Catweazle schreef:VAL DOOD
Catweazle schreef:Renate schreef:Dit is een discussieforum, geen forum om een Nederlandse dag van nationale rouw even onder de aandacht te brengen. En als u alleen een plaatje van een halfstok hangende vlag post, dan kun je daar moeilijk over discussiëren.
Dit had u eerder aan mij kunnen verwittigen, bv via PB of mail. Het is dus puur achteraf geklets!![]()
Ik verzoek u vriendelijk mijn account te verwijderen op dit forum.![]()
Het beste.
Catweazle.
Renate schreef: Er sterven jaarlijks heel wat mensen. Moeten we voor alle mensen die omkomen de vlag halfstok hangen? Zijn dode bootvluchtelingen, of dode Oekraïners minder waard, dan dode Nederlanders?
Renaat schreef: Op jaarbasis vallen er wereldwijd nog meer dan 1 miljoen doden per jaar in het verkeer (is zoveel slachtoffers als het neerstorten van bijna tien van die vliegtuigen per dag). Met de nodige maatregelen is dit zonder veel problemen te halveren. In Nederland gaat het om ongeveer 600 doden per jaar (of meer dan drie keer het aantal dan bij het neergeschoten vliegtuig).
Dagelijks sterven er meer dan 15.000 kinderen aan perfect geneesbare of vermijdbare oorzaken zoals voedselgebrek of perfect behandelbare (of te vermijden) ziektes.
Lorre schreef:Uiteindelijk kan je al het menselijke leed wegrelativeren met politiek correcte boutades.
Lorre schreef:Mij lijkt het wel interessant om in deze draad verder te discussiëren over waarom vliegtuigrampen de meesten van ons - maar blijkbaar niet iedereen - meer aangrijpen dan bijvoorbeeld "1 miljoen doden per jaar in het verkeer". Volgens mij heeft het te maken met de mate waarin wij ons betrokken voelen. We kunnen ons meteen voorstellen hoe verschrikkelijk die laatste minuten van de passagiers moeten geweest zijn, terwijl cijfers en statistieken ons minder raken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast