13:20 tijd

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Berichtdoor mayanbaba » 30 nov 2006, 15:47

graag had ik meerdere opinies gehoort over de 13:20 tijd!??
Wordt die Nu aanvaard als nieuwe tijd?
mayanbaba

Berichtdoor Raafje » 30 nov 2006, 16:45

Dag Mayanbaba,

Ik denk dat alleen binnen bepaalde New Age kringen, waar men zich bezighoud met het hele Mayagebeuren enwel het Maya 'zweefgebeuren' en daarmee de 2012 voorspellingen, het 'rode magnetische maan jaar' of de 13:20 kalender gehanteerd word. Ik kan mij niet voorstellen dat een nuchter denkend mens er ook maar enige waarde aan zou kunnen hechten.

Groetjes...Raafje
Niets is tijdverlies, als je van de dag geniet!
Raafje

Berichtdoor brother tuxedo » 09 dec 2006, 18:04

Raafje schreef:Dag Mayanbaba,

Ik denk dat alleen binnen bepaalde New Age kringen, waar men zich bezighoud met het hele Mayagebeuren enwel het Maya 'zweefgebeuren' en daarmee de 2012 voorspellingen, het 'rode magnetische maan jaar' of de 13:20 kalender gehanteerd word. Ik kan mij niet voorstellen dat een nuchter denkend mens er ook maar enige waarde aan zou kunnen hechten.

Groetjes...Raafje

Elke wetenschappelijk correcte skepper hanteert zonder enige kritische zin de Gregoriaanse kalender geïntrodceerd in 1572 en geïmplementeerd in 1582 "op bevel" van Paus Gregorius. Dat deze kunstmatige weergave van de tijd langs alle kanten rammelt en totaal niet overeerstemt met de natuur , dient dan even buiten beschouwing gelaten te worden. Immers de pauselijke onfeilbaarheid inzake het tijdsgewricht kent blijkbaar een groot aantal profeten uit onverwachte, exact wetenschappelijke hoek :) .
the sooner you die the longer you're dead
brother tuxedo

Berichtdoor Digit » 09 dec 2006, 19:00

Brother Tuxedo schreef:Elke wetenschappelijk correcte skepper hanteert zonder enige kritische zin de Gregoriaanse kalender geïntrodceerd in 1572 en geïmplementeerd in 1582 "op bevel" van Paus Gregorius. Dat deze kunstmatige weergave van de tijd langs alle kanten rammelt en totaal niet overeerstemt met de natuur , dient dan even buiten beschouwing gelaten te worden. Immers de pauselijke onfeilbaarheid inzake het tijdsgewricht kent blijkbaar een groot aantal profeten uit onverwachte, exact wetenschappelijke hoek .

Kan je daar een voorbeeld van geven ? Of het op een andere wijze aantonen ?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Raafje » 10 dec 2006, 02:05

Dag Tuxedo,

Tuxedo schreef:
Elke wetenschappelijk correcte skepper hanteert zonder enige kritische zin de Gregoriaanse kalender geïntrodceerd in 1572 en geïmplementeerd in 1582 "op bevel" van Paus Gregorius.

Ik denk dat jij hier twee, complementaire, begrippen door elkaar heen aan het husselen bent enwel de christelijke jaartelling (Anno Domini) en de Romeinse kalender alszijnde een en dezelfde. Maar dat klopt niet Tuxedo. De Romeinse kalender heeft sinds de stichting van Rome in de achtste eeuw voor Chr. in vele achtereenvolgende gedaanten tot op de huidige dag bestaan. De voorlaatste gedaante van de Romeinse kalender was de Juliaanse kalender (van -46 tot 1582), de laatste de Gregoriaanse kalender (vanaf het jaar 1582) enwel omdat het Gregorius de XIII is geweest die de laatste correctie op het tropische jaar heeft doorgevoerd.

Kort gezegd, niks op 'bevel' van... gewoon een correctie op de bestaande Juliaanse "Romeinse" kalender die niet klopte ivm het tropenjaar.

Tuxedo schreef:
Dat deze kunstmatige weergave van de tijd langs alle kanten rammelt en totaal niet overeerstemt met de natuur , dient dan even buiten beschouwing gelaten te worden. Immers de pauselijke onfeilbaarheid inzake het tijdsgewricht kent blijkbaar een groot aantal profeten uit onverwachte, exact wetenschappelijke hoek

Bovenstaande ontgaat mij volledig, wat bedoel je met 'pauselijke onfeilbaarheid inzake het 'tijdsgewricht'? en wat bedoel je met een groot aantal profeten uit onverwachte, exact wetenschappelijke hoek?.

Dan heb ik nog een vraag zijnde: Wat is jou mening over de 13:20 tijd? zie jij dat als de 'natuurlijke' jaaromloop?

Groetjes...Raafje
Raafje

Berichtdoor mayanbaba » 27 dec 2006, 18:42

13 manen in een zonnejaar!!!
Natuurlijke Tijd 13:28

13 maan tonen en 20 zonnehuizen (10vingers en 10 tenen)
vormen de Tzol'kin 13:20Tijd
13:20 is 260dagen of 9maanden de tijd waar ALLE mensen zijn gekomen!
Die loopt gewoon door Eeuwig!!
Met die 13:20tijd, werkt Sitaram Visie,
ver-klaarent, kristal helder het Moment!

Dat er veel denken over is bewijst toch dat Jose Arguelles al 2 maal bij de paus is gevraagt, was wel de vorige maar curieus zijn ze wel!!!

Dank U goed de dingen te openen!!
in lak'ech
GCevanos
mayanbaba

Berichtdoor Digit » 27 dec 2006, 19:03

Zie http://members.lycos.nl/JoyceHoen/maya.htm

Puur en zuiver new-age onzin !

Voor de natuur en de mensen die ermee verbonden zijn, is het vooral van belang dat de kalenderseizoenen in de pas lopen met de natuurljke seizoen, m. a. w. dat de lengte van het jaar juist is. Wat dat betreft is onze huidige kalender veruit de beste ooit. De manier om dat jaar verder in te delen is puur en zuiver arbitrair en gebaseerd op traditie. Niets méér en niets minder.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor mayanbaba » 27 dec 2006, 19:27

wat is u huidig kalender dan Digit? U natuurlijke Tijd?

Kijk DIGID men maya oracle :wink:
oorspronkelijk noemde het Digit net voor de druk heb ik er Digid van gemaakt! http://www.sitaramvision.be
mayanbaba

Berichtdoor Digit » 27 dec 2006, 19:35

De huidige kalender en klok voldoen voor mij perfect ! Het is winter in januari, en 's ochtends wordt het dag. Véél natuurlijker moet voor mij écht niet.

En die astrologiekwak kan mij gestolen worden !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor zuurSTOF » 27 dec 2006, 19:43

mayanbaba schreef:wat is u huidig kalender dan Digit? U natuurlijke Tijd?

Als de bananen rijp zijn, natuurlijk!
zuurSTOF

Berichtdoor zuurSTOF » 27 dec 2006, 19:53

Ik zag hem eens 13 bananen verslinden in 20 minuten tijd!
zuurSTOF

Berichtdoor Blueflame » 27 dec 2006, 19:56

Ik zou voorstellen om Mercurius als referentie te nemen. Met zijn omlooptijd van 88 dagen ( 88 : het getal van de Liefde ! ) leeft iedereen zo ineens 4,14 keer langer. Natuurlijk behouden we de pensioenleeftijd en kijk : ook zo ontstaat er ineens heeeel wat vrije tijd.
En bovendien is 4,14 X Pi = 13 en 88/Pi= 28 ! 13 en 28. Dat kan geen toeval zijn !
Het is dus 13:28 en niet 13:20.
Schol hé mannen ! En smakelijk, gezien al die bananen.
En graag verplaatsing naar het lulhoekje, niet ?
Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 28 dec 2006, 11:44

Nog iets meer over José Arguelles : http://en.wikipedia.org/wiki/Jose_Arguelles

By the way, nu het toch over de Maya-kalender gaat (die Arguelles trouwens verkracht), zouden die kwieten weten wat er op 21/12/2012 te gebeuren staat ?

Altijd leuk om een concrete voorspelling te hebben om af te checken ! Daar krijgt de Jehovah-sekte nog altijd kriebels van ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Timmber » 28 dec 2006, 23:11

Blueflame schreef:Ik zou voorstellen om Mercurius als referentie te nemen. Met zijn omlooptijd van 88 dagen ( 88 : het getal van de Liefde ! ) leeft iedereen zo ineens 4,14 keer langer. Natuurlijk behouden we de pensioenleeftijd en kijk : ook zo ontstaat er ineens heeeel wat vrije tijd.
En bovendien is 4,14 X Pi = 13 en 88/Pi= 28 ! 13 en 28. Dat kan geen toeval zijn !
Schol hé mannen ! En smakelijk, gezien al die bananen.
En graag verplaatsing naar het lulhoekje, niet ?
Mvg.

Enfin. Weer een repost. De fun is er zo onderhand wel van af!

Ik protesteer tegen je keuze van Mercurius. 88 staat voor HH ofte Heil Hitler. Stiekem wat neonazistische mythische prietpaat verkondigen staat je echt niet. :evil:
Timmber

Berichtdoor mayanbaba » 28 dec 2006, 23:54

Ik protesteer tegen je keuze van Mercurius. 88 staat voor HH ofte Heil Hitler. Stiekem wat neonazistische mythische prietpaat verkondigen staat je echt niet. Evil or Very Mad
Daar krijgt de Jehovah-sekte nog altijd kriebels van ! Wink
Over prietpraat of lullen gesproken, Jose Arguelles dit en dat?!!

Ik spreek hier over een andere visie, een Belgisch evolutionaire wereldoplossing, sitaram visie!! Niet religieus, niet politiek, niet kommercieel!
Nieuwe edukatie, wijsheid geen wetenschap!! Met wijsheid zullen ze zelf de wetenschap bespelen!!
Als kwiet heb ik die vraag al ver-woord in 1998 en kan je het antwoord terug vinden op SV!!! Meer bananen Gorilla!!
http://www.sitaramvision.be/portal
mayanbaba

Berichtdoor Digit » 29 dec 2006, 19:10

Wie daarentegen iets ernstig wil lezen over astrologie kan hier terecht :

http://www.skepp.be/artikels/astrologie/index.htm
http://www.skepp.be/faq/faq-astrologie
http://www.skepsis.nl/astrologie.html

Je mag het altijd eens vergelijken met : http://sitaramvision.be/portal/index.ph ... =be&id=118

Even een bloemlezing :

SitaramVision schreef:Met de verandering van de frekuentie, zal er geen computer, E-mail, stock-marken,
batterie en transport zoals we het Nu kennen!
Be-lang-rijk te weten is welke frekuentie het zal zijn,
voor de overlevende en alle overleven!!!
Maar 20% zullen de Voorvaderen zijn,
omdat zij nog herinneren hoe het voorheen was,
80% komt terug als hun kinderen!
Met een totaal verschillende edukatie kan het leven lichter zijn voor iedereen,
speciaal voor deze nieuwe Lichtwezens of Zielen dat willen terugkomen,
badent in wijsheid en vreugde, voor het goed van Allen!

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Raafje » 29 dec 2006, 22:03

Qua nonsens voorspellingen betreft, nou daar staat de volgende site bij mij toch wel op no.1 Die gast sleept werkelijk alles uit de kast en legt overal connecties naar toe, vanaf de grote pyramide totaan de I Tjing (Chinees orakelboek). Ik voel de Maya's schuddebuiken van het lachen, ik heb even een poortje geopend en sta nu in direct contact met hen, vandaar he! :lol:

http://www.jassentechniek.nl/2012.htm

De volgende site, vind ik best goed qua uitleg over de kalender, zeker omdat de man een eerlijke uitleg geeft over het feit dat er slechts 'fragmentarisch' iets bekend is over het geloof van de Maya's enwel omdat bijna alles is verbrand.

http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

Groetjes...Raafje
Raafje

Berichtdoor Digit » 30 dec 2006, 19:52

Inderdaad, Raafje,

Bijzonder goede en plausibele uitleg !

Bedankt !

Digit
Wat is, IS !
Digit

13:20tijd

Berichtdoor mayanbaba » 30 dec 2006, 20:24

Inderdaad het poortje GAP staat nu open voor de volgende 10dagen!!
Ik wou nog even kwijt dat het hier niet zozeer over astrologie gaat zoals sommige denken , maar kosmologie, de totaliteit...die WE zijn!
Dat ver-klaar ik in Sitaram Visie, de maya, de illussie in hindi, de illussie die we allen zijn en leven, mayaN...illussie Natuurlijk! Dat is Nu en voor Hier!!!
Al die wijsheid en info die we hebben van al die culturen, mythes, civilizaties,
spelen we nu de nieuwe mythologie, je eigen en je omgeving!
Ik wil eenheid!!! Iets dat duidelijker is vooriedereen ook wat dat hem er in doet! Eenheid is Totaliteit! En geloven of niet dat ben jij!!!

prettig dagen in een resonerent 2007
in lak'ech
mayanbaba
Is voorwaards het Licht kan zijn
mayanbaba

Berichtdoor Digit » 30 dec 2006, 20:28

Doe dat poortje dan maar gauw weer dicht : de onzin die eruit komt is voor een zinnig mens niet te harden ! :wink:

Digit

P. S. Wat er op SitaramVision staat heeft niets, maar dan absoluut niets te maken met kosmologie, maar alles met zweefzwam.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor mayanbaba » 31 dec 2006, 01:33

Maar gorilla ik kan die GAP poort helemaal niet dichtdoen!
Al zou ik het willen, maar een nieuwe visie, geeft je eten voor je brein!
Totaliteit is een moeilijk begrip als je naar je eigen kijkt en dan ziet hoe bekrompen je ver-beelding is! 13:20 tijd is intresant, die multi dimensionele Werelden zijn en hoe daar te geraken!!!
Afbreken kan iedereeen maar iets bouwen of kreeeren is kunst!
Zelfs als het zweefzwammen zijn, ge moet het maar doen he!!!
Ben al wereldwijd van dienst, voordrachten gegeven in het spaans, portugees, engels of vlaams sinds 1998, nu pas krijgen jullie er een klein stukje van te horen...52 verschillende subjekten geschreven in U-NU, dicologica en maya 13:20 en Nu met een forum waar jij in vraag kan stellen wat je maar wil, zo er vooruitgang komt! Dank u voor U aandacht
De SV is niet voor je verstand....het is er voorbij...onder je voeten is alles ver-staan! Het moet er wel geraken natuurlijk, hahaha
in lak'ech
baba D..GCevanos, Camac Muluc

Re: 13:20 tijd

Berichtdoor Blueflame » 31 dec 2006, 02:34

mayanbaba schreef:De SV is niet voor je verstand....het is er voorbij...

Dat hebben wij al lang door en het is precies dat wat wij jouw proberen uit te leggen. Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Raafje » 31 dec 2006, 03:16

Beste Diederich,

Op 02.03.2006 heb jij het forum ook al eens bezocht en jezelf keurig voorgesteld. Ik heb je voorstelling hieronder geplaatst, mede om het geheugen van mijn medeforumers even op te frissen.

Geplaatst: Do 02.03.2006, 00:42 Onderwerp: Wie is baba D..

Mijn presentatie: Willems Diederich, alias baba D..Tanka, GCevanos, Camac Muluc, Maankrachtige Maan, Fari, Dick, Diphal
Geboren 23 maart 1963 in Antwerpen, Belgie!!!
Zeeman van mijn 14jaar!!!Daar terug de 13:20 tijd beginnen te ervaren! Van mijn 18 tot mijn 28 in de 12:60 tijd in Antwerpen, 1001 werken gedaan, afgesloten met een platenwinkel op de Paardenmarkt 1
"Fari Records" in 1992 terug in de 13:20 tijd, India met nieuwe telepatische richting en muziek "Trance", vloeien in de 13:20 tijd met helderziende evolutie, dat doe ik Nu nog steeds, dj baba D..of Directe Joker der Evolutie!!! In 1993 met mijn vriendin van Canada naar Costa Rica met een kamper gereist. Op die weg zijn we in Mexico in Tula een paar manen blijven hangen de Mayas studeerent van de tempels en kunst die zij achtergelaten hebben en die ontcijfering is ten volle tot uitdrukking gekomen in 1998, waar Sitaram Visie is ontsprongen, de Eenheid! In mijn tempel in Bali dat mijn thuis was sinds 1995 -2002, aldaar
De Kracht van de Bloem, 13:20 uitgebracht in kaartvorm, Daykeeper een zak kalender en Digid, speelkaarten! Ook de simbologie uitgebracht op t-shirts, decoratie en op de website mijn 260 kombinatieboek, de Mayan Surfer http://inlakech.be Nu 2006 de Daykeeper vertaalt in het Spaans en in het vlaams "Daghoeder" Nu verkrijgbaar in Belgie!! Al mijn kunstwerken zijn gekreeert om mijn SVE rondtebrengen, in alle talen over heel de planeet als steun, om mijn reizen en verblijf te betalen, tikets zijn duur, daarom jou steun word rijkelijk beloont!
Ben Nu 3jaar op het Zuid-Amerikaanse kontinent aan het aktiveren...tijd om naar China te gaan...maar finacieen ontbreken!!! Donaties en steun om SVE rondtebrengen. Niet meer in Belgie geweest sinds 2000, en zal mid Maart voor twee weken in Antwerpen zijn om een Voordracht te geven van Sitaram Visie Edukatie....dont miss it!!!
Met dank aan het Skepp team om de mogelijkheden!!!!
in lak'ech
Universeel Assistent
baba D..GCevanos, camac Muluc

Schrijver,Uitvinder Lichtgereedschappen: Sitaram Visie Edukatie, de Daghoeder eindeloze kalender en Digid kaarten, Dicologica, UNU, alles 13:20 Tijd Nu en Hier, klaarheid, simpel, puur, helder, voor iedereen!!!
in lak'ech
baba D..GCevanos, Camac Muluc

De reactie's op jou voorstelling liepen nogal uiteen, maar hadden toch wel een grote overeenkomst ik kan ze als volgt samenvatten:
1. Op jonge leeftijd uit de draaimolen geslingerd.
2. Tijdens een storm een paar dakpannen eraf gewaaid.
3. Van de 13 zitten er 12 gehurkt.
4. Het jasje met aan elkaar genaaide mouwtjes, is losgeraakt.
5. Busje komt zo.
6. Klap van een molenwiek gehad.
7. Tropenkolder opgelopen.

Inmiddels 9 maanden verder, verschijn je weer en gebruikt het forum, wederom, als reclameplank voor je site. Heb je dat geld nou nog steeds niet bij elkaar weten te bedelen? Dat zegt toch iets over de kwaliteit van de visie die jij de mensen door het keelgatje heen wilt duwen hoor.

Groetjes...Raafje
Raafje

Berichtdoor Digit » 31 dec 2006, 18:14

Misschien zegt het meer over de hoeveelheid geld die hij bij elkaar wil bedelen ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor mayanbaba » 31 dec 2006, 19:08

13:20 tijd, een zwangerschap geleden Loesje!!!
inderdaad, je laat mij lachen om over geld te beginnen en waar de aap natuurlijk opspringt, goed omzeild het topic, maar kleint mij niet!
Dat ik Skepp site zou gebruiken als promotie stunt ga ik nog harder lachen,
gelukkig is lachen een goede deugt!
Ik breng gewoon de natuurlijke tijd voor iedereen, mijn visie althans!!
Het is vooriedereen of hij het nu wil of niet!!! U-NU!
een resonant 2007
baba D..
mayanbaba

Berichtdoor Raafje » 31 dec 2006, 20:23

Ik breng gewoon de natuurlijke tijd voor iedereen, mijn visie althans!!
Het is vooriedereen of hij het nu wil of niet!!! U-NU!

Diederichje, Diederichje toch Afbeelding, dus jij wilt mij het oude Vadertje Tijd zomaar vermoorden? Foei!

Groetjes...RaafjeAfbeelding
Raafje

Berichtdoor mayanbaba » 31 dec 2006, 20:43

raafje toch! Died E Rich, doderijk-je, dood-e-rijk-je!
Onderschat de uitdaging die je bent niet!
Als er iets vermoord is, is het wel 2006!!!
Om 2007 evolutie te laten zegevieren
Welkom in de definitie van de Venus Ster!
in lak'ech
lunaire Maan
de laatste kombinatie voor vandaag 31 december 2006

Electrisch Activeren van de Blauwe Hand die Heelt
Ox Manik Jaar: Hun Muluc
Activeren van de Heelende Hand, is de elektrische beweging van de natuurlijke stroom, die de creativiteit van al wat je wil, ver- kennen er dan ook zal Zijn. Een heelende verandering op alle gebied geboden voor de samenwerking in de samenleving. Een licht in de mentale realiteit voor de gemeenschap. De geest begint te bewegen alles op zijn pad strelend, klare soluties brengend in oude patronen, een nieuwe kijk Re-member zonne-lid, wakker worden. Nu delen alle NRG te samen, wat willen we, samen? Klaarheid is het ion dat je schijnt. De deur naar alle zichten geneest je twijfels en maken klare weg voorde Re-Evolutie. Her-Open!!!
mayanbaba

Berichtdoor Digit » 01 jan 2007, 14:09

Mayanbaba,

Stop met onverstaanbare onzin uit je nek te lullen en leg eens in mensentaal uit waarom de 13:20 kalender "natuurlijk" zou zijn !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor mayanbaba » 02 jan 2007, 01:49

13:20
De Natuurlijke tijd,
13 maan NRG(lichtbloem)en 20 zon kombinaties,
13x20 = 260 dagen = 9 manen,
de Menselijke zwangerschap tijd,totaliteit,de Menselijke natuurlijke kreatie tijd!
Een veelzijdige dimensionele natuurlijke tijd waar we allen zijn gekomen en leven!
Pure NRG kalender gebruikt en verklaart (overblijfselen) door de Mayas als onze veelzijdige dimensies die we zijn!
Heb deze kombinaties geschreven om het Nu te leven!
Omdat de stroom van de eindeloze tijd nooit stopt, is het de Natuurlijke Tijd!
13:20 is een Wiel in een Wiel(Gregorianse), dat maakt een andere Wiel 13:28
13:28 draait altijd met de 13:20
dus 13:20 Tijd is de basis van de 13 maan kalender!!!
en zeker de natuurlijke Mensen Tijd!!

de 13:20 kombinatie voor 1 januari 2007, prettig nieuw jaar!!
Zelf Bestaan Defineren van de Gele Venus Ster
Kin : Can Lamat Haab : Hun Muluc
Defineren van de Venus Ster, herinnerd je aan de gelijkheid der elementen en dat het heilige Licht vormt. Neem deel aan het grote mysterie dat spruit in je! Afwegend alle mogelijkheden en idee�n in vorm te brengen. Jij bent de elegante architect die je eigen dromen in visie bouwt, laat het Licht en de liefde klaar en simpel Zijn. Definieer de natuurlijke levens-NRG in lijn van actie, de geest vormt expressie en dat ben jij! Geniet en pieker niet. De deur staat open voor Her-ziening, de poort van de Tijd, de Nu en Hier. Wat we allen hebben in gemeenschappelijk belang!!! Dit was de gids kombinatie voor 2007!! :D
mayanbaba

Berichtdoor Heeck » 02 jan 2007, 02:33

Digit schreef:Mayanbaba,
Stop met onverstaanbare onzin uit je nek te lullen en leg eens in mensentaal uit waarom de 13:20 kalender "natuurlijk" zou zijn !
Digit

Digit,
Waarom kijk je niet eerst welke deksel je oplicht ? :
http://www.sitaramvision.be

Gelijk in het nieuwe jaar: minus 1 banaan ! :lol:
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Raafje » 02 jan 2007, 03:02

Blueflame schreef:
Ik zou voorstellen om Mercurius als referentie te nemen. Met zijn omlooptijd van 88 dagen ( 88 : het getal van de Liefde ! ) leeft iedereen zo ineens 4,14 keer langer. Natuurlijk behouden we de pensioenleeftijd en kijk : ook zo ontstaat er ineens heeeel wat vrije tijd.

Diederich schreef:
Omdat de stroom van de eindeloze tijd nooit stopt, is het de Natuurlijke Tijd!
13:20 is een Wiel in een Wiel(Gregorianse), dat maakt een andere Wiel 13:28
13:28 draait altijd met de 13:20

Blueflame, je Mercurius benadering is ingeslagen als een bom en tevens opgenomen als een nieuwe ontdekking in het wiel! Ook op het forum van Mayanbaba word je al vermeld 8) Als ik jou was zou ik heel snel een patent nemen. Zoals het gaat, binnen die sector, is straks 'wereldwijd' de 13:20 aangepast naar 13:28 en dan ben jij toch maar mooi de Blueflamebaba die dat heeft bedacht.

Groetekes...Raafje
Raafje

Berichtdoor Blueflame » 02 jan 2007, 03:50

Ik denk dat ik dan maar beter direct een patent neem op mijn duim !
Ook op het forum van Mayanbaba word je al vermeld.
Toch niet met naam zeker ??

@Timmber : "88" is van oudsher de morse-afkorting voor ' veel liefde en geluk '; ouder dan Hitler trouwens. Ik heb absoluut geen nazi-symphatieën en gebruikte 88 dan ook in die zin. Verder ook Beste Wensen.
Mvg van Blue Baba.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 03 jan 2007, 12:29

Heeck schreef:
Digit schreef:Mayanbaba,
Digit

Digit,
Waarom kijk je niet eerst welke deksel je oplicht ? :
http://www.sitaramvision.be

Gelijk in het nieuwe jaar: minus 1 banaan ! :lol:
Roeland

Niet akkoord, Roeland !

Mijn vraag had wel degelijk haar nut :

Mayanbaba schreef:De Natuurlijke tijd,
13 maan NRG(lichtbloem)en 20 zon kombinaties,
13x20 = 260 dagen = 9 manen,

Hij stelt de duur van een maan dus op 260/9 dagen, of 28,888.... dagen. In werkelijkheid duurt een lunatie (= maan(d) volgens de schijngestalten) echter méér dan 29 1/2 dag ! Zie :

www.sterrenkunde.nl schreef:Een lunatie is de tijd die verloopt tussen de tijdstippen van op elkaar volgende fasen van Nieuwe Maan. Dus simpeler gezegd, de tijd tussen Nieuwe Maan en de eerstvolgende Nieuwe Maan. Een lunatie wordt ook wel synodische maand genoemd en duurt ongeveer 29« dag (om precies te zijn 29 dagen 12 uur 44 minuten en 2,88 seconden).

Nu hoef ik niet verder in die onzinnige website te zoeken om aan te tonen dat die "natuurlijke" kalender puur verzinsel is !

De siderische maan(d) brengt hem ook al geen soelaas, want die is 27,3 dagen ! Zie : http://www.urania.be/sterrenkunde/hemel ... e-maan.php

Kortom, heel die 13:20 kalender heeft niets met de natuur te maken, maar is esoterische zweefzwam !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Astrosmurf » 03 jan 2007, 12:56

Digit schreef:
www.sterrenkunde.nl schreef:Een lunatie is de tijd die verloopt tussen de tijdstippen van op elkaar volgende fasen van Nieuwe Maan. Dus simpeler gezegd, de tijd tussen Nieuwe Maan en de eerstvolgende Nieuwe Maan. Een lunatie wordt ook wel synodische maand genoemd en duurt ongeveer 29« dag (om precies te zijn 29 dagen 12 uur 44 minuten en 2,88 seconden).

Nu hoef ik niet verder in die onzinnige website te zoeken om aan te tonen dat die "natuurlijke" kalender puur verzinsel is !

De siderische maan(d) brengt hem ook al geen soelaas, want die is 27,3 dagen ! Zie : http://www.urania.be/sterrenkunde/hemel ... e-maan.php
Kortom, heel die 13:20 kalender heeft niets met de natuur te maken, maar is esoterische zweefzwam !

Groetjes,

Digit

En om het helemaal compleet te maken, de draconitische maanomloop is
27.21222 dagen. Dit is gemiddelde tijdsduur waarin de maan uitgaande van een der knopen in haar baan, de eerstvolgende keer in die knoop terugkeert.
de anomalistische maanomloop(de gemiddeelde tijdsduur waarin de maan uitgaande van haar perigeum, de eerstvolgende keer in haar perigeum terugkeert) duurt 27.55455 dagen. (bron: hemelkalender)
Astrosmurf

Berichtdoor mayanbaba » 03 jan 2007, 19:08

mijn beste boekwormen!!!
De Natuurlijke Tijd waar we allen in geboren en gekomen zijn IS 13:20 Tijd!!!

De Natuurlijke Tijd die we allen leven is 13:28Tijd, 13 manen van 28 dagen (menstruatie of maan omloop)
26juli begint altijd de nieuwe 13:28 Natuurlijke Tijd, 13x28=364 + 1 dag uit de tijd is altijd 25juli!

Of denk je dat jullie maan omloop uitrekingen kloppen in de Gregoriaanse??
Slaagt nergens op

de natuurlijke Vliegzwam
lunaire Maan
mayanbaba

Berichtdoor Astrosmurf » 03 jan 2007, 19:24

mayanbaba schreef:mijn beste boekwormen!!!

De Natuurlijke Tijd die we allen levenis 13:28Tijd, 13 manen van 28 dagen (menstruatie of maan omloop)26juli begint altijd de nieuwe 13:28 Natuurlijke Tijd, 13x28=364 + 1 dag uit de tijd is altijd 25juli!

Slaagt nergens op

de natuurlijke Vliegzwam
lunaire Maan

Zoals eerder opgemerkt klopt uw maanomloop niet. En van vrouwen weet ge ook al niet veel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatiecyclus
Astrosmurf

Berichtdoor Heeck » 03 jan 2007, 22:22

Heeck schreef:Gelijk in het nieuwe jaar: minus 1 banaan !
Roeland
Digit schreef:Niet akkoord, Roeland !

Digit,

Toch houd ik hem achter en ik ben benieuwd of de pseudo-gelover iets van alle, dus niet alleen door jou, aangedragen feitelijkheden overneemt.

Dan krijg je hem alsnog !

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 11:52

Roeland,

Hoe dikwijls moet ik je nog uitleggen dat mijn uitleg niet bestemd is voor de kwak zelf. Die is toch niet te overtuigen. Er zijn hier genoeg "passanten" met een redelijk denkvermogen. Mayanbaba's onzin onbeantwoord laten zou bij hen wel eens de indruk kunnen wekken dat het géén onzin is. Dáárom doe ik het !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Rani » 04 jan 2007, 11:56

Digit schreef:Er zijn hier genoeg "passanten" met een redelijk denkvermogen. Mayanbaba's onzin onbeantwoord laten zou bij hen wel eens de indruk kunnen wekken dat het géén onzin is. Dáárom doe ik het !
Groetjes,
Digit

Digit,

Vandaar dat wij niet reageren, op de posts van Mayanbaba.
Ik heb thuis altijd geleerd: "Kinderen en gekken moet men laten doen!" :wink:

mvg
Rani
ps: nog een prettig en zeker gezond 2007 gewenst.
Always look on the bright side of life!
Rani

Berichtdoor Digit » 04 jan 2007, 11:59

mayanbaba schreef:mijn beste boekwormen!!!

De Natuurlijke Tijd die we allen leven is 13:28Tijd, 13 manen van 28 dagen (menstruatie of maan omloop)
26juli begint altijd de nieuwe 13:28 Natuurlijke Tijd, 13x28=364 + 1 dag uit de tijd is altijd 25juli!

Slaagt nergens op

de natuurlijke Vliegzwam
lunaire Maan

Mayanbaba,

Ik schreef al eerder :

Digit schreef:Voor de natuur en de mensen die ermee verbonden zijn, is het vooral van belang dat de kalenderseizoenen in de pas lopen met de natuurlijke seizoenen, m. a. w. dat de lengte van het jaar juist is. Wat dat betreft is onze huidige kalender veruit de beste ooit. De manier om dat jaar verder in te delen is puur en zuiver arbitrair en gebaseerd op traditie. Niets méér en niets minder.

De Gregoriaanse kalender houdt geen rekening met de maan en hoeft dat ook niet te doen. Zelfs een idioot kan aan de kust zien dat de invloed van de maan (getijden) zelfs niet in de pas loopt met de dagen, laat staan met de seizoenen. En verliefden zoeken wel zelf een geschikt ogenblik om op de bank te gaan zitten. En daarmee is de invloed van de maan op de mensheid zowat integraal beschreven.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Volgende

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen