Wat na de dood ; Wet van behoud van energie.

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Wat na de dood ; Wet van behoud van energie.

Berichtdoor Valère De Brabandere » 08 feb 2012, 11:31

Uit Wikipedia :

>>>De Wet van behoud van energie is een natuurwet, of meer specifiek een behoudswet, die stelt dat de totale hoeveelheid energie in een geïsoleerd systeem te allen tijde constant blijft. Een direct gevolg hiervan is dat energie niet kan worden gecreëerd of vernietigd, maar alleen kan worden omgezet van de ene in de andere vorm, bijvoorbeeld van chemische energie naar kinetische energie. Een ander gevolg van deze wet is dat een perpetuum mobile alleen uit zichzelf kan blijven bewegen, indien het in het geheel geen energie afgeeft aan zijn omgeving - in de praktijk is dat onhaalbaar.
Volgens de speciale relativiteitstheorie van Albert Einstein is massa een vorm van energie, en kunnen energie en massa in elkaar overgaan. Er is dus maar weinig onderscheid tussen materiedeeltjes en energiedeeltjes, daar ze in elkaar kunnen veranderen via onder andere annihilatie. Dit is echter niet van invloed op de totale hoeveelheid energie in een gesloten systeem. De Wet van behoud van energie gaat dus over het behoud van de totale hoeveelheid energie in een geïsoleerd systeem, inclusief rustmassa-energie mc² en alle andere vormen van energie (kinetisch, chemisch, thermisch enzovoorts).>>>

-gevolg van een TV programma ; 'Is er leven na de dood ?'-

-Gezien de wet van behoud van energie, moet men vaststellen, dat de gehele mens na zijn dood niet verdwenen is .
-Zijn massa of lichaam wordt omgezet in energie ( E=mc2) ; en energie is eeuwig en onvergankelijk ; doch kan gerust terug omgezet worden in een of andere vorm van massa of materie...
-Wat dan zorgt voor die omzetting, noem ik een vorm van I.D.- van bewustzijn of van Psy ...
-Besluit : de mens blijft ook na zijn dood, zij het niet meer als 'mens' gerelativeerd aan datgene, dat hij nodig had in samen-zijn met zijn menselijke massa of materie tijdens zijn leven ; maar onder een volledig nieuwe gedaante, vorm of wezen, energie of 'geest' ?
-Wet van behoud van menselijke energie of geest ...
Valère De Brabandere

Re: Wat na de dood ; Wet van behoud van energie.

Berichtdoor The Menace » 08 feb 2012, 12:12

Valere schreef:-Zijn massa of lichaam wordt omgezet in energie ( E=mc2) ; en energie is eeuwig en onvergankelijk ; doch kan gerust terug omgezet worden in een of andere vorm van massa of materie...
-Wat dan zorgt voor die omzetting, noem ik een vorm van I.D.- van bewustzijn of van Psy ...

De rest van de wereld noemt dat het crematorium, Valere.

Blueflame, mag hier ook een slotje op?

Dennis
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Finniemc » 08 feb 2012, 14:31

Valère De Brabandere schreef:-Besluit : de mens blijft ook na zijn dood, zij het niet meer als 'mens' gerelativeerd aan datgene, dat hij nodig had in samen-zijn met zijn menselijke massa of materie tijdens zijn leven ; maar onder een volledig nieuwe gedaante, vorm of wezen, energie of 'geest' ?

Mijn excuses maar dat is pseudo-filosofische brol, de wet van behoud van energie dicteert niet dat energie gegroepeert blijft en kan dusdanig ook niet als een volledig nieuwe gedaante, vorm, wezen, geest, ziel of wat dan ook gezien worden.
'Questions don't have to make sense, but answers do.'
Finniemc

Berichtdoor Mopje » 08 feb 2012, 15:28

Wat is er toch aan de hand?

Valère De Brabandere schreef:-Wat dan zorgt voor die omzetting, noem ik een vorm van I.D.- van bewustzijn of van Psy ...

Wormen, torretjes, vliegjes, bacteriën, larven van van alles en nog wat, die ook? Het zal misschien best dat een wurm af en toe het idee heeft 'geef mijn portie maar aan Fikkie'.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Digit » 08 feb 2012, 15:39

de Jonge & Stips - Leven na de dood

Of je christen en boeddhist bent Islamiet of jood
Er is leven er is leven na de dood
Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood

Na de dood (Na de dood)
Na de dood (Na de dood)

Eet gerust wat engels rundvlees bij je groente of op brood
Als je weg wilt uit Tirana pak eens voor de gein de boot

Na de dood (Na de dood)
Na de dood (Na de dood)

Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest
En m'n vader kan het weten want die is er geweest

Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van 11 meter schoot
Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot

Na de dood (Na de dood)
Na de dood (Na de dood)

Heb je je doodsangst overwonnen
Wordt het alle dagen feest
Dus vandaag maar vast begonnen
Voor je het weet ben je er geweest
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Valère De Brabandere » 08 feb 2012, 16:01

Finniemc schreef:
Valère De Brabandere schreef:-Besluit : de mens blijft ook na zijn dood, zij het niet meer als 'mens' gerelativeerd aan datgene, dat hij nodig had in samen-zijn met zijn menselijke massa of materie tijdens zijn leven ; maar onder een volledig nieuwe gedaante, vorm of wezen, energie of 'geest' ?

Mijn excuses maar dat is pseudo-filosofische brol, de wet van behoud van energie dicteert niet dat energie gegroepeert blijft en kan dusdanig ook niet als een volledig nieuwe gedaante, vorm, wezen, geest, ziel of wat dan ook gezien worden.

-Niemand zegt, hoe men voort bestaat : onder welke vorm als een eenheid of als een veelheid ...; als materie of als energie of geest ...?
Valère De Brabandere

Berichtdoor Valère De Brabandere » 08 feb 2012, 16:03

The Menace schreef:
Valere schreef:-Zijn massa of lichaam wordt omgezet in energie ( E=mc2) ; en energie is eeuwig en onvergankelijk ; doch kan gerust terug omgezet worden in een of andere vorm van massa of materie...

Dennis

-Ja, weinigen hier zijn tot echte filosofie of filosoferen bekwaam ...
Valère De Brabandere

Berichtdoor Mopje » 08 feb 2012, 16:15

Valère De Brabandere schreef:-Ja, weinigen hier zijn tot echte filosofie of filosoferen bekwaam ...

Valère De Brabandere schreef:-Niemand zegt, hoe men voort bestaat : onder welke vorm als een eenheid of als een veelheid ...

Het zo maar kunnen dat er heel weinig ID overblijft en dat er nu een epigenetisch vliegje is met een kosmologische constante in de aanbieding en geen flauw benul wat ie er mee aanmoet. :wink:
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Timmber » 08 feb 2012, 18:31

The Menace schreef:

Dennis

Idd. poging nummer 3 (of is het al 4?).
Timmber

Berichtdoor vijv » 08 feb 2012, 22:01

Timmber schreef:Idd. poging nummer 3 (of is het al 4?).

Komt door de wet van behoud van impuls. Valere zijn idee blijft maar voort vliegen.
vijv

Berichtdoor Valère De Brabandere » 09 feb 2012, 16:38

Timmber schreef:
The Menace schreef:

Dennis

-Ik zal er maar zelf een slotje op doen ; want er wordt alleen maar gezeverd hier...
Valère De Brabandere

Berichtdoor arionhillie » 09 feb 2012, 19:36

Valère De Brabandere schreef:
Timmber schreef:
The Menace schreef:

Dennis

-Ik zal er maar zelf een slotje op doen ; want er wordt alleen maar gezeverd hier...

Ik dacht dat ik kon zeveren, maar u heeft mij met grote voorsprong verslaan.
arionhillie

Berichtdoor Blueflame » 09 feb 2012, 19:40

-- Slotje --
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen