Voor wie zijn netvlies beu is

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

Voor wie zijn netvlies beu is

Berichtdoor Nielsman » 24 aug 2011, 09:00

Artikel op de site van Het Nieuwsblad over sungazing: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=5C3EDEM4

En de link naar een verhelderende tekst: http://www.sungazing.eu/ron_van_dijen.html

Blijkbaar zijn er mensen die een heilzaam effect ondervinden van het staren naar de zon, de oogschade nemen ze er dan maar bij neem ik aan.

Passend citaat van Stephen Jay Gould (Dinosaur in a haystack, 1995):

“Don’t look up, even for a moment. The sun will burn a painless hole in your retina faster than masturbating boys went blind in the bad old days of dire warnings.”
Nielsman

Re: Voor wie zijn netvlies beu is

Berichtdoor LexH » 24 aug 2011, 13:09

In de laatste paragraaf van het artikel uit het Nieuwsblad staat nog een uitspraak van de auteur van "Sungazing" waar ik het mee eens ben, nl. :

"Van Dijen weet dat mensen hem sceptisch bekijken. ‘We kunnen overal sceptisch over zijn, zolang we achter ons bureau blijven zitten. Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat ik me er goed bij voel en de risico's niet zie.'

:D
LexH

Berichtdoor Digit » 24 aug 2011, 13:27

De methode zou zogezegd "gratis" zijn, maar het boek dat je vertelt hoe je het (veilig ?????) kan doen kost wél bijna € 18. ! Uiteraard te storten op een rekening op naam van van Dijen !

Onvervalste kwak ! En gevaarlijke kwak bovendien !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Renate » 24 aug 2011, 18:50

LexH schreef:In de laatste paragraaf van het artikel uit het Nieuwsblad staat nog een uitspraak van de auteur van "Sungazing" waar ik het mee eens ben, nl. :

"Van Dijen weet dat mensen hem sceptisch bekijken. ‘We kunnen overal sceptisch over zijn, zolang we achter ons bureau blijven zitten. Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat ik me er goed bij voel en de risico's niet zie.'

:D

Als hij lang genoeg in de zon blijft kijken, ziet hij niets meer.
Renate

Keer terug naar Meldpunt