Hoge virale IGG titers

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Hoge virale IGG titers

Berichtdoor alalush » 17 okt 2017, 00:36

Kan mij iemand uitleggen wat hoge IGG virale titters impliceren? Ik weet dat dit geen medisch forum is maar ik vond het toch een passende vraag gezien zeer veel ME/CVS patiënten soortgelijke resultaten vertonen.
Voor zover ik mijn huisarts begrijp betekent dit doorgemaakte infectie (wist ik al) maar hij kon de hoogte van de titers niet meteen plaatsen.
Is het aangewezen om bijvoorbeeld anti-viralen op te starten ingeval verhoogde virale IGG titers?
Cf mijn huidige situatie in bijlage.
Bijlagen
herpes virussen.jpg
alalush

Re: Hoge virale IGG titers

Berichtdoor willem_betz » 18 okt 2017, 01:04

Hoge IGG betekent meestal een recente of nog actieve infectie met dat virus, bacterie of schimmel
Meerdere metingen in de tijd en vergelijken kunnen een idee geven van een evolutie als "infectie nog actief" of "al voorbij".
Een niet al te technische uitleg:
https://en.wikipedia.org/wiki/Immunoglobulin_G
https://www.webmd.com/a-to-z-guides/immunoglobulin-test#1
Mijn nieuwsgierigheid: waarom die dure testen laten doen als de betekenis ervan niet duidelijk gekend is ? Strohalm ?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Re: Hoge virale IGG titers

Berichtdoor alalush » 18 okt 2017, 22:09

Bedankt voor de uitleg!
Zijn geen dure testen hoor. Standaard jaarlijks bloedonderzoek bij huisarts :)
Laatste strohalm? Tja... Als je ziek blijft blijf je verder zoeken hé ...
Vorig jaar was Chlamydia Pneumoniae IgA 1 jaar aan een stuk fors verhoogd. Huisarts had dit nog nooit gezien en begreep het ook niet omdat ik geen AIDS heb :)
alalush

Keer terug naar Meldpunt