009, 19:39

Timmber schreef:Wel sneu voor de ontvanger van je bericht als blijkt dat we al lang verdwenen zijn. Geef mij maar die gouden plaat, die zal ons wellicht lang overleven en zo laten we tenminste nog een spoor na van ons bestaan.

Met de voorgestelde boodschap toch ook en die zal ons ook tot het einde van ons heelal overleven, maar de keuze blijft natuurlijk vrij. Het is wel zo dat een elektromagnetische boodschap meer kans maakt tijdig ter bestemming te komen. :wink:

Groetjes,
jm074
"We are students of nature, and we adjust our concepts as the lessons continue"
P.James Peebles
jm074

Vorige

Keer terug naar Wetenschap