Scanadu Scout Techno-kwak?

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Scanadu Scout Techno-kwak?

Berichtdoor Heeck » 17 jul 2013, 11:30

Wat zou er gebeuren als geheugen of snelheid geen geld meer kostten?

Dat was een vraag waarvoor ik vroeger de tussenstadia wel verkende. En dat ging over computers, waarvan ik er nu eentje aan het bedienen ben die en vele malen sneller, en krachtiger en kleiner en goedkoper is dan de standaard zakenexemplaren van ~1975 met een 16K aan geheugen.

Nu is er allerlei aan micro-biosensoren op de markt, die nu samen worden verpakt in een blits apparaatje dat de meet- en gadgetfreaks vast het hoofd op hol zal brengen.
Voor maar een €180, de eerste serie gemerkt met "1st Edition" en binnenkort vast in modekleuren of -hoesjes.

Hoor ik zo inmiddels bij de ouwe zeuren die vroeger ook al vonden dat een telefoongesprek kort en zakelijk moest zijn? Of zat dat zeuren toen ook al aan de prijs vast?
Of is inderdaad de healthscanner van de STAR TREK dokter McCoy echt aan het worden? Weer vanwege de prijs-omvang-aansluitbaarheid-combinatie?

Voorlopig houd ik het op techno-kwak omdat een leek + Scanadu net zoiets is als een modelvliegtuigbestuurder + strepen op pet en mouwen van het uniformjasje.
http://skepp.be/nl/apparatuur/scanadu-scout

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Re: Scanadu Scout Techno-kwak?

Berichtdoor Renate » 17 jul 2013, 17:27

Bij dit soort dingen ben ik altijd geneigd te denken: "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan zal het wel niet waarmaken wat het belooft. "
Renate

Berichtdoor Heeck » 17 jul 2013, 17:52

Renate schreef:Bij dit soort dingen ben ik altijd geneigd te denken: "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan zal het wel niet waarmaken wat het belooft. "

Juist omdat ik verwacht dat het wel degelijk zal werken zie ik de nieuwe golf van Techno-Kwak ontstaan.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Mopje » 17 jul 2013, 20:03

Ik denk als het apparaat doet wat het zegt dat het geen tech-kwak is. Dit is meer iKwak met brakke reclame ja.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Renate » 17 jul 2013, 20:20

Heeck schreef:
Renate schreef:Bij dit soort dingen ben ik altijd geneigd te denken: "Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan zal het wel niet waarmaken wat het belooft. "

Juist omdat ik verwacht dat het wel degelijk zal werken zie ik de nieuwe golf van Techno-Kwak ontstaan.

Roeland

Het zou in de toekomst misschien wel mogelijk kunnen zijn, maar als deze ontwikkelingen werkelijk zo ver zijn, als ze in Startrek te zien zijn, dan haalt dat echt wel het nieuws. Tot dit tijd ben ik nog wantrouwig tegen apparaten, die veel beloven.
Renate

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen