wereldbevolking terugschroeven?...

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Re: wereldbevolking terugschroeven?...

Berichtdoor Dwarsdenker » 25 sep 2009, 16:54

axxyanus schreef:Natuurlijk is de westerse wereld niet perfect in het naleven van de mensenrechten en ook binnen de mensenrechten is het mogelijk om mensen uit te buiten.

Maar ik zie geen enkel alternatief waar de mensen het beter hebben. Dus de mensenrechten zijn dan niet perfect, ze lijken me op dit moment het beste te zijn dat we voorhanden hebben. Alle culturele alternatieven die we nu op aarde ter beschikking hebben, zijn wat mij betreft een achteruitgang t.o.v. mensenrechten en ik blijf erbij dat al die onderdrukten van die culturele alternatieven maar al te blij zouden zijn als ze ten minste al mensenrechten zouden hebben.

Dat lijkt me ook de enige realistische positie.
Ik zou ook niet weten wat er aan de mensenrechten moet veranderen in het kader van het bedwingen van de overbevolking. Concrete uitleg van de voorstanders hiervan zou dan ook welkom zijn. Welke artikels moeten toegevoegd worden, welke geschrapt en welke geamendeerd?
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Vorige

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen