The Energy Non-Crisis

Over ggo's, kernenergie, Kyoto, het klimaat, bio-industrie, vitaminen, dieet, etc...

The Energy Non-Crisis

Berichtdoor Catus » 10 feb 2009, 00:29

Hallo,

Ik vond het merkwaardig dat dit item hier nog niet besproken was...
Misschien een mix van complottheorie en energiefantasie... Jawel, weer een dominee die een boekje geschreven heeft "on the face of the earth"
't wordt wel een beetje scary omdat het filmpje 2 jaar geleden gemaakt is, inderdaad heeft de olieprijs sindsdien een merkwaardige sprong gemaakt!
Lui als ik ben heb ik ook volgende inleiding van 't net geplukt:

Ik vond op YouTube een erg interessante lezing, The Energy Non-Crisis, die het energievraagstuk op een heel ander vlak belicht. Het is een lezing van Lindsey Williams, iemand die tijdenlang meeliep met onder andere grotere oliejongens en figuren met hoge functies. Hij lijkt een oprechte man die duidelijk weet waar hij over praat. In een lezing van 76 minuten die hij zo'n beetje uit z'n hoofd doet, legt hij uit hoe het oliegebeuren werkelijk in elkaar steekt. Normaliter hou ik niet van lezingen, maar je blijft geboeid als je dit onderwerp interessant vindt.

Hij heeft een paar eigenaardige conclusies:

- Alaska heeft genoeg ruwe olie-reserves om Amerika voor meer dan 200 jaar van energie te voorzien. De Amerikaanse overheid houdt dit angstvallig geheim.
- De prijs aan pomp kan binnen een jaar $1,15 per gallon worden, mits in Alaska de oliekraan opengaat.
- Amerika kan binnen een jaar energieonafhankelijk worden, mits in Alaska de oliekraan opengaat.
- Een vat olie uit de grond van Alaska halen kost slechts $3, terwijl dit in Saudia-Arabie $5 kost.
- Irak is aangevallen omdat ze de olie niet in Amerikaanse dollars wilden verhandelen
- Amerika wil Iran aanvallen omdat zij ook niet in Amerikaanse dollars hun olie willen verhandelen
- Alle andere olielanden hebben deals met Amerika gesloten, zij (of in ieder geval de elite) krijgen welvaart, maar dan moeten zij wel de Amerikaanse staatsschuld opkopen
- Dit systeem is een vooropgezet plan van het IMF en de Wereldbank

Website: http://www.lwoil.com/Youtube: Lindsey Williams - The Energy Non-Crisis (8 delen)
http://www.youtube.com/results?search_query=Energy+Non-Crisis&search=Search
Infinitus est numerus stultorum.
Catus
Catus

Keer terug naar Milieu & Voeding