geoorloofd skepticisme

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Berichtdoor wolkenstein » 03 mei 2007, 20:56

zuurSTOF schreef:
wolkenstein schreef:Kijk maar uit, voor je 't weet heb je een trap tegen je kont te pakken.

Af en toe eens een trap tegen je kont of een bloedmooi mijnenveld, wat verkies je zelf?

X Een bloedmooi meidenveld.

wolkenstein

meidenveld

Berichtdoor Lux » 04 mei 2007, 17:09

wolkenstein schreef:
zuurSTOF schreef:
wolkenstein schreef:Kijk maar uit, voor je 't weet heb je een trap tegen je kont te pakken.

Af en toe eens een trap tegen je kont of een bloedmooi mijnenveld, wat verkies je zelf?

X Een bloedmooi meidenveld.

Volgens de "moraal van het volk" wel zedig geklede meiden :wink:

Lux.
Lux

Berichtdoor zuurSTOF » 05 mei 2007, 12:51

Roeland schreef:"ter discussie stellen", heeft speciaal op dit forum -hoop ik-, de betekenis dat er iets interessanters gebeurt dan een handvol grind in het hok gooien. Juist "om er over na te (kunnen) denken", is iets dat dwingt tot het vasthouden aan de kern van de "stelling", of bij gebrek daaraan te zien of die te vinden valt.
Voor mij is dat de winst die te halen valt als losse associaties {wild guess} aan een soort wied-proces worden onderworpen.

Vandaar mijn vraag aan jou of de kern van jouw betoog niet zou blijken te zijn dat volgens jou velen beschermd zouden moeten worden tegen kennis om gelukkiger te kunnen zijn.
Daarop reageer je nu niet.

Waar het voor Thomas om gaat is het niet ter discussie stellen.

Het doet me denken aan een situatie vorig jaar, op bezoek bij kennis, een christelijk gezin, brave mensen met drie kinderen, leeftijd tussen 8 en 12 jaar. Enkele dagen voor ons bezoek was hun huisdier, een konijn, overleden. Tijdens ons bezoek kwam dat ter sprake. Een van de kinderen vertelde met volle overtuiging dat hun konijntje nu naar de hemel is. Waarop ik reflexmatig, zonder nadenken, onmiddellijk vroeg: wat bedoel je, naar de hemel? Je moest de boze blik van de vader in mijn richting eens gezien hebben, waren het kogels geweest, was ik stante pede gefusilleerd.

Thomas, was de wat-vraag, niet geoorloofd skeptisme, of was het voor het heilige huisjes misschien een niet-geoorloofde vraag?
zuurSTOF

Vorige

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen