Chronische Lyme

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Re: Chronische Lyme

Berichtdoor alalush » 27 jul 2017, 21:18

Bewijzen?
Na jarenlang ernstige invaliditeit terug functioneren in de maatschappij. Maar dat geldt waarschijnlijk niet als bewijs gezien het "subjectief" is. Wel heb eens die ernstig onderschatte ziekte en je zou goed weten dat het allesbehalve subjectief is.
alalush

Berichtdoor willem_betz » 27 jul 2017, 21:24

Nog veel geluk met je kruisvaart om Lyme-kwaks te promoten.
Dank zij die kwaks zijn er nu geen CVS lijders meer, want die zijn door hen allemaal genezen, of zouden er nog een paar vergeten zijn ? :?
Bye bye trol.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor willem_betz » 27 jul 2017, 23:30

alalush schreef:Bewijzen?
Na jarenlang ernstige invaliditeit terug functioneren in de maatschappij. Maar dat geldt waarschijnlijk niet als bewijs gezien het "subjectief" is. Wel heb eens die ernstig onderschatte ziekte en je zou goed weten dat het allesbehalve subjectief is.

Heel juist, dat volstaat niet als bewijs.
Wie lang en veel heeft afgezien heeft recht op medevoelen en begrip, maar geen recht om reclame te maken voor kwakzalvers omdat hij al dan niet toevallig beter werd na een bepaalde handeling of gebeurtenis.
Hier zal niemand trachten ontkennen dat je een probleem had, dat je veel remedies geprobeerd hebt, dat je beter werd na de laatste.
Jij gelooft vast dat je geholpen werd door de laatste, of was het door de laatste twee, of drie of...is er een andere verklaring ?
Bewijs van werking zou kunnen aanvaard worden als we zouden weten hoeveel er dat middel geprobeerd hebben, hoeveel % er daarvan beter werden, en dat % dan vergelijken met het % genezingen bij hen die die behandeling niet namen, want die zijn er ook.
Wie dat princiepe niet aanvaardt kan in de meest absurde nonsens gaan geloven.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 27 jul 2017, 23:48

Saturday 9th and Sunday 10th of September 2017,
ALM, Filip Williotstraat 9, 2600 Berchem, BELGIUM

DOCTORS TALKING TO DOCTORS! Learn what works!

This two day conference will educate you & will show you
- protocols to treat
- Immune related pathologies
- Intestinal disorders and SIBO
- LPS-induced Inflammation
- Neuro-Borreliose
- Cancer: Complementary strategies
- Bio-identical hormones in chronic pathologies

https://chronic-pathologies.com/schedule
alalush

Berichtdoor willem_betz » 28 jul 2017, 01:16

Nu komt zijn aap uit de mouw ! We hadden met een supplementenboer te doen.
https://chronic-pathologies.com/schedule
Dat ronkend klinkend congres wordt georganiseerd door firma's die voedingssupplementen verkopen via internet: oa https://www.researchednutritionals.com/product-category/health-products/.
De klassieke wezel-ontkenning staat op hun website: "* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.",
Vrij vertaald: als ze iets vertellen over ziekte moet je er niet veel van geloven.
Dus ze ontkennen dat ze iets verkopen dat helpt tegen een ziekte, maar anderzijds kan je in de sprekerslijst https://chronic-pathologies.com/speakers lezen wat ze beweren te kunnen behandelen en wie: "chronische zieken" . Wedden dat ze het met voedingssupplementen doen ? 8)
Enkele Belgische sprekers zijn verbonden aan de firma, RPharm, ook verkoper van supp ? Een beetje Google ernaar zal je wenkbrauwen doen fronsen.
Ik denk niet dat ik er 195 € voor over heb om twee dagen naar reclame voor supplementen te gaan luisteren, alhoewel ze beloven de geheimen van hun geneeskunde te verklappen.
Het verband met Chronische Lyme wordt duidelijk als je even naar hun "congres" in Polen kijkt https://www.arminlabs.com/en/news/workshop-poland , meerdere zelfde sprekers als in Antwerpen, maar daar laat de website weten dat je ineens de "Lyme-testen" en de nodige supplementen kan bestellen. Goeie service :wink:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 13:22

Alleszins beter dan Yoga :D
Is mss georganiseerd door een "supplementenboer" maar Dr. Burrascano behandelt al 35 jaar succesvol duizenden patiënten. Dat is mij meer waard dan supplementenboeren ;)
alalush

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 13:42

Ik vraag me eigenlijk af:

Als je nu beter wordt van een bepaalde behandeling (geen EBM) maar wel wetenschappelijk onderbouwd met bepaalde hypotheses en klinische respons.
Wat is daar verkeerd aan? Bij persisterende Lyme wordt ALTIJD verwezen naar de zogenaamde "goeroes" als De Meirleir en co. 99% van de artsen die Lyme
langdurig behandelen - op basis van ervaring - zijn bijlange niet zo duur als De Meirleir. Maar ik vraag mij dus af: als die langdurige behandeling werkt voor je,
is dat dan fout? Psychose, acupunctuur, osteopathie, mindfulness is ook niet bewezen terwijl het wel veel mensen helpt een betere levenskwaliteit te bereiken.
En dat is nog steeds het primaire hoofddoel van geneeskunde.
alalush

Berichtdoor willem_betz » 28 jul 2017, 13:52

Dr. Burrascano
Bedoel je die arts uit New York, de Lyme Goeroe, die veroordeeld werd en onder toezicht geplaatst ? .
https://www.casewatch.org/board/med/burrascano/order.shtml
Daar zal Big Pharma wel achter gezeten hebben. :lol:
wie meer wil lezen over de waardeloze test die Burrascano verkoopt: http://www.medscape.com/viewarticle/778482#vp_1 (voor die website moet je ingeschreven zijn vrees ik.)
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 14:33

Amai voor een arts op retard heb je wel erg veel belediging en hoogmoed in petto: TROL ...
Uw persoon belichaamt de wetenschap? Nooit gedoctoreerd, nooit 1 artikel gepubliceerd als 1e auteur in een A1 journal.
Veel succes nog, zielepoot.
alalush

Berichtdoor Digit » 28 jul 2017, 15:21

alalush schreef:Als je nu beter wordt van een bepaalde behandeling (geen EBM) maar wel wetenschappelijk onderbouwd met bepaalde hypotheses en klinische respons.
Wat is daar verkeerd aan? Bij persisterende Lyme wordt ALTIJD verwezen naar de zogenaamde "goeroes" als De Meirleir en co. 99% van de artsen die Lyme
langdurig behandelen - op basis van ervaring - zijn bijlange niet zo duur als De Meirleir. Maar ik vraag mij dus af: als die langdurige behandeling werkt voor je,
is dat dan fout? Psychose, acupunctuur, osteopathie, mindfulness is ook niet bewezen terwijl het wel veel mensen helpt een betere levenskwaliteit te bereiken.

Het standaard kwakpleidooi: "op basis van ervaring"! Waarom wordt die "ervaring" dan eens niet netjes in controleerbare cijfertjes omgezet - uiteraard zonder selection bias - zodat die ervaring bewijs wordt. Wel, ik zal de vraag zelf beantwoorden: omdat die "ervaring" dan verdwijnt als sneeuw voor de zon. Zie Edzard Ernst.

alalush schreef:En dat is nog steeds het primaire hoofddoel van geneeskunde.

Van de geneeskunde wél, ja. Maar van de kwaks?

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 16:05

https://www.mylymedata.org

De geneeskunde is het vakgebied waarin het menselijk functioneren centraal staat en dit bekeken wordt vanuit het lichamelijke en het geestelijke oogpunt. De bestrijding van ziekten en afwijkingen en het behandelen van symptomen spelen hier een hoofdrol in.
alalush

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 16:15

Dus met andere woorden:

Behandelaars van AIDS patienten alvorens er EBM medicatie beschikbaar was, waren ook kwakzalvers?
Artsen die opportunistische infecties aanpakten met (soms) langdurige antibiotica en anti-virale medicijnen.
alalush

Berichtdoor pitman » 28 jul 2017, 17:44

Wat is uw referentie voor de geschiedenis van Aids-behandelingen? Uw duim?
pitman

Berichtdoor pitman » 28 jul 2017, 17:47

https://www.quackwatch.org/01QuackeryRe ... /aids.html

Blijkbaar geen gebrek aan AIDS-kwaks....
pitman

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 18:01

Wat is uw referentie?
Een bedenkelijke complot website als QuackWatch... De naam alleen al bevestigt wat je wil aantonen. Niets.
alalush

Berichtdoor pitman » 28 jul 2017, 18:12

Ooo, het is een complot, dat verklaart alles.

Nog een geluk dat JIJ dat doorhebt :roll:
pitman

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 18:31

:P S(k)e(pp)cte
alalush

Berichtdoor Kristof » 28 jul 2017, 18:34

Alalush,

Het kan misschien een domme vraag zijn, maar heb jij ooit een tekenbeet gehad?
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 19:19

Ja, meerdere tijdens mijn jeugd.
alalush

Berichtdoor Kristof » 28 jul 2017, 19:43

Alalush,

Had een van die tekenbeten de kenmerken van een Lyme infectie: de rode ringvormige uitslag rond de beet?
Ben je toen al gediagnosticeerd geweest met de ziekte van Lyme en is dat toentertijd adequaat behandelt geweest met een antibioticakuur?
Ik kan me vergissen maar ik meen op Wikipedia wel gelezen te hebben dat geen of slechte behandeling kan lijden tot chronische Lyme: chronische lymeborreliose en neuroborreliose.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lymeziekte
Dit is echter in tegenspraak met deze uitspraak op dezelfde Wikipediapagina: Beroepsorganisaties van artsen en wetenschappers uit het veld stellen eenduidig: chronische Lyme bestaat niet.
Deze chronische vorm zou dan toch ook effectief behandelt kunnen worden met een antibioticakuur.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
Carl Sagan - RIP
http://www.carlsagan.com/
Kristof

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 20:30

Kristof schreef:Alalush,

Had een van die tekenbeten de kenmerken van een Lyme infectie: de rode ringvormige uitslag rond de beet?
Ben je toen al gediagnosticeerd geweest met de ziekte van Lyme en is dat toentertijd adequaat behandelt geweest met een antibioticakuur?
Ik kan me vergissen maar ik meen op Wikipedia wel gelezen te hebben dat geen of slechte behandeling kan lijden tot chronische Lyme: chronische lymeborreliose en neuroborreliose.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lymeziekte
Dit is echter in tegenspraak met deze uitspraak op dezelfde Wikipediapagina: Beroepsorganisaties van artsen en wetenschappers uit het veld stellen eenduidig: chronische Lyme bestaat niet.
Deze chronische vorm zou dan toch ook effectief behandelt kunnen worden met een antibioticakuur.

Ik citeer om zo goed als mogelijk te kunnen antwoorden op uw vraagstelling.

Ik herinner mij één bepaalde tekenbeet met rode kring. Werd destijds over het hoofd gezien door de huisarts (aldus mijn moeder). Ik was toen 7 jaar oud. Ook was ik na die beet een week zeer vermoeid (maar uit bloed kwam EBV, borrelia werd niet getest - heb inmiddels mijn oude dossiers opgevraagd). Toen zijn de klachten verdwenen en begon ik aan gewicht toe te nemen. Ook was mijn hoofd gezwollen maar de huisarts kon het niet plaatsen dus verder niets ondernomen. In deze periode begon ik tevens last te krijgen van schimmelinfecties en is één vinger gezwollen (deze is vandaag nog steeds gezwollen).
De tekenbeet is vervolgens niet behandelt met antibiotica. De periode hierna ben ik begonnen met Waterpolo en had ik een goeie conditie (zowel mentaal als fysiek). Op 20 jarige leeftijd 2 maanden mijn voet niet meer kunnen opheffen. De neuroloog vond geen oorzaak. Is weggegaan uit het niets.
Verder eigenlijk nooit ziek geweest tot mijn 27ste levensjaar. Hevige emotionele stress, werkdruk verzwakten mij (veel vermagerd etc). Toen besloten om even alles uit mijn hoofd te plaatsen en reis geboekt naar Indonesie. Hiervoor kreeg ik 3 reis vaccinaties. Twee weken na de vaccinaties begonnen de ernstige klachten (ik ben niet anti-vaxx, ik vermeld gewoon hoe het is verlopen). Eerste klachten waren vage vermoeidheid en angsten/paniek. Hierna branderige sensaties op de rug (dunne vezel neuropathy van aard), tinnitus, evenwichtsstoornissen, duizeligheid, extreme uitputting (na slaap moe blijven), hartkloppingen, POTS, blauwe voeten en handen periodiek, osteoporose vastgesteld via DEXA scan omdat ik botpijnen had, pijnlijke gewrichten, carpaal tunnel vastgesteld in beide armen (zowel ellebogen als polsen), dagelijkse hoofdpijnen, pijnlijke voeten, kattenkrabbels die komen en gaan, haaruitval, lichte artrose in nekwervels, ...

Ik ben vooruitgegaan met IV Rocephine en IV Azithromycine in het ziekenhuis 12 weken maar daarna ging het terug bergaf.
alalush

Berichtdoor alalush » 28 jul 2017, 20:37

Het is een vermoeden... maar misschien kan de borrelia bacterie latent aanwezig zijn in een lichaam en bij tijdelijke verzwakking van het immuunsysteem terug naar boven komen. Beetje het verhaal van bv. herpes virussen. Enfin ja, dat is mijn indruk. En de piste van de zogenaamde "persisters" is in mijn ogen ook plausibel. At Johns Hopkins heeft men onderzocht en gevonden dat borrelia kan persisteren ondanks adequate behandeling (gelijkaardig aan de Tuberculose bacterie). Daar worden nu momenteel antibiotica combinaties voor gezocht en getest op dierenmodellen.
alalush

Berichtdoor willem_betz » 28 jul 2017, 23:48

alalush schreef:
Verder eigenlijk nooit ziek geweest tot mijn 27ste levensjaar. Hevige emotionele stress, werkdruk verzwakten mij (veel vermagerd etc). Toen besloten om even alles uit mijn hoofd te plaatsen en reis geboekt naar Indonesie. Hiervoor kreeg ik 3 reis vaccinaties. Twee weken na de vaccinaties begonnen de ernstige klachten (ik ben niet anti-vaxx, ik vermeld gewoon hoe het is verlopen). Eerste klachten waren vage vermoeidheid en angsten/paniek. Hierna branderige sensaties op de rug (dunne vezel neuropathy van aard), tinnitus, evenwichtsstoornissen, duizeligheid, extreme uitputting (na slaap moe blijven), hartkloppingen, POTS, blauwe voeten en handen periodiek, osteoporose vastgesteld via DEXA scan omdat ik botpijnen had, pijnlijke gewrichten, carpaal tunnel vastgesteld in beide armen (zowel ellebogen als polsen), dagelijkse hoofdpijnen, pijnlijke voeten, kattenkrabbels die komen en gaan, haaruitval, lichte artrose in nekwervels, ...

maar dat is lang niet alles, want enkele dagen geleden beweerde hij ook nog te lijden aan http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=95646#p95646 :
Heel erg geïnfecteerde, dikke slijm (bruin/groen en bloedig) die ik voortdurend moest uitspuwen en die mij bijna verstikte, vooral in de ochtend: ... Constante koorts was aanwezig (je voelt je alsof je griep hebt en je bloed vergiftigd is), gezwollen lymfnodes en rare verschijnsellen op het huid zoals kattenkrabben (veroorzaakt door de ‘co-infectie’ bartonella). Ik heb trouwens een heel uitgebreide ‘exanthem’ -uitslag gehad over mijn hele lichaam door het Lyme-geassocieerde coxsackievirus dat tegelijkertijd in mijn bloed gevonden was – en kon soms niet rechtzitten in bed omdat mijn ruggengraat niet meer werkte. Ik botstte herhaaldelijk tegen deurranden, kon mensen hun gezichten niet goed herkennen of mijn weg op straat of in een gebouw niet kon vinden (allemaal neurologische verschijnselen). Ik had vaak een hese stem en soms verloor ik mijn stem helemaal. Ook mijn zicht was vaak wazig en flikkert nu nog altijd voortdurend en ik heb duidelijke zenuwschade. Ik had pijnlijke spierkrampen en spiertrekkingen die klinisch duidelijk te zien waren en enorm veel spierzwakte. Ik heb ook nog altijd constante tinnitus in mijn beide oren alsof er een groep krekels in zitten. Verder had ik dagelijks last van diarree, hartritmestoornissen, enz.. Dit alles is nog maar een fractie van alle symptomen die ik had en die van mijn leven een hel maakte. En dan heb ik het nog niet gehad over de depressie en andere verschrikkelijke psychiatrische stoornissen, zoals paranoia en hevige angsten, die ik moest meemaken.

Geeef toen geen eenvoudig geval. En dat alles door chronische Lyme, of zou er meer aan de hand zijn ? :roll:
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 00:08

Ik leed niet aan dat vorige, dat was een getuigenis (excuses, heb de bron er niet bij vermeld)

Wie zal het zeggen... Immunologisch/Lyme/ME/CVS/Fibromyalgie/genetisch ... ze hebben het alleszins nog niet gevonden.
Buiten veel exotische afwijkingen als sCD14 te hoog, PGE2 te hoog, CD57 te laag, IGG3 te laag, IGG1 te laag, Quinolinic Acid, Ammoniak te hoog, IL-8 te hoog, Darmfora slecht, SIBO (small intestinal bacterial overgrowth) via ademtest in regulier ziekenhuis, vele voedselintoleranties (weliswaar IGG, niet IGE), osteoporose (regulier dexascan), veel actieve infecties (mycoplasma, chlamydia pneumonia, rickettsia, bartonella, EBV, CMV, herpes virussen, babesia FISH positief) ... Tja. Infectiologen hebben geprobeerd met diverse antibiotica's. Dat hielp tijdelijk vaak maar ook erge reacties gehad (verergering symptomen, mocht dat lyme zijn > jarish-herxheimer reacties wellicht).

Mss dat de JAK-STAT inhibitor in de toekomst wat hoop zal bieden ...
alalush

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 00:11

Zo zijn er trouwens 1000en gevallen in België. Met heel vaak dezelfde klachtenpatronen.

Een leuk verhaaltje (wellicht irrelevant maar ik pen het hier toch neer):

Aubry Lalush
24 december 2014
Vandaag een opmerkelijk verhaal gehoord bij de schoenmaker. Plots kwam ter sprake dat ik ziek was en aan Lyme leed. Een oude man daar kwam meteen naar ons toe en begon te vertellen.
" Ik heb heel mijn leven in de farmasector gewerkt. In de jaren '70 was er een invasie van Lyme in Amerika in een klein dorp. In Europa zat men toen met de grote poepers omdat men vreesde voor een overwaaiing uit Amerika (en de Oostbloklanden). Men is meteen begonnen bij het farmaceutisch bedrijf "GlaxoSmithKline" naar onderzoek van de borrelia en men stond op het punt vaccins en medicijnen te ontwikkelen om alle stadia te kunnen genezen. Men had connecties met Willy Burgdorferi in het bedrijf en men was heel goed op de hoogte van de complexe bacterie in de jaren '80 in Belgie/Europa. Maar bleek dat er dan toch niet zoveel gevallen opdoken in de Europese contreien als men initieel voorspeld had. M.a.w. de markt was te klein geworden... Gevolg: de geldkraan werd toegesnoerd en men ging zich focussen op andere zaken. Momenteel voelt men in de pharma-sector aan dat dit misschien wel een hele grote fout is geweest."
alalush

Berichtdoor willem_betz » 29 jul 2017, 00:38

alalush schreef:Ik leed niet aan dat vorige, dat was een getuigenis (excuses, heb de bron er niet bij vermeld)

Hij schreef dat toch wel duidelijk in de ik-vorm, zonder enige aanduiding dat hij iemand anders citeert. Om indruk te maken, of gewoon een beetje mythomaan ? Valt wel te vermoeden bij iemand beweert carpaal tunnel syndroom (= een pijnlijke inknelling van een zenuw door de ligamenten in de pols) te hebben aan de ellebogen, en dan nog aan beide kanten tegelijk. :roll: Dat moet erg zijn, ik krijg er hoofdpijn van in mijn knie.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 01:07

Zeer grappig om zieke mensen te bespotten.
Zo zie je maar. Wijsheid komt niet met de jaren. Once a jerk, always a jerk.
Nu begrijp ik waarom je niets te betekenen had aan de VUB :wink:
Veel blabla, grote woorden, geen inhoud of bijdrage aan de geneeskunde.
alalush

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 01:17

Woorden van een wijze arts over die andere zelfverklaarde (onaantastbare) en laffe allesweter die zelfs geen debat durft voeren.

Ce jeune homme est occupé depuis plus de deux ans sur ce sujet. Je trouve que de le prêter attention augmente sa visibilité. L’organisation « SKEPP » est tout à fait capable de se ridiculiser, sans que nous intervenions. Dans son article, il caractérise les médecins qui cherche des solutions pour leurs patients malades chronique d’infections froides de type « Lyme » comme « un poignée de personnages étranges avec l'histoire douteuse », ne se rendant pas compte que c’est exactement une description des personnages qui font partie du « SKEPP ».
S’il travaille maintenant en milieu hospitalier, il est temps qu’il s’y mets à publier selon la méthode scientifique, dans des journaux scientifiques jugées et modérés par ses paires. C’est bien, s’il recherche des solutions pour les patients chroniques qui viennent le consulter. C’est encore mieux, s’il communique mieux avec les autres médecins, qui essayent d’aider ces mêmes patients, sans leurs appeler des noms sur des forums de type « Tribune Libre » de Knack, pour prouver qu’il s’investisse pour son secte « SKEPP ».
alalush

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 01:18

En nog eentje om het af te leren...

Dr. Wietse Wiels vacillating comments make it difficult to determine what his hardline view is and what should be done. But the point I want to make is that the IDSA seems to be targeting any country that leans towards diagnosing and treating chronic Lyme disease. Also they seem to have some clout or control over there health ministries because almost without a fight they adopt the IDSA protocols. That has to stop/ TG
=================================

The Center for Disease Control and Prevention (CDC), the American epidemiological watchdog, published a special report last week. There are reports of multiple deaths due to treatment for 'chronic lyme'. These include infections with resistant bacteria after months of antibiotic cures, blood poisoning by treatment, the disregard of alternative diagnoses, and so forth. Also in our regions, these kinds of cases are not exceptional. It is therefore high time to quit the scammers and charlatans of the Lyme circuit.

The Lyme industry

Lyme's disease is a well-defined infectious disease, which usually occurs mildly. In rare cases, the responsible Borrelia bacterium - transmitted by sign - may cause severe inflammation of, for example, heart and brain. A short antibiotic cure almost always leads to cure. After a successful treatment, a handful of people sometimes suffer from joint problems - the so-called 'post-Lyme syndrome'.

Parts
"We must urgently stop the scammers in the Lyme circuit"
For a number of years, a handful of doctors outside the regular circuit have been diagnosed with 'chronic lyme' in all sorts of patients with a large number of complaints. Most of the time, there are few specific problems like pain, fatigue, concentration problems. For example, we can diagnose almost all human beings (and possibly a large number of pets) through the list of symptoms on www.timeforlyme.eu . The professional organizations of physicians and scientists from the field are formal: chronic Lyme does not exist. Nevertheless, politicians are actively promoting 'good goals' campaigns like Time For Lyme, and we heard it repeatedly pass the revue during the 'Music For Life' week of Studio Brussels. Also on the VRT Program Panorama, we were able to hear a number of suspicious figures last year for their lymph clinics.

Since classical clinical symptoms are often absent and the dual laboratory test used for diagnosis is usually negative, the Lyme doctors use other methods. Through a completely uncontrolled or validated laboratory test (mostly in Germany), they make sure that everybody who signs up appears to have "Lyme". In order to support their delusions (and, perhaps, their portfolio), they also launched the idea that Lyme is sexually and familially transferable. Thus, the undersigned, more than once, told a whole family that they suffer from chronic Lyme.

Lots of costs, little benefit
To combat the fight against this suspicious disorder, a very variable arsenal is used. Gigantic amounts of vitamins, homeopathic preparations, plants of all kinds. Long-term antibiotic treatments of several months are no exception. Both antibiotics and alternative cures have been shown to be completely meaningless. Vulnerable people are not rarely ruined by the high cost of all kinds of supplements that are completely inoperative at best .

Since antibiotics are real drugs, there are also real risks involved. Rarely, these treatments - antibiotics or herbal mixtures - are administered for months via a central catheter. This is a tube that goes straight to the large blood vessels through the breast, and is used, for example, in people who have to undergo long-term chemotherapy. The main risk is that bacteria and other vermin through this tube can go straight into the bloodstream - so the benefits and risks must always be considered together.

Galileo or Don Quixote?
All relevant professional associations and experts agree: chronic Lyme does not exist. It is important to note that this does not mean that the patients in question have no real symptoms! It is the diagnosis that does not work out. Chronic Lyme is nothing but the second attempt at the quack environment to challenge patients with hard-to-tell complaints for their financial car - thinking of chronic mononucleosis, gluten intolerance, electromagnetic radiation sensitivity, toxic tooth fillings, and the other classics from the genre.

Who actually believes that a handful of peculiar figures with suspicious history suddenly have a magical solution to the difficult issue of chronically unexplained physical complaints despite the hard work of millions of researchers and caregivers? Those who focus on a handful of non-existent niches often lose sight of common sense. More than once I saw a "chronic Lyme" patient who appeared to be suffering from another disease, which was sometimes masterminded for years.

"All that is exquisite is as difficult as rare"

We need well-informed and organized multidisciplinary care for patients suffering from difficult to explain complaints. We must dare to stumble in our own minds, and recognize what caregivers too often drive vulnerable patients into exorcisms with a haphazard answer to difficult questions. I am therefore involved in the launch of a special consultation moment in which we will look for the best care for this type of patients in and outside our hospital - which are all but a homogeneous group. That is not an easy task, but an absolute necessity.

I only agree with the militant patient associations and advocates: the 'epidemic' must now be stopped. We do this primarily by communicating openly with our patients and no longer ending up in the cabinet of life-threatening scammers.

Wietse Wiels

Neurologist in training and member of SKEPP
alalush

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 01:22

Human Rights Violations of Relapsing Fever and Lyme Disease Patients Under International Investigation

A report submitted to World Health Organization resulted in a meeting between a United Nations Human Rights Council Special Rapporteur and medical professionals, scientists, human rights experts and advocates on June 7, in Geneva, Switzerland. This meeting focused on the violations against persons living with borreliosis infections, such as relapsing fever and Lyme disease.

>>> https://www.linkedin.com/pulse/human-ri ... che-thayer
alalush

Berichtdoor alalush » 29 jul 2017, 01:25

Uiteindelijk zullen we allen bloed gaan doneren. Deze acties zitten in de pipeline.
Volgens het Rode Kruis mag je met Chronische Lyme géén bloed doneren maar gezien wij de ""vuilbak"" van de maatschappij zijn geworden, hebben we geen andere keuze meer (en chronische lyme bestaat toch NIET).
Mensenrechten worden hier geschonden.

"By chronische Lymeziekte valt in het licht van de huidige wetenschap een persisterende Borrelie-infectie niet uit te sluiten. Het KB van 01-02-2005 bepaalt dat na een infectieziekte aspirant-donors ten minste gedurende twee weken na volledig klinisch herstel moeten worden uitgesloten. Op grond hiervan kunnen donoren met chronische Lymeziekte niet aanvaard worden als donor in België"
alalush

Berichtdoor Blueflame » 30 jul 2017, 16:19

alalush schreef:Zeer grappig om zieke mensen te bespotten.
Zo zie je maar. Wijsheid komt niet met de jaren. Once a jerk, always a jerk.
Nu begrijp ik waarom je niets te betekenen had aan de VUB :wink:
Veel blabla, grote woorden, geen inhoud of bijdrage aan de geneeskunde.

Dit stopt nu direct!
Ten tweede ga je bronnen plaatsen bij wat je linkt.
Tot slot ga je duidelijk maken waar het over jezelf gaat, dan wel over iemand anders.

Zo niet stopt de mogelijkheid tot posten op dit forum. We willen er hier namelijk geen rommeltje van maken en een beetje inspanning om alles klaar en duidelijk te maken en te houden is het minste wat we kunnen verwachten van iemand die op dit forum wenst te posten.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor willem_betz » 30 jul 2017, 19:06

over de doortrapte tactiek van alalush:
Wie kan lezen heeft gezien dat ik geen zieke mensen bespot, in tegendeel, zij zijn de slachtoffers, en ik tracht hen te verwittigen en beschermen tegen de charlatans die hen onwerkzame dure behandelingen willen aansmeren met leugens en valse beloften. Hij tracht de aandacht af te leiden van de terechte afschuw tegen hen die zo hun zakken willen vullen. Dat doet hij oa door zichzelf voor te doen als een arme zielepoot die lijdt aan een lange reeks ziekteverschijnselen, die duidelijk niet geloofwaardig zijn.
Omdat onze supplementenpropagandist wat nerveus wordt denkt hij gelijk te halen door persoonlijke aanvallen en verdachtmaken. Typisch voor een kwakverkoper die zich in het nauw gedreven voelt als zijn nonsens-verhalen weerlegd worden.
Oordeel zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 30 jul 2017, 19:27

- Ik heb nergens gesteld dat ik voorstander ben van voedingssupplementen.
- Je bespot wel zieke mensen: met de hoofdpijn in je knie, en de trol belediging
- In de weinige tijd dat ik op laptop kan (lig 80% van de tijd in een donkere kamer vanwege het niet verdragen van licht) durf je beweren dat ik geen ziekteverschijnselen heb. Daar denken veel artsen anders over (inclusief de FOD arts). Wie oordeelt hier dan eigenlijk?
Nee ik heb echt niets anders te doen eigenlijk :| na het beëindigen van m'n studies en 3 jaar gewerkt te hebben als burgerlijk ingenieur-architect.
fod attest.jpg
alalush

Berichtdoor alalush » 30 jul 2017, 19:50

Om terug te gaan naar Lyme.
Wat vinden jullie van deze studie?

Drug Combinations against Borrelia burgdorferi Persisters In Vitro: Eradication Achieved by Using Daptomycin, Cefoperazone and Doxycycline
Jie Feng,1 Paul G. Auwaerter,2 and Ying Zhang1,
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4373819

In mijn ogen geeft deze studie aan dat er mogelijks persisterende Lyme bestaat.
Waarom wordt dan gesteld in absolute termen: persisterende of chronische lyme bestaat niet, als bepaalde studies aangeven dat het mogelijks wel kan bestaan? Ook al is het een In Vitro studie. Is het dan niet fout om formeel te concluderen dat het niet bestaat (artikel Knack).
alalush

Berichtdoor willem_betz » 30 jul 2017, 20:05

Tracht eerlijk te zijn. Jij hebt vanaf 20/7 een eerlijke discussie ineens tot een scheldpartij verziekt, met aanvallen tegen de vereniging skepp en persoonlijk tegen Dr Wietse Wiels en later nog meer. Wat voordien een eerlijk uitwisselen van informatie was heb je tot een persoonlijk oorlogje willen maken. Argumentering moet beoordeeld worden op hun waarde en waarheidsgehalte, niet op de persoon die ze brengt, of die nu ziek is of gezond, hooggeschoold of niet.
En ja, als iemand hier beweert dat hij lijdt aan carpale tunnel in de ellebogen, dat is onmogelijk, dat bestaat niet, en maakt die persoon ongeloofwaardig. Hoofdpijn in mijn knieen, dat is niet spotten met een zieke mens, dat is spotten met een leugenaar.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 30 jul 2017, 21:42

"pluri-entrapmentneuropathie met bilateraal carpal tunnelsyndroom rechts wat meer uitgesproken vertraging van de geleidingen van de n. uinaris beiderzijds in het kanaal van Guyon alsook vertraging beiderzijds over het elleboogsegment"

Excuses dat ik het medisch jargon verkeerdelijk heb benoemd

Met betrekking tot persoonlijke aanvallen. Ik pleit voor goede journalistiek. Het artikel in de Knack was in mijn ogen niet voldoende genuanceerd. Selectie van slechts enkele publicaties die de mening van de auteur beschermen. Geen inbreng van de laatste wetenschappelijke inzichten (ook al bewijzen die geen chronische lyme, dat hoeft niet). Maar ze geven aan dat chronische lyme niet "absoluut" uit te sluiten is.
alalush

Berichtdoor willem_betz » 30 jul 2017, 23:00

alalush schreef:Excuses dat ik het medisch jargon verkeerdelijk heb benoemd

Ben je al vergeten dat je ook al moest toegegeven dat je gewoon een reeks klachten van iemand anders hier ge-copy-pasted had, en de indruk gaf dat je daar ook al aan leed ?
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=95695#p95695
Zoveel "vergissingen" op korte termijn maakt je niet erg geloofwaardig.
Je laatste bewering:
ook al bewijzen die geen chronische lyme, dat hoeft niet). Maar ze geven aan dat chronische lyme niet "absoluut" uit te sluiten is.
is ook absurd. Het is wetenschappelijk maar zelden mogelijk om iets "absoluut" zeker uit te sluiten, dat geldt zeker in de geneeskunde. Maar we hanteren wel probabiliteiten, gebaseerd op registratie, bewijs en werkelijkheid, rekening houdend met zoveel mogelijk elementen. De waarschijnlijkheid dat "chronische Lyme" de verkaring zou zijn voor mensen met die vage klachten is zeer klein. De charlatans die daarvoor (zonder bewijs van werking !) behandelingen verkopen zijn oplichters, ook al lijken ze er zelf in te geloven.
Volgens jouw logica kan niemand "absoluut" uitsluiten dat je door een boze geest bezeten bent, dus bel maar vlug naar de lokale exorcist. Laat je vooral niet wijs maken door die domme corrupte artsen dat er geen overtuigend bewijs is dat zoiets niet nodig is. Trouwens, ook de meeste exorcisten geloven zelf vast in hun behandeling, en ze hebben wel enkele verhalen over wonderbaarlijke genezingen klaar.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor alalush » 31 jul 2017, 00:01

Met allesweters is geen discussie te voeren blijkbaar.
Het gaat hier meer om woord discussies dan om inhoud. De beste retoriek wint. Proficiat. U hebt gewonnen.

Probeer onderstaande vragen even te beantwoorden? Gelieve te staven met wetenschappelijke publicaties.
Momenteel doe je ook niets anders dan lege inhoud te poneren door in te gaan op details (en ook dit zul je waarschijnlijk "citeren") om het onderwerp "chronische lyme" te af te schuiven als een detail en niet-relevant. Exorcisme??? For god sake... Begin bij het begin: onderzoek. Is nog iets anders dan: selectie en dansen met woorden.

https://www.linkedin.com/pulse/question ... ase-conner
alalush

Berichtdoor pitman » 31 jul 2017, 13:32

Waarom doe je het zelf niet?
pitman

VorigeVolgende

Keer terug naar Meldpunt