hyaluron

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

hyaluron

Berichtdoor marijke » 22 sep 2017, 16:01

Ik ben behandeld voor een pijnlijke artrose knie , er is weinig of geen kraakbeen meer zo begreep ik van de dokter
Eerst heeft men cortisone spuitjes gegeven maar de pijn kwam steeds weer terug . Dan heeft men Hyaluron ingespoten en ik ben daar 5à 6 maanden mee geholpen

Ik wordt ook behandeld in de pijnkliniek voor rugklachten men past denervatie toe en ben daar ook zeer tevreden over . Nu laatst vertel ik aan die laatste dokter van de pijnkliniek over dat middel hyaluron in mijn knie . Hij zei dat hij er eerst niet in geloofde maar zijn mening moest herzien .
Nu heb ik volgende vraag : ben ik genezen door het placebo-effect of werkt dat middel echt ?

Is er iemand die mij wijzer maakt ? :?
marijke

Re: hyaluron

Berichtdoor willem_betz » 23 sep 2017, 00:57

marijke schreef:Nu heb ik volgende vraag : ben ik genezen door het placebo-effect of werkt dat middel echt ?
Is er iemand die mij wijzer maakt ? :?

Er zijn meerdere middelen die een tijdelijke verbetering kunnen geven als ze in de knie gespoten worden. De werking is waarschijnlijk door een soort smering, remmen van ontsteking, verplaatsen van gruis, en ook nog wat placebo.
Als conservatieve behandelingen niet meer helpen, dan wordt het meestal een knieprothese.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Re: hyaluron

Berichtdoor Digit » 26 sep 2017, 10:16

Wat is, IS !
Digit

Keer terug naar Meldpunt