Preventieve en financiële belangen bij invoering uit gelokte

Wetenschapsfilosofie en kritische vraagstukken. De grenzen van de wetenschap, de relevantie van de filosofie, kloneren, eugenetica, euthanasie, abortus, vrijheid en determinisme van de mens, ...

Preventieve en financiële belangen bij invoering uit gelokte

Berichtdoor Doordenker » 13 aug 2017, 00:30

De gewelddadigheid verkrachting en druggebruik is in gevangenissen, een mankracht en geld verslindend probleem. Dat mijn inziens doeltreffend kan worden ingetoomd of uit gebannen, met de invoering van zelf uitgelokte doodstraf. En wel in de vorm van het voor de keuze stellen, bij goed gedrag een veilige goede behandeling te krijgen. waar van men als het ware zelf afstand neemt, door al dan niet directe doodslag of zware mishandeling te plegen. :idea:
\\
Doordenker

Re: Preventieve en financiële belangen bij invoering uit gel

Berichtdoor Renaat » 13 aug 2017, 10:41

Doordenker schreef:De gewelddadigheid verkrachting en druggebruik is in gevangenissen, een mankracht en geld verslindend probleem. Dat mijn inziens doeltreffend kan worden ingetoomd of uit gebannen, met de invoering van zelf uitgelokte doodstraf. En wel in de vorm van het voor de keuze stellen, bij goed gedrag een veilige goede behandeling te krijgen. waar van men als het ware zelf afstand neemt, door al dan niet directe doodslag of zware mishandeling te plegen. :idea:
\\

Wat moet een mens met zo'n slecht onderbouwde holle visies? Als ik daar behoefte aan heb lees ik de commentaren op hln wel.

M.a.w. het idee is mijn inziens volkomen absurd en gaat voorbij aan de complexiteit van het menselijke handelen, ook dat van veroordeelden. Onze huidige gevangenissen zijn nog te veel een beerput zonder degelijke begeleiding en behandeling. Als men wilt dat er minder problemen met de gevangenen zijn maar ook dat er minder recidivisme is dan dient men daar iets aan te doen.

Renaat
Renaat

Re: Preventieve en financiële belangen bij invoering uit gel

Berichtdoor Doordenker » 19 okt 2017, 01:03

Renaat schreef:
Doordenker schreef:De gewelddadigheid verkrachting en druggebruik is in gevangenissen, een mankracht en geld verslindend probleem. Dat mijn inziens doeltreffend kan worden ingetoomd of uit gebannen, met de invoering van zelf uitgelokte doodstraf. En wel in de vorm van het voor de keuze stellen, bij goed gedrag een veilige goede behandeling te krijgen. waar van men als het ware zelf afstand neemt, door al dan niet directe doodslag of zware mishandeling te plegen. :idea:
\\

Wat moet een mens met zo'n slecht onderbouwde holle visies? Als ik daar behoefte aan heb lees ik de commentaren op hln wel.

M.a.w. het idee is mijn inziens volkomen absurd en gaat voorbij aan de complexiteit van het menselijke handelen, ook dat van veroordeelden. Onze huidige gevangenissen zijn nog te veel een beerput zonder degelijke begeleiding en behandeling. Als men wilt dat er minder problemen met de gevangenen zijn maar ook dat er minder recidivisme is dan dient men daar iets aan te doen.

Renaat

Ik vindt dat je kritiek voorbij gaat aan de veiligheids-marge voor goedwillende gevangenen, die met de invoering van zelf bewerkstelligde doodstraf kan worden af gedwongen. En dat mijn visie wel degelijk is af gestemd, op de belangrijkste eigenschappen van leiding gevende criminelen. Namelijk de bestraffing voor doodslag - via eenzame opsluiting - uit te spelen, om daar mee nog meer angst en respect af te dwingen. Aldus blijf ik de mening aan gedaan, daarmee de lust - voor door recidivisme gedreven opvolging - in te perken. Het is te gemakkelijk om te zeggen, daar dan iets aan te moeten doen, zonder dit doelgericht te onderbouwen. En gaat bovendien voorbij aan de gruwelen - als verkrachting - die in diverse gevangenissen normaal worden gevonden. En de bewakers daar voor de gelegenheid scheppen, omdat de kans om te worden aan gevallen daar door af neemt. Verwijzing naar commentaren op htn - waarin mijn visie totaal niet ter sprake wordt gebracht - zet ook geen zoden aan de dijk.
Doordenker

Keer terug naar Filosofisch-kritische beschouwingen