Hopeloos gezocht:Respondenten thesis Elektrische Voertuigen

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

Hopeloos gezocht:Respondenten thesis Elektrische Voertuigen

Berichtdoor orijanneman » 17 jun 2015, 11:33

Hoi daar!
Ik ben een laatste jaar studente Handelsingenieur die in het kader van haar masterthesis op zoek is naar respondenten voor een enquete over de aanschaf van een nieuwe wagen. Deze gaat na wat de invloed van kennis over elektrische voertuigen is op de aankoopintentie.
Hiervoor moet ik minstens 250 respondenten zoeken die mijn enquete VOLLEDIG willen invullen. Het neemt wat tijd in beslag (15-20 minuten, inclusief een filmpje) maar ik zou jullie EEUWIG dankbaar zijn.
Doelgroep: Werkende 25+ in Vlaanderen in het bezit van een rijbewijs (of liegen over uw leeftijd).
Ik heb heel veel moeite om respondenten te vinden dus de link (https://www.vub.ac.be/surveys/index.php/651994/lang-nl) delen naar kennissen/familie/vrienden die de tijd zouden willen nemen om het in te vullen zou ook heel fel helpen.
I know, jullie kennen mij niet, maar hopelijk helpen jullie mij verder door de enquete volledig in te vullen, en kans te maken op twee cinematickets!
Groetjes!
Ps: hier nog eens de link: https://www.vub.ac.be/surveys/index.php/651994/lang-nl
orijanneman

Re: Hopeloos gezocht:Respondenten thesis Elektrische Voertui

Berichtdoor Renaat » 17 jun 2015, 22:56

Ik dacht hier ook even aan te geven welke onvolkomenheden er in de bevraging zitten. Maar het waren er te veel om te noteren. Hoewel ik al veel slechtere enquêtes gezien blijft het opvallen en verbazen hoe laag de kwaliteit van de enquêtes van studenten meestal zijn. Worden zijn niet voldoende begeleid voor het opstellen van zo'n lijst? Of weten de begeleiders zelf niet hoe een goede enquête te maken?

Om één iets op te sommen. Er wordt aangegeven dat de bevraging over elektrische voertuigen te gaan, maar blijkbaar beschouwt de student een voertuig als synoniem van een wagen. Nochtans gaat het om twee duidelijk verschillende termen. Door deze als synoniem te gebruiken gaat er verwarring ontstaan bij sommige invullers en gaan de antwoorden dus 'vervuild' zijn.
Renaat

Berichtdoor Vegamobiel » 18 jun 2015, 18:28

Zorg dat je volgende enquête wat bondiger is en dat de vragen duidelijker zijn.
Nu moet je soms dingen invullen omdat het juiste antwoord er niet bij staat

Vegamobiel
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Wet Willie » 19 jun 2015, 01:04

Gezien ik op zoek ben naar een "nieuwe" wagen (kan ook tweedehands betekenen in mijn geval), heb ik de vragenlijst ingevuld. Vooral het tweede deel na het fimpje vond ik er teveel aan. Gewoon een herhaling van wat vooraf ging, mijn focus was totaal zoek tegen het einde.
Niets is te wonderbaarlijk om waar te zijn als het met de natuurwetten strookt. (M. Faraday)
Wet Willie

Keer terug naar Milieu & Voeding