Wat is intu

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Berichtdoor Digit » 03 jan 2007, 14:21

NotuList,

Je weet verdomd goed dat energie en massa absoluut niet dimensieloos zijn. Door alles uit het rechter lid van een juiste formule weg te delen hou je daar steeds "één" over, en is het linker lid steeds een dimensieloze grootheid. Denk je écht dat ik in die stompzinnige truuk in trap ?

notuList schreef:
Digit schreef:Ik herhaal dus mijn uitnodiging om je formule concreet uit te leggen :

notuList schreef:bewustZijn = geWeten * Intuïtie * ( 1 - geWeten )

Specifiek :
Hoe bepaal je de in te vullen numerieke waarde voor "geWeten" ?
Hoe bepaal je de in te vullen numerieke waarde voor "Intuïtie" ?
Hoe interpreteer je de bekomen numerieke waarde voor "bewustZijn" ?
En vooral : waar komt deze formule vandaan en hoe toon je aan dat ze juist is?

Groetjes, Sorry, het is mij niet gegeven om jouw dit uit te leggen
als jij de citaten niet op 'wijsheid' kunt beoordelen!

Je gebruikt dus formules waarvan je weet dat je ze niet kunt uitleggen ! Dat is een standaard new-age postmodernistische kwak-truuk ! Gewoon dik doen en geleerd schijnen met gewichtig klinkende inhoudsloze formules waarover je geen uitleg kan geven. Je verlaagt jezelf tot het niveau van "Madam Blanche" op de kermis. Alleen heeft die soms nog gevoel voor humor, waardoor ze nog enig respect verdient.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor notuList » 03 jan 2007, 14:36

Bedankt voor je openhartige mening.

Maar die '1' in die formule is toch dimensieloos, net zoals die andere begrippen.

Ik heb geen enkele draai gemaakt.
In geen enkele discussie heb ik iets geschreven, wat ik niet kan verdedigen (maar het bewijs is snel achterover gedrukt).

Als ik u was zou ik 'de notulist' nu meteen een ban geven.

Digit schreef:NotuList,

Je weet verdomd goed dat energie en massa absoluut niet dimensieloos zijn. Door alles uit het rechter lid van een juiste formule weg te delen hou je daar steeds "één" over, en is het linker lid steeds een dimensieloze grootheid. Denk je écht dat ik in die stompzinnige truuk in trap ?

notuList schreef:
Digit schreef:Ik herhaal dus mijn uitnodiging om je formule concreet uit te leggen :

notuList schreef:bewustZijn = geWeten * Intuïtie * ( 1 - geWeten )

Specifiek :
Hoe bepaal je de in te vullen numerieke waarde voor "geWeten" ?
Hoe bepaal je de in te vullen numerieke waarde voor "Intuïtie" ?
Hoe interpreteer je de bekomen numerieke waarde voor "bewustZijn" ?
En vooral : waar komt deze formule vandaan en hoe toon je aan dat ze juist is?

Groetjes, Sorry, het is mij niet gegeven om jouw dit uit te leggen
als jij de citaten niet op 'wijsheid' kunt beoordelen!

Je gebruikt dus formules waarvan je weet dat je ze niet kunt uitleggen ! Dat is een standaard new-age postmodernistische kwak-truuk ! Gewoon dik doen en geleerd schijnen met gewichtig klinkende inhoudsloze formules waarover je geen uitleg kan geven. Je verlaagt jezelf tot het niveau van "Madam Blanche" op de kermis. Alleen heeft die soms nog gevoel voor humor, waardoor ze nog enig respect verdient.

Digit

Je EGO heb je inmiddels alwel gered!
Tolstoj: 'Ik weet dat de meeste mensen, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren'.
notuList

Berichtdoor Digit » 03 jan 2007, 14:58

notuList schreef:Bedankt voor je openhartige mening.

Graag gedaan, ik heb me zelfs nog ingehouden.

notuList schreef:Maar die '1' in die formule is toch dimensieloos, net zoals die andere begrippen.

Dat ik in die truuk met die "1" niet in trap, dat heb ik al gezegd :

Digit schreef:Je weet verdomd goed dat energie en massa absoluut niet dimensieloos zijn. Door alles uit het rechter lid van een juiste formule weg te delen hou je daar steeds "één" over, en is het linker lid steeds een dimensieloze grootheid. Denk je écht dat ik in die stompzinnige truuk in trap ?

Als die andere grootheden al dimensieloos zouden zijn, wat in strijd is met je bewering van Ma Jan 01, 2007 1:16 pm, dan moet je nog altijd een waardenschaal kunnen aangeven volgens dewelke ze in de formule moeten worden ingebracht.

notuList schreef:Ik heb geen enkele draai gemaakt.
In geen enkele discussie heb ik iets geschreven, wat ik niet kan verdedigen (maar het bewijs is snel achterover gedrukt).

Op deze website is nog nooit een ernstig argument geschrapt ! Als je de formule met een ernstig en beknopt argument kunt verdedigen, dan ben ik er vast van overtuigd dat dat blijft staan.

notuList schreef:Als ik u was zou ik 'de notulist' nu meteen een ban geven.

Ik ben ook maar een forumdeelnemer, en ik heb dus geen ban's te geven.
Maar ik vind je wél een bijzonder geschikt kandidaat wegens je inhoudsloze posts. Eerlijk is eerlijk !

notuList schreef:Je EGO heb je inmiddels alwel gered!

Mijn ego heeft hier niets mee te maken. Het jouwe staat op het munt roemloos ten onder te gaan wegens inhoudsloze dikdoenerij met formules die je niet kan verklaren.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Theo Pepe » 03 jan 2007, 15:09

notuList schreef:
Ik heb geen enkele draai gemaakt.

Digit schreef:
Op deze website is nog nooit een ernstig argument geschrapt ! Als je de formule met een ernstig en beknopt argument kunt verdedigen, dan ben ik er vast van overtuigd dat dat blijft staan.

Voor alle duidelijkheid:
notuList, van jou is tot nu toe nog niets verwijderd. Dus dat hoef je niet te insinueren.
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 03 jan 2007, 16:12

Van mij mag dit onsamenhangend geknutsel van de knip-en-plak virtuoos Notulist er gerust afgekieperd worden.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor notuList » 03 jan 2007, 16:29

Vooruitgang?

willem_betz schreef:Van mij mag dit onsamenhangend geknutsel van de knip-en-plak virtuoos Notulist er gerust afgekieperd worden.

Gisteren deed u het
en nu stelt u het tenminste ter discussie.

Misschien is het nog slimmer om er eerst een nachtje over te slapen!
Tolstoj: 'Ik weet dat de meeste mensen, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren'.
notuList

Berichtdoor Blueflame » 03 jan 2007, 16:32

Inhoudelijk trekt het op niet veel en heb je gelijk, Willem. Maar Notulist heeft wel gelijk dat er een topic is verdwenen. Dit kan toch best nagekeken worden : bewust verwijderd, een vergissing of een technische fout ?
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Theo Pepe » 03 jan 2007, 19:06

Er zijn verschillende site admins aan het werk. Een hoop cross postings zijn verwijderd door een andere admin net voor ik de waarschuwing aankondigde. Om dubbelposten en flagrante onzin te verwijderen is daarbij ook geen waarschuwing nodig. Doch, excuses voor de onduidelijkheid.
Desalniettemin zal de regel hetzelfde blijven en onzinnige argumenten en flagrante onzin verwijderd worden. 't Is dat u het weet, notuList.
Groetjes,
Theo Pepe

We gaan verder met de laatste post van Digit:
notuList schreef:Bedankt voor je openhartige mening.

Graag gedaan, ik heb me zelfs nog ingehouden.

notuList schreef:Maar die '1' in die formule is toch dimensieloos, net zoals die andere begrippen.

Dat ik in die truuk met die "1" niet in trap, dat heb ik al gezegd :

Digit schreef:Je weet verdomd goed dat energie en massa absoluut niet dimensieloos zijn. Door alles uit het rechter lid van een juiste formule weg te delen hou je daar steeds "één" over, en is het linker lid steeds een dimensieloze grootheid. Denk je écht dat ik in die stompzinnige truuk in trap ?

Als die andere grootheden al dimensieloos zouden zijn, wat in strijd is met je bewering van Ma Jan 01, 2007 1:16 pm, dan moet je nog altijd een waardenschaal kunnen aangeven volgens dewelke ze in de formule moeten worden ingebracht.

notuList schreef:Ik heb geen enkele draai gemaakt.

notuList schreef:Als ik u was zou ik 'de notulist' nu meteen een ban geven.

Ik ben ook maar een forumdeelnemer, en ik heb dus geen ban's te geven.
Maar ik vind je wél een bijzonder geschikt kandidaat wegens je inhoudsloze posts. Eerlijk is eerlijk !

notuList schreef:Je EGO heb je inmiddels alwel gered!

Mijn ego heeft hier niets mee te maken. Het jouwe staat op het munt roemloos ten onder te gaan wegens inhoudsloze dikdoenerij met formules die je niet kan verklaren.

Digit
Theo Pepe
Site Admin

Berichtdoor Tja » 04 jan 2007, 12:22

Dus ik moet mijn intuïtie trainen, door informatie tot mij te nemen.
Laatst bijgewerkt door Tja op 17 jan 2007, 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik ben onmachtig om de werkelijkheid te bevatten,
wat is jouw excuus
Tja

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 12:41

Tja schreef:en wat moet ik nu denken?

Om dat te weten dien je eigenlijk de volledige discussie te herlezen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Tja » 04 jan 2007, 12:48

tenminste als ze reageren en open zijn.
Laatst bijgewerkt door Tja op 17 jan 2007, 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.
wat is jouw excuus
Tja

Berichtdoor notuList » 04 jan 2007, 17:05

Digit schreef:
Tja schreef:en wat moet ik nu denken?

Om dat te weten dien je eigenlijk de volledige discussie te herlezen !

Groetjes,

Digit

Dan ben je namelijk 'wetenschappelijk' bezig.
Tenminste als je een historicus bent!

Tja schreef:ik ben onmachtig om de werkelijkheid te bevatten.
wat is jouw excuus

Dat ik het probeer.
notuList

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 17:52

notuList,

Mag ik je wijzen op de posting van de Site Admin van Wo Jan 03, 2007 6:06 pm

Er zijn nog wat dingen die je moet verduidelijken vooral je vrolijk een ander pad ophuppelt !

Mijn vragen en bemerkingen van Wo Jan 03, 2007 11:59 am wachten nog steeds op een antwoord. Bij gebrek daaraan verklaar ik mijn conclusie van Wo Jan 03, 2007 1:21 pm :

Digit schreef:Je gebruikt dus formules waarvan je weet dat je ze niet kunt uitleggen ! Dat is een standaard new-age postmodernistische kwak-truuk ! Gewoon dik doen en geleerd schijnen met gewichtig klinkende inhoudsloze formules waarover je geen uitleg kan geven. Je verlaagt jezelf tot het niveau van "Madam Blanche" op de kermis. Alleen heeft die soms nog gevoel voor humor, waardoor ze nog enig respect verdient.

Graag reactie !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Tja » 31 jan 2007, 08:32

Digit schreef:notuList,

Mag ik je wijzen op de posting van de Site Admin van Wo Jan 03, 2007 6:06 pm

Er zijn nog wat dingen die je moet verduidelijken vooral je vrolijk een ander pad ophuppelt !

Mijn vragen en bemerkingen van Wo Jan 03, 2007 11:59 am wachten nog steeds op een antwoord. Bij gebrek daaraan verklaar ik mijn conclusie van Wo Jan 03, 2007 1:21 pm :

Digit schreef:Je gebruikt dus formules waarvan je weet dat je ze niet kunt uitleggen ! Dat is een standaard new-age postmodernistische kwak-truuk ! Gewoon dik doen en geleerd schijnen met gewichtig klinkende inhoudsloze formules waarover je geen uitleg kan geven. Je verlaagt jezelf tot het niveau van "Madam Blanche" op de kermis. Alleen heeft die soms nog gevoel voor humor, waardoor ze nog enig respect verdient.

Graag reactie !

Digit

Indien je iemand monddood maakt
is het lang wachten op een antwoord!
wat is jouw excuus
Tja

Berichtdoor Digit » 31 jan 2007, 10:36

Ten eerste heb ik niemand monddood gemaakt, want ik ben géén moderator.
Ten tweede was de ban volkomen terecht.
Ten derde was de ban niet afdoende, want "notuList" verkondigd nog steeds dezelfde onzin, maar dan onder het pseudoniem "Tja" !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Vorige

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen