Rudolf Steiner (nog maar eens een keer)

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Berichtdoor Sirius » 15 nov 2007, 11:42

drosofila schreef:
Sirius schreef:Het feit dat bepaalde voedingssupplementen , vitaminen, en een gezonde levenswijze en dgl het kunnen vertragen op lange termijn, en, als je met beide vroeg genoeg begint (= voorkomen )

Dag Sirius,

waarom zou je dementie willen voorkomen, hetzij door voedingssupplementen of een andere leefwijze, als je Ik daardoor het fysieke lichaam verlaat. Is dit nu net geen wenselijke toestand?

Groeten,
drosofila

Dementie is zeker geen wenselijke toestand, wil jij graag dement zijn later , of bewust als je ouder wordt ?

Laat ik het zo omschrijven :

Het IK verlaat het fysieke lichaam naar de astrale wereld ( = dementie) om in orde te maken op geestelijke wijze wat het niet genoeg heeft kunnen doen door die verkeerde veeleisende materiele levenswijze. :wink:
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 12:10

Sirius schreef:Digit,

Je kan altijd verklaringen zoeken en vinden aan de hand van tastbare dingen, maar daarom zijn ze niet noodzakelijkerwijze de juiste, al beweegt deze of gene wijze van dit of dat apparaat , bij die of gene handeling ....

Er zullen allicht soorten en variaties in dementies zijn , maar hier heb ik het over de meest voorkomende 'ouderdomsdementie ', Altzheimer, etc ....een woord is een woord ..
Er zijn zeker bewijzen voor dat astrale lichaam , je moet ze alleen maar willen zien , en ook zijn er mensen die het kunnen waarnemen met de fysieke ogen .Dit heet dan 'astraal zien '.
Een grondige analyse van slapen waken en dromen levert reeds bewijzen van het bestaan daarvan , maar verder kan ik je daar niet mee helpen , ik ben geen slaapanalyst of hoe het ook mag heten .

Het feit dat bepaalde voedingssupplementen , vitaminen, en een gezonde levenswijze en dgl het kunnen vertragen op lange termijn, en, als je met beide vroeg genoeg begint (= voorkomen ) zegt al genoeg om te weten dat het over een verkeerde leefwijze gaat die te maken heeft gehad met de prestatiedrang van vooral de huidige generatie die nu aan het verouderen is en maar al te zeer het slachtoffer is van de ekonomische en materiele wonder-drang.

Dus: de "geest vormt de materie "is hier ook weer eens letterlijk bewezen . :wink:

Sirius,

Als er een verklaring gevonden is aan de hand van "tastbare dingen", dan is er een verklaring ! Het verzinnen van niet-tastbare dingen ter verklaring is dan overbodig. Zie de regel van Ockham : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes !

Het astraal zien van iemand die beweert dat te kunnen is zéér eenvoudig te testen : stel iemand onzichtbaar op achter een schot zodanig dat zijn "astraal lichaam" langs de randen van de schot zichtbaar is; de "ziener" moet dan een aantal keren aangeven of de persoon al dan niet aanwezig is en daarbij een voldoende score halen om toeval uit te sluiten. Heb je iemand die de test wil ondergaan ? Goed voor de Sisyphus-prijs à € 10.000 !

Dromen zijn perfect verklaarbaar langs psychologische weg. Wanneer iemand gelooft in een astraal lichaam kan hij daar perfect over dromen zonder dat het hoeft te bestaan. Ik droom óók soms van de kaboutertjes in mijn tuin !

Dat onze leefwijze langs ontelbare materiële wegen onze gezondheid beïnvloed staat buiten twijfel. Maar is géén bewijs voor het bestaan van het astraal lichaam. Zie Ockham hierboven. Of noem enkele effecten die niet langs materiële weg kunnen verklaard worden.

Toon ons eens een stukje materie dat zonder enige twijfel door de niet-materiële geest "gevormd" is, bv. ectoplasma ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 15 nov 2007, 13:58

Digit,

Als er een verklaring gevonden is aan de hand van "tastbare dingen", dan is er een verklaring ! Het verzinnen van niet-tastbare dingen ter verklaring is dan overbodig. Zie de regel van Ockham : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes !

Dus of deze al dan niet juist is maakt niet uit : idd zo gaat de huidige wetenschap maar al te vaak tekeer, en dat bedoelde nou net Steiner !
Zie je nu eindelijk het nut van geestesweteschap in? :roll:

Het astraal zien van iemand die beweert dat te kunnen is zéér eenvoudig te testen : stel iemand onzichtbaar op achter een schot zodanig dat zijn "astraal lichaam" langs de randen van de schot zichtbaar is; de "ziener" moet dan een aantal keren aangeven of de persoon al dan niet aanwezig is en daarbij een voldoende score halen om toeval uit te sluiten. Heb je iemand die de test wil ondergaan ? Goed voor de Sisyphus-prijs à € 10.000 !

Dit is de aura die je bedoelt, en dat kan gefotografreerd worden, hoef je zo niet te bewijzen .... Maar ook dit ontkennen de skeptici weerom , ...omdat het niet in hun kraam past . :roll:

Dromen zijn perfect verklaarbaar langs psychologische weg. Wanneer iemand gelooft in een astraal lichaam kan hij daar perfect over dromen zonder dat het hoeft te bestaan. Ik droom óók soms van de kaboutertjes in mijn tuin !

helemaal niet waar , men weet daar bijna niets over en is volop in onderzoek, maar geraakt er niet uit wijs buiten wat meten met electroden en scannen ...etc .Uitsluitend de antroposfie kan dat allemaal best verklaren . :wink:

Dat onze leefwijze langs ontelbare materiële wegen onze gezondheid beïnvloed staat buiten twijfel. Maar is géén bewijs voor het bestaan van het astraal lichaam. Zie Ockham hierboven. Of noem enkele effecten die niet langs materiële weg kunnen verklaard worden.

Toon ons eens een stukje materie dat zonder enige twijfel door de niet-materiële geest "gevormd" is, bv. ectoplasma !

Ectoplasma bkijft niet bestaan en lost op !
Het bovennatuurlijke laat zich niet zomaar vangen in een proefbuisje :mrgreen:

PS:Hanteer ook wat minder dat scheermes , want dat moet heelwat toe-dekken bij de skeptici :D

Groetjes,

Sirius
De wetenschap denkt wonderbaarlijk logisch, maar dat logische is nog geen werkelijkheid!
Sirius

Berichtdoor Kris Hauchecorne » 15 nov 2007, 15:40

Het moet weer lukken. Toon ons dan eens een vers stukje ectoplasma. Of misschien kan je het wel invriezen ofzo. Als je er eens een wetenschapper op los laat vindt die misschien wel een manier om het langer te bewaren zodat het kan bestudeerd worden.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.
Kris Hauchecorne

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 17:59

1) Als er een verklaring gevonden is aan de hand van "tastbare dingen", dan is er een verklaring ! Het verzinnen van niet-tastbare dingen ter verklaring is dan overbodig. Zie de regel van Ockham : http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes !

Dus of deze al dan niet juist is maakt niet uit : idd zo gaat de huidige wetenschap maar al te vaak tekeer, en dat bedoelde nou net Steiner !
Zie je nu eindelijk het nut van geestesweteschap in? :roll:

De wetenschappelijke verklaringen zijn allemaal uitgebreid getoetst, en worden waar nodig, aan nieuwe kennis (= feiten) aangepast. De wetten van Newton zijn uitgebreid met de relativiteitstheorie, maar zijn in hun oorspronkelijk kader nog even geldig. Dát is het verschil met pseudowetenschap en het bijgeloof dat jij als "geesteswetenschap" probeert te verkopen.

Wetenschap hoeft dus niet "juist" te zijn, en wat méér is, kán het ook niet zijn. Wetenschap is zo "juist" als op dit ogenblik mogelijk is. Wetenschap geeft, door toetsing en debat, de best mogelijke verklaring die bij de bekende feiten past. Dat is bijgevolg dynamisch en zelfcorrigerend. Dat is dus per definitie beter dan een starre, ongetoetste verklaring die in strijd is met het grootste deel van de beschikbare feiten, zoals bv. antroposofie.

2) Het astraal zien van iemand die beweert dat te kunnen is zéér eenvoudig te testen : stel iemand onzichtbaar op achter een schot zodanig dat zijn "astraal lichaam" langs de randen van de schot zichtbaar is; de "ziener" moet dan een aantal keren aangeven of de persoon al dan niet aanwezig is en daarbij een voldoende score halen om toeval uit te sluiten. Heb je iemand die de test wil ondergaan ? Goed voor de Sisyphus-prijs à € 10.000 !

Dit is de aura die je bedoelt, en dat kan gefotografreerd worden, hoef je zo niet te bewijzen .... Maar ook dit ontkennen de skeptici weerom , ...omdat het niet in hun kraam past . :roll:

Aurafoto's zijn ofwel het resultaat van software in het fototoestel (bedrog dus), ofwel (Kirlian) van electrostatische velden die perfect verklaarbaar zijn vanuit het materiële en niets met het astrale te maken hebben. Het principe van de test blijft hetzelfde : de aanwezigheid van iemand vaststellen aan de hand van een beweerde (onware) eigenschap zonder de persoon zelf te kunnen zien. Heb je iemand die de test doet of niet ? Het zal, zoals altijd, wel noppes worden !

3) Dromen zijn perfect verklaarbaar langs psychologische weg. Wanneer iemand gelooft in een astraal lichaam kan hij daar perfect over dromen zonder dat het hoeft te bestaan. Ik droom óók soms van de kaboutertjes in mijn tuin !

helemaal niet waar , men weet daar bijna niets over en is volop in onderzoek, maar geraakt er niet uit wijs buiten wat meten met electroden en scannen ...etc .Uitsluitend de antroposfie kan dat allemaal best verklaren . :wink:

Antroposofie vertelt verhaaltjes (en idiote dan nog ook), maar verklaart niets. Verklaringen zijn toetsbaar. Dát is wetenschap. En er is echt al flink wat gekend over slapen en dromen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaap_(rust)
http://www.health-psychology.com/slaap/index.html
Google op "slaaponderzoek" !

4) Dat onze leefwijze langs ontelbare materiële wegen onze gezondheid beïnvloed staat buiten twijfel. Maar is géén bewijs voor het bestaan van het astraal lichaam. Zie Ockham hierboven. Of noem enkele effecten die niet langs materiële weg kunnen verklaard worden.

Toon ons eens een stukje materie dat zonder enige twijfel door de niet-materiële geest "gevormd" is, bv. ectoplasma !

Het bovennatuurlijke laat zich niet zomaar vangen in een proefbuisje :mrgreen:

5) Vers ectoplasma aanleveren dan maar a. u. b. ! Of iets ander, als het maar het produkt is van een niet-stoffelijke geest. De keuze is aan jou ! Laat maar weten als je iets vindt ! Niet dat ik er écht iets van verwacht !

PS:Hanteer ook wat minder dat scheermes , want dat moet heelwat toe-dekken bij de skeptici :D

Het scheermes van Ockham is niet onfeilbaar, maar erg nuttig. Het laat in elk geval toe van erg snel de meest blatane onzin weg te snijden. Vandaar ongetwijfeld je allergie eraan !

Groetjes,

Sirius

Groetjes,

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 15 nov 2007, 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 15 nov 2007, 19:13

Digit,

Zal ik eens doen zoals jij antwoord: ontkennend antwoorden

De wetenschappelijke verklaringen zijn allemaal niet uitgebreid getoetst, en worden waar nodig, aan nieuwe kennis (= feiten) aangepast. De wetten van Newton zijn uitgebreid met de relativiteitstheorie, maar zijn in hun oorspronkelijk kader niet meer zo geldig. Dát is het verschil met wetenschap en het bijgeloof dat jij probeert te verkopen.

Verder ,: scheer alles wat je dwards ligt weg met het Mes Van Oakham.

Geeft mij dan maar liever een pint van "The seven Oaks" :D

Dat klinkt tenminste wat gezelliger dan jou geblaat .

PS : begin maar met de boeken van Steiner eerst te lezen (tenminste één ),dan kan je tenminste op mijn niveau antwoorden !!! :wink:

Tot later maar weer .
Sirius

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 19:31

Sirius,

Wanneer lever je het bewijs uit het heden dat ALTZHEIMER voorkomen kan worden op de door jou aangegeven manier.

Je vermogen om allerlei zijpaden in te slaan heb ik allang herkend; dus behoef je verder niet te demonstreren.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Sirius » 15 nov 2007, 19:42

Heeck schreef:Sirius,

Wanneer lever je het bewijs uit het heden dat ALTZHEIMER voorkomen kan worden op de door jou aangegeven manier.

Je vermogen om allerlei zijpaden in te slaan heb ik allang herkend; dus behoef je verder niet te demonstreren.

Roeland

Lever jij mij eerst het bewijs dat het in de genen zit .! :wink:
Sirius

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 20:13

Zal ik eens doen zoals jij antwoord: ontkennend antwoorden

De wetenschappelijke verklaringen zijn allemaal niet uitgebreid getoetst, en worden waar nodig, aan nieuwe kennis (= feiten) aangepast. De wetten van Newton zijn uitgebreid met de relativiteitstheorie, maar zijn in hun oorspronkelijk kader niet meer zo geldig. Dát is het verschil met wetenschap en het bijgeloof dat jij probeert te verkopen.

Verder ,: scheer alles wat je dwards ligt weg met het Mes Van Oakham.

Geeft mij dan maar liever een pint van "The seven Oaks" :D

Dat klinkt tenminste wat gezelliger dan jou geblaat .

PS : begin maar met de boeken van Steiner eerst te lezen (tenminste één ),dan kan je tenminste op mijn niveau antwoorden !!! :wink:

Tot later maar weer .

Sirius,

99,9... % van de dynamische berekeningen in aardse omstandigheden gebeurt nog steeds met de wetten van Newton. Voor snelheden tot 1.000 km/sec (!) is er geen betekenisvol verschil met de relativiteitstheorie.

Daarentegen :

Je hebt drie fenomenen waarvan jij beweert dat ze bestaan : uittreding, levitatie en zichtbaar astraal lichaam. Indien ze bestaan is het zéér eenvoudig om dat te bewijzen : de methodes zijn op dit forum beschreven. En je kan er € 10.000 mee verdienen.

Klaarblijkelijk ben je je bewust dat je niet in staat om deze bewijzen te leveren. Dat kan alleen betekenen dat je zelf beseft dat je beweringen ongegrond zijn.

De conclusies zijn duidelijk.

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 15 nov 2007, 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Sirius » 15 nov 2007, 20:19

@igit:

Wat ik heel goed weet dat bestaat hoef ik niet te bewijzen, want deze bewijzen zo ze wel bestaan , worden toch nooit erkend door de skeptici , en de prijs va, 10000 euro , mag je vioor mij part verhogen met nog eens 10 nullen ,die zal toch nooit uitgeloofd worden . :wink:

Hier heel interessant :
Zelfs meditatie beinvloed blijvend de hersenen :

http://www.gottswaal.nl/news_detail.php ... ewscod=117
Sirius

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 20:29

Sirius schreef:Wat ik heel goed weet dat bestaat hoef ik niet te bewijzen, .....

Wat doe je met de kaboutertjes in mijn tuin die mij juist het tegenovergestelde vertellen van wat jij beweert ? Ze weten het héél goed : die dingen bestaan niet : moet ik dat bewijzen ?

Het is héél simpel : geloven staat vrij, maar beweringen vragen om bewijs. Dat heb je dus niet geleverd, en het waarom staat hier : viewtopic.php?p=16373#16373

Sirius schreef:Hier heel interessant :

Het zal je misschien verbazen, maar training beïnvloedt blijvend de spieren ! Raar hé ? Maar heel interessant !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 20:34

Nee Sirius,

Ik heb nooit beweerd dat Altzheimer in de genen zit.
{Hoewel ik vermoed dat bij natrekken zal blijken dat daar een groter deel van de clou in moet zitten dan in jouw verzinsel.}

Jij daarentegen hebt beweerd dat Altzheimer etc., etc.
en het bewijs daarvan lever je niet.
Hoewel dat met betrekkelijk simpel "turven" vergaard had kunnen worden.

Over de brug met je bewijs over die overdonderend belangrijke ontdekking van jou {oorgefluisterd door Steiner}.

Hoe kan je zo een belangrijke verklaring, waarmee veel ellende zou kunnen worden voorkomen, zo voor je houden !!!
Snel voor de dag ermee !

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 15 nov 2007, 20:40

Uit http://www.alzheimerliga.be/ :

alzheimerliga schreef:Oorzaken enpreventie.

De leeftijd. Hoe gezond of ongezond men ook leeft, de kansen om dement te worden stijgen met de jaren. De leeftijd is ongetwijfeld de belangrijkste risicofactor voor het krijgen van de ziekte van Alzheimer. Daar is uiteraard niets aan te doen.

Andere ziekten, die hetzij het hele lichaam, hetzij speciaal de hersenen treffen: diabetes of suikerziekte, de ziekte van Parkinson. Een speciale vermelding verdienen hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en slagaderverkalking, die op hun beurt veel te maken hebben met...

De voeding. Het betreft vooral hoge consumptie van zogeheten verzadigde vetten. Niet alleen de vasculaire dementie, maar ook de dementie van het Alzheimer-type wordt erdoor in de hand gewerkt. De kansen op dementie blijken kleiner te worden naarmate men in verhouding meer vetten van het onverzadigde type consumeert.

Ongevallen waarbij de hersenen geraakt werden. Dementie treedt vaker op bij mensen die na hun zestigste een hersenschudding opliepen.

Weinig oestrogeen, d.i. het grote vrouwelijke hormoon, dat na de menopauze schaarser voorhanden is. Men heeft aanwijzingen dat dementie minder zou voorkomen bij vrouwen die na de menopauze vrouwelijk hormoon gebruiken.

Familiale belasting. Slechts in een heel klein aantal gevallen is de ziekte van Alzheimer dominant erfelijk. Leden van een familie erven van één van hun ouders het deel van het genetisch materiaal dat de ziekte veroorzaakt. De ziekte treedt in deze families op relatief jonge leeftijd op. Meestal is de ziekte NIET erfelijk. Dementie heeft soms wel te maken met zogenoemde genetische afwijkingen, maar het betreft dan veeleer overschrijffouten van het eigen erfelijke materiaal dan wel voorafbestaande fouten in het erfelijke materiaal van de ouders. Dus, dementie bij een ouder of een bloedverwant betekent niet automatisch dat je zelf meer kans maakt om ook dement te worden, al is je risico uiteindelijk wel wat groter.

Ik heb alle postings grondig nagelezen, en Heeck heeft nergens erfelijkheid als oorzaak gemeld. Typisch stroman-argument van Sirius, zoals kwaks dat veel gebruiken indien in de hoek gedreven. Leg de opponent woorden in de mond waarop je hem kunt vastpinnen, óók al heeft hij ze niet uitgesproken !

De bewering van Sirius m. b. t. alzheimer blijft onbewezen. De zoveelste overigens !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor drosofila » 15 nov 2007, 20:53

Sirius schreef: Laat ik het zo omschrijven :

Het IK verlaat het fysieke lichaam naar de astrale wereld ( = dementie) om in orde te maken op geestelijke wijze wat het niet genoeg heeft kunnen doen door die verkeerde veeleisende materiele levenswijze. :wink:

O ja, dat was ik alweer uit het oog verloren, het karma. :lol:

Groeten,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf (B. Tuchman)
drosofila

Berichtdoor Henriette » 15 nov 2007, 21:31

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 21:54

Henriette schreef:wat is er leuk aan dit soort discussies?

(integere vraag... boeit me mateloos hoe men maar op allerlei zotterij blijft ingaan... por que? vraag ik me dan af...)

Omdat zulk soort zotternij meer en meer richting geeft aan de democratie.
Het is jouw eigen belang dat je niet door die zotternij wordt geregeerd, want gevoelsmatig appetijtelijke zotternij kleeft beter aan dan de evolutionair oh zo jonge optie tot een klein beetje denken.

Voor mij is het oefenwerk voor bijvoorbeeld in NL de reeele dreiging dat artsen volgens velen zou moeten worden toegestaan allerlei aan dit soort zotte denkbeelden opgehangen, onderling strijdige, genezings- of preventieficties mee te nemen in hun reguliere praktijk.

Nu al is het nauwelijks mogelijk bij te verzekeren zonder mee te worden verzekerd voor de kosten van zotternij-praktijken.

Roeland
Laatst bijgewerkt door Heeck op 15 nov 2007, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 15 nov 2007, 21:57

Sirius schrijft

Hier heel interessant :

Digit schrijft

Het zal je misschien verbazen, maar training beïnvloedt blijvend de spieren ! Raar hé ? Maar heel interessant !

Nog meer verbazend is dat training de hersenen beïnvloedt. Wat zou dat geven als je terwijl mediteert over de relativiteitstheorie? Word je dan een soort EINSTEINER.
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 15 nov 2007, 22:01

Henriette,

In tegenstelling tot Heeck weet ik niet over welke zotternij je het hebt; er zijn er zoveel.
Sommige beter verpakt dan anderen, maar toch...dewelke bedoel je?

ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 22:04

Ramon,
Duik er wat dieper in en kijk eens naar het verschil tussen spierweefsel en wat er tussen je oren zit.
Misschien nóg een lateraal verbreden van de ongerijmdheden die je probeert te laten rijmen:
Haren groeien niet sneller als je ze regelmatig besnoeid, maar eelt wel.
Hoe zit dat ?

Roeland

PS
Mijn begrip van Henriettes "zotternij" was al wat er aan onverifieerbaars uit Steiner is gekomen en door Sirius in hoge en door jou in iets mindere mate wordt gereproduceerd.
r.
Laatst bijgewerkt door Heeck op 15 nov 2007, 22:06, in totaal 1 keer bewerkt.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 15 nov 2007, 22:13

Henriette schreef:Denk je dat Heeck? Meer en meer?
Ik denk dat het een beetje van alle tijden is.

Henriette,
Inderdaad is "het" een beetje van alle tijden.
Mijn "meer en meer" heeft een extra achtergrond; namelijk de steeds grotere kloof tussen de voor velen onvatbare (toegepaste) technologie en kennis en hun eigen snapvermogen. {de eerste die verdedigde dat de GPS extra bewijs was voor gods vermogen alles en iedereen op aarde te volgen, ben ik al tegengekomen.}

Met een soort alternatief "scheermes van Ockham", -dat aan de ronde achterkant wordt gebruikt-, wordt dan de route van de minste begrips-inspanning tussen hoe het echt zit en de simpel snapbare zotternij gekozen en verdedigd.

Je moest ook maar eens gaan oefenen in plaats van te denken dat je er geen last van zult hebben.... :wink:

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Henriette » 15 nov 2007, 22:31

...
Laatst bijgewerkt door Henriette op 16 sep 2009, 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Henriette

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 15 nov 2007, 23:44

Heeck schreef
Mijn begrip van Henriettes "zotternij" was al wat er aan onverifieerbaars uit Steiner is gekomen en door Sirius in hoge en door jou in iets mindere mate wordt gereproduceerd
.

Ik reproduceer héééél zelden of nooit iets. Dat laat ik aan aspirant-wetenschappers over.
Ik ben zelfscheppend, Heeck. Dat is moeilijker, maar het voordeel is dat je niets of niemand hoeft aan te hangen. En je kan alleen jezelf op het matje roepen als het fout gaat.

Groet

Ramon
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Ramon De Jonghe » 15 nov 2007, 23:47

Heeck schreef
Haren groeien niet sneller als je ze regelmatig besnoeid, maar eelt wel.
Hoe zit dat ?

Als het op je kont zit; ongemakkelijk.
Ramon De Jonghe

Berichtdoor Digit » 16 nov 2007, 11:45

Ramon De Jonghe schreef:Sirius schrijft

Hier heel interessant :

Digit schrijft

Nog meer verbazend is dat training de hersenen beïnvloedt. Wat zou dat geven als je terwijl mediteert over de relativiteitstheorie? Word je dan een soort EINSTEINER.

Waarom zou dat uiteindelijk verbazend moeten zijn ? Men weet al lang dat onze hersenen beschikken over een vrij grote redundantie. Recent heeft men vastgesteld dat onze hersenen een pak "soepeler" zijn dan vroeger gedacht, en dat oefening toelaat deze redundantie ten nutte te maken. Meditatie is daar één vorm van, maar niet de enige; puzzelen (denkpuzzels uiteraard) is er een andere. Maar, net zoals bij de spieren, zal men ook hier van een spiering geen kabeljauw kunnen maken. De natuur heeft nu eenmaal haar beperking !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Digit » 16 nov 2007, 11:54

Henriette schreef:wat is er leuk aan dit soort discussies?

(integere vraag... boeit me mateloos hoe men maar op allerlei zotterij blijft ingaan... por que? vraag ik me dan af...)

Even aansluiten bij Roeland :

Emile Zola schreef:Als de rede slaapt, dan worden monsters geboren.

Als de Duitsers in 1933 niet bereid waren geweest om de "zotternij" van de nazi's over het arische suprieure ras te geloven, dan was mijn vader waarschijnlijk niet in een concentratiekamp terecht gekomen.

Iedereen die zotternij propageert maakt de mensen er daarmee vatbaarder voor en helpt mogelijks de deur mee open zetten voor ergere dingen. Vergeet niet dat de rassenleer van de SS openlijk op de esoterie gebaseerd was. En Steiners denkbeelden over "ras" zijn op zijn minst merkwaardig.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor peterA » 16 nov 2007, 12:41

Digit schreef:
Als de Duitsers in 1933 niet bereid waren geweest om de "zotternij" van de nazi's over het arische suprieure ras te geloven, dan was mijn vader waarschijnlijk niet in een concentratiekamp terecht gekomen.

Toch ook niet vergeten dat de overtuiging van Hitler dat de ongelijkheid van mensen een genetische basis had door heel veel wetenschappers en intelligentia werd gedeeld,en dit niet alleen in nazi duitsland, ook de ratio kan slaaf worden van idealisme en de wetenschap 'onderzocht' toen óók dat waar budgetten werden voor vrijgemaakt.
Huh?
peterA

Berichtdoor Digit » 16 nov 2007, 14:41

Lijkt mij hoogstens gedeeltelijk te kloppen. Aan de ene kant was het inderdaad zo dat de wetenschap toen dacht in termen van (beperkt) verschil op genetische basis. De Nazi's gingen daarentegen uit van een "transcendente" lotsbestemming van het "arische ras" om, op grond van esoterische beschouwingen, de wereld te overheersen. Dat ze daarbij bevestiging zochten waar ze maar konden, o. a. bij de wetenschap, is normaal. Maar hun claims op suprematie overstegen verre de algemene wetenschappelijke visie op dat moment.

Bovendien heeft de wetenschap sindsdien in deze, zoals in elke materie, zelfcorrigerend gewerkt, wat van de esoterie niet kan gezegd worden.

Groetjes,

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 16 nov 2007, 14:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor andrevanha » 16 nov 2007, 14:45

Zoals deze Peter ?
Sisyphus
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 1:18 pm Onderwerp: DNA-pionier vindt Afrikanen dommer dan westerlingen Reageren met citaat
DNA-pionier vindt Afrikanen dommer dan westerlingen

LONDEN - Rond een van de meest prominente wetenschappers ter wereld is een enorme rel ontstaan, zo meldt de gezaghebbende Britse krant The Independent. DNA-pionier en Nobelprijswinnaar James Watson vindt dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.
De 79-jarige geneticus Watson heeft in 1962 de Nobelprijs voor geneeskunde gedeeld voor zijn aandeel in de ontrafeling van het menselijk erfgoed ('De dubbele helix') en leidt nu een van de meest vooraanstaande wetenschappelijke onderzoeksinstituten in de VS.

Voorafgaand aan een serie lezingen in Groot-Brittannië had de wetenschapper aan de Sunday Times gezegd dat het beleid van het Westen ten opzichte van Afrika verkeerd is gebaseerd op de veronderstelling dat zwarten even slim zijn als blanken, terwijl testen dit tegenspreken.

Hij voegde eraan toe dat binnen een decennium genen zullen worden gevonden die verantwoordelijk zijn voor intelligentieverschillen bij mensen.

Watson zei daarom ook 'somber' te zijn over de toekomst voor Afrika. 'Ons sociaal beleid is gebaseerd op het feit dat hun intelligentie (die van de Afrikanen) dezelfde is als de onze, waarbij echter alle testen zeggen dat dit niet echt het geval is.'

Volgens de Nobelprijswinnaar bestaat er een natuurlijke behoefte aan gelijkheid tussen alle mensen. 'Maar mensen die te maken hebben met zwarte medewerkers, ondervinden dat dit niet waar is.'

In zijn boek, dat volgende week gepubliceerd wordt, luidt het zo:
'Er is geen gegronde reden om te anticiperen dat de intellectuele capaciteiten, die tijdens hun evolutie geografisch van elkaar gescheiden waren, bewezen zullen worden, identiek te zijn geëvolueerd. Ons verlangen om een gelijk denkvermogen als een universele erfenis van de mensheid in stand te houden, volstaat niet om het zo te maken.'

Critici van Watson willen dat de man stevig van antwoord gediend wordt. De Britse Gelijkheids- en Mensenrechtencommissie zei de zaak al te onderzoeken.

Beschouwd als een wereldtopper in het onderzoek naar kanker en genetica, heeft Watson dikwijls controverse veroorzaakt met zijn standpunten omtrent politiek, seksualiteit en ras, aldus The Independent.

(BELGA)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Willem

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 4:13 pm Onderwerp: Reageren met citaat
Over de feiten kan een leek zich niet uitspreken.
Dit voorval heeft echter een raakpunt met iets dat altijd opnieuw terugkeert:
Die eindeloze verwarring tussen de twee begrippen gelijkheid en gelijkberechtiging. Intelligente mensen zouden het verschil moeten kennen...
Een "gelijkheidscommissie" (heet die echt zo ????) is een zinloos hersenspinsel. Gelijkberechtiging, want daar gaat het om, is slechts een noodzakelijk werkpunt OMDAT niemand gelijk is. En, wij worden ook niet gelijk, nadat we gelijkberechtigd worden. Verschillen in intelligentie zijn er even goed als verschillen in om het even wat. Verschillen opmerken of verschillen wetenschappelijjk onderzoeken, zijn geen synoniem met discriminatie. (Schiet niet op de pianist)
Terug naar boven
peterA

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 4:23 pm Onderwerp: Reageren met citaat
Willem schreef:
(Schiet niet op de pianist)

Tenzij ie vals speelt,Watsons uitspraken worden niet wetenschappelijk ondersteund
Willem

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 4:44 pm Onderwerp: Reageren met citaat
Wel, zoals ik zei: over de feiten kan de leek niet oordelen.
Ik ben terzake leek.
Kortweg zeggen dat zijn verklaringen niet wetenschappelijk ondersteund zijn is ook alleen maar mogelijk vanuit de specialist-hoek.

Mijn uitleg betreft de reactie. Betreft niet de pianist...
( << ...zei de zaak al te onderzoeken... >> ... hoe kan dat nu, als zijn boek nog niet is uitgekomen? Reactie op basis van fragmenten uit hun context getrokken?)
Terug naar boven
andrevanha

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 5:36 pm Onderwerp: Reageren met citaat Bericht bewerken/verwijderen
Ik dacht dat Watson zich publiekelijk heeft gedistancieerd van zijn eigen uitspraken. Zie links daaromtrent bij Sirius, SKEPP. En ik denk dat hij zowel vóór als na (diezelfde) wetenschapper is (gebleven).

Zie ook aldaar een prominente reaktie op de onzinnigheid van de uitspraken van Watson.

Slotsom: ook wetenschappers kunnen onzin uitkramen.

Mvg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Willem

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 5:49 pm Onderwerp: Reageren met citaat
Dat kan zonder twijfel !
(Dit forum bevat een vakje speciaal voor onzin !? )

Maar bij persuitspraken gebeurt het snel dat een sterk klinkende uitspraak wordt gelanceerd. En terugkrabbelen is vaak meer ingegeven door politieke correctheid (lees: lijfsbehoud), dan door inhoudelijke waarheid...

Ik ga op Skepp verder lezen !
Terug naar boven
andrevanha

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 6:10 pm Onderwerp: Reageren met citaat Bericht bewerken/verwijderen Bericht verwijderen
Citaat:
Maar bij persuitspraken gebeurt het snel dat een sterk klinkende uitspraak wordt gelanceerd. En terugkrabbelen is vaak meer ingegeven door politieke correctheid (lees: lijfsbehoud), dan door inhoudelijke waarheid...

Dat is in zijn algemeenheid zeker waar! En dat zeg ik die een bloedhekel heb aan politieke correctheid. Terugkrabbelen moe(s)t Watson voor mij zeker niet doen als hij meent dat hij wetenschappelijke argumenten heeft om zijn uitspraken te staven.

Maar als je via de link op SKEPP het prominente antwoord leest op, dan zou ik Watson daarmee confronteren (moest ik kunnen - telnr, e-mail adres). Als hij dan nog wetenschappelijke argumenten heeft om een CAUSAAL verband te leggen ts ras en intelligentie, bovendien kan definiëren wat intelligentie is dan wil ik nog best eens zijn naar hij dan mag beweren, wetenschappelijke argumenten herlezen.

Mvg

Mvg

*** Edit Blueflame. Opgelet. Bovenstaande uittreksel kan misleidend zijn. Dit komt van een ander forum [ http://forum.vrijdenker.be/viewtopic.php?t=6 ] Vermelde gebruikersnamen, registratiedata en aantal berichten komen dan ook niet noodzakelijk overeen met de gegevens van het skepp-forum. ***
andrevanha

Berichtdoor peterA » 16 nov 2007, 15:01

Digit schreef: Maar hun claims op suprematie overstegen verre de algemene wetenschappelijke visie op dat moment.

In de decenia die aan de 2e wereldoorlog voorafgingen waren de grootste verdedigers van deze ideen in de VS te vinden,eens Hitler aan de macht had hij geen enkele moeite de wetenschappelijke gemeenschap achter zich te krijgen bij het zoeken naar bevestiging voor de gevoelens van suprematie,want de ideeen lagen volledig in de lijn van de wetenschappelijke hoofdstroom.

Bovendien heeft de wetenschap sindsdien in deze, zoals in elke materie, zelfcorrigerend gewerkt, wat van de esoterie niet kan gezegd worden.

Mee eens,maar de manier waarop bvb het product millieu nu wordt verhandeld in de wetenschappelijke wereld noopt tot skeppsisme

@André,nee dat bedoel ik niet,de uitspraak van Watson wordt bij mijn weten niet ondersteund door 'de wetenschap' vandaag.
Huh?
peterA

Berichtdoor andrevanha » 16 nov 2007, 18:00

'Gelukkig' maar zou ik zeggen Peter. Maar Watson is wel een hele grote autoriteit op het vlak van de genetica. Dus als zo iemand spreekt hebben de woorden een zeer ronkende weerklank. Vandaar. Mvg
andrevanha

Berichtdoor peterA » 16 nov 2007, 18:10

andrevanha schreef:'Gelukkig' maar zou ik zeggen Peter. Maar Watson is wel een hele grote autoriteit op het vlak van de genetica. Dus als zo iemand spreekt hebben de woorden een zeer ronkende weerklank. Vandaar. Mvg

Een bevestiging van het principe dat autoriteit geen zinnigheid garandeert is het wel.
Huh?
peterA

Berichtdoor andrevanha » 16 nov 2007, 18:46

Een bevestiging van het principe dat autoriteit geen zinnigheid garandeert is het wel.

