Iemand interesse?

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Iemand interesse?

Berichtdoor Fish » 02 sep 2008, 23:31

De uitdaging staat al een tijdje.
http://www.evolutie.eu/content/category/5/26/35/
Fish

Berichtdoor The Menace » 03 sep 2008, 00:04

Weinig vruchtbare bezigheid, lijkt me.

Voor degene die het toch wil proberen; sterkte! :lol:
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Re: Iemand interesse?

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 09:18

Fish schreef:De uitdaging staat al een tijdje.

Daar is geen beginnen aan. Ik heb eens rondgekeken en viel al direct op het woordspelletje dat rond "geloven" wordt gespeeld. Als je onvoorwaardelijk geloven wat in een boek staat, gelijk stelt met tentatief geloven omdat het voorlopig door onderzoek bevestigd wordt, aan elkaar gelijk probeert te stellen omdat in beide gevallen het woord "geloven" valt. Dan ben je wat mij betreft niet voor rede vatbaar.

Het heeft geen nut een debat aan te gaan over bepaalde resultaten van de wetenschap als blijkt dat de persoon in kwestie niet eens een benul lijkt te hebben van hoe het aannemen van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek iets anders is dan geloof.
Laatst bijgewerkt door axxyanus op 03 sep 2008, 09:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 09:34

Er is op het SKEPP-forum al regelmatig gediscussieerd over evolutie. Misschien kun je dat eens bekijken en dan hier een nieuw topic beginnen met jou jouw bedenkingen. En dan zien we vanzelf wel.
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 09:57

Ik wil wel op het volgende ingaan:
Atheïsme leidt tot moreel relativisme

In principe ben ik het met deze uitspraak eens, er valt niet te bewijzen wat goed en fout is. Een objectieve moraal is er niet. Waar ik echter moeite mee heb is dat er gedaan wordt alsof de theïst dat probleem niet heeft. Een schepper lost het probleem niet op, want een schepper is niet objectief bewijsbaar. Dat kan makkelijk inzichtelijk worden gemaakt door een fictieve dialoog op te stellen tussen een christen en een moslim (of zelfs tussen twee christenen). Die postuleren allebei een schepper, maar toch hebben ze lang niet altijd dezelfde normen en waarden. Moraal is dus altijd subjectief, en in het beste geval is het iets waar de meeste mensen het over eens zijn (zoals als het geval is bij de universele rechten van de mens).
"Ever notice how people who believe in creationism look really unevolved? . . . Their eyes real close together. Eyebrow ridges. Big, furry hands and feet. 'I believe God created me in one day.' Looks like he rushed it to me.'" Bill Hicks
Koerok

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 11:21

Ik ben een debat gestart op die website:

Bent gij echt zo achterlijk zoals ge op de website laat uitschijnen?

neeeerd,
ga uwe God wa neuken vuil hoer,
haha gij gelooft zelfs nog in sprookskes, hoe achterlijk zedde dan

maar ja, helaas hedde daar nog ni bij stil gestaan want daar hebde natuurlijk BRAINS voor nodig,

vele groetjes van een échte wetenschappelijk-geïnteresseerde

omg het is precies de week van de: "scheld de dommen uit onze maatschappij een beetje uit :oops:"

Ikzelf ben webmaster en ik kan u vertellen dat die "Joomla"-software ervoor zorgt dat eender welke mongool ne "professioneel-uitziende" website kan maken, en dan krijgde zo'n websites natuurlijk...

Sebiet zien we meer creationistische websites dan ooit dus houdt u al maar klaar.
En het nadeel is dat échte evolutionisten zich niet bezighouden met het maken van websites over bijvoorbeeld de Evolutietheorie.
Want die vinden niet van zichzelf dat ze mensen echt moeten gaan "bekeren" want wetenschap draait ni om: "zoveel mogelijk mensen indoctrineren"

ach ja, ik zal maar moeten leren leven zeker met het feit dat de achterlijken de grootste stem hebben :roll:

Kijk eh, het soort mensen dat software bouwen zoals Joomla! dat zijn van die computer programmeurs en ja ik ken honderden zulke mensen en dat zijn er die over het algemeen een gemiddeld hoog IQ hebben, en die zijn gewoon totaal niet creationistisch (da merkte alleen al aan het feit dat op die forums altijd wel in de kantlijn bij varia een topic te vinden is over pro-evolutionaire wetenschap en een "lach met een creationist"-topic).
De meerderheid van die mensen zal niet echt gediend zijn met het feit dat hun werk op zo'n manier op het internet misbruikt word maar ja, dit ff terzijde.
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 11:37

Een debat gestart ("ga uwe God wa <vies woord> vuil hoer")?? :roll:

Het taalgebruik van Seppe ben ik niet bepaald fan van.
Dat wilde ik maar even gezegd hebben.
.
.
Koerok

Berichtdoor Fish » 03 sep 2008, 13:04

Koerok schreef:
Er is op het SKEPP-forum al regelmatig gediscussieerd over evolutie. Misschien kun je dat eens bekijken en dan hier een nieuw topic beginnen met jou jouw bedenkingen. En dan zien we vanzelf wel.

Ik ben een bewonderaar van Darwin hoor, laat daar geen misverstand over zijn. :wink:
Fish

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 13:21

Fish schreef:Ik ben een bewonderaar van Darwin hoor, laat daar geen misverstand over zijn. :wink:
Je bent het alleen niet met hem eens... :)
Koerok

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 13:41

Koerok schreef:Een debat gestart ("ga uwe God wa <vies woord> vuil hoer")?? :roll:

Het taalgebruik van Seppe ben ik niet bepaald fan van.
Dat wilde ik maar even gezegd hebben.
.
.

Tja, hij wil anderen wel om wat diplomatie vragen, maar zelf kan hij het blijkbaar niet opbrengen om wat diplomatie ten toon te spreiden.
axxyanus

Berichtdoor Fish » 03 sep 2008, 15:08

Koerok schreef:
Fish schreef:Ik ben een bewonderaar van Darwin hoor, laat daar geen misverstand over zijn. :wink:
Je bent het alleen niet met hem eens... :)

Je begrijpt mij denk ik verkeerd, de OP was om te kijken of iemand het tegen die creationist op wilde nemen, mijn kennis schiet daarin tekort.
Er zijn hier een aantal zeer deskundige mensen en ik was nieuwsgierig of iemand het zinvol vond om het debat aan te gaan.
Boven vermelde sites worden door scholieren bezocht en die zouden de indruk kunnen krijgen dat niemand de uitdaging aandurft.
Ik vind persoonlijk toch dat het hoog tijd wordt dat de 'wetenschap' in de tegenaanval te gaat het aantal anti evolutie sites groeid met de dag lijkt wel.
Fish

Berichtdoor tsjok45 » 03 sep 2008, 15:17

1.-
Wie of wat voor "creatief " genie , zit er achter die website ?
Een prediker Yec- Ollander , van het " Ruben "-type (= de verdediger /apologeet van de "Noach" troep ? )
: een Peter Scheele kloon ? (de kritiek op oud werk van Fedor Steeman , wijst in die richting )

2.-
Ik ben een debat gestart op die website:

Seppe is dus een debat begonnen ? Ik vind er in elk geval niets van terug op die website
't Zal allicht weer een "voorbehouden" clubje zijn , in de eerste plaats gericht op het behouden van eigen jonge "gelovigen" ....

3.-
Weinig vruchtbare bezigheid, lijkt me.
Voor degene die het toch wil proberen; sterkte!

Het is ook volgens mij geen morzel aandacht of tijd waard ...alleen maar goed voor als je , je verveelt op je oude dag ...en dan nog

of iemand het tegen die creationist op wilde nemen

4.- Het zijn de werkelijke "professionele " creationisten die moeten worden aangepakt : zij die pretenderen dat "creationistisme " daadwerkelijk wetenschap is , en vooral zij die grof propagandistisch rethorisch misbruik maken van hun wetenschappelijke titels ten dienste van hun particulier bijgeloof en hun zelotisme ...

Vandaar dus mijn vraag naar de identiteit van de maker van de site :
( en vooral ) wat zijn diens credentials ? is het kleine garnaal ? een schetenwapper ?

Maar het aanpakken van gediplomeerde en afgestudeerde junk-wetenschappers zal dus niet zo gauw vanzelf gebeuren ;die goochelaars worden steeds ongemoeid gelaten ...
Er bestaat immers ook geen " orde der wetenschappers " die de macht heeft wetenschappers te schorsen die misbruik maken van hun titels .... en gelukkig maar ...
Er zijn alleen maar een handvol sceptici die het maar moeten zien te rooien

Ik vind persoonlijk toch dat het hoog tijd wordt dat de 'wetenschap' in de tegenaanval te gaat het aantal anti evolutie sites groeid met de dag lijkt wel.

De legitieme wetenchappers zullen zich persoonlijk wat meer moeten roeren , vind ik ... zoals misschien langzaam gaat gebeuren op o.a.
Scilogs
Veel wetenschappers halen uiteindelijk best zelf (onbezoldigd ) ook wat kastanjes uit het vuur ...

Ik hoop het , maar ik ben pesssimist ...

P.S.
en wat doet Johan Braeckman (of Bas Haring ) tegenwoordig nog ?
Af en toe een beetje bakkeleien met mede - academici / theologen ?
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 03 sep 2008, 15:51, in totaal 3 keer bewerkt.
iets wat kan worden aanvaard zonder bewijs
kan worden verworpen zonder bewijs
tsjok45

Berichtdoor Fish » 03 sep 2008, 15:38

tsjok45 schreef:1.-
Wie of wat voor "creatief " genie , zit er achter die website ?

Een knulletje van een jaar of twintig zo te zien.
http://www.evolutie.eu/content/section/7/44/
Fish

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 15:45

Fish schreef:Je begrijpt mij denk ik verkeerd, de OP was om te kijken of iemand het tegen die creationist op wilde nemen, mijn kennis schiet daarin tekort.
O, sorry, ik dacht inderdaad dat jij de maker van de website was. :)

Tsja, wat doe je eraan. Discussie kan soms best leuk zijn, maar ik vrees (de ervaring leert) dat je zo iemand niet gaat overtuigen.
Wat 'de wetenschap' hieraan kan doen weet ik ook eigenlijk niet. De politiek moet er gewoon voor zorgen dat op scholen de laatste stand van de wetenschap onderwezen wordt, dan ben je al een heel eind.
Verder doet 'de wetenschap' best wel wat. De boeken van Dawkins, Dennett, etc. doen het in ieder geval vrij goed.
Koerok

Berichtdoor tsjok45 » 03 sep 2008, 15:47

Tsja , een gehersenspoelde draadjespop , allicht .... :roll:
Nou ja , een "roeping " om dat soort "soldaten voor jebus " van antwoord te dienen , heb ik niet bepaald ....ik heb daar geen geduld genoeg meer voor...en die zit allicht toch al op een "school met de bijbel "
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 03 sep 2008, 15:49, in totaal 1 keer bewerkt.
tsjok45

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 15:48

Fish schreef:Een knulletje van een jaar of twintig zo te zien.
Het gebrek aan nederigheid bij dit soort figuren stoort me nog het meest. Dat hij dit denkt, ala, maar dat je zo jong al dingen gaat zitten verkondigen aan een groter publiek, die lijnrecht ingaan tegen de laatste stand van de wetenschap vind ik onbegrijpelijk.
Koerok

Berichtdoor Fish » 03 sep 2008, 15:58

tsjok45 schreef:

Tsja , een gehersenspoelde draadjespop , allicht .... :roll:
Nou ja , een "roeping " om dat soort "soldaten voor jebus " van antwoord te dienen , heb ik niet bepaald ....ik heb daar geen geduld genoeg meer voor...en die zit allicht toch al op een "school met de bijbel "

De vorm van debat is ook niet aantrekkelijk, je mag iets inbrengen per mail en dat wordt 'eventueel' door hem online gezet, dus maar afwchten of en hoe het geplaatst wordt.

Door te posten geef je Evolutie.EU toestemming je feedback/vragen eventueel online te zetten, met mijn reactie.
Fish

Berichtdoor tsjok45 » 03 sep 2008, 16:19

Ik heb deze uitdaging doorgegeven aan "Fedor Steeman "en aan " Marc Defianth " van freethinkers nl

Antwoord ;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ht=#139557

Waaruit :Devious(Marc Defianth )in zijn gebruikelijke zeer beleefde stijl
De schrijver van de betreffende site (hier geregistreerd als Ruben) herinner ik mij als een aangename persoonlijkheid. Ik heb met veel plezier met hem gediscussieerd. Hij is wat mij betreft van harte welkom om deel te nemen aan het debat over het 'vermeende' morele relativisme van atheïsme, of andere onderwerpen.

Deze Ruben is niet aan zijn eerste proefstuk bezig ... :roll:

En ja hoor , een bekende Nederlandse druiloor die Ruben :
Lees hier maar
http://www.godvoordommen.nl/2007/08/29/ ... dvloednet/
http://www.godvoordommen.nl/2007/09/03/ ... eeds-niet/

en uiteraard is ie altijd op zoek naar "debatters" die zich een oor willen laten aannaaien of
zich willen laten censureren en gebruiken voor de bloemlezende propaganda van deze zeloot-prediker ...
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 03 sep 2008, 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.
tsjok45

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 16:27

Koerok schreef:Ik wil wel op het volgende ingaan:
Atheïsme leidt tot moreel relativisme

In principe ben ik het met deze uitspraak eens, er valt niet te bewijzen wat goed en fout is. Een objectieve moraal is er niet. Waar ik echter moeite mee heb is dat er gedaan wordt alsof de theïst dat probleem niet heeft. Een schepper lost het probleem niet op, want een schepper is niet objectief bewijsbaar.

Zelfs als een schepper wel objectief aantoonbaar zou zijn, is het probleem niet opgelost. Stel dat de schepper in werkelijkheid Satan zou zijn, en dat de schepper dus van ons mensen zou verwachten dat we elkaar den duvel zouden aandoen. Is elkaar vernederen, pesten en wat weet ik allemaal in die omstandigheid dan goed?

Mensen die nee antwoorden op die vraag, beweren eigenlijk dat goed en slecht niet door de schepper bepaald worden en hebben het zelfde probleem als mensen die niet eens in de schepper geloven.

Mensen die ja antwoorden op die vraag zitten ook met een moreel relativisme want wat goed en slecht is, is relatief t.o.v. de wensen van de schepper.
axxyanus

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 17:00

Koerok schreef:Tsja, wat doe je eraan. Discussie kan soms best leuk zijn, maar ik vrees (de ervaring leert) dat je zo iemand niet gaat overtuigen.

Blijkbaar hebt ge dit deel zelf al door, waarom dan nog vragen stellen waarom ik niet méér zeg tegen zo iemand als: fuck off ?
Jij zou dus gewoon "niets" zeggen.
Dan vind ik mijn aanpak toch nog iets meer waard, dan wete ze tenminste dat niet de hele wereld gediend is met hun gelul.

axxyanus schreef:Tja, hij wil anderen wel om wat diplomatie vragen, maar zelf kan hij het blijkbaar niet opbrengen om wat diplomatie ten toon te spreiden.

Hetzelfde voor u: diplomatie tegenover een creationist? Dus gij neemt die mensen ook nog serieus :roll:

pfff dat eindeloos respect altijd, fuck it, er is een grens, wete?
En het is omdat iedereen in de afgelopen 100 jaar altijd "beleefd" is gebleven dat het creationisme en andere bullshit nu meer succes heeft dan ever. Want DAT is nu eens het resultaat van jullie soort van diplomatie.

Goe bezig ja... echt niet.

Again: laat aan zo'n mense weten waar het op staat, want ge gaat hen echt niet overtuigen met: "helaba, maar dat klopt niet wat jij zegt", want hun God heeft _ALTIJD_ gelijk. Ok?

En ik krijg blijkbaar weer kritiek omdat ik mij verzet tegen eindeloze bullshit, gewoon omdat mijn manier om het te verwoorden 100 % eerlijk is (en dus TE eerlijk). Merci... :roll:
Anyway, dieje gast heeft mijn bericht ondertussen al lang aangekregen dus dat houdt ge echt niet tegen. Valt tegen hé
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 18:51

Seppe schreef:Blijkbaar hebt ge dit deel zelf al door, waarom dan nog vragen stellen waarom ik niet méér zeg tegen zo iemand als: fuck off ?
Ik klaagde over je taalgebruik, niet over het feit dat je geen zin hebt in de discussie.

Jij zou dus gewoon "niets" zeggen.
Ik zou i.i.g beleefd blijven.

Dan vind ik mijn aanpak toch nog iets meer waard, dan wete ze tenminste dat niet de hele wereld gediend is met hun gelul.
Je bezorgt 'onze' kant een slechte naam met zulk grof taalgebruik.

pfff dat eindeloos respect altijd, fuck it, er is een grens, wete?
En het is omdat iedereen in de afgelopen 100 jaar altijd "beleefd" is gebleven dat het creationisme en andere bullshit nu meer succes heeft dan ever. Want DAT is nu eens het resultaat van jullie soort van diplomatie.
Je kunt toch zeggen: "Het is lariekoek wat je verkondigt en ik wens er verder geen woorden aan vuil te maken." ?

En ik krijg blijkbaar weer kritiek omdat ik mij verzet tegen eindeloze bullshit, gewoon omdat mijn manier om het te verwoorden 100 % eerlijk is (en dus TE eerlijk). Merci... :roll:
Grof zijn heeft met eerlijkheid NIETS te maken. Ik ben gewoon niet gediend ben van jouw taalgebruik en heb liever dat je ophoepelt. Das dus MIJN eerlijke mening (TE eerlijk misschien?).

Anyway, dieje gast heeft mijn bericht ondertussen al lang aangekregen dus dat houdt ge echt niet tegen. Valt tegen hé
Alsof ik die illusie had.... :roll:
Koerok

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 19:00

"lariekoek" haha kben nu ook gene hollander hé :lol:
Ik ben vlaming en vlamingen zeggen "godverdomme fuck off" in plaats van "lariekoek, ga ff lekker ophoepelen". Da klinkt gewoon ni gemeend, ik vind da beetje flauw klinken.

maar ik zwijg al :cry:

Maar toch nog dit: wettelijk gezien kan ik die website laten neerhalen omwille van de informaticawet: "misbruik maken van een misleidende domeinnaam" :wink:
We kunnen dus wel allemaal klacht indienen :P Klinkt dat al professioneler en leuker lieve Koerok ? :wink:
Seppe

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 19:19

Seppe schreef:
axxyanus schreef:t;]
Tja, hij wil anderen wel om wat diplomatie vragen, maar zelf kan hij het blijkbaar niet opbrengen om wat diplomatie ten toon te spreiden.

Hetzelfde voor u: diplomatie tegenover een creationist? Dus gij neemt die mensen ook nog serieus :roll:

Iemand serieus nemen en je diplomatisch opstellen zijn onafhankelijk van elkaar. Je keuze in het ene beperkt je keuze in het andere niet.

Seppe schreef:pfff dat eindeloos respect altijd, fuck it, er is een grens, wete?

Je verwart respect voor mensen met respect voor ideeën.

Seppe schreef:Again: laat aan zo'n mense weten waar het op staat, want ge gaat hen echt niet overtuigen met: "helaba, maar dat klopt niet wat jij zegt", want hun God heeft _ALTIJD_ gelijk. Ok?

Als hun god altijd gelijk heeft dan zal onbeleefd en ondiplomatisch gedraf daar niets aan veranderen.

Seppe schreef:En ik krijg blijkbaar weer kritiek omdat ik mij verzet tegen eindeloze bullshit, gewoon omdat mijn manier om het te verwoorden 100 % eerlijk is (en dus TE eerlijk). Merci... :roll:

Iemand "vuil hoer" noemen omdat hij ideeën verspreid die je als onzin bestempeld heeft niets met eerlijkheid te maken. Opnieuw eerlijkheid en beleefdheid zijn twee onafhankelijke zaken. Als jij enkel eerlijk kan zijn door onbeleefd of ondiplomatisch te zijn dan is dat een beperking van jou. Geen beperking die algemeen geld.
axxyanus

Berichtdoor Koerok » 03 sep 2008, 19:22

Seppe schreef:"lariekoek" haha kben nu ook gene hollander hé :lol:
Ik ben vlaming en vlamingen zeggen "godverdomme fuck off" in plaats van "lariekoek, ga ff lekker ophoepelen".
Nu vertoef ik hier toch al vrij lang, en wel tussen allerlei vlamingen, maar "godverdomme fuck off" heb ik toch nog nooit voorbij zien komen.

Da klinkt gewoon ni gemeend, ik vind da beetje flauw klinken.
Nee, het is pas echt gemeend als je zegt:
"neeeerd, ga uwe God wa neuken vuil hoer..."
Koerok

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 19:30

Koerok schreef:Nu vertoef ik hier toch al vrij lang, en wel tussen allerlei vlamingen, maar "godverdomme fuck off" heb ik toch nog nooit voorbij zien komen.

en wa leeftijd hebben die?

FF voor de duidelijkheid: als ik zo iemand uitscheld dan denk ik nu niet direct: "oh na mijn gescheld ga hij het creationisme verwerpen",
nee, zo werkt da ni
Seppe

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 19:40

Seppe schreef:
Koerok schreef:Nu vertoef ik hier toch al vrij lang, en wel tussen allerlei vlamingen, maar "godverdomme fuck off" heb ik toch nog nooit voorbij zien komen.

FF voor de duidelijkheid: als ik zo iemand uitscheld dan denk ik nu niet direct: "oh na mijn gescheld ga hij het creationisme verwerpen",
nee, zo werkt da ni

Hoe werkt het dan wel? Want net nog beweerde je dat de groei van het creationisme te wijten was aan te veel diplomatie.
axxyanus

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 19:55

axxyanus schreef:
Seppe schreef:

nee, zo werkt da ni

Hoe werkt het dan wel? Want net nog beweerde je dat de groei van het creationisme te wijten was aan te veel diplomatie.

euhm ja da beweerde ik, klopt het niet misschien? Als het niet klopt moogt gij altijd beginnen met te komen vertellen waar de groei van het creationisme dan wel aan ligt hé...

Wat ik wilde zeggen is:
als 1 persoon in de hele wereld (ik dus) tegen die gast zegt: "omg lompen boer", dan heeft dat niet het minste effect
maar als nu eens 10 miljoen mensen tegen die gast zeggen: "omg lompen boer", dan gaat hij alle redenen hebben om zijn visies eens compleet te herbekijken.

En das de realiteit... en niet uw argumentatie-kunstjes.
Maar ik ben dan totaal geen politieker dus mij vergelijken met hoe men zoiets in de politiek doet is al helemaal verkeerd, i'm a scientist :wink:

Als die mensen "te vriendelijk" worden aangepakt dan zeggen die gewoon: "nou nou nou, dat zie je toch wel ff verkeerd hoor, doei", bam gedaan, en daar zit ge dan me uw eeuwige vriendelijkheid en 10 jaar later moet je je argumenten nog 10 keer versterken omdat zijn kinderen met het creationisme zijn opgegroeid en dan ben je nog veel verder van huis.

Diplomatie, m'n gat
Seppe

Berichtdoor axxyanus » 03 sep 2008, 20:38

Seppe schreef:
axxyanus schreef:
Seppe schreef:

nee, zo werkt da ni

euhm ja da beweerde ik, klopt het niet misschien? Als het niet klopt moogt gij altijd beginnen met te komen vertellen waar de groei van het creationisme dan wel aan ligt hé...

Dit is een Argumentum ad ignorantiam.

Seppe schreef:Wat ik wilde zeggen is:
als 1 persoon in de hele wereld (ik dus) tegen die gast zegt: "omg lompen boer", dan heeft dat niet het minste effect
maar als nu eens 10 miljoen mensen tegen die gast zeggen: "omg lompen boer", dan gaat hij alle redenen hebben om zijn visies eens compleet te herbekijken.

Dus als 10 miljoen gelovigen ( en de gelovigen zijn met meer dan de ongelovigen) tegen jou zeggen "omg lompen boer" dan heb jij alle redenen om je visies eens compleet te herbekijken?

Seppe schreef:En das de realiteit... en niet uw argumentatie-kunstjes.
Maar ik ben dan totaal geen politieker dus mij vergelijken met hoe men zoiets in de politiek doet is al helemaal verkeerd, i'm a scientist :wink:

Jij weet niets van de realiteit. De realiteit is dat de fanatieke gelovige niet te overtuigen is maar dat er over het algemeen wel publiek is dat belangstelling heeft in argumenten. Als jij dan geen moeite doet om uitleg te geven maar je als een boer gedraagd, dan heb je een gelegenheid gemist om aan dat publiek je argumenten uit te leggen. In tegendeel je geeft de indruk geen argumenten te hebben dat je het nodig vind je tot dergelijk boertig gedrag te verlagen.

Seppe schreef:Als die mensen "te vriendelijk" worden aangepakt dan zeggen die gewoon: "nou nou nou, dat zie je toch wel ff verkeerd hoor, doei", bam gedaan, en daar zit ge dan me uw eeuwige vriendelijkheid en 10 jaar later moet je je argumenten nog 10 keer versterken omdat zijn kinderen met het creationisme zijn opgegroeid en dan ben je nog veel verder van huis.

En als je zo boertig bent als jij dan zal je niet alleen falen om die mensen over te halen, je faalt nog eens extra doordat iedereen die getuige je van je gedachtenwisseling enkel beledigingen uit je mond/pen ziet komen maar geen argumenten.
axxyanus

Berichtdoor gjb » 03 sep 2008, 20:42

Seppe schreef:Maar ik ben dan totaal geen politieker dus mij vergelijken met hoe men zoiets in de politiek doet is al helemaal verkeerd, i'm a scientist :wink:

Laat me je een illusie armer maken: als je denkt het te rooien in de wetenschap zonder een grote dosis diplomatie, dan vergis je je danig.
Beste groeten, -gjb-
gjb

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 03 sep 2008, 23:25

Seppe schreef:Als die mensen "te vriendelijk" worden aangepakt dan zeggen die gewoon: "nou nou nou, dat zie je toch wel ff verkeerd hoor, doei", bam gedaan
Dat klinkt alsof alle creationisten nederlanders zijn. Misschien denken ze wel gewoon:"Fuck off seppe". Vriendelijkheid en enige mate van beleefdheid zijn niet hetzelfde: het is niet omdat beleefdheid bij jou een averechts effect heeft dat dat bij iedereen zo hoeft te zijn. En het is ook niet omdat sommigen beleefdheid hoog in het vaandel dragen dat ze dan oudbollig of zo zouden zijn.
Grof zijn heeft nog nooit iemand overtuigd, het wekt wel afkeer. Dat is bij jou ook zo, Seppe.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Seppe » 03 sep 2008, 23:25

axxyanus schreef:Dit is een Argumentum ad ignorantiam.

een vraag is nooit een argument... :roll:

gjb schreef:
Seppe schreef:Maar ik ben dan totaal geen politieker dus mij vergelijken met hoe men zoiets in de politiek doet is al helemaal verkeerd, i'm a scientist :wink:

Laat me je een illusie armer maken: als je denkt het te rooien in de wetenschap zonder een grote dosis diplomatie, dan vergis je je danig.

euhm als gij denkt dat alle wetenschappers aan politiek moeten doen, dan vergis je je danig

@ Kris,
ik houd int oog waar iedereen op reageert en niemand heeft nog maar 1 woord gezegd over het feit dat je die website gewoon kan neerhalen op een wettige manier, blijkbaar krijgt mijn manier van doen méér aandacht dan het meest aantrekkelijke punt in heel dit topic. Als dat nu geen mooie test is waar iedereen mooi met z'n voetjes in trapt, ik heb hier namelijk een heel goei punt bewezen: sterke punten (met eventueel sterke argumentatie) trekken geen aandacht wanneer er gevoelens in het spel zijn,
en was dat niet het probleem dat ik heb proberen aankaarten? :wink:
Seppe

Berichtdoor tsjok45 » 04 sep 2008, 08:32

Dat klinkt alsof alle creationisten nederlanders zijn

-Ach ik denk dat het grootste deel van de wereldbevolking in potentie "creationist " is ...
Creationisme is de mondialisering van het exploiteerbaar bijgeloof en de anti-wetenschap /kunde van de oplichter (=liegen voor de zaak van jouw eigenste heilige Jebus, om bestwil )
Het is een zeer succesvol meme -complex en bijna een slogan
"Alle (bij)gelovigen ter wereld verenig U ..."
Creationisme is daarbij een "ideologisch " propaganda handvat ;een politiek en doctrinair ondersteunt instrument : een wervend passe -partout in de mondiale informatie-oorlog op het internet en een " culture-jammer "( jaja een amerikaanse term :lol: )

-Ik heb toch wel de indruk dat de minst idiote Christelijke maar professionele"creationisten " in ons taalgebied ( = de
puppet-masters )zich voor het merendeel bevinden in het Nederland van de protestants fundamentalisten : de Vlaamse " bekeerlingen " van die sekten zijn natuurlijk de meest fanatieke "herboren " getuigen ; dat voetvolk moet immers zichzelf nog zoveel mogelijk "bewijzen" bij hun hollandse modellen __(denken deze nieuwe boeren-missionarissen van vlaanderen )

-Overigens is Nederland ook veel toleranter voor de meeste kwakzalvers ? ....of vergis ik me ?

In tegendeel je geeft de indruk geen argumenten te hebben dat je het nodig vind je tot dergelijk boertig gedrag te verlagen

Je moet natuurlijk wel met degelijke argumenten afkomen
maar dat betekent niet dat je poeslief moet blijven met irritante en militante manipulatoren

Ook een varken kan je niet overtuigen met parels van argumenten ...
het enige wat je riskeert als je het toch "beleefd " blijft doen ,is dat het
varken met de plaat voor de kop ,erg verveeld raakt en je gaat bijten om van je af te raken ....
Ach het is allemaal een vorm van het beheersen van de opgelopen frustraties ...

Over het verschil vlamingen /Nederlanders
(Waarschuwing ) Graag werd ik van het tegendeel overtuigd ...Maar dit blijft voorlopig toch nog mijn mening ...(Laat ik dus ook maar even lomp zijn , de rode hoed van DeBonno opzetten en de calimero-vlag uithangen )

-Uiteraard moeten ze in Nederland uiterst beleefd zijn___Dat is een noodzaak :net zoals bij ons leven ze met zeer veel volk op een kluitje
Dat is echter wel erg moeilijk zonder enige wellevendheid in acht te nemen :Vlamingen zijn misschien wel erg lomp ( ik kan het weten wat ik ben er ook zo eentje die regelmatig schuttingstaal weet te gebruiken ) ,maar ook Nederlanders kennen er wat van ...die zijn mogelijk nog lomper ( het aloude cliche NL= nog lomper ) , alleen kunnen ze het beter inkleden en verkopen ( denken ze zelf ) , wat dan als een vorm van taalvaardige polder- beschaving vergoelijkend wordt gepresenteerd (door meestal de vlamingen ) ..

Net zoals Nederland lang het symbool is geweest van een tolerant land ,
is ook hun "beleefdheid "___ en hun mondjesmaat "taktloos "-gedoe (wat ze meestal "recht voor de raapse " eerlijkheid noemen ) ___ een rare mythe .... het is echter, meen ik ,gewoonlijk niets anders dan noordelijk en bot "germaans " gezemel (= de "moffen van het noorden" ? ) dat je zowat overal vind in de Noordelijke streken van Europa ....
Voor vlamingen ( die toch ook een erg "latijnse " inslag hebben overgehouden aan hun spagaatpositie tussen verschillende culturen ) is dat moeilijk verteerbaar ...Vooral wanneer ze dat gaan kombineren met een soort van(opgedrongen ?of persoonlijk ? ) minderwaardigheids-gevoel en hun huidige collectieve (politiek-economisch )succes als tegengewicht

Ach Nederland valt gewoon van de geidealiseerde sokkel , waar de vlaamse onderwijzers het decennialang hebben geplaatst als "lichtend voorbeeld " ...
Terwijl de Nederlanders ( menen veel vlamingen ) ,vlaanderen altijd hebben bezien als het land van de sympathieke bourgondiers en de een beetje "achterlijke" kleurrijke neefjes en/of ...een mogelijk wingewest of potentieel belastingsparadijs ...

Ik vraag aan Seppe en alle anderen hier , om "den strijd tegen den 'ollander " die begon in 1815 , toch eindelijk te staken ; ik heb geen zin om 190 jaar terug te keren ...

Maar ik blijf er wel van overtuigd dat een gedeelte van Nederland het eerste bruggenhoofd in europa is en blijft van de creationisten , de amerikaanse religioten en de cola-humbung ; en die zijn niet van 190 jaar geleden ... onverminderd aanpakken die zooi

Maar of dat moet gebeuren door hun "site " wettelijk af te schieten ?
ik ben veeleer geneigd te denken dat hun ontmaskerde
" belachelijkheid "dodelijk is ...

Geef de kerels genoeg touw , zodat ze zichzelf publiek ophangen
en bedenk dat de snelste hap een koude-schotel is: Geen kokende olie dus , dat is iets uit de middeleeuwen ...

Besluit :
Laten we onze krachten gebruiken om de werkelijke en schandalige scupules-loze spin-doctors aan te pakken , ipv elkaar uit te schelden vanwege culturele gevoeligheden en persoonlijk temperament
Laten we de religioten en de creationisten onderuit halen ...
Indachtig het woord van Voltaire
"Ecrasons l'infame "
en niet onze medestanders ....
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 04 sep 2008, 09:16, in totaal 4 keer bewerkt.
tsjok45

Berichtdoor axxyanus » 04 sep 2008, 08:51

Seppe schreef:
axxyanus schreef:Dit is een Argumentum ad ignorantiam.

een vraag is nooit een argument... :roll:

Dit is geen vraag :roll: :roll:

Seppe schreef:Als het niet klopt moogt gij altijd beginnen met te komen vertellen waar de groei van het creationisme dan wel aan ligt hé...
axxyanus

Berichtdoor tsjok45 » 04 sep 2008, 09:25

Als het niet klopt moogt gij altijd beginnen met te komen vertellen waar de groei van het creationisme dan wel aan ligt hé...

1.-
Aan de mondialisering van het bijgeloof en de mentale capaciteiten en leefomstandigheden van de wereldbevolking
(zie mijn post hierboven )

2.-
Alle vijf jaar begint de gehele rotzooi telkens opnieuw :
Het is steeds weer de geboortekreet van de "nieuwe "generatie jong volwassenen die haar weg zoekt ( en niet te vergeten : de ontgoochelden , de afhakers en drop-outs ) en in alle valstrikken trapt van de geroutineerde "rattenvanger van hamelen" ...die voor hun onderhoud afhankelijk zijn van die "werkers "

II
Wat de site van die ruben zelf betreft :

Collega van Eric schreef op freethinkers al ;
...nadeel is wel dat ruben de redacteur van de hele site is en het van zijn tijd en goede wil afhangt of je bijdrage ooit zichtbaar wordt....

Eigenlijk is het dus allemaal verloren moeite ; want je botte onbeleefdheden en jeremiades komen toch nooit op die site ( tenzij die Ruben ze in de toekomst zelf selctief kan gebruiken om je en de zaak waar je voor staat , te diskrediteren )

Overigens is botheid en onbeleefd gedrag een welkome open deur voor allerlei ( zogenaamd redelijke ) theologen -apologeten -arrogante koekenbakkers (= Lees maar eens wat Taede Smedes , dan wordt het meteen duidelijk )en de "lurkers "/meelezers ...Overigens kammen de geleerde theisten en godsdiensfilosofen ook graag "beleefde " mensen af ...het zijn niet voor niets manipulatieve specialisten en arrogante betweters

Een voorbeeld
(ik heb het hierboven al eens gezegd : )
"De legitieme "wetenschappers " zullen zich persoonlijk wat meer moeten roeren , vind ik ... "
wanneer ze dat beleefd doen ( bijvoorbeeld een controversieel figuur als kris Verburg ) dan is het gewoonlijk :
" het zijn maar studenten ... " en/of " het zijn Dawkins-typetjes ...fundamentalistische naturalisten en van het neo-positivistische scientiisme( --> de watheisten = de wetenschappelijke atheisten ;zoals ze worden gebrandmerkt door een bekende Nederlandse forummer )

Ik vraag me toch soms eens af :
Hoelang moet de " zachte aanpak " nog steeds als de enig mogelijke worden gepropageerd ? en ....wat heeft deze jarenlange inspanningen om het beleefd en zacht aan te pakken , nu echt uitgehaald ?

MvGroet
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 04 sep 2008, 10:00, in totaal 3 keer bewerkt.
tsjok45

Berichtdoor Faction Fictory » 04 sep 2008, 09:54

Ik denk dat het allemaal nog meevalt, ook al heb je op het net de indruk dat creationisme sterk vertegenwoordigd is.
Er werd een enquete gevoerd over wat ouders belangrijk vinden om hun kinderen als waarden mee te geven, 'geloof' scoorde heel laag.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor tsjok45 » 04 sep 2008, 10:13

ook al heb je op het net de indruk dat creationisme sterk vertegenwoordigd is.

Het is wel zo dat de doorsnee creationist-webmaster telkens zeer veel blogs , sites , discussiegroepen .... enzovoort .....opstart en een tijdje vol schrijft en vol plakt :
-Het doel is vooral om op rankingslijst van de zoekmachines bij de top te komen ...
-Ze wringen hun voet gewoon in de electronische voordeuren met steeds dezelfde verpakte "blijde boodschap" troep ....

Dat geeft een verkeerde indruk waarbij de invloed van het creationisme wordt overschat ?

Langs de andere kant is de electronische info-snelweg zo langzamerhand de belangrijkste kennismanager aan het worden die de media ( en de klassieke kennisoverdracht ) grotendeels aan het vervangen is door een "persoonlijk gericht " kennisaanbod - dito snoepwinkel ...

PS
Het is trouwens ook zo dat de meeste strijdende groepen/clubs /cellen van ideologisch radicale en religiote fundamentalistische inslag , rekruteren en indoctrineren dmv het internet ...

Wat de boekdrukkunst heeft gedaan voor de protestanten ( =sola scriptura) doet het internet waarschijnlijk voor de europese /radicaliserende islam ?
De "Christelijke fundies " zijn aan een inhaalbeweging bezig ?

...wat ouders belangrijk vinden om hun kinderen....

Vooral kinderen ( en jonge vrouwen :lol: ) worden steeds weer gekaapt door ideologen :lol: ( meestal zijn dat de ideologen die vroeger ook de ouders in hun macht kregen ...maar het kan ook anders )

Hoe is de "werkelijke " situatie ?
ID/creationisme in Belgie 2006/2007

PPSS
als toemaatje you tube
Johan Braeckman over Darwin en het creationisme
Johan Braeckman vs. Nordine Taouil (Part 1/2)
Schokkende Reportage (1/2) Creationisme

Mvg
Laatst bijgewerkt door tsjok45 op 04 sep 2008, 11:03, in totaal 4 keer bewerkt.
tsjok45

Berichtdoor gjb » 04 sep 2008, 10:57

Seppe schreef:euhm als gij denkt dat alle wetenschappers aan politiek moeten doen, dan vergis je je danig

Wat ik bedoel is dat je moet kunnen werken in teamverband, moet kunnen opschieten met je baas, je medewerkers, je doctorandi, de academische overheid, het personeel van het secretariaat en andere technische en administratieve diensten. Het is ook nuttig goed te kunnen opschieten met mensen uit andere vakgroepen, je zit immers allemaal samen in dezelfde departements- of faculteitsraad en beslist over elkaars belangen.

Als je artikels schrijft waarin je kritiek hebt op, of zelfs maar verbeteringen voorstelt op het werk van collega's, dan doe je dat ook best diplomatisch: het zijn vaak die mensen die jouw artikel zullen beoordelen. Niet iedereen kan even goed overweg met kritiek, dus moet die zo diplomatisch mogelijk geformuleerd worden. Wanneer je een conferentie bijwoont of andere presentaties stel je je vragen of geef je je opmerkingen ook weer op een constructieve manier.
Je krijgt geregeld zelfs artikels voor review, de commentaar die je geeft hoort beleefd en constructief te zijn. Hetzelfde geldt voor aanvragen voor beurzen, projecten en wat niet al. Zelf dien je aanvragen in voor projecten, ook die moeten behoorlijk geschreven worden, zonder grootspraak, maar ook weer niet te bescheiden.

Als je dan bovendien onderwijstaken hebt, of studenten begeleidt bij een thesis of doctoraat komt er alweer een grote dosis diplomatie bij kijken. Je moet die mensen aanmoedigen en stimuleren, ook als het allemaal niet zo vlot gaat, om wat voor reden dan ook.

Ach, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar veel zin zal het wel niet hebben. Op het gevaar af in herhaling te vallen: diplomatie leer je van de koppijn die je krijgt door tegen de muur te blijven lopen.
Beste groeten, -gjb-
gjb

Berichtdoor Faction Fictory » 04 sep 2008, 11:55

tsjok45 schreef:
...wat ouders belangrijk vinden om hun kinderen....

Vooral kinderen ( en jonge vrouwen :lol: ) worden steeds weer gekaapt door ideologen :lol: ( meestal zijn dat de ideologen die vroeger ook de ouders in hun macht kregen ...maar het kan ook anders )

Ik denk dat ook dat meevalt als ik op de resultaten van die enquete mag afgaan, niets over 'principes' 'idealen' te vinden top 5 waren
Eerlijkheid, Zelfvertrouwen, Goed zijn voor anderen, Een eigen mening hebben en doorzettingsvermogen, in die volgorde.

Gr
Faction Fictory

Berichtdoor Seppe » 04 sep 2008, 12:03

tsjok45 schreef:Ik vraag aan Seppe en alle anderen hier , om "den strijd tegen den 'ollander " die begon in 1815 , toch eindelijk te staken ; ik heb geen zin om 190 jaar terug te keren ...

Ik ben de strijd tegen "den 'ollander" nooit gestart want het was een Nederlander die uithiel naar mijn Vlaams woordgebruik.
Die uithaling naar m'n Vlaams woordgebruik vind ik er eigenlijk echt wel over, en om wel een hele goede reden:
Ik kom sinds 2003 in dagelijks contact met Nederlanders op het internet, en wel via "het online gaming".
Dat gaat hier dus over de Nederlandse jeugd (opgevoed door hun oudere generaties, meaning: jullie dus).
En ik kan mij absoluut niet van de indruk ontdoen dat ze echt zitten te schelden op alles en iedereen, en dit echt constant.
Dan gaat het over woorden als: "kanker op, noob", "opzouten", "kankernerd", "je moeder is een hoer", "ga een geit neuken"
En dat als reactie op jou als speler in een officiële internetmatch.

Ja voor velen hier is het online gamen waarschijnlijk onbekend domein maar alle europeanen doen aan online gamen voor de fun, de sfeer, en de nederlanders staan (vooral bij de belgen omdat ze de scheldwoorden verstaan) vooral bekend om hun "onvriendelijk associaal gedrag" op het internet.

Het gaat soms zelfs zo ver dat sommige clans (dat zijn groepen van 10 - 20 - 30 mensen die online matchen spelen tegen andere clans) er een policy van maken om standaard GEEN matches te aanvaarden tegen nederlanders omwille van hun irritant gedrag online.

Ik vind dit een mooi moment om dit hier ook eens ffkes te posten, voor de nederlander mij hier op z'n plaats probeert te zetten voor een "godverdomme fuck off", die bovendien nog eens gericht is aan een voor-iedereen-hier-onbekende willekeurige maar fervente creationist op het internet.
En ff voor de duidelijkheid: de aanleiding van zulk "hollands gescheld" zoals hierboven beschreven, is in 95 % als gevolg van 1 punt dat de tegenploeg gescoord heeft.
Dat gaat dus niet over gescheld als reactie op de indoctrinatie van Amerikaanse gelovige import.

Daarom wil ik daar nog een laatste punt over kwijt:
zorg ervoor dat uw kinderen eens wat beleefder worden opgevoed, alvorens eender wie op het internet (dat wel serieuze redenen heeft) zomaar aan de muur te nagelen om zijn woordgebruik.

gjb schreef:Ach, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar veel zin zal het wel niet hebben. Op het gevaar af in herhaling te vallen: diplomatie leer je van de koppijn die je krijgt door tegen de muur te blijven lopen.

Ik heb nog tijd eh :wink:
Seppe

Berichtdoor axxyanus » 04 sep 2008, 14:30

Seppe schreef:
tsjok45 schreef:Ik vraag aan Seppe en alle anderen hier , om "den strijd tegen den 'ollander " die begon in 1815 , toch eindelijk te staken ; ik heb geen zin om 190 jaar terug te keren ...

Ik ben de strijd tegen "den 'ollander" nooit gestart want het was een Nederlander die uithiel naar mijn Vlaams woordgebruik.

Kan je dat eens verduidelijken want dat is niet wat ik zie.
Wat ik zie is iemand die op je grof taalgebruik wees en die later een mogelijk alternative verwoording gaf. Op dat moment ben jij het geweet die het nodig vond duidelijk te maken dat je geen hollander was.

Seppe schreef:Daarom wil ik daar nog een laatste punt over kwijt:
zorg ervoor dat uw kinderen eens wat beleefder worden opgevoed, alvorens eender wie op het internet (dat wel serieuze redenen heeft) zomaar aan de muur te nagelen om zijn woordgebruik.

Dit lijk me kompleet de omgekeerde wereld. Ik zou zeggen, zorg eerst dat je eigen taalgebruik in orde is, voor je het nodig vind om te impliceren dat het taalgebruik van kinderen van (bepaalde) forumgebruikers een probleem zou kunnen zijn.
axxyanus

Volgende

Keer terug naar Wetenschap