de witte lakens actie

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

de witte lakens actie

Berichtdoor dottorenova » 18 aug 2013, 23:11

Zoals vandaag gezien en gelezen in de nieuwsberichten. Gents Milieufront heeft een actie gestart om witte lakens gedurende 3-4 weken buiten te hangen. Deze zullen dan zwart worden. volgens mij zien de meeste lakens na 3-4 weken vuil als je ze buiten laat hangen het maakt niet uit op welke plek je dat doet. Zelfs in de stad met het minste gemeten fijn stof zullen de lakens na 3-4 weken zwart zijn. Hoewel ze zelf niet expliciet de link leggen met fijn stof én zwarte lakens gaan er veel mensen zijn die dat wel doen. is dit niet een vorm van desinformatie?
dottorenova

Re: de witte lakens actie

Berichtdoor Heeck » 19 aug 2013, 08:58

Dottorenova,

Lijkt me een prima actie om mensen bewust te krijgen van een probleem.
Wanneer jij gelijk zou hebben dan zouden de actievoerders het lid stevig op de neus krijgen.

Maar die hebben waarschijnlijk beter opgelet dan jij vermoedt:
http://www.dichtbij.nl/den-haag/auto/ar ... video.aspx

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Vegamobiel » 19 aug 2013, 11:33

Zelfs als ik ze gewoon op mijn bed leg zijn ze na drie weken vuil ;-)
Spelfouten worden niet gemaakt, maar door mensen uitgevonden!
Vegamobiel

Berichtdoor Blueflame » 19 aug 2013, 13:27

Mja, ik denk toch ook dat een wit laken in een grootstad opgehangen of een wit laken ergens in the middle of nowhere opgehangen een verschil zal tonen.
Een experiment is denkbaar, maar om praktische redenen nogal moeilijk om uit te voeren.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Renaat » 19 aug 2013, 14:39

Ik vind dat absoluut geen vorm van desinformatie maar een leuke en aandachttrekkende manier om zeer reële problemen aan te kaarten.
Bovendien zou het me niet verbazen dat er nog een redelijk sterk verband is tussen reële, schadelijke luchtvervuiling en de snelheid waarin lakens in de buitenlucht vuil worden. Natuurlijk worden lakens ook vuil van niet-fijn stof of niet schadelijk fijn stof (denk maar aan het Sahara-zand dat soms ons land weet te vinden) en zal het geen eenduidig verband zijn, maar de ervaring dat mensen in sterk vervuilde gebieden (b.v. naast drukke wegen) beter hun witte was niet buiten laten drogen is niet uitzonderlijk. (Ik weet dat anekdotische bewijzen geen echte bewijskracht hebben.)

Renaat
Renaat

Berichtdoor Oude Belg » 21 aug 2013, 14:28

Vegamobiel schreef:Zelfs als ik ze gewoon op mijn bed leg zijn ze na drie weken vuil ;-)

Iets meer douchen dan maar? :lol:
Oude Belg

Keer terug naar Milieu & Voeding