Multivitamine gebaseerd op De Voedselzandloper

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

Multivitamine gebaseerd op De Voedselzandloper

Berichtdoor TheLowie » 13 jun 2016, 20:16

Hallo iedereen,

Al even zit ik met het idee voor een nieuwe multivitamine die de moderne wetenschap (zoals De Voedselzandloper) volgt. De bedoeling is dat de samenstelling gewijzigd wordt indien er belangrijke en relevante nieuwe wetenschappelijke bevindingen gepubliceerd worden.

De website kan u vinden op: http://www.activits.be/nl

Op de website kan u meer informatie vinden over hoe dit zou werken. De samenstelling zou als doel hebben om tekorten te voorkomen en te streven naar de optimale waarden, aangepast aan een modern Westers dieet. Het doosje zou maandelijks aan huis worden geleverd om consistente inname te stimuleren.

Graag hoor ik van het Skepp forum feedback op dit concept. Is er hier interesse in? (Waarom / waarom niet?) Zijn er nog bepaalde suggesties?

Alvast bedankt!
TheLowie

Re: Multivitamine gebaseerd op De Voedselzandloper

Berichtdoor Kristof » 14 jun 2016, 12:58

Als je gezond en gevarieerd eet heb je geen voedsel of vitaminesupplementen nodig.
Genoeg groenten en fruit en een teveel aan zout,vetten en suikers mijden.
Je product is volledig overbodig.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor Digit » 14 jun 2016, 13:53

En overigens is "De Voedselzandloper" helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renaat » 18 jun 2016, 11:58

De gedachte dat het mogelijk is om één multivitaminepreparaaat te maken dat geschikt is voor een volledige groep van mensen getuigt mijn inziens van een gebrekkige kennis over vitaminen, voeding, ...

De meeste gezonde volwassen niet zwangere mensen met een gezond gevarieerd dieet hebben sowieso geen behoefte aan vitaminenpreparaten en zeker niet aan multivitaminenpreparaten. Maar de verschillen van voedingsgewoonten (ook bij mensen die een 'westers dieet' volgen), de individuele verschillen in behoeften (o.a. afhankelijk van activiteiten) en de zeer grote verschillen in opname van vitaminen* door verschillende menselijke lichamen maakt een universeel preparaat onmogelijk.

Het mag misschien goed bedoeld zijn, maar toenemende kennis zal je alleen doen concluderen dat je een onmogelijk product nastreeft.

Renaat

* Sterk afhankelijk van o.a. het gebruik van andere middelen (roken, cafeïne, alcohol, bepaalde voedingsstoffen, ...), de unieke darmflora, de mate waarin bepaalde stoffen die noodzakelijk zijn voor de omzetting van voedingsmiddelen aanwezig zijn in iemand lichaam, ...
Renaat

Berichtdoor TheLowie » 28 jun 2016, 08:44

Bedankt allen voor uw feedback.

Ik ben niet helemaal akkoord dat vitamine supplementen volledig onnodig zijn, zelf met een gevarieerd dieet.
De opmerking van Renaat lijkt me echter heel zinvol; ondanks de gelijkenissen zijn er waarschijnlijk nog te veel verschillen in noden tussen individuen.

Het was een ideetje, ontstaan uit de gedachte dat de meeste multivitamine 'rommel' zijn, en dat het grootste deel van de Westerse bevolking een tekort aan dezelfde stoffen heeft.

Nogmaals enorm bedankt voor de feedback.
TheLowie

Berichtdoor Renaat » 28 jun 2016, 19:07

TheLowie schreef:Het was een ideetje, ontstaan uit de gedachte dat de meeste multivitamine 'rommel' zijn, en dat het grootste deel van de Westerse bevolking een tekort aan dezelfde stoffen heeft.
Kan en wil je die twee uitspraken toelichten?

Renaat
Renaat

Keer terug naar Milieu & Voeding