Rauw

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

Rauw

Berichtdoor slechtweervandaag » 14 jan 2013, 15:22

Moeder Francis Kester is ervan overtuigd dat enkel rauw voedsel gezond is en en zij voedt haar zoon Tom, tegen alle doktersadviezen in, ook zo op. Zij schrikt er niet voor terug haar intussen 15-jarige zoon psychologisch zwaar onder druk te zetten zich aan dat "dieet" te houden.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_00408439

http://m.youtube.com/watch?v=btuDl6YLSpM
slechtweervandaag

Re: Rauw

Berichtdoor Renate » 14 jan 2013, 15:57

Tja, onze lieve heer heeft rare kostgangers. Dit waanidee heeft in de VS meer aanhangers. Daar zijn zelfs speciale restaurants.
Renate

Berichtdoor ScieDrone » 11 feb 2013, 19:44

het is wel duizend maal beter dan de shit de rotzooi en het afval wat je tegenwoordig in een supermarkt kan kopen!

Goed gekeurd door de randdebielen van de regering!

kots, walg, walg, kots.
ScieDrone

Berichtdoor bladsteenschaar » 17 jun 2013, 23:54

ScieDrone schreef:het is wel duizend maal beter dan de shit de rotzooi en het afval wat je tegenwoordig in een supermarkt kan kopen!

kots, walg, walg, kots.

agree, er is veel brol, maar als je rauw eet denk ik wel dat je dagelijkse hoeveelheid voeding nodig hebt rijk zijn aan mineralen vitaminen eiwitten enzo.., kdenk dat veel mensen rauw eten associeeren met eentonige voeding,
bladsteenschaar

Berichtdoor Renate » 18 jun 2013, 06:41

bladsteenschaar schreef:
ScieDrone schreef:het is wel duizend maal beter dan de shit de rotzooi en het afval wat je tegenwoordig in een supermarkt kan kopen!

kots, walg, walg, kots.

agree, er is veel brol, maar als je rauw eet denk ik wel dat je dagelijkse hoeveelheid voeding nodig hebt rijk zijn aan mineralen vitaminen eiwitten enzo.., kdenk dat veel mensen rauw eten associeeren met eentonige voeding,

Of mensen rauw eten associeren met eentonige voeding, weet ik niet, maar of het zo vreselijk goed is, weet ik niet. Het heeft ook met ons spijsverteringssysteem te maken. Rauw voedsel kan misschien rijk zijn aan mineralen, vitaminen en eiwitten, maar het heeft er ook mee te maken of ons lichaam al die voedingsstoffen uit rauw voedsel kan halen en dat is vaak niet het geval. Dan wil ik het nog niet hebben over bepaalde voedingsmiddelen die in rauwe staat gewoon giftig zijn.
Renate

Berichtdoor bladsteenschaar » 18 jun 2013, 14:26

Renate schreef:
bladsteenschaar schreef:

kots, walg, walg, kots.

Of mensen rauw eten associeren met eentonige voeding, weet ik niet, maar of het zo vreselijk goed is, weet ik niet. Het heeft ook met ons spijsverteringssysteem te maken. Rauw voedsel kan misschien rijk zijn aan mineralen, vitaminen en eiwitten, maar het heeft er ook mee te maken of ons lichaam al die voedingsstoffen uit rauw voedsel kan halen en dat is vaak niet het geval. Dan wil ik het nog niet hebben over bepaalde voedingsmiddelen die in rauwe staat gewoon giftig zijn.

uhu, ik denk ook wel dat je moet oppassen met rauw voedsel, denk dat je lichaam ook wel tijd nodig heeft om zich aan te passen aan rauw voedsel. de stok in twee: we moeten wat meer rauw eten maar niet volledig..
bladsteenschaar

Berichtdoor willem_betz » 18 jun 2013, 14:51

Waarom wil je ineens je voeding gaan veranderen ? Probleem met gezondheid, groene bevlieging....?
De mens is een zeer adaptieve alles-eter. Er zijn genoeg sterke getuigenissen uit hongersnoden, concentratiekampen, rampen... Een aantal overleefden het, maar hoe ? :?
Je kan perfect gezond leven op vegetarisch, maar laat je goed informeren, de kans op schade door bepaalde tekorten is reëel.
Enkel rauw eten zou ik niet aanbevelen, dat verteert nogal moeilijk, en herkauwen vraagt wel flinke training. :wink:
Met dank aan de gevarieerde voeding die we nu ter beschikking hebben, hebben we nog nooit zo lang en gezond geleefd.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor bladsteenschaar » 18 jun 2013, 15:00

willem_betz schreef:Waarom wil je ineens je voeding gaan veranderen ? Probleem met gezondheid, groene bevlieging....?
De mens is een zeer adaptieve alles-eter. Er zijn genoeg sterke getuigenissen uit hongersnoden, concentratiekampen, rampen... Een aantal overleefden het, maar hoe ? :?
Je kan perfect gezond leven op vegetarisch, maar laat je goed informeren, de kans op schade door bepaalde tekorten is reëel.
Met dank aan de gevarieerde voeding die we nu ter beschikking hebben, hebben we nog nooit zo lang en gezond geleefd.

Eerlijk gezegt je kan het zo wel noemen:een groene bevlieging, ik voelde me ook niet altijd zo goed in mijn vel en was veel ziek als kind,
heb plots ingezien dat alles wat je eet je beinvloed zowel emotioneel fysiek mentaal, en ik ben ook wel iemand die graag experimenteerd.
waarom heel je leven het zelfde blijven eten.. een deel geloof en spiritualiteit komt er ook bij kijken.. maar sinds ik wat meer op voeding let, wat minder vlees eet, chlorella spirulina gebruik voel ik me een stuk scherper.. ik ben trouwens ook gestopt met al die frisdranken..
ben al meer dan een jaar niet ziek geweest.. normaal iedere winter was ik wel bijna eens ziek
bladsteenschaar

Berichtdoor Fish » 20 jun 2013, 15:15

willem_betz schreef:Met dank aan de gevarieerde voeding die we nu ter beschikking hebben, hebben we nog nooit zo lang en gezond geleefd.

Met dank aan , onder andere, de gevarieerde voeding die we nu ter beschikking hebben, hebben we nog nooit zo lang en gezond geleefd.
Fish

Berichtdoor willem_betz » 20 jun 2013, 16:49

juist !
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Milieu & Voeding