Boudry: back to the wall - nieuw artikeltje

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Re: Boudry: back to the wall - nieuw artikeltje

Berichtdoor On track! » 21 jan 2012, 10:56

Rogier De Langhe schreef:Ik probeer u alleen enig inzicht te geven in de precaire situatie van uw organisatie. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom er behalve de stichtende leden zo weinig echte wetenschappers lid worden, terwijl de organisatie zich nochtans opwerpt als de ultieme verdediger van de wetenschap?

Vreemde jongens die 'briefschrijvers'. In een eerdere post hamert Anton Froeyman er op dat we geen onderscheid kunnen maken tussen 'echte' en 'pseudo' wetenschappers. En nu vraagt RDL dat de 'echte' wetenschappers binnen Skepp geteld worden. :shock:

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor axxyanus » 21 jan 2012, 10:57

Rogier De Langhe schreef:Ik probeer u alleen enig inzicht te geven in de precaire situatie van uw organisatie. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom er behalve de stichtende leden zo weinig echte wetenschappers lid worden, terwijl de organisatie zich nochtans opwerpt als de ultieme verdediger van de wetenschap?

Ik denk dat het probleem is! Iedereen probeert inzicht te verschaffen maar als het er op aan komt om aan te tonen dat er inzicht te verschaffen valt, dan stokt de communicatie veelal. Ook kwakzalvers willen niet beter dan anderen kennis te laten nemen van hun inzichten.

Rogier De Langhe schreef:Wat ik schreef kwam blijkbaar wel hard aan te zien aan de gretigheid waarmee u mijn ideeen verdacht probeert te maken.

Als u bona fide bent, dan verwachten wij, dat u de moeite doet om uw beweringen te ondersteunen. Doet u die moeite niet dan maakt u geen enkel verschil tussen uzelf en de vele kwakzalvers die hier langskomen.

Ik wil aannemen dat uw bijdragen in goede wil gedaan zijn maar het lijkt me toch tijd te worden dat u in gaat op de vragen die u gesteld werden i.p.v. in algemene termen te blijven hangen, die niemand verder helpen.
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Heeck » 21 jan 2012, 14:50

Rogier,

Uit het bericht met de vele ondertekenaars en de de opvolging daarvan met weer andere artikelen en ook berichten op dit forum heb ik heel wat opgestoken.
Namelijk dat er een gigantisch gevaar bestaat dat er filosofisch geen alomgeldig demarcatieprincipe kan bestaan en dat er leden van SKEPP zijn die er van worden beticht het tegendeel te proclameren.
Ook zou er onbenul bestaan over hetgeen wetenschappelijk wordt onderzocht, waarvan de route van het daadwerkelijk uitvoeren van onderzoek mee wordt bepaald door de maatschappelijke verhoudingen in plaats van de filosofische punten van interesse, waardoor een scheef beeld van de werkelijkheid zou resulteren.

Mocht mijn begrip ook maar een beetje kloppen wat heb ik dan aan al dat academische stof dat je mee aan het opblazen bent als ik het volgende lees (laat ik wat anders dan homeo of psycho als voorbeeld nemen, want het gaat om het principe nietwaar?):
Recent Voorbeeld schreef:Cancer touches us all.  Whether we have it, know someone who has it or fear having it, cancer is the dread disease of our times.

One man who has faced up to cancer in his 40 years of practice is Dr Patrick Kingsley, who treated more than 3,000 cancer ‘no-hopers’.  Most had turned to Patrick as a last-resort, having been written off by conventional medicine. 

And in almost every case, he turned the cancer around – without using chemotherapy, radiotherapy or surgery.  His successes included the mother of WDDTY publisher Bryan Hubbard, who had been given just three months to live.

So what is cancer?  Who is likely to get it?  What can you do to ensure you’re not among the 1 in 3 destined to get it?  And, if you have it, how can you turn it around?

Dr Kingsley answers these questions in great depth in an extraordinary 90-minute interview with WDDTY Lynne McTaggart.  The interview – Cancer: What it is and how you can beat it – is now available in the WDDTY shop for immediate download to your PC.

Alvast dank,

Roeland

Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Heeck » 21 jan 2012, 18:54

Om er even wat tempo in te houden, want veel, desnoods voorlopige antwoorden moeten niet te lang uitblijven om er nog iets aan te hebben.
Rogier schreef:Zijn we akkoord dat wetenschappelijke oordelen best aan wetenschappers worden overgelaten?

Welke demarcatie mag ik nu weer oppakken als ik zojuist lees dat iemand is gepromoveerd, dan is die toch wetenschapper geworden?, op het waarschijnlijk maken van het bestaan van God als uitvloeisel van de evolutietheorie:
de integratie van wetenschap en religie schreef:In my thesis ‘Naturalisme en Theïsme’ (Naturalism & Theism) I defend the view that a supernatural reality does exist. We can argue for the existence of such a supernatural reality with the help of evolutionary theory.
knip. . .knip
The most amazing feat is that universal possibillism holds within this illogical supernatural world. And if universal possibilism is true, it must also be true that God exists.

Graag veel commentaar met aanreikingen voor een leken-handzame demarkatie tussen wetenschap(pers) en anderen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Vorige

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen