Onderzoek / Enquête rond duurzaam houtgebruik

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

Onderzoek / Enquête rond duurzaam houtgebruik

Berichtdoor UCLL_Maxime » 11 maart 2016, 10:57

Beste forumbezoeker

In teken van onze eindscriptie als toekomstige professionele Bachelors Marketing-Multimedia aan de UCLL, werken wij samen met
Bos+ om de algemene kennis rond duurzaam houtgebruik te onderzoeken. Hiervoor vragen wij aan jullie om een kleine enquête in te vullen.

Er zijn gedurende de voorbije jaren verschillende campagnes geweest rond duurzaamheid. Nu meten we de effecten op lange termijn bij een willekeurige steekproef ouder dan 18 jaar dat representatief is voor de Vlaamse bevolkingsverdeling. De enquête zelf duurt 5 minuten en is volledig anoniem.

Waarom posten we dit hier vragen jullie je waarschijnlijk af. Wel we moeten mensen hun kennis kunnen testen uit alle lagen van de bevolking en mogen we geen "bevooroordeelde" groepen aanspreken zoals natuurfora e.d. Jullie hebben vaak interessante onderwerpen en discussies hier en het lijkt me dat er allerlei soorten mensen aan meedoen. Hopelijk stoort deze thread jullie niet te veel en ik zal het verwijderen (of de mod doet het, neem ik aan) als het tegen de forumregels is. Waar ik het niet specifiek in heb gelezen.

De eerste 2 vragen zijn filtervragen en het is niet erg als je het juiste antwoord niet weet, dan mag je invullen wat je denkt dat juist is. We hebben de vragenlijst ook niet zelf opgesteld. Wij appreciëren dus jullie inbreng over hoe goed of hoe slecht de vragen zijn, maar kunnen hier helaas niets aan veranderen.

Bos+ en de medewerkers van UCLL rond dit onderzoek danken u alvast voor uw tijd.

De enquête zelf: http://khleuven.limequery.com/index.php/689553/lang-nl
UCLL_Maxime

Re: Onderzoek / Enquête rond duurzaam houtgebruik

Berichtdoor Kristof » 11 maart 2016, 11:27

Beste,

In een ver verleden ben ik milieuarbeider geweest. Sindsdien heb ik me hoger geschoold, vooral in de informatica.
Dit de eerste goede enquête hier die ik dan ook volledig heb ingevuld.
Proficiat en veel succes.

Kristof
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor UCLL_Maxime » 11 maart 2016, 14:21

Kristof schreef:Beste,

In een ver verleden ben ik milieuarbeider geweest. Sindsdien heb ik me hoger geschoold, vooral in de informatica.
Dit de eerste goede enquête hier die ik dan ook volledig heb ingevuld.
Proficiat en veel succes.

Kristof

Dank je wel Kristof!

Het is zeker niet makkelijk om deze enquête af te leggen omdat we vaak "Hoe moet ik da nu weten?" te horen krijgen bij de eerste 2 vragen en dat de vragen rond diploma en inkomsten te persoonlijk zijn (terwijl het volledig anoniem is en niet traceerbaar via IP of dergelijke). Maar het is juist de bedoeling dat die eerste 2 vragen filtervragen zijn zodat wij kunnen weten hoe ver de parate kennis van de respondent staat.

De enqûete zelf is samengesteld door 2 vroegere stagiairs met begeleiding van 2 lectoren Marktonderzoek en Bos+ zelf en is toen al 1100 keer afgenomen geweest en nu al >100 keer bij de nameting, dus het is zeker legitiem.

Nogmaals dank voor het in te vullen en moest je nog vrienden, familie of collegas hebben die misschien het ook willen doen, zijn ze van harte uitgenodigd. :D
UCLL_Maxime

Berichtdoor UCLL_Maxime » 21 maart 2016, 12:45

We zijn trouwens nog steeds op zoek naar respondenten voor ons onderzoek. Als iemand niet weet wat doen, wees gewelkome!
Het duurt niet lang en het brengt ons cruciaal veel dichter bij ons einddoel.

:D :D
UCLL_Maxime

Keer terug naar Milieu & Voeding