Niet leven

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Niet leven

Berichtdoor Bobby17 » 07 mei 2018, 11:40

Men leefde niet 1000 jaar voor de geboorte en men leeft niet 1000 jaar na de geboorte. De overeenkomst of gelijkenis is dat men niet leeft. Maar wat maakt dat er leven komt uit het eerste niet leven en wat maakt dat er geen leven komt uit het tweede niet leven? Wat maakt de gelijkenis verschillend?
Bobby17

Re: Niet leven

Berichtdoor outremer » 07 mei 2018, 11:57

Bobby17 schreef:Men leefde niet 1000 jaar voor de geboorte en men leeft niet 1000 jaar na de geboorte. De overeenkomst of gelijkenis is dat men niet leeft. Maar wat maakt dat er leven komt uit het eerste niet leven en wat maakt dat er geen leven komt uit het tweede niet leven? Wat maakt de gelijkenis verschillend?

Ik weet niet wat je rookt maar ik stel toch voor om er onmiddellijk mee te stoppen.
Deus Vult
outremer

Re: Niet leven

Berichtdoor Kristof » 07 mei 2018, 16:59

Inderdaad,bijna alle topics die hij hier start zijn pure wartaal.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen