Ann Van der Kelen

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Ann Van der Kelen

Berichtdoor Calvin » 07 nov 2015, 16:08

http://www.ann-vanderkelen.be/153649815 Deze psychotherapeute wordt door huisartsen in de buurt aangeraden, maar ik zie bij haar diploma's geen master in de psychologie, enkel pedagogie en dan tal van waardeloze dure cursussen. Ik weet dat de wetgeving iedereen therapeut kan laten zijn, maar is het normaal dat deze vrouw door huisartsen wordt aangeraden?
Calvin

Re: Ann Van der Kelen

Berichtdoor willem_betz » 07 nov 2015, 17:51

Wat wil je met deze post bereiken ? Is ze in overtreding met de wet ? Geef dan feiten en bewijzen, en dien klacht in. Maakt ze reclame voor de diagnose en het behandelen van ziekten waarvoor ze niet bevoegd is ? Idem.
We doen niet mee met vage beschuldigingen, en de vraag of iets "normaal" is raakt kant noch wal. SKEPP is geen inquisitie.
Het is onbegonnen werk en onzinnig om alle "welzijnstherapeuten" aan het kruis te willen nagelen.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Calvin » 07 nov 2015, 19:26

Mijn punt is: mag een huisarts iemand aanraden met dit type opleidingen? maw een psychologe die geen officiële opleiding heeft?
Calvin

Berichtdoor willem_betz » 07 nov 2015, 20:46

Zucht! Mijn punt was dat het zinloos is om die vraag zo te stellen. Er zijn twee instanties die het gedrag van een arts kunnen beteugelen-veroordelen: de Wet en de Orde, en die hebben elk duidelijk omschreven bevoegdheden en regels. Als het enkel over betalen gaat, dan zijn er ook nog het RIZIV en de mutualiteiten of zelfs gewone verzekeringen of het OCMW. Dus ja, een arts mag zelfs een bepaald theater, restaurant, fitness, mindfulness of zelfs een aannemer of accountant aanbevelen. :wink:
Of dergelijk aanraden of verwijzen ingeval van ziekte een verantwoorde therapie is, da's een heel andere vraag, maar het "mag" wel.
Er zijn heel wat "consulenten" op de markt, voor relatieproblemen, voor schoonheid, voor welness, feel-good... noem maar op.
Heel wat mensen die "niet goed in hun vel zitten" zijn niet ziek, ze kunnen soms baat hebben bij een andere levensstijl of bezigheid.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Keer terug naar Meldpunt