"El Gordo" en de mens?

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Re: "El Gordo" en de mens?

Berichtdoor context-binder » 11 jan 2012, 22:28

Het zegt ook wa.
context-binder

Berichtdoor pallieter » 11 jan 2012, 23:03

och, we zijn elkaar al een paar keer tegen gekomen op knack. Welliswaar onder oppenheimerke.
pallieter

Berichtdoor context-binder » 12 jan 2012, 10:59

Speciaal om oppenheimerke te verwelkomen op de fora van de slimmeriken. "Oerknal is 13,7 miljard jaar geleden reken zelf de afstand uit (regel van 3 ezelsbruggetje) Gegeven is c = 300 000 km/uur.
El Gordo is net ontdekt en is 7 miljard lichtjaar verwijdert. Dus de as begint bij El Gordo over onze Aarde(midden) en trek deze 7 miljard lichtjaar door naar ? Dan is de lengte v/d as 14 miljard lichtjaar. Juist? Waar blijf je dan met je oerknal van 13,7 miljard lichtjaar?
context-binder

Berichtdoor ad randum » 12 jan 2012, 11:11

Blueflame schreef:
ad randum schreef:Ben jij nu echt zo naïef/onnozel om niet te zien dat ik met je voeten aan het rammelen ben?
Man man ...

Ad

En waarom denk jij eigenlijk dat dat zomaar mag?

CB: jij hebt helemaal niet uitgelegd dat de oerknal nooit heeft plaatsgevonden.
Het blijft wartaal.
Sorry.

Blue,

Ik weet dat je me niet 100% gezind bent en dat mag best. Ik heb daar niet direct een probleem mee en jij ook niet echt of anders til je er niet zwaar aan, dat voel ik ook zo aan (buikgevoel ? :wink: :D :roll: :shock: ). Wanneer echter iemand zoals CB complete wartaal uitspreekt met een kwaadwillige intentie, dat is me inmiddels duidelijk, dan veroorloof ik me om met CB zijn voeten te rammelen, zelfs met het risico door jou teruggefloten te worden. Je zou voor minder afhaken van dit forum en blijkbaar worden ook sommige mensen ongewild in die richting geduwd.
Voor de rest : ik heb niks meer te zeggen aan CB. Hij mag gerust verder keuvelen. Hij mag me ook vragen waaruit blijkt dat hij kwaadwillige intenties heeft ... en hij mag van mijn part daar zelf het antwoord op formuleren.

mvg
Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor context-binder » 12 jan 2012, 11:22

Er is 1 soort die ik niet kan uitstaan en dat zijn minkukels.
context-binder

Berichtdoor Blueflame » 12 jan 2012, 12:03

context-binder schreef:Speciaal om oppenheimerke te verwelkomen op de fora van de slimmeriken. "Oerknal is 13,7 miljard jaar geleden reken zelf de afstand uit (regel van 3 ezelsbruggetje) Gegeven is c = 300 000 km/uur.
El Gordo is net ontdekt en is 7 miljard lichtjaar verwijdert. Dus de as begint bij El Gordo over onze Aarde(midden) en trek deze 7 miljard lichtjaar door naar ? Dan is de lengte v/d as 14 miljard lichtjaar. Juist? Waar blijf je dan met je oerknal van 13,7 miljard lichtjaar?

Ik weet nog steeds niet waar je het precies wil over hebben. Over kosmologie en de uitdijing van het heelal? OK, dat is een serieus onderwerp, maar dan wel liefst op basis van iets concreets.
Ik weet niet of ik je hier goed snap, maar afstanden en tijden mag je niet zomaar optellen zoals jij hier doet. Je moet namelijk in de ruimte denken, expanderend dan nog eens in alle richtingen, vertrekkend vanuit een punt.
Laat A en B vertrekken vanuit oorsprong O in dezelfde zin, maar in tegengestelde richting. Dan zijn A en B na één jaar 2 jaar van elkaar verwijderd ( niet helemaal correct, want de ruimte zelf is ook geëxpandeerd), maar tov O één jaar (ook weer niet exact om dezelfde reden). Dit lijkt me echter zo simpel dat ik twijfel dat je het hier wil over hebben. Duidelijkheid graag.

Meer info op volgende links, hier en daar controversieel met ruimte voor discussie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilkinson_ ... ropy_Probe
http://www.spacepage.be/artikelen/het-h ... are-heelal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal
http://www.scientias.nl/universum-is-25 ... elal/24408

Dat moet dan wel niet in Meldpunt.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor context-binder » 12 jan 2012, 12:31

Ik heb meldpunt genomen omdat El Gordo actueel is.(mijn interpretatie)
Door de nieuwe ontdekking poneer ik een theorie.
Door de nieuwe ontdekking is de heilige drievuldigheid (wetenschappelijk dan) afstand x tijd = snelheid actueler dan ooit.
Wanneer c = 300 000 km/uur wordt overschreden in dit specifiek geval de afstand. 13,7 miljard lichtjaar.
Stel ik me dus de vraag in wat de oerknal heeft plaatsgevonden.
Laat A + B de afstand zijn. Of de doormeter van een cirkel. Dan is A El Gordo dan is het center de Aarde dan is A B:
2 x de R (straal) De straal is 7 miljard lichtjaar.
Een besloten ruimte in wat kan die expanderen? Volgens mij alleen in oneindigheid in dit geval het heelal.
Stellen dat dit naar de oerknal toe en de oneindigheid relevant is, ik dacht van niet.
Laatst bijgewerkt door context-binder op 12 jan 2012, 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.
context-binder

Berichtdoor TheSurvivor » 12 jan 2012, 12:41

waarom zou de aarde het centrum zijn?
TheSurvivor

Berichtdoor The Menace » 12 jan 2012, 12:41

CB, het wemelt in het universum van de objecten. Wat is er volgens jou zo speciaal aan El Gordo in verband met snelheid en tijd? Wat heeft El Gordo wat andere (combinaties van) sterrenclusters niet hebben?
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor context-binder » 12 jan 2012, 12:44

Zeg dan wat het center wel is, wat is dat nu.
context-binder

Berichtdoor Blueflame » 12 jan 2012, 12:58

Dubbel topic met viewtopic.php?p=78229#p78229
Het is niet mogelijk om af te splitsen -- ik ga heus geen derde draad beginnen -- dus hier: slotje.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Meldpunt