skepp op kruistocht tegen de humane wetenschappen?

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Re: skepp op kruistocht tegen de humane wetenschappen?

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 13 jan 2012, 20:18

De gelijkenis tussen http://www.harrysmit.com/, Ogilvie en CB loopt inderdaad zo in het oog,

ik vermoed dat het gewoon twee aliassen zijn voor dezelfde persoon. Ogilvie zal hier niet zelf durven te posten. Wat is trouwens PB?
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Blueflame » 13 jan 2012, 20:19

Context-binder,
wat ik zie is verschillende mensen die elk op hun manier proberen uit te leggen waar en waarom je fout zit.
Jouw enige antwoord is schelden.

Het feit dat het in dit topic weer over de kwadratuur van de cirkel gaat, is enkel aan uzelf te danken. Jij begon er terug over en wel hier: viewtopic.php?p=78292#p78292 . Overigens heb ik u wel liever in één topic dan in verschillende topics hier op dit forum ...... . Maar! Je bent uiteindelijk toch ook dit topic weer komen verknoeien.

Daarom geef ik u een duidelijke keuze: ofwel stop je er nu zelf mee en geef je jezelf een week rust, ofwel doe ik het, maar dan is het wel direct definitief.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 13 jan 2012, 20:24

Dan toch éne die de lamp ziet branden !
Zó kon het écht niet verder !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 13 jan 2012, 20:25

Tja, ik was met andere dingen bezig deze namiddag.
Het gescheld van context-binder kan echt niet meer.
Pittig, ok, maar dan wel alleen als er ook inhoud komt.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 13 jan 2012, 20:31

Inderdaad, wat mij betreft, hoe pittiger hoe liever. Maar dan in godsnaam onderbouwd.

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor context-binder » 13 jan 2012, 20:53

flame ik vrees dat jij een historiek in de verkeerde richting leest. Ik ben niet beginnen schelden. Indien iemand losjes uit de pols zegt dat ik mentaal gestoord ben. Vat ik dat op als belediging en /of schelden. De topic verpester ben ik niet. Digit is begonnen en ik heb hem er direct op gewezen. Tot op heden heeft nog niemand wetenschappelijk de juistheid van C= omtrek/4 van zowel cirkel als vierkant kunnen weerleggen. Controleer en concludeer en sanctioneer geluk ermee... De synergie is geprovoceerde patstelling...
context-binder

Wat is PB

Berichtdoor Heeck » 13 jan 2012, 21:10

@JanWillem,
PB = Persoonlijk Bericht, maar niet een e-mail.

Waneer je ingelogd bent en de naam van de berichter onder diens prentje aanklikt, dan krijg je een menuutje waarbinnen je ook "Persoonlijk Bericht versturen" vindt.
Ik zal je er nu eentje sturen, dan weet je ook hoe dat aan de ontvangende zijde overkomt.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor Blueflame » 14 jan 2012, 00:16

context-binder schreef:flame ik vrees dat jij een historiek in de verkeerde richting leest. Ik ben niet beginnen schelden. Indien iemand losjes uit de pols zegt dat ik mentaal gestoord ben. Vat ik dat op als belediging en /of schelden. De topic verpester ben ik niet. Digit is begonnen en ik heb hem er direct op gewezen. Tot op heden heeft nog niemand wetenschappelijk de juistheid van C= omtrek/4 van zowel cirkel als vierkant kunnen weerleggen. Controleer en concludeer en sanctioneer geluk ermee... De synergie is geprovoceerde patstelling...

Neen Hugo.
Je schijnt het echt niet te snappen. JWN en Digit hebben het u al enkele keren uitgelegd.
En op het wetenschapsforum hebben ze het ook geprobeerd.

Je komt overigens net uit een ban en het eerste dat je doet is terug beginnen schelden.
viewtopic.php?p=78261#p78261
viewtopic.php?p=78264#p78264
viewtopic.php?p=78267#p78267
viewtopic.php?p=78378#p78378
en ik kan zo nog wel even doorgaan.
En dan deze reactie?

Het wordt nooit wat, want je WIL het gewoon niet snappen.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 14 jan 2012, 14:57

Blueflame is nog veel te mild.

Wat lezen we namelijk op:

viewtopic.php?p=78261#p78231

(pal voor het eerste geciteerde stuk)

... sektariërs ... kunnen individueel niet denken ... Skepp clubje zeg maar een onderonsje van beledigende ambetanteriken ... alleen maar repeteren en nooit redeneren ... hun persoonlijke onkunde ... dommeriken ... sociologische kaste.

Dat is toch ook een behoorlijk potje schelden.

Nou ja we zullen voorlopig geen last meer van hem hebben. Toch jammer dat ik er niet helemaal achter gekomen ben waarom hij zo verrukt van zijn eigen constructie was.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Magnolia » 14 jan 2012, 15:25

Jan Willem Nienhuys schreef: Toch jammer dat ik er niet helemaal achter gekomen ben waarom hij zo verrukt van zijn eigen constructie was.

Je kunt eens googelen op zijn naam. :wink:
Magnolia

Berichtdoor willem_betz » 14 jan 2012, 15:25

Toch jammer dat ik er niet helemaal achter gekomen ben waarom hij zo verrukt van zijn eigen constructie was.

om dat te begrijpen moet je eerst een cursus dromen verklaren gaan volgen :?
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Renate » 14 jan 2012, 15:33

Ik denk dat hij verrukt was van z'n eigen constructie, omdat het z'n eigen constructie was.
Renate

Berichtdoor Digit » 14 jan 2012, 15:59

Jan Willem Nienhuys schreef:Toch jammer dat ik er niet helemaal achter gekomen ben waarom hij zo verrukt van zijn eigen constructie was.

Dat is nu eenmaal zo bij single-track-minds. Misschien dat de betekenis van het Duitse "verrückt" nog helpt !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor stefaandepraetere » 14 jan 2012, 17:11

Toch wel frustrerend dat het onmogelijk is om iemand het simpele begrip van meetfout en onnauwkeurigheid uit te leggen.
stefaandepraetere

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 14 jan 2012, 17:14

omdat het z'n eigen constructie was

Dat verklaart niet waarom hij niet begreep dat 'nameten' (nl. door hemzelf) de enige reden was die hij opgaf. Hij verkeerde ook in de veronderstelling dat Archimedes 'zijn' waarde door nameten, nl. afrollen van een wiel of zo, had gevonden.

Maar aan de andere kant gebeurt het bij 'genezers' en zelfs echte dokters vaak dat ze gewoon op grond van de schijnbare ingewikkeldheid van een methode daar heel erg van onder de indruk raken. Ze meten met MRI iets in het brein, en presto! alweer iets verklaard. Of ze (pscyhologen) werken heel hard aan het samenstellen van de een of andere test en zijn zo blij dat er elke keer dat je de test doet bij dezelfde persoon ook hetzelfde uitkomt, dat men de uitslag wonderbaarlijke zeggingskracht toekent.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor ad randum » 14 jan 2012, 17:33

Waar hadden jullie het nu weer over in dit item ? Ik ben de draad kwijt. Moet al die brol blijven staan of kan (mag) die er gewoon tussenuit geknipt worden (deontologisch of niet ?). Of moet het oeverloze debat blijven staan als bewijslast waarom CB geband werd ?

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Magnolia » 14 jan 2012, 17:55

ad randum schreef:Waar hadden jullie het nu weer over in dit item ? Ik ben de draad kwijt. Moet al die brol blijven staan of kan (mag) die er gewoon tussenuit geknipt worden (deontologisch of niet ?).

Ad

WAT wil je dan WAAR tussenuit geknipt hebben ? Ik vrees dat er weinig overblijft.

Echter, de posts waarin wordt gemeld dat W. Betz = Digit = Magnolia zou ik graag gehandhaafd zien.
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=3&t=2862#p77234

:lol: :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door Magnolia op 14 jan 2012, 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Magnolia

Berichtdoor willem_betz » 14 jan 2012, 18:11

Dat selectief knippen (evt verplaatsen) vraagt veel werk, dat kunnen we niet vragen van Blue.
Anderzijds is het ook een rechtvaardiging van de ban. Soms ging een gebande overal jammeren over onze "censuur", maar de bewijzen staan er. Ooit hadden we een agressieve (gestoorde) trol die me later zelfs liet opbellen door een psychiater om zijn agressieve post te verwijderen omdat dat niet goed was voor zijn reputatie. Gezien die man overal, ook op andere forums, even kwaadaardig ad hominem agressief bleef (en nog is) laten we het staan.
Soms denk ik dat we hier nog veel korter op de bal zouden moeten spelen, maar dat vraagt een te grote tijdsinvestering.
Last but not least, dergelijke waan-redeneringen vormen een mooie staalkaart van het kwakdenken en de stille lezer kan zo een eigen mening vormen over de waarde van de argumentaties door hen gebracht.
Sommige trollen zijn eigenlijk psychiatrische patiënten, en die kunnen hier soms op veel begrip en geduld rekenen tenzij ze te agressief worden, dan is het welletjes. De tussenoplossing van een ban naar het lulhoekje met maximaal 1 post per dag werkt bij sommigen heel goed. Anderen zijn echt hopeloos.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor ad randum » 14 jan 2012, 18:12

Magnolia schreef:
ad randum schreef:Waar hadden jullie het nu weer over in dit item ? Ik ben de draad kwijt. Moet al die brol blijven staan of kan (mag) die er gewoon tussenuit geknipt worden (deontologisch of niet ?).

Ad

WAT wil je dan WAAR tussenuit geknipt hebben ? Ik vrees dat er weinig overblijft.

Echter, de posts waarin wordt gemeld dat W. Betz = Digt = Magnolia zou ik graag gehandhaafd zien.
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=3&t=2862#p77234

:lol: :lol: :lol:

Knippen waar ik de ----------- zet ? Dat doe je toch ook bij een couponnetje ? :)

Misschien is het beter om eenvoudig weg dit topic te sluiten. Trouwens, waar zit Kinnéar ? Die had toch dit topic opgestart ? :roll:

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Blueflame » 14 jan 2012, 18:54

willem_betz schreef:Dat selectief knippen (evt verplaatsen) vraagt veel werk, dat kunnen we niet vragen van Blue.

Dank u!
Anderzijds is het ook een rechtvaardiging van de ban. Soms ging een gebande overal jammeren over onze "censuur", maar de bewijzen staan er.

Inderdaad.

Soms denk ik dat we hier nog veel korter op de bal zouden moeten spelen, maar dat vraagt een te grote tijdsinvestering.

En dit klopt ook. Ik weet het, maar dat gaat nu eenmaal niet.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 14 jan 2012, 23:44

Dit topic begon met een verwarde aanval op Skepp, die ongeveer als volgt luidde.
1. psychoanalyse is een menswetenschap, m.a.w. humane wetenschap,
2. en geen exacte wetenschap,
3. net zoals linguïstiek, archeologie, geschiedenis, filosofie, sociologie, pedagogie enzovoorts
4. Freud en Lacan zijn gewoon een paar dode deels achterhaalde auteurs
5. net zoals Plato, Aristoteles en Augustinus
6. daarom is het niet juist kritiek op de psychoanalyse te hebben
7. en dat doet Skepp wel
8. door instemmend diverse stukken te citeren met kritiek op de hedendaagse psychoanalyse,
9. namelijk op hedendaagse psychoanalytici die nog steeds lijken weg te lopen met Freud en Lacan.
10. Daarom is Skepp op een kruistocht tegen de humane wetenschappen.

Psychoanalyse op een lijn stellen met menswetenschap is onzin. Het is geen wetenschap maar een behandelmethode, gebaseerd op een model van het functioneren van de menselijke geest dat voor bijna 100% fantasie is, en voor een groot deel weerlegd ook nog. Bovendien zijn er nog aanzienlijke aantallen psychoanalytici die Freud en Lacan heel hoog hebben. Lacan was een psychopathische fraudeur en wie die man serieus neemt is gewoon zelf niet goed snik. (Wie aankomt met de opmerking dat de wortel uit min één een fallussymbool is, moet worden afgeschreven als wetenschapper zelfs als hij het ooit geweest zou zijn, evengoed als iemand die betrapt wordt op het verzinnen van data.)
Er is dus reden genoeg om wetenschappelijke kritiek te hebben op de hedendaagse psychoanalyse en kritiek op de hedendaagse psychoanalyse kan niet gelijkgesteld worden aan kritiek op alle humaniora, laat staan aan een kruistocht tegen de humaniora.

Het hele topic was dus van het begin af aan gedoemd te ontaarden.
Jan Willem Nienhuys

Vorige

Keer terug naar Meldpunt