Het Denkgelag 2015: Passion for science & reason

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Het Denkgelag 2015: Passion for science & reason

Berichtdoor Theo Pepe » 25 maart 2015, 22:16

De video van "Het Denkgelag: A Passion for Science & Reason", met Richard Dawkins & Lawrence Krauss, is online te bekijken (120 min.)

Het betreft de captatie van hun bezoek aan de Stadsschouwburg in Antwerpen op 26 januari 2015, georganiseerd door Het Denkgelag.
http://www.youtube.com/watch?v=tBlJ3CrnkAA

www.hetdenkgelag.be
www.facebook.com/denkgelag
Theo Pepe
Site Admin

Re: Het Denkgelag 2015: Passion for science & reason

Berichtdoor Renaat » 29 maart 2015, 14:50

Ik was er die dag bij, maar ik kan spijtig genoeg niet zeggen dat aan mijn verwachtingen voldaan werd.

Ik kan genieten van het luisteren naar Richard Dawkins en heb dan ook al talloze debatten of toespraken van hem gezien (vaak op het www). Naar mijn gevoel is het verhaal dat hij verteld veel sterker als hij echt in debat gaat met anderen of als hij gewoon vrij ruimte krijgt om zijn redenaarstalent tentoon te spreiden.

Nu was het gesprek wel erg mak want Richard Dawkins en Lawrence Kraussmet zijn het te vaak met elkaar eens. Slechts zelden werden er interessante uitspraken gedaan. Een echt debat en/of een vrije toespraak werkt volgens mij gewoon veel beter als men Richard Dawkins tot zijn volle recht wil laten komen. Ik sluit niet uit dat het in de gekozen vorm ook interessant had kunnen zijn met een andere gespreksleidster/leider. Julie Galef leek me voor die taak niet echt geschikt en nergens leek ze er in te slagen het gesprek op gang te krijgen.

Renaat
Renaat

Keer terug naar Meldpunt