Niemand kan het beter formuleren! :wink: Mvg
andrevanha

Berichtdoor Sirius » 19 nov 2007, 22:08

Digit schreef:Lijkt mij hoogstens gedeeltelijk te kloppen. Aan de ene kant was het inderdaad zo dat de wetenschap toen dacht in termen van (beperkt) verschil op genetische basis. De Nazi's gingen daarentegen uit van een "transcendente" lotsbestemming van het "arische ras" om, op grond van esoterische beschouwingen, de wereld te overheersen. Dat ze daarbij bevestiging zochten waar ze maar konden, o. a. bij de wetenschap, is normaal. Maar hun claims op suprematie overstegen verre de algemene wetenschappelijke visie op dat moment.

De wetenschap corrigeert helemaal niks , integendeel , zij décorrigeert elke dag met haar genenmanipulaties die zij nu nog uitvoert ,en het genetische onderzoek .8)

Dat is overigens allemaal voortgekomen uit WO II .

De esoterische leer heeft helemaal niet de 'wereld willen overheersen' zoals jij het stelt en heeft niets te maken met het Nazisme .
Ook in de geschriften ,en toespraken van Steiner staat nergens daar iets over .
Steiner werd zelfs bedreigt en er is een aanslag op hem geweest door aanhangers van de nazi's .Hij moest beveiligd worden door gewapende bewakers in de laatste jaren van zijn leven
Maar de mens, die onzuiver is en en steeds dupe is van negatieve ingestelde 'krachten', die is er de oorzaak van dat deze 'materialistische krachten' tot iets dergelijks waanzinnigs leiden , de oorlogen zijn "materialistische oorlogen" en niet esoterische oorlogen !
Materialisme ligt aan de oorzaak ten gronde , heerse en verdeel , en niet het spirituele .

Men heeft de spirituele leer verkeerd en zelfs helemaal niet begrepen, en is deze leer gaan toepassen op 'materieel gebied' als iets wat overigens des duivels is.
'Krachten der duisternis' brachten de Nazi's ertoe dergelijke dingen te doen , en de kennis van de wetenschap speelde mee :twisted:

In het boek 'antroposofie , een nieuwe benadering ' in het nawoord doorJelle van der Meulen , staat te lezen :
Wat kan nu bedoeld zijn met `de wereld'?
Steiner had daarbij uiteraard heel in het algemeen de heersende cultuur op het oog, zoals die in de kunst, de politiek, de wetenschap, het bedrijfs­leven en de godsdienst tot uitdrukking kwam. De kern van die heersende cultuur werd (en wordt) gevormd door bet materia­lisme, dat de betekenis van welke spirituele ervaring dan ook ontkent. In de ogen van Steiner vormde de eenzijdige gericht­heid van bet materialisme op de materie een bedreiging voor al­les wat met de ziel en de geest van de mens te maken had.
Maar met `de wereld' had Steiner ook concrete maatschappe­lijke, culturele en godsdienstige bewegingen op het oog. Van drie zijden had de antroposofische beweging al vanaf bet begin te maken gehad met heftige tegenstand, die had geleid tot pu­blieke debatten over de antroposofie en over de persoon van Rudolf Steiner.

De eerste tegenstand kwam uit de hoek van de kerken: fel werd door kerkelijke vertegenwoordigers de stelling van Rudolf Steiner bestreden dat elk mens een individuele ver­houding kan hebben tot het goddelijke, in het bijzonder ook tot het wezen van Christus. Met name vanaf 1910, het jaar waarin
Steiner in toenemende mate begon te spreken over de betekenis van Christus, leidde dat tot krachtig verzet.

De tweede weerstand
kwam van de zijde van de gangbare wetenschap ,vooral toen Steiner zich meer en meer met praktische maatschappelijke problemen ging bezighouden, zoals de ge­zondheidszorg en het onderwijs. Vaak kreeg hij daarbij te maken met critici die in zijn ogen niet competent waren: zij hadden zich niet werkelijk verdiept in wat Steiner over een bepaald thema te berde had gebracht.

De derde weerstand was bet meest grimmig en ongrijpbaar en had een politiek karakter. In nationalistische kringen in Mun­chen werd Steiner - die zich vanaf 1918 publiekelijk had ge­mengd in de discussie over de toekomst van Europa en daardoor een grote bekendheid genoot - gezien als een gevaar voor `het volk'. Dit leidde er bijvoorbeeld toe dat in Munchen een aanslag op zijn leven werd georganiseerd, die mislukte.° Vanaf dat tijd­stip werd Steiner bewaakt door jonge antroposofen, die gewa­pend en wel in zijn buurt bleven. Helaas hebben zij niet kunnen voorkomen dat op oudejaarsnacht 1922 het eerste Goetheanum werd vernietigd.

gr :wink:
Sirius

Berichtdoor Heeck » 20 nov 2007, 13:10

Sirius,

Je vergeet bewijs te leveren voor je Altzheimer-preventie.
Over de brug daarmee, of er valt alleen maar aan te nemen dat je aan het fantaseren bent (geweest).

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 20 nov 2007, 13:20

Heeck schreef:Sirius,

Je vergeet bewijs te leveren voor je Altzheimer-preventie.

Dat heeft Sirius netjes geschrapt.
viewtopic.php?p=16312#16312 en
viewtopic.php?p=16313#16313

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Heeck » 20 nov 2007, 13:25

OK Blueflame,
"xxx" had ik als het tegendeel van "netjes" geïnterpreteerd.

Geen Altzheimerpreventie a la Sirius dus.
Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Sirius » 21 nov 2007, 00:23

Alhoewel dit onderwerp niet over dementie gaat , geeft ik hier toch graag deze link waar op een geesteswetenschappelijke manier het wezen van "dementie" en "Alzheimer" toegelicht wordt .

Wat is dementie?
De eerste vragen die hier omhoog komen zijn: ‘Wat is dementie?’ en ‘Heeft het dementeren in het leven ook nog een functie of is het uitsluitend een negatief verschijnsel?’

Definitie:
Dementeren is het natuurlijke proces van het langzaam terugtrekken van de geest uit het lichaam, dat kan optreden bij de overgang van de mens naar hoger leven. Het dementeren helpt de mens – als hij nog sterk aan de aarde gebonden is – het leven makkelijker los te laten. Het helpt hem bij zijn proces van sterven, dat meestal zo’n negen maanden voor de overgang wordt ingezet.

Op zich is dementie dus eigenlijk géén ziekte, maar een door de Schepper gegeven natuurlijk hulpmiddel om de geest gemakkelijker uit het leven terug te kunnen trekken! Door te dementeren, verlies je langzaam de greep op het leven. Je bent al steeds meer ‘weg’, je bent steeds vaker waar je zult zijn ná je overgang. Zo ontstaat er een geleidelijk proces van gewenning aan het leven in de sferen.

Vroegtijdige dementie
Dementie wordt pas een ziekteverschijnsel als iemand zijn geest uit het leven begint terug te trekken als dit nog niet de bedoeling is. Bijvoorbeeld, omdat hij door het wegvallen van zijn werk (pensioen) geen zin meer in het leven heeft of doordat hij door ouderdomsbezwaren zijn ‘toekomst’ niet meer ziet zitten. In beide gevallen zal zijn geest zich uit het lichaam terugtrekken, terwijl het nog geen tijd is om al over te gaan. Zijn beginnende dementie dient dan als vluchtweg om de realiteit van het leven niet meer onder ogen te hoeven zien.

Deze vorm van dementie wordt vroegtijdige dementie genoemd. Vroegtijdige dementie wordt meestal voorafgegaan door ‘een ouderdomsdepressie’. Deze depressie zou in een vroegtijdig stadium afgeremd kunnen worden door de levensmotivatie van de dementerende weer aan te wakkeren. Omdat deze vorm van dementie een psychische oorzaak kent, kan het dementeringsproces, mits tijdig onderkend, al of niet met behulp van de psycholoog of de psychiater vertraagd of nog tegengehouden worden.

De ziekte van Alzheimer
De ziekte van Alzheimer kenmerkt zich door een ernstig degeneratieproces van de hersenen, met als gevolg een toenemende uitval van lichamelijke functies en het optreden van de hiervoor genoemde vormen van dementie. Bij deze ziekte schrijdt de degeneratie van het hersenweefsel zodanig voort, dat niet alleen veel lichámelijke functies uitvallen, maar dat daarnaast ook het aanhechtingspunt van de geest aan het lichaam degenereert, waardoor de samenhang in de geestelijke structuur van de patiënt zal worden afgebroken!

De desintegratie van de geest
Door het afbreken van de geestelijke structuur wordt de samenhang van geest, ziel en persoonlijkheid, waaruit de mens spiritueel gezien bestaat, volledig verstoord. Hierdoor wordt de doorstroming van universele informatie van de geest naar de ziel en de persoonlijkheid doorbroken. Geest, ziel en persoonlijkheid van de mens raken hierdoor volkomen gedesoriënteerd. Zij beginnen zich – door gebrek aan sturing en herkenning – uit het lichaam terug te trekken.

Eerst wordt de persoonlijkheidsstructuur afgebroken, waardoor de mens niet meer op zijn persoonlijkheid kan worden aangesproken. Het verlies aan decorum wordt totaal. Vervolgens degenereert de zielenstructuur, waardoor de menselijke oriëntatie volledig verloren gaat. Uiteindelijk kan de geest niet meer worden herkend en komt de patiënt in het stadium waarin hij slechts nog als een foetus functioneert.

Door dit aftakelingsproces leidt de ziekte van Alzheimer tot de zwaarste vorm van dementie: het totaal uiteenvallen van de uitdrukking van de geest in het lichaam!

http://www.soniabos.com/weergave/index.stm?rootid=2579

gr :wink:
Sirius

Berichtdoor Heeck » 21 nov 2007, 12:20

Sirius,

Waarom je de fantasie van paranormaal "begaafde" Sonia Bos
http://www.soniabos.com/weergave/index.stm?rootid=519
hier etaleert is me duister.
Als je iets wilt weten over dementie en/of Alzheimer is een gewone medische encyclopedie al stukken en stukken betrouwbaarder.
Gewoon met Wikipedia beginnen is ook al beter.

Jezelf paranormaal noemen, zoals Sonia doet, is vaak een teken dat de bewijsvoring bij de "begaafde" het veld moet ruimen voor de fantasie van de "begaafde".

Jij lijkt een grote voorkeur te hebben voor "het onbewijsbare", wat op dit forum telt is juist het aantoonbare.
Zware tijden voor je....

Roeland
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Sirius » 21 nov 2007, 13:48

Jij lijkt een grote voorkeur te hebben voor "het onbewijsbare", wat op dit forum telt is juist het aantoonbare.
Zware tijden voor je....

Het wetenschappelijk aantoonbare valt in het niets als de geesteswetenschap al lang achterhaalt heeft waarom in de hersenen plaquevorming en aderverkalkingen en kristallen gevormd worden , en hoe je dat kan tegengaan .

Steiner wist het al 100 jaar geleden . :lol:

Leer vooral 'etherisch ' te denken en hang niet je leven lang te erg "de vernuftige intellectueel" uit .Want dan maak je veel meer kans het te krijgen .
Kant ,de materialistische wijsgeer werd ook zwakzinnig in zijn oude dag . :wink:
Sirius

Berichtdoor Heeck » 21 nov 2007, 14:00

Sirius schreef:....als de geesteswetenschap al lang achterhaalt heeft waarom in de hersenen plaquevorming en aderverkalkingen en kristallen gevormd worden , en hoe je dat kan tegengaan .

Sirius,
Daar gaan we weer, Sonia niet eens meer verdedigende kom je weer met Steiners "geesteswetenschap":

Waar is je onderbouwing van je claim dat de geesteswetenschap etcetera........ en vooral het tegengaan met wat eigenlijk ?

Roeland
www.edge.org
Heeck

VorigeVolgende

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen