Artificiële zoetstoffen en slechte journalistiek.

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

Artificiële zoetstoffen en slechte journalistiek.

Berichtdoor Renaat » 03 jan 2014, 12:13

Bij het lezen van dit: http://www.knack.be/nieuws/gezondheid/10-redenen-om-te-stoppen-met-drinken-van-light-dranken/article-normal-122230.html vraag ik me toch weer af waarom er zoveel kaf tussen het koren van journalisten zit. Ik ga niet beweren dat er geen problemen zijn met kunstmatige zoetstoffen, maar dat het noodzakelijke onderscheid tussen correlatie en causaliteit hier niet gemaakt wordt lijkt me heel aannemelijk.

Renaat
Renaat

Re: Artificiële zoetstoffen en slechte journalistiek.

Berichtdoor Berre » 26 jul 2014, 22:11

Wat bedoelen ze met artificiële zoetstoffen? Is geraffineerde suiker daar ook bij? Gezien de epidemie van obesitas, diabetes en andere "beschavingsziekten" in het westen, zou men dat spul beter van de markt halen.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Johan Cruyff
Berre

Re: Artificiële zoetstoffen en slechte journalistiek.

Berichtdoor Renate » 27 jul 2014, 08:01

Berre schreef:Wat bedoelen ze met artificiële zoetstoffen? Is geraffineerde suiker daar ook bij? Gezien de epidemie van obesitas, diabetes en andere "beschavingsziekten" in het westen, zou men dat spul beter van de markt halen.

Geen idee, maar ik denk dat ongeraffineerde suiker in dat opzicht niet slechter of beter is. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor honing, fructose en andere vorm van suiker. Mensen drinken gewoon te veel frisdranken.
Renate

Keer terug naar Milieu & Voeding