MERUS-ring

Menswetenschappen, natuurwetenschappen, cultuurwetenschappen, formele wetenschappen, toegepaste wetenschappen, interdisciplinair, ...

MERUS-ring

Berichtdoor Sexton » 27 mei 2008, 22:04

Technologische kwakzalverij bij onderhoud van installaties voor centrale verwarming en sanitair warmwater, is dat denkbaar?

Een soort metalen ring wordt rond een waterleiding geplaatst en middels "moleculaire golfbewegingen" en "ultrafijne kwantumvibraties" beinvloedt die het gedrag van het water en voorkomt zo kalkafzetting en roestvorming. Tegelijk wordt de legionella-bacterie bestreden en nog veel meer heilzame werking uitgeoefent. Een mirakeloplossing, à 4.000 tot 5.000 euro voor een grote installatie, gewoon een koopje.

Een "Duitse Uitvinding", degelijkheid gegarandeerd. Voor alle "informatie", zie www.merus.be

Ben ik de enige non-believer? In mijn bedrijf blijkbaar wel. Er wordt dapper geïnvesteerd in deze oplossing van de toekomst. Wie maakt zicht belachelijk, de visionaire onderhoudsingenieurs... of ik? Kan iemand mij helpen?
Wat niemand kan, dat kan ik ook!
Sexton

Berichtdoor Blueflame » 27 mei 2008, 23:59

Vooreerst welkom op dit forum, Sexton.

1) Als je bij de voorstelling van een commercieel product iets over kwantumfysica leest, is het altijd kwak.
2) Buitengewone beweringen vereisen buitengewone bewijzen en die vind ik alvast niet op de site. Als je wil kan je hen vragen welk wetenschappelijk bewijs er is voor hun claims.

Afbeelding

De geanaliseerde waterstalen, genomen uit het circulerend water, laten zien hoe de calciumconcentratie in het water gaat stijgen als de kalkafzettingen zich losmaken en oplossen.

Wordt die ring met een hamer op de leidingen vastgezet ? Dán zou het natuurlijk wel kunnen ..... .

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Sexton » 28 mei 2008, 11:10

Bedankt voor de snelle reactie Blueflame!

Uw bevestiging dat dit om "kwak" gaat is eigenlijk een hele opluchting. De ernst waarmee sommige "nuchtere ingenieurs" dit ding verdedigen zou een mens aan het twijfelen brengen.

Ik vraag mij overigens af waar de gedrevenheid bij deze, voor het overige nogal intelligente mensen vandaan komt. Het lijkt wel een soort religieuze overtuiging, wie die in vraag durft te stellen maakt zichzelf verdacht...

Uw suggestie dat de analyseresultaten bekomen werden nadat de ring met een hamer op de leidingen was bevestigd, vind ik zeer interessant. Alleen jammer dat ironie de beste verdediging lijkt. Misschien moet iemand dit inderdaad eens met wetenschappelijke methoden bekijken. Ik vrees alleen dat de firma MERUS haar onzin niet zelf zal willen ontmaskeren..

Groet,
Wat niemand kan, dat kan ik ook!
Sexton

Berichtdoor RonnyC » 08 jun 2008, 16:42

"De Merusring is onderhoudsvrij". Ook een mooie op die website.
Firma staat niet op Trends Top 10000. Toch zou ik wel willen weten wat dit geval de firma opbrengt. Iemand beslagener dan mezelf in financieel detectievewerk ?
RonnyC

Keer terug naar Wetenschap