Waarom ik? Waarom nu?

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Berichtdoor Henriette » 06 jul 2008, 01:07

:lol: FF .... tt! (de ret i vervaagd)
Henriette

Berichtdoor wolkenstein » 06 jul 2008, 01:40

Heeck schreef:S&W,

Steeds weer haal ik Parfit aan omdat die juist het soort gedachtenexperimenten waar jullie je (zwarte) garen bij wilt spinnen, van haver tot gort heeft uitgesponnen en daarover ook nog met soortgelijke liefhebbers (filosofische) discussie onderhoudt. Vergeet Parfitt en concentreer je op Seppe en Wolke.

Ga dus naar de bieb, want ik heb geen lust telkens een opmerking van jullie gewoon in dat boek op te zoeken en over te tikken. Alleen omdat jullie te lui zijn je te informeren over wat je zo na aan het hart ligt. Volg gewoon onze on-line lessons.

En Wolkens dat ik het niet over Digit wilde hebben toen hij nog een eitje was dat een spermatozoïd aan het uitzoeken was -of omgekeerd- , komt omdat die fantasie overbodig is in vergelijking met het per Science Fiction-gedachten-experiment "teleporten=copiëren" van iemand. Dat heb je goed gezien Heeck, maar bedenk dat de eitje/spermatozoïd benadering toegankelijker is voor de minder abstraherend bedeelde.
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 06 jul 2008, 20:49

De kerngedachten van de SIT zijn voor de lezer een bevestiging dat van het zijnde naar het zijn gaan laat zien hoe het bewustzijn een weg is tot zelfkennis en kennis van verschillende vormen van zelfbewustzijn en de eigenlijke inzichten van S. & W..

SIT en wetenschap zijn dus een twee-eenheid, wat verklaart waarom het vraagstuk van de geestelijke achtergrond van de wereld tijdens het leven tussen dood en nieuwe geboorte verbonden moet zijn met Wolkensteins visie op het levenslot van oneindig bewustzijn, vanuit de wetmatigheden van het bewustzijn van forumkonijnen. Zie viewtopic.php?p=26058#26058 !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor wolkenstein » 07 jul 2008, 00:24

Digit schreef:De kerngedachten van de SIT zijn voor de lezer een bevestiging dat van het zijnde naar het zijn gaan laat zien hoe het bewustzijn een weg is tot zelfkennis en kennis van verschillende vormen van zelfbewustzijn en de eigenlijke inzichten van S. & W..

SIT en wetenschap zijn dus een twee-eenheid, wat verklaart waarom het vraagstuk van de geestelijke achtergrond van de wereld tijdens het leven tussen dood en nieuwe geboorte verbonden moet zijn met Wolkensteins visie op het levenslot van oneindig bewustzijn, vanuit de wetmatigheden van het bewustzijn van forumkonijnen. Zie viewtopic.php?p=26058#26058 !

Groetjes,

Digit

Heheheheheh, de broer van Napoleon Bonaparte sprak staande op het bordes van zijn paleis in de Haarlemmerhout het volk toe in zijn beste hollands met de woorden: 'Ik ben uw konijn'.

Allez, aggemaar leut heb Digit! :wink:
wolkenstein

Berichtdoor Digit » 07 jul 2008, 08:57

Het was niet voor de "leut", ik heb gewoon geprobeerd om conclusies te trekken uit jullie "on-line lessons". Dit was het beste wat er van te maken was !

Groetjes, :wink:

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Faction Fictory » 07 jul 2008, 11:47

Henriette schreef::lol: FF .... tt! (de ret i vervaagd)

Ach, never mind, zolang de betekenis niet al te veel vervaagt.

Sommigen doen het omgekeerd, genereren steeds meer lettertjes terwijl de betekenis degenereert.

Staat bekend als het S.eppenwolk-syndroom.
Faction Fictory

Berichtdoor willem_betz » 07 jul 2008, 14:49

Digit schreef:De kerngedachten van de SIT zijn voor de lezer een bevestiging dat van het zijnde naar het zijn gaan laat zien hoe het bewustzijn een weg is tot zelfkennis en kennis van verschillende vormen van zelfbewustzijn en de eigenlijke inzichten van S. & W..

SIT en wetenschap zijn dus een twee-eenheid, wat verklaart waarom het vraagstuk van de geestelijke achtergrond van de wereld tijdens het leven tussen dood en nieuwe geboorte verbonden moet zijn met Wolkensteins visie op het levenslot van oneindig bewustzijn, vanuit de wetmatigheden van het bewustzijn van forumkonijnen.
Digit

Digit, dank voor deze wijze woorden, nu heb ik voor het eerst de diepere betekenis van de onpeilbare diepten van het niets in het absolute vacuum van de Sep-Wolk taal kunnen doorgronden en aan het universele bewustzijn van het kosmische "ik" kunnen linken.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Waarom ik,waarom nu.

Berichtdoor De Bruyne Stefan » 16 aug 2008, 04:58

Eerst en vooral tegen de heel zekeren zeggen dat psychologisch 100% niet bestaat.
Dus als ge tegen de maatschappelijk werkster van het ocmw op 7.08.2008 verteld dat uw dagbesteding bestaat uit het met de lijnbus rijden naar de luchthaven van Zaventem,is het tog normaal als ge iets met het universum te maken hebt,dat daar bij mijn ex-werkgever aviapartner een terechte staking uitbreekt.Ook de Oorlog van het ex-roode leger mag in die context gezien worden,immers wat stond er bij mijn geboorte op 22.08.1968 in de krant.Rode leger bezet Tjechoslovakije.Ze waren in Georgië weer daar.Dus weer zoveel gemakkelijker voor mij om iemand persoonlijk te overtuigen dat ik van de geesten van God kom.Dus bij mij is het in ieder geval zo,dat de dingen gebeuren om dat de kracht die aan de grondslag ligt van het onstaan van het universum dit zo wil.Tenslotte ben ik wel lid van de zogezecht heilige fammillie.Of waarom er tussen tweelingen meer is dan zomaar het gelijktijdig geboren worden.
En als mijn sprookjes teveel worden om zelf nog te geloven,laat ik dit tog gewoon door de medische wereld onderzoeken!En daar is geen wetenschappelijke verklaring voor waarom dit bij mij zo is!Gewoon boodschapper van het bovennatuurlijke.
De Bruyne Stefan

Berichtdoor Blueflame » 04 sep 2008, 19:02

Afgesplitst van viewtopic.php?p=30293#30293
Een deel werd daar gewist.

Blueflame schreef:Ja, maar dan wel héél héél erg dicht op elkaar. Praktisch gezien : we zijn morsdood.

Seppe schreef:correctie: we worden inactief

allé het is maar hoe ge het bekijkt natuurlijk

Henriette schreef:@ Seppe
Geef jij eens jouw definitie eens van leven dan?
(PS niet overheen lezen want hier wil ik heel graag antwoord op)

Want dat van inactief vind ik een rare opmerking. Dat zou betekenen dat we intact blijven in samenstelling maar niet werkend.

En dat klopt niet voor dat zwarte gat. We liggen dan flink uit onze oorspronkelijke samenstelling.

Seppe schreef:
leven = materie
Het leven in de zin van: planten, dieren is geen "ander" of "extern" fenomeen maar het is gewoon die materie in een welbepaalde volgorde.
Bij een zwart gat wordt die volgorde door elkaar gehaald, tot het moment dat ooit al die deeltjes terug "leven" gaan vormen in de zin van dieren / planten.

Vandaar: inactief, ik zie het meer als een reset.
De vraag blijft alleen of die deeltjes ooit "uit dat zwart gat geraken", maar wie weet (?) is een zwart gat op zich een nieuw heelal met een big bang en dan zal de materie nog veel sneller "nieuw leven" vormen zoals wat jij leven noemt. Zo zie ik het althans.

Ik lig er dus alvast minder wakker van want het feit dat we hier vandaag zijn is een bewijs dat leven zoals wij dat kennen, mogelijk is. En ik zie geen enkel reden waarom dat maar 1 keer kan gebeuren, sterker: ik zeg dat dat ontelbare keren opnieuw gebeurd.
De vraag is alleen: waar, wanneer, hoe

Digit schreef:Seppe,

Je draait rond de SIT-pot zoals een kat rond de hete brei.

Iemand die in een zwart gat valt is dood omdat de "organisatie" in zijn lichaam vernietigd wordt, en hij alleen bestaat bij gratie van die organisatie.

Dat de elementaire deeltjes waaruit hij bestond misschien blijven bestaan en er later ooit ander leven kan ontstaan is daarbij totaal irrelevant.

Groetjes,

Digit

Seppe schreef:
.... ik heb geantwoord op haar vraag en ik weet al maanden dat gij, Digit, de details maar niet wil snappen, dus dan moete daar nu weer ni opnieuw over beginnen want ik zie al weer direct de fout die gij maakt.
Vorige keer deed ik altijd moeite om de fouten aan te duiden in uw post maar meermaals is gebleken dat dat _hopeloos_ is.

Ik geloof niet in geesten, zielen, individuen, zo simpel is dat. Jij blijkbaar wel maar als ik u vraag dit aan te tonen dan mag ik op m'n honger blijven zitten.
Als ge er écht over wil doordrammen laat dan nog eens een postje achter in de topics die daar al voor geschreven zijn of start een nieuwe of whatever.

PS: tussen toen en nu heb ik de theorie ook nog eens voorgelegd aan iemand met een IQ van 135 - 140. Hij wist me te vertellen dat hij het leven op 100 % dezelfde manier zag.
Dus nog maar eens het toeval dat serieus op de proef is gesteld, niet? Nu zijn we al met 3 die onafhankelijk van elkaar tot exact dezelfde conclusie komen zonder er ooit iets over te hebben gelezen want het enige dat er te lezen valt is: "geesten", "zielen", "hemel", of gewoon "het niets"

Stel alles wat gij tot nu toe denkt over het leven nog eens in vraag en ge komt tot die 1 fundamentele regel / wet die ge gewoon negeert.
Laatst bijgewerkt door Blueflame op 06 sep 2008, 14:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 04 sep 2008, 19:08

Seppe,

De antwoorden op je waaspraat staan hier :
viewtopic.php?p=29808#29808
viewtopic.php?p=25908#25908

Wat mij betreft discussie gesloten !

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Faction Fictory » 04 sep 2008, 19:10

seppe, voor wat het waard is, 142 zegt dat je stomiteiten verteld
Faction Fictory

Berichtdoor Blueflame » 04 sep 2008, 19:13

Aha, er zijn er enkelen mij voor.
Digit schreef:Wat mij betreft discussie gesloten !

Inderdaad.

De vraag blijft alleen of die deeltjes ooit "uit dat zwart gat geraken", maar wie weet (?) is een zwart gat op zich een nieuw heelal met een big bang en dan zal de materie nog veel sneller "nieuw leven" vormen zoals wat jij leven noemt. Zo zie ik het althans.

Dit is het discussiepunt niet ! Dit is gewoon een stroman. Niet eerlijk.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Henriette » 04 sep 2008, 21:16

Seppe:
leven = materie
Het leven in de zin van: planten, dieren is geen "ander" of "extern" fenomeen maar het is gewoon die materie in een welbepaalde volgorde.
Bij een zwart gat wordt die volgorde door elkaar gehaald, tot het moment dat ooit al die deeltjes terug "leven" gaan vormen in de zin van dieren / planten.
Da's een bijzondere manier om leven te definieren. In de regel definieert men leven als het resultaat van samenstelling van materie. Daarbij heeft het bepaalde kenmerken (groei en voedselbehoefte bijv.). Het lijkt alsof jij het kleinste deel van iets zoekt en het de eigenschappen van de samenstelling geeft. Dus de potentie van elementaire deeltjes de benaming van het resultaat geeft.
Dus bijv. wortels zijn soep, water is soep, boontjes zijn soep, beenderen zijn soep, etc.

Vandaar: inactief, ik zie het meer als een reset.
in potentie. De kans is geloof ik erg klein. Althans zoals wij dat kennen omdat eigenschap van evolutie van leven erg afhankelijk is van zeer specifieke omgevingskenmerken. Jij zou zeggen dat alle manieren waarop deze materie zich zou vormen 'leven' is.
Dus bijvoorbeeld: als je de wortels, beenderen, water, etc. tezamen rauw zou pureren is dat soep in andere samenstelling. Maar als de wortels, beenderen, water, etc. lichtjaren uiteen zouden liggen zouden ze nog steeds allemaal soep zijn.

Ik lig er dus alvast minder wakker van want het feit dat we hier vandaag zijn is een bewijs dat leven zoals wij dat kennen, mogelijk is. En ik zie geen enkel reden waarom dat maar 1 keer kan gebeuren, sterker: ik zeg dat dat ontelbare keren opnieuw gebeurd.
De vraag is alleen: waar, wanneer, hoe
alles kan binnen bepaalde wetten.

Ik val je niet aan Seppe. Ik ben ook niet grof omdat ik er iets anders over denk dan jij. Ik vind het wel boeiend.
Kan ook zonder schelden en grof hè...
Henriette

Berichtdoor Seppe » 08 sep 2008, 16:34

@ de rest,
Henriette stelde een eerlijke vraag, ik gaf een eerlijk antwoord.
Jullie zijn degenen die de discussie opnieuw opstarten, jullie = niet ik en niet Henriette.
Nogal belachelijk om een discussie te sluiten terwijl je ze zelf geopend hebt.

Maar:
jullie arrogantie in deze éénrichtingsdiscussie nodigt mij uit om toch nog een paar vraagjes te stellen aan jullie.
@ Digit, @ Blueflame, @ Faction Fictory
- hoe zullen jullie de 10de minuut na jullie dood ervaren?
- hoe ervoeren jullie de 1 miljoenste minuut voor jullie geboorte?
Laatst bijgewerkt door Seppe op 08 sep 2008, 16:42, in totaal 2 keer bewerkt.
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Digit » 08 sep 2008, 16:39

Seppe schreef:@ de rest,
Henriette stelde een eerlijke vraag, ik gaf een eerlijk antwoord.
Jullie zijn degenen die de discussie opnieuw opstarten, jullie = niet ik en niet Henriette.
Nogal belachelijk om een discussie te sluiten terwijl je ze zelf geopend hebt.

Maar dan slechts in zoverre eerlijk dat je verdomd goed wist dat het al herhaaldelijk weerlegd was ! Zie de links hierboven : viewtopic.php?p=30354#30354 !

En de "heropening" kwam niet door de vraag van Henriette, maar wel degelijk door je eerdere zgz. "correctie" !

Blueflame schreef:
Digit schreef:Wat mij betreft discussie gesloten !

Inderdaad.

Digit
Laatst bijgewerkt door Digit op 08 sep 2008, 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Seppe » 08 sep 2008, 16:42

ik heb mijn post ge-edit dus good luck Digit
- Door mijn ongecencuseerde eerlijkheid, kan elke post van mij de laatste zijn. -
Seppe

Berichtdoor Digit » 08 sep 2008, 16:44

De antwoorden daarop zijn allemaal al herhaaldelijk gegeven.

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Seppe » 08 sep 2008, 17:42

closed
Seppe

Berichtdoor Faction Fictory » 08 sep 2008, 17:49

leven = materie
apekool = materie

====} leven = ?
Faction Fictory

Berichtdoor Seppe » 08 sep 2008, 18:04

enige dat jullie te zeggen hebben is: "apekool" en "waaspraat"
Seppe

Berichtdoor Faction Fictory » 08 sep 2008, 18:30

Seppe schreef:enige dat jullie te zeggen hebben is: "apekool" en "waaspraat"

Wat verlang je eigenlijk Seppe, dat uitspraken als leven = materie serieus genomen worden?
Faction Fictory

Berichtdoor Seppe » 08 sep 2008, 20:29

Faction Fictory schreef:
Seppe schreef:enige dat jullie te zeggen hebben is: "apekool" en "waaspraat"

Wat verlang je eigenlijk Seppe, dat uitspraken als leven = materie serieus genomen worden?

nee, wat ik verlang is dat uitspraken als "ik heb verstaan dat jij leven = materie bedoelde" hier niet meer gepost worden

Ik heb heel m'n uitleg gedaan aan een gast met IQ van 140 en hij begrijpt wat ik wil zeggen + dacht er ook al lange tijd zo over.
En als ik dat hier dan vertel dan is het enige dat ik telezen krijg: "apekool" en "waaspraat"

Trek uw conclusies want ik maak er geen woord meer aan vuil.
Je wordt hier op het SKEPP-forum blijkbaar serieuzer genomen als je een carriëre van 20 jaar als alternatieve geneesheer gewerkt hebt dan wanneer je op 4 jaar tijd geleerd hebt dat God absoluut niet bestaat.

Als het zo zit, dan heb ik wel beter dingen te doen.

As i said before: discussion closed
Seppe

Berichtdoor Blueflame » 08 sep 2008, 23:02

Seppe schreef:Trek uw conclusies want ik maak er geen woord meer aan vuil.
Je wordt hier op het SKEPP-forum blijkbaar serieuzer genomen als je een carriëre van 20 jaar als alternatieve geneesheer gewerkt hebt dan wanneer je op 4 jaar tijd geleerd hebt dat God absoluut niet bestaat.

Als het zo zit, dan heb ik wel beter dingen te doen.

As i said before: discussion closed

Voila, weer een stroman. Dat God niet bestaat wordt in deze discussie niet betwist. Dat is de zaak en het punt niet. Het punt is duidelijk genoeg uitgelegd.

Ik verwijs verder naar viewtopic.php?p=25908#25908 en naar Seppe zelf:

Seppe schreef:As i said before: discussion closed

Prima idee.

Vandaar:

-- slotje --
Blueflame
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen