van psychopaat tot weldoener?

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

van psychopaat tot weldoener?

Berichtdoor jacquesplafond » 21 dec 2008, 12:58

Mijn vader mishandelde vroeger 't hele gezin. Als het hem niet zinde, deinsde hij er niet voor terug om zijn legerkisten aan te trekken, speciaal voor de gelegenheid.

Inmiddels is mijn vader bedenker / 'leider' van een Wholistische beweging en tevens schrijver van bloekjes over "het Aquarius tijdperk" en het verwezenlijken van je innerlijke levensopdracht. (Of iets daaromtrent.)

Zijn deze twee kanten wel verenigbaar?
Wel, volgens mij zijn er geen twee kanten. Zijn oude gedrag heeft hij nooit afgeleerd (zijn tweede vrouw joeg hij de dood in door te stellen dat hij haar darmkanker zou kunnen genezen) en omdat ondergetekende zijn mond opendoet, is hij zijn grootste vijand.

Mijn dilemma, nu, is dat ik weet welk een mens mijn vader is; ik de mensen die veel geld en geloof in zijn producten steken zou willen waarschuwen.
Maar mag ik dit doen?
Ik ben van mening dat het van weinig ethiek getuigt wanneer ik met zoveel achtergronden bekend ben, maar mijn mond houd.

Uw mening wordt zeer op prijs gesteld.
jacquesplafond

Berichtdoor Psycop » 22 dec 2008, 00:09

Ik denk dat je best de juridische weg eens bewandelt, om te kijken wat de mogelijke aanklachten zijn, en of de feiten aantoonbaar en vervolgbaar zijn.

Indien werkelijk waar is wat je hier zegt, lijkt het me onverstandig om op eigen houtje te handelen.
De illusie vanalles te begrijpen
Psycop

Re: van psychopaat tot weldoener?

Berichtdoor Maverick » 22 dec 2008, 01:22

jacquesplafond schreef:Mijn vader mishandelde vroeger 't hele gezin. Als het hem niet zinde, deinsde hij er niet voor terug om zijn legerkisten aan te trekken, speciaal voor de gelegenheid.

Inmiddels is mijn vader bedenker / 'leider' van een Wholistische beweging en tevens schrijver van bloekjes over "het Aquarius tijdperk" en het verwezenlijken van je innerlijke levensopdracht. (Of iets daaromtrent.)

Wel, volgens mij zijn er geen twee kanten. Zijn oude gedrag heeft hij nooit afgeleerd (zijn tweede vrouw joeg hij de dood in door te stellen dat hij haar darmkanker zou kunnen genezen) en omdat ondergetekende zijn mond opendoet, is hij zijn grootste vijand.

Mijn dilemma, nu, is dat ik weet welk een mens mijn vader is; ik de mensen die veel geld en geloof in zijn producten steken zou willen waarschuwen.
Maar mag ik dit doen?
Ik ben van mening dat het van weinig ethiek getuigt wanneer ik met zoveel achtergronden bekend ben, maar mijn mond houd.

Zeer wel verenigbaar, je ziet vaak dat mensen die zich op die manier met spirituealiteit omgaan los van de werkelijheid zijn. Dus zich ook niet als een vis in het water voelen in een gezinssituatie. En vol interne spanning komen. En doordraaien.

Waarom we dat nog mensen noemen weet ik niet.

Vaak hebben die mensen kinderen die 100% deugen, het dubbeltje kan twee kanten opvallen.

Op basis van deze info zou ik zeggen: verbreek sowieso alle banden met je vader. Informeer de familie van die overleden vrouw over je observaties, het is aan hun om dan wel of geen stappen te ondernemen. Het gaat veel te ver om van iemand te verwachten zijn eigen vader op die manier aan te pakken. Dat is dus niet ethisch in mijn optiek.

1 persoon opsluiten of straffen heeft nog nooit kwakzalverij opgelost, die idioten blijven oppakken moeten we blijven doen maar het probleem los je sowieso niet op door je eigen vader erbij te lappen, neem de hele wereld niet op je schouders.

Ik zou zeggen dat het het beste is om radicaal te breken en ook om zinvolle wraakoefeningen door anderen te laten uitvoeren, immers als veel mensen te horen krijgen van wat er gebeurd is en er zijn feiten die het strafbaar maken dan stapt er echt wel 1 naar de politie of zo.

Maar denk in dit geval vooral aan jezelf, soms is dat het beste om te doen. De wereld kan je niet redden maar jezelf wel.
Maverick

Berichtdoor TUUR » 22 dec 2008, 10:42

jacquesplafond schreef:Mijn vader mishandelde vroeger 't hele gezin. Als het hem niet zinde, deinsde hij er niet voor terug om zijn legerkisten aan te trekken, speciaal voor de gelegenheid.

Maar mag ik dit doen?

:shock:
Ik vermoed dat dit aanleiding geeft tot een juridische basis, het niet helpen van iemand in nood?
Maar ik sluit me aan bij de rest, volgelingen trekken zich meestal weinig aan van bewijzen van de echte aard van oplichters...
Voor de rest, veel sterkte!
"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."
Friedrich Nietzsche
TUUR

Berichtdoor Maverick » 22 dec 2008, 14:43

Mwah je eigen vader niet willen aangeven is niet snel strafbaar, zeker niet als je andere belanghebbenden op de hoogte stelt lijkt mij.
Maverick

Berichtdoor jacquesplafond » 01 jan 2011, 12:10

Inmiddels zijn we twee jaar verder en ben ik te laf geweest om echt iets te doen.
Mijn vader is immer bezig met zijn praktijkje, dat onstuimig lijkt te groeien.
Blijkbaar willen veel mensen graag hoge bloeddruk krijgen van ingestraald Ozaliet zeezout...

Wat mij opvalt, is dat er nergens iets negatiefs (behalve hier, dan) op internet te vinden is over hem of zijn bedrijf. Dat heeft hij dus wel heel knap gechanneld ;-)

Terstond vraag ik me af: Is er een meldpunt voor kwakzalvers in BE of NL?
jacquesplafond

Berichtdoor willem_betz » 02 jan 2011, 04:29

jacquesplafond schreef:Terstond vraag ik me af: Is er een meldpunt voor kwakzalvers in BE of NL?

In Nederland mag, dank zij die BIG-wet, iedereen doktertje spelen. Weinig kans dat klagen iets uithaalt. :?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Heeck » 02 jan 2011, 11:29

Jacques,

Het hangt in NL af van de claims waarmee de ozaliet-vervaardiger de goederen of diensten aanbiedt.
Als die misleidend zijn kan een klacht worden ingediend { http://www.reclamecode.nl/ }, waarna bij overnemen van de klacht wordt aangezegd de claims niet meer te voeren.

Reclame wordt aangepast, handel gaat door.
Zie alle lopende internetadvertenties voor Ozaliet om in te schatten hoe druk je het krijgt.

Ander voorbeeld: de POWERBALANCE, waartegen een ander bedrijf heeft geklaagd.
Klacht is toegekend. Powerbalance krijgt geen boete en wordt nog steeds verkocht.

Roeland
PS
Ter verdieping van de nonsens:
Bewijsvoering werking Ozaliet
die mooi aansluit bij:
http://lovepowerremedies.com/producten/ ... piraal.htm

r.
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor jacquesplafond » 02 jan 2011, 12:24

Hoi Roeland,

Bedankt voor je linkjes richting nonsens verdieping.
De onderzoeken kende ik reeds maar bij het herlezen valt me telkens hetzelfde op:
Mijn pa is afgestudeerd Voedingskundige en heeft daarnaast Toxicologie gestudeerd. Van dat laatste weet ik niet zeker of hij z'n bul heeft gehaald.
Welnu, met een dergelijke achtergrond zou je toch moeten weten hoe een wetenschappelijk onderzoek opgebouwd dient te worden.

Des te schrijnender is het om te zien dat hij in beide gevallen de meest logische controle uit het onderzoek houdt:
De vergelijking met gewoon zeezout uit de Appie Hein.
Bovendien is het 'levend bloed onderzoek' door hem zelf gedaan, wat de schijn van partijdigheid oproept. Overigens geen ongebruikelijke move: Eerder schreef meneer al eens een interview met zichzelf. Ook heel boeiend.

Groeten,

Jacques P.
jacquesplafond

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 02 jan 2011, 13:04

Ik heb lang geleden eens met Bas van Woelderen telefonisch gesproken over zijn ingestraalde zout. Dat was naar aanleiding van een bericht dat zijn zout was onderzocht. Ik berichtte hierover ook in Skepter in de rubriek Stop de Persen (http://www.skepsis.nl/sdp-1997.html):
21 november 1997. Bij het Energie- en Waterleidingbedrijf Rijnland blijken zakjes zeezout het ziekteverzuim te hebben teruggedrongen. Driehonderd peperdure zakjes van krap een half pond (maar wel gratis gelegd) waren op strategische plaatsen achter het plafond en in de meterkasten geplaatst door de Stichting Wholism, alias ingenieur en mevrouw Van Woelderen. Het zout was ingestraald, zeg maar spiritueel geprogrammeerd. De zoutstraling was zo krachtig dat een aantal langdurig zieken weer terug op hun werk kwamen. Alles was stiekem en al in 1993 gebeurd. Volgens Van Woelderen moest het wel geheim gehouden worden, om placebo-effecten uit te sluiten. Waarom hij niet met wel en niet ingestraald zout gewerkt heeft is een raadsel. (Trouw 21 en 28 november en 2 december, Haagsche Courant 11 december; zie ook column Bügel.)

Ik heb toen aan de telefoon voorgesteld dat als dat ingestraalde zeezout zo weldadig was (er werd ook aanbevolen de aardappels te koken met het spul) dat een goed geblindeerde test dat wel heel makkelijk was. De proefpersonen krijgen al dan niet ingestraald zeezout (ik meen dat het wordt ingestraald door het onder een piramide te leggen, voor details zie http://benzoliet.com/achtergrondinfo/wonder_OenB.htm ; de piramide kan ook denkbeeldig zijn), en moeten dan na enige tijd aangeven of ze denken dat het beter met ze gaat of dat het zout is ingestraald. Maar ir. Van Woelderen onderbrak me, hij wist precies wat ik bedoelde. Hij zei dat zoiets niet werkte. Immers het Benzoliet was door de behandeling intelligent geworden, en de werking berustte op de communicatie tussen twee intelligenties. Als mensen niet weten of ze met gewoon zout of intelligent zout communiceren, dan gaat de communicatie niet. Ik kon me wel een beetje in die gedachtegang verplaatsen. Probeer maar eens te oefenen met een toespraak zonder het publiek erbij! Een 'interview' met jezelf verloopt altijd anders dan een echt interview. Maar het blijft natuurlijk onzin. Bij die proef uit 1993 was het gebruik van die zakjes zout ook verborgen gehouden, toen was de kennis van die intelligentie door de proefpersonen ook niet nodig. Ik vermoed dat dit argument is bedacht na het mislukken van een dubbelblinde proef. Het achteraf bedenken van redenen waarom proeven mislukken (anders dan de reden: het was inderdaad onzin') is schering en inslag. Niettemin geeft het een inkijkje in de denkmanier van zulke zweveriken. Ik heb het toen maar opgegeven.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Heeck » 02 jan 2011, 15:12

Nienhuis schreef:. . . knip. .Niettemin geeft het een inkijkje in de denkmanier van zulke zweveriken. Ik heb het toen maar opgegeven.

Het geeft vooral inzicht in de effectieve marketing bij de doelgroep van belangstellende lezers en kopers:
Zweef met van Woelderen vindt kennelijk voldoende vruchtbare aarde

Bij het bestrijden van kwak en pseudo ligt er kennelijk marketingtechnisch een terrein braak dat niet via wet- en regelgeving valt af te dwingen.
Men lust er wel pap van en rationele pap spreekt weinigen aan.
Wie weet is de rationele cortex nog te jong om aanspreekbaar te zijn.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor jacquesplafond » 02 jan 2011, 16:02

Heeck schreef:
Nienhuis schreef:. . . knip. .Niettemin geeft het een inkijkje in de denkmanier van zulke zweveriken. Ik heb het toen maar opgegeven.

Heel begrijpelijk, Jan Willem. Hopelijk zouden meer van zijn 'patienten' dergelijke vragen gaan stellen om daarna tot een zelfde conclusie te komen.

Heeck schreef:Het geeft vooral inzicht in de effectieve marketing bij de doelgroep van belangstellende lezers en kopers:
Zweef met van Woelderen vindt kennelijk voldoende vruchtbare aarde

Heeck, en dan te bedenken dat googlen op "Bas van Woelderen" zo mogelijk nog meer resultaten oplevert...

Heeck schreef:Bij het bestrijden van kwak en pseudo ligt er kennelijk marketingtechnisch een terrein braak dat niet via wet- en regelgeving valt af te dwingen.
Men lust er wel pap van en rationele pap spreekt weinigen aan.
Wie weet is de rationele cortex nog te jong om aanspreekbaar te zijn.
Roeland

We hebben mogelijk te maken met een makkelijk te beinvloeden doelgroep. Denk aan mensen die geteisterd worden door depressies of een aanhoudend gevoel van diep onbehagen. Mensen zoals Bas van Woelderen weten handig misbruik te maken van de drang naar 'zich beter willen voelen' bij hen die het voorgenoemde ondervinden. Dat is een van mijn motivaties om er tegenin te gaan. Vaak zit de doelgroep al redelijk slecht bij kas voordat meneer van W. zijn hulp en diensten aanbiedt.

Het doet me sterk denken aan de vrouw van een van mijn middelbare school docenten. Toen ik eens bij hen thuis kwam, lag de meterkast pardoes vol met benzoliet. (Hoofdletter bewust weggelaten.) Ik vroeg haar naar het verhaal erachter. Ze vertelde dat mijn vader langs was geweest om het spul te introduceren en dat hij helemaal met de trein en bus was gekomen omdat zijn oude auto het had begeven. De laatste twee kilometer had hij zelfs gelopen. Ze had erg met hem te doen, vooral nadat hij zachtjes had toegegeven dat het geld voor de garage hem voorlopig ontbrak. Vol smart had ze hem 200 gulden extra gegeven, als bijdrage voor de reparatie. In verhouding tot de prijs van de meterkastvulling inderdaad een fooi. Dat geld was gretig aangenomen. Na gedane zaken is meneer terug gegaan naar zijn Scheveningse jaren '30 koopwoning, 500 meter van het strand...
jacquesplafond

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 02 jan 2011, 16:46

Heeck schreef:
Powerbalance krijgt geen boete en wordt nog steeds verkocht.

Weliswaar wordt die Power Balance armband nog wel verkocht, maar volgens mij niet zoveel meer. Op de website van de VtdK staat een stuk over die armband waar Roeland bijna alles van afweet. Maar hier is wat informatie die hij niet weet, namelijk over de aantallen keren dat dat stuk
( http://www.kwakzalverij.nl/1219/Power_b ... jgelovigen )
is opgevraagd.
De maand 4 juni-3 juli 2010: gemiddeld 65 maal per dag, met een uitschieter op 28 juni (411 x).
De maand 4 juli-3 augustus 2010: gemiddeld 297 maal per dag, met een top van 920 op 7 augustus.
De maand 4 augustus-3 september: gemiddeld 414 maal per dag; tamelijk gestaag stijgend tussen 306 en 553.
De maand 4 september-3 oktober 2010: gemiddeld 254 maal per dag. De Tros Radar uitzending was op 13 september, en na 25 september kwam het aantal dagelijkse hits niet meer boven de 141.
De maand 4 oktober-3 november 2010: gemiddeld 64 maal per dag.
De maand 4 november-3 december 2010: gemiddeld 36 maal per dag.
De maand 4 december 2010-1 januari 2011: gemiddeld 25 maal per dag; op 31 december was het aantal 61, misschien de invloed van allerlei terugblikken.

Ik denk dat zulke aantallen voornamelijk een reflectie zijn van de omzetten. Te oordelen naar deze cijfers heeft de publiciteit van Tros Radar de omzet tot 5% van de topomzet teruggebracht.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor ludoke » 04 jan 2011, 09:20

..
.ben ik te laf geweest om iets te doen...

..er zijn Wetten , die hier vergeten worden door de groeiende meute lamenterende "slachtoffers".

...en nog wel de Grondwet !

De Grondwet legt aan de Burger op onvervreembare wijze enkele persoonsrechten op : onschendbaarheid van zijn lichaam , zelfbeschikking enz..
De burger kan en mag hiervan geen afstand doen.

Toch doet de burger, die om diverse redenen zich tot "slachtoffer" degradeert, dit courant. Al die laattijdige klagers bij de uitzonderingsrechtbank van de KUL-psychiater Adriaaenssens volgen dat Middeleeuws gedrag.

Door de Parketten is ook nog nooit een slachtoffer veroordeeld omdat het "afstand deed van zijn Grondwettelijke plichten".
Het Parket en allerhande lome overheden zijn immers ten zeerste gediend met laffe, tranerige (eigenlijk gladde gluiperige) onderdanen ipv Burgers.
Je zou je afvragen of die Franse Revolutie er ooit geweest is.
Een beetje groeien in het leven gaat verder dan uw Plechtige Kommunie houden...
ludoke

Berichtdoor jacquesplafond » 04 jan 2011, 11:32

ludoke schreef:..
.ben ik te laf geweest om iets te doen...

..er zijn Wetten , die hier vergeten worden door de groeiende meute lamenterende "slachtoffers".

...en nog wel de Grondwet !

De Grondwet legt aan de Burger op onvervreembare wijze enkele persoonsrechten op : onschendbaarheid van zijn lichaam , zelfbeschikking enz..

KNIP

...Door de Parketten is ook nog nooit een slachtoffer veroordeeld omdat het "afstand deed van zijn Grondwettelijke plichten"...

Ludoke, Je haalt rechten en plichten door elkaar. Individuen worden over 't algemeen niet veroordeeld omdat ze hun recht niet halen. Daarentegen word je WEL veroordeeld als je de rechten van een ander schendt. Er is ook nog nooit iemand veroordeeld omdat hij niet vroeg om een hem wel toekomende belasting teruggaaf ;-)
jacquesplafond

Berichtdoor On track! » 04 jan 2011, 11:55

jacquesplafond schreef:Individuen worden over 't algemeen niet veroordeeld omdat ze hun recht niet halen.

Inderdaad! Maar ik denk dat Ludoke eerder een morele terechtwijzing in gedachten had:
ludoke schreef:..er zijn Wetten , die hier vergeten worden door de groeiende meute lamenterende "slachtoffers".

... en dat lijkt me een miskenning van de situatie waar slachtoffers zich in bevinden. De niet aangifte is een algemeen verschijnsel:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/veiligheid-recht/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2681-wm.htm

Belangrijke factoren zijn:
* Geloof in het nut van aangifte (politie)
* Angst voor représailles (of dader is bvb familie)
* Schaamte

Ik begrijp dat het beter (ook moreler) zou zijn om meer aangifte te doen. Maar het is nodeloos beledigend om slachtoffers die geen aangifte doen als laffe, tranerige (eigenlijk gladde gluiperige) onderdanen ipv Burgers voor te stellen! Misschien verwacht je wat te veel van "de mens" in het algemeen? Niet ingeloste verwachtingen zijn meestal het gevolg van een verdraaid beeld van de werkelijkheid.

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor ludoke » 04 jan 2011, 18:46

"BURGER" en niet "mens" is het door mij gebruikte woord ( in Belgische omgeving dan ook nog).
Ik zeg dat sommige burgers hun burgerrechten niet uitoefenen.

Als ze dit niet doen of niet kunnen doen...is er iets voorzien door de Wetgever sedert 1790.
Zo kan de vrederechter zulke burger een "handelingsonbekwaamheid " opleggen en een voogd aanstellen ....

Als ze dit niet doen... wat doen ze dan wel ?
- afschaffen van verjaringstermijnen eisen (iets zoals doodzonden , die u nog doen branden in de hel)
-naar de huisarts gaan, als ze slaag krijgen van hun man... en die huisarts zou dan de flikken moeten verwittigen...als dat gebeurd is .. dan weet het slachtoffer weer van niets...
-met gazette-steniging ook nog de "lezers" laten smullen van dramatiek bij het ontbijt
-hun helpers, dokters , advokaten op het verkeerde been zetten of zonder bewijslast laten werken.
-stommiteiten en clownerieen uitlokken zoals de grap in de katedraal van Mechelen

.. soit .. veel gebleit en weinig wol.. vijgen na Pasen.

en eigenlijk roepen ze om de kleine verworvenheden van de moderne rechtstaat terug te schroeven, want daar maken ze toch geen gebruik van.

Als we toch terug moeten in de tijd.. dan verkies ik Sparta zoals reeds enkele juweliers : je liet je deur open en owee de snoodaard die komt pikken....
ludoke

Berichtdoor On track! » 04 jan 2011, 19:29

ludoke schreef:"BURGER" en niet "mens" is het door mij gebruikte woord

Wat is de relevantie hiervan? Ken jij burgers die geen mensen zijn?

ludoke schreef:Ik zeg dat sommige burgers hun burgerrechten niet uitoefenen.

ludoke schreef:.. soit .. veel gebleit en weinig wol.. vijgen na Pasen.

Je borstel veegt veel te grof. Niet ieder slachtoffer die "afstand doet van zijn persoonsrechten" is een "lamenterend slachtoffer". Misschien moet je onderstaande quotes wat nuanceren?
ludoke schreef:..er zijn Wetten , die hier vergeten worden door de groeiende meute lamenterende "slachtoffers".

ludoke schreef:De Grondwet legt aan de Burger op onvervreembare wijze enkele persoonsrechten op : onschendbaarheid van zijn lichaam , zelfbeschikking enz..
De burger kan en mag hiervan geen afstand doen.

Toch doet de burger, die om diverse redenen zich tot "slachtoffer" degradeert, dit courant.

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor ludoke » 04 jan 2011, 22:25

Ik ga "het " bij benadering nog eens anders zeggen :
1) slachtoffers , die erin slagen zich te veranderen in dader van allerhande eigen daden geraken op de goede weg. In het begin zullen die daden verband houden met weerwerk tegen de onrechtpleger; Daarna, om uit de sado-masochistische spiraal te raken, dient het zich emanciperende wezen zich weer te amuseren in zijn eigen leven.

2) het OVAM principe lijkt ook wel wat : historische vervuiling of schade wordt gelukkiglijk gekuist (zowel de gronden als de asbestdoden) met Staats-sgeld en de oorspronkelijke kapitalist zit ergens anders te investeren. Het leven gaat nu eenmaal verder. Sommigen lopen voor , anderen achter . De eersten vinden zelfs het prediken nog uit tot balsem voor de nahinkende zielen, die wel mens maar geen burger zijn.
Lafheid
verdient geen bodemattest, al smijt OVAM er wild mee rond, al kwakkelt Justitie ....
ludoke

Berichtdoor willem_betz » 05 jan 2011, 00:00

nog even geduld, busje komt zo ! :?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor jacquesplafond » 05 jan 2011, 03:15

Tja. Ik moet eerlijk bekennen dat de reacties van Ludoke mij droevig stemmen.
Het is (in mijn visie) voornamelijk theoretisch geleuter en snijdt weinig hout.
Jammer dat mijn topic zo ten onder aan het gaan is...

Jacuqes P.
jacquesplafond

Berichtdoor ludoke » 05 jan 2011, 08:16

Wie gaf bij regelmaat in dit topic de volgende woorden aan ter vertering ?
-laf
-weinig ethiek
-t' is gevaarlijk je vader aan te klagen
-pas op

... en als ik "die klassieke afschermingstechniek van het slachtoffer" niet meer wens te verteren...

dan komt het even klassieke thema : jammer, droef en..' het topic is ten onder gegaan'.

Waaronder ?
T 'is zoals dat oud kerkgedoe nu, dat toesneeuwt onder bergen papier.
Vijgen na Pasen.
Laat het busje maar komen.
:D
nota :
ik laat het hierbij en hoop zelfs dat iemand weer zout in uw alternatieve vadersoep doet .
Misschien was mijn oog beter gevallen op de naastliggende "slachtoffer-rubriek"...
ludoke

Berichtdoor Digit » 05 jan 2011, 10:20

ludoke schreef: ik laat het hierbij en hoop zelfs dat iemand weer zout in uw alternatieve vadersoep doet .
Misschien was mijn oog beter gevallen op de naastliggende "slachtoffer-rubriek"...

Dank u !

Nu is er terug kans dat het topic er opnieuw bovenop komt !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor jacquesplafond » 05 jan 2011, 12:51

Goed.

Omdat ik toch de lichte drang voel om me enigszins te verdedigen:
- Ik voel me geen slachtoffer en kan dat ook niet zijn, omdat ik alle banden met mijn vader heb doorgesneden. (Lang geleden)
- Dit forum ging over zout maar de reacties van Ludoke hebben meer met azijn van doen.
- Ik krijg de indruk dat Ludoke zich door mijn teksten aangevallen voelt. Heeft hij wellicht banden met Bee van Wee?

Nu ja, laat ik voorop stellen dat het heel goed zou zijn als slachtoffer van kwak&pseudo hun stem zouden laten horen. Ik mis nog veel te veel de verhalen van hen die zijn afgehaakt.
jacquesplafond

Berichtdoor Blueflame » 05 jan 2011, 13:43

jacquesplafond schreef:
Nu ja, laat ik voorop stellen dat het heel goed zou zijn als slachtoffer van kwak&pseudo hun stem zouden laten horen. Ik mis nog veel te veel de verhalen van hen die zijn afgehaakt.

Dat klopt en is begrijpelijk.
Meestal hebben de mensen die afhaken redelijk wat geïnvesteerd in die bepaalde kwak&pseudo. Wordt dan later de onzin ingezien, dan is men vaak wat beschaamd om dit toe te geven. Bij de wortel aanpakken is daarom eigenlijk het beste.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor jacquesplafond » 05 jan 2011, 14:45

Nu wil het geval dat ik redelijk dicht bij een bron sta. (familie)
Hoe aan te pakken?

Alle suggesties zijn welkom.
jacquesplafond

Berichtdoor On track! » 05 jan 2011, 16:18

Misschien toch even een advocaat consulteren. Die zal je kunnen zeggen of je juridisch een zaak hebt of niet. Als dat niet mogelijk blijkt, dan kan je enkel doen wat je nu doet. Dat is het aan de kaak stellen van zijn producten/ schrijfsels. Je kritiek zo hoog mogelijk op de google ranking krijgen, dat zou ik succes noemen.

Mvg
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor Magnolia » 05 jan 2011, 23:50

je zou contact kunnen opnemen met tros radar.
mogelijk is het onderwep voor hen (nu nog) te klein, maar als de kosten een punt van overweging zijn, dan is dit goedkoper dan het inschakelen van een advocaat.

op internet circuleert een mail over een alleenstaande moeder uit rusland, die een kacheltje nodig heeft om de bittere russische winter door te komen. al drie of vier jaar lang, en nog geen kachel, het arme vrouwke.
die mail is nep, het doel van de schrijvers is om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

er bestaan websites die de verschijning van de kachelmoeder bijhouden, compleet met locaties van waaruit de mail verstuurd is. 2006, 2007, 2008 .... en het blijft maar koud, het blijft maar koud.

op een vergelijkbare feitelijke manier zou je een site kunnen maken over benzoliet met alle (toekomstige) veroordelingen door de reclame code commissie. dat is werk voor de lange termijn. het levert veel op, zonder dat men daar werkelijk bezwaar tegen kan maken.
dus hoe eerder je begint ... :lol:

succes !
Magnolia

Berichtdoor jacquesplafond » 07 jan 2011, 07:19

Zojuist aangemaakt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzoliet

Groeten,

Jacques.
jacquesplafond

Berichtdoor On track! » 07 jan 2011, 11:19

Ziet er goed uit! :)

Mvg

PS: viewtopic.php?f=15&t=2447#p65706
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor Magnolia » 07 jan 2011, 15:52

omg, wikipedia ! :lol: :lol: :lol:

*respect*
Magnolia

Berichtdoor willem_betz » 07 jan 2011, 17:59

Mijn geheugen begon te jeuken, dat verhaal over een firma en minder ziekteverzuim klonk bekend.
Iemand had zakjes ingestraald zout verborgen in de valse plafonds en wat bleek, na een paar weken was er beduidend minder ziekteverzuim. Keiharde cijfers, niet te ontkennen !
Tot iemand eens naar de lijsten keek en dan bleek dat die vermindering was gekomen doordat enkele langdurig zieken terug aan het werk waren gegaan. Die hadden zeker de invloed van het zout thuis niet ondergaan. Of... zou dat zo ver ook nog werken ? :lol: :lol:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor jacquesplafond » 08 jan 2011, 06:52

Willem,

Zelf heb ik ook de onderzoeken nog eens gelezen, nav je post. Het lijkt niet helemaal correct wat je schrijft, omdat men naar zeggen alle langdurig zieken had ge-elimineerd uit de lijsten. maar goed, er zijn voldoende andere factoren die het onderzoek in twijfel trekken.

Zelf ben ik inmiddels verwikkeld in een discussie op Wikipedia. Iemand heeft mijn artikelen, mede door de inhoud van dit topic, genomineerd voor verwijdering. Daar ben ik het (gezien de verifieerbare inhoud) niet mee eens.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:Sonty567 , onder de kop: "Reden volstrekt onbekend"

Groeten,

Jacques
jacquesplafond

Berichtdoor jacquesplafond » 08 jan 2011, 13:25

Het wordt nu nog veel gekker.
Kijk eens op de pagina met verwijder nominaties op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... 01:_Deel_1

Hier denkt men dat ik reclame maak voor Ozaliet en Benzoliet.
Hoe moet ik mezelf daar nu nog tegen verdedigen? Ik dacht toch werkelijk dat mijn artikelen wel genoeg zouden zeggen.
Het is ontluisterend. :(
jacquesplafond

Berichtdoor Magnolia » 23 jan 2011, 01:26

Het lemma is verwijderd ! De geschiedenis valt nog wel na te lezen.

Dus wat nu ? een eigen website ? Baas in eigen site, da's wel zo prettig :D
Magnolia

Berichtdoor jacquesplafond » 23 jan 2011, 05:40

Hoi Magnolia,

Ja, daar denk ik wel aan. Ik zal dan wel eerst HTML moeten leren :-( Overigens ben ik nog aan het overleggen met de Wiki admins.
Zij houden het op een z.g. hoax, wat natuurlijk niet opgaat. Dus ik wil de lemma's terug.

Ondertussen heb ik op dit forum melding gemaakt van Bas z'n nieuwste vondst: Zie onder paranormale items.

Groeten,

Jacques P.
jacquesplafond

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 23 jan 2011, 21:22

Jacques Plafond,
waarom niet een leuk stukje met aantrekkelijke illustraties op het Skepsis-blog? Als je een concepttekst naar Skepsis stuurt kunnen we er misschien samen iets moois van maken.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor jacquesplafond » 24 jan 2011, 02:17

Jan-Willem, dat is een para-normaal goed idee :D
Ik ga er zo snel mogelijk aan werken.

Groeten,

Jacques P.
jacquesplafond

Berichtdoor pompoen » 26 aug 2011, 22:24

Bas van Woelderen verkoopt nu 'verbindingen' vanuit Portugal. Hij vraagt er 60 tot 750€ voor, maar het schijnt dat ze daarvoor wel steeds ge-update worden. Ik heb deze week twee mensen leren kennen, die o.a. een verbinding hebben gekocht, waardoor het er niet meer toe doet wat en of ze eten. Ze zijn er van overtuigd 'lichtwezens' te zijn en alles te krijgen wat ze toekomt. Omdat ze er zo ongezond en doorschijnend uitzien, ben ik op internet op zoek gegaan naar de bron van dit alles. Op www.wholismproject.nl tref je Bas en zijn nieuwe geliefde Marieke, still alive and kicking. Voor het genezen van kanker kun je, ondanks de in dit forum vermelde dood van zijn vrouw Hetty aan kanker, nog gewoon bij hem terecht. Het is werkelijk ongelooflijk dat hij dit alles aan de man/vrouw kan brengen, maar inderdaad: mensen in moeilijkheden zijn bereid veel te geloven. Omdat zijn stichting een 'idealistisch doel' nastreeft, hoeft hij geen BTW over zijn producten te heffen. Is dat even boffen voor diegenen die zich blut kopen aan de diverse verbindingen? En, beste forumleden, wat kan ik doen om de twee verdoolde lichtwezens die op mijn pad kwamen weer met beide voeten op de grond te krijgen?
pompoen

Berichtdoor jacquesplafond » 27 aug 2011, 14:56

Pompoen,

Dat is een uiterst treurige situatie aangaande de twee doorschijnende lichtwezens die op je pad zijn gekomen.
Het is schrijnend te merken dat 'idealisme' dergelijke vormen aan kan nemen.
Maar goed, ik ken mijn vader langer dan vandaag.
Helaas, hoe graag ik dat ook wil, kan ik je geen werkelijk advies geven.
Wel ben ik bereid, aan een ieder die daar prijs op stelt, om een open gesprek aan te gaan over mijn vader.
Stuur mij via dit forum een persoonlijk bericht indien je met me in contact wilt treden.
Geheel ten overvloede vermeld ik hierbij dat ik alle vragen naar waarheid wil beantwoorden (wat vaak betekent dat ik voorbehouden zal moeten maken) en dat ik opensta voor een ieder die meer wil weten. (voor zover ik kennis heb en duidelijkheid kan verschaffen.)

Groeten,

Jacques Plafond
jacquesplafond

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen