Vaccinatieschema's

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

Vaccinatieschema's

Berichtdoor Elennaro » 17 jun 2008, 15:21

Ik heb contact met een Brit die wil weten hoe er in andere landen wordt omgegaan met de vaccins-autisme "controverse." Ik heb het basisvaccinatieschema voor kinderen en adolescenten opgezocht en gevonden op http://www.bcfi.be/GGR/MPG/MPG_IAA.cfm. Klopt deze lijst? Zijn de vaccins wettelijk verplicht? En gaat het nieuwe HPV-vaccin daar ook tussengezet worden?
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor Manolo » 17 jun 2008, 20:05

Op de site van Kind en gezin kan je de pdf downloaden van hun aanbevolen vaccinatieschema:
http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Vac ... efault.jsp

Er is er ook maar één verplicht in België, polio.
Manolo

Berichtdoor Heeck » 17 jun 2008, 20:24

In NL is vaccinatie van mensen niet verplicht, van andere dieren vaak wel.
Vergeet niet de verplichte vaccinatie bij reizen naar buitenland, of beroeps-gerelateerde vaccinatie-verplichting.
Zie
http://www.rivm.nl/rvp/vragen/index.jsp
De regelrechte vraag staat er niet in, maar het antwoord kan worden afgeleid uit een tekst in diezelfde FAQ:
Kinderen kunnen om uiteenlopende redenen niet zijn gevaccineerd, maar vrijwel nooit is dat een medische reden. Ouders die hun kind niet laten inenten, doen dat meestal vanuit geloofsovertuiging, antroposofische levensovertuiging, of homeopathische standpunt. Daarnaast zetten sommige ouders vraagtekens bij vaccinaties.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Arwin Rummel » 26 jul 2008, 02:38

Kinderen kunnen om uiteenlopende redenen niet zijn gevaccineerd, maar vrijwel nooit is dat een medische reden. Ouders die hun kind niet laten inenten, doen dat meestal vanuit geloofsovertuiging, antroposofische levensovertuiging, of homeopathische standpunt. Daarnaast zetten sommige ouders vraagtekens bij vaccinaties.

Ik ken plenty ouders die hun kinderen niet vaccineren, gewoonweg omdat ze de 'rommel' niet vertrouwen die erin zit, plus het feit dat het 'chippen' van vaccins almaar dichterbij komt. Bovendien is er dikwijls eerst 'overt' dan 'covert', en dat is een realiteit. vb. Eerst weet men van folteren in Guantanamo maar word het ontkend, dan geven ze het toe na bewijs, en nu 'plots' is het zelfs wettelijk geregeld. Trek die lijn door naar vaccins...wie weet...
Trying to connect the dots!!!

Zreifvauten zein ter vermaeck van den laser.
Arwin Rummel

Berichtdoor Heeck » 26 jul 2008, 09:36

Arwin,

Je suggereert nog al wat zonder enige onderbouwing.
Wat is de zin daarvan ?
Wat er volgens jou een realiteit is, dat vat ik uit je tekst niet.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor andrevanha » 26 jul 2008, 11:13

Arwin

Ik treed Heeck bij.
Het is niet omdat je hier nogal ... tekeer gaat tegen vaccinaties dat ik je op het alternatief energievlak ga afschieten. Maar waar ik zei "fundamentalistisch ecologisch project" en "Ook hier heb ik weer de vraag of bij dat apocalyptisch besef geen religieuze ondertoon wordt gekoesterd.": posting.php?mode=quote&p=27895
lijkt je mij met je 'vaccinatietheorie' mijn bovenstaande citaten te bevestigen.

Overbevolking maar ook het vroegtijdig pensioneren is nefast, want de hulpbronnen zijn niet oneindig (alhoewel ik best aanneem dat het technologisch mogelijk is 100x de huidige energieproductie te verhogen (alleen de zon brengt 800x (of is het 8000x ?) meer energie op aarde dan we vandaag ge/verbruiken, dus ...). Overbevolking, zoals gezegd al genoeg aangehaald, het vroegtijdig pensioneren steunt alleen maar op hedgefondsen (speculatief kapitaal) en is parasiteren op een schrijnende ongelijke inkomensverdeling op wereldschaal. Ook een gezondheidszorg die mensen een (lang) leven schenkt om te bestaan maar om niet langer te produceren is nefast. Alleen productiviteitsstijgingen kunnen deze euvels verhelpen maar zoals gezegd, de hulpbronnen zijn niet oneindig. En grondstoffen gaan halen op andere planeten lijkt mij VERRE toekomstmuziek (moeten we al minstens EERST een niet-conventionele energiebasis hebben!). En überhaupt lijken mij 'oneindige' productiviteitsstijgingen onmogelijk (limieten - ook wiskundige betekenis!!)!

Mvg
andrevanha

Berichtdoor Elennaro » 26 jul 2008, 12:29

Arwin Rummel schreef:

Ik ken plenty ouders die hun kinderen niet vaccineren, gewoonweg omdat ze de 'rommel' niet vertrouwen die erin zit, plus het feit dat het 'chippen' van vaccins almaar dichterbij komt. Bovendien is er dikwijls eerst 'overt' dan 'covert', en dat is een realiteit. vb. Eerst weet men van folteren in Guantanamo maar word het ontkend, dan geven ze het toe na bewijs, en nu 'plots' is het zelfs wettelijk geregeld. Trek die lijn door naar vaccins...wie weet...

Eh, wat? Bekijk de cijfers eens...
Ceci n'est pas une signature.
Elennaro

Berichtdoor andrevanha » 26 jul 2008, 12:59

Nu ik ook zie wat je meent (te weten) tav HIV-AIDS, Arwin ... ??????????? Mvg
andrevanha

Berichtdoor Arwin Rummel » 26 jul 2008, 13:51

Nu ben ik degene die het niet snapt.

Arwin Rummel

Berichtdoor andrevanha » 26 jul 2008, 17:10

Nu ben ik degene die het niet snapt.
Er is weinig te snappen Arwin. Ik zet gewoon een aantal van je bijdragen (over 2 verschillende topics) op een rijtje/naast elkaar en ik doe :roll: :roll: :roll: Mvg
andrevanha

Berichtdoor Arwin Rummel » 26 jul 2008, 17:15

OK dan... :wink:

Arwin Rummel

Keer terug naar Wetenschap