schrijf je uit de kerk:wegwijzer

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

schrijf je uit de kerk:wegwijzer

Berichtdoor schrijfjeuitdekerk » 03 sep 2010, 14:42

dank zij dit Meldpunt, zijn wij verheugd om een wegwijzer te kunnen mededelen die voor velen eindelijk de oplossing zal betekenen om de kerk definitief de rug toe te wijzen op een onomkeerbare wijze;
Wij hebben dat ook gedaan, en de gebruksaanwijzing vindt je op www.schrijfjeuitdekerk.be
En daarmee is mijn wraak wat gekoeld...
schrijfjeuitdekerk

Re: schrijf je uit de kerk:wegwijzer

Berichtdoor Timmber » 03 sep 2010, 16:37

schrijfjeuitdekerk schreef:dank zij dit Meldpunt, zijn wij verheugd om een wegwijzer te kunnen mededelen die voor velen eindelijk de oplossing zal betekenen om de kerk definitief de rug toe te wijzen op een onomkeerbare wijze;
Wij hebben dat ook gedaan, en de gebruksaanwijzing vindt je op http://www.schrijfjeuitdekerk.be
En daarmee is mijn wraak wat gekoeld...

Mja, ik ben benieuwd want mij houden ze nogal aan het lijntje. Eerst mailke naar bisschop gestuurd, die mij door verwezen naar pastoor van mijn gemeente, die me dan weer doorverwees naar de pastoor van mijn doopgemeente die na 3 brieven nog altijd niet heeft gereageerd. Nu, na mijn welverdiende vakantie deze week, volgt een aangetekend schrijven en eventueel daarna een brief van mijn advocaat.
Timmber

Berichtdoor pinehole » 08 okt 2010, 13:48

Mja, ik ben benieuwd want mij houden ze nogal aan het lijntje. Eerst mailke naar bisschop gestuurd, die mij door verwezen naar pastoor van mijn gemeente, die me dan weer doorverwees naar de pastoor van mijn doopgemeente die na 3 brieven nog altijd niet heeft gereageerd. Nu, na mijn welverdiende vakantie deze week, volgt een aangetekend schrijven en eventueel daarna een brief van mijn advocaat.[/quote]

Vreemd dat je zo'n rompslomp meemaakt, ik heb gewoon een niet-aangetekende brief gestuurd naar het bisdom (Hasselt in mijn geval) en binnen de week kreeg ik per mail een antwoord van de secretaresse daar om mij te melden dat ze enkel nog mijn geboortedatum en toenmalig adres van mijn ouders nodig hadden om de aantekening te kunnen toevoegen.

Misschien kan je best rechtstreeks het bisdom contacteren met al je gegevens?
"If you are in possession of this revolutionary secret of science, why not prove it and be hailed as the new Newton? Of course, we know the answer. You can't do it. You are a fake." --- Richard Dawkins ---
pinehole

Berichtdoor ludoke » 10 okt 2010, 15:27

Het geheim van Jan Decorte.
Deze gekke, tegendraadse kunstenaar verbaasde vriend en vijand rond 1993. Hij werd lid van de CVP en trouwde voor de Kerk.
Bewees hij hiermede niet dat "alles één hoop shit is" en dat je je best in de meest gemene hoop vermengt ? Zo ben je tenminste van veel eindeloos gezever af.
En inderdaad hoeft Jan en co zich sindsdien niet meer te moeien met de bleekheid van hosties en dergelijke .
De goegemeente laat je inderdaad pas gerust als je niet meer opvalt als "schaap tussen de schapen".
Ga aub. af en toe naar de Mis...en te Kommunie.. Je hoeft dat inderdaad niet ernstig te nemen ,maar je cultiveert de enige efficiente deugd : mekaar verneuken.
ludoke

Berichtdoor pinehole » 11 okt 2010, 11:05

ludoke schreef:Het geheim van Jan Decorte.
Deze gekke, tegendraadse kunstenaar verbaasde vriend en vijand rond 1993. Hij werd lid van de CVP en trouwde voor de Kerk.
Bewees hij hiermede niet dat "alles één hoop shit is" en dat je je best in de meest gemene hoop vermengt ? Zo ben je tenminste van veel eindeloos gezever af.
En inderdaad hoeft Jan en co zich sindsdien niet meer te moeien met de bleekheid van hosties en dergelijke .
De goegemeente laat je inderdaad pas gerust als je niet meer opvalt als "schaap tussen de schapen".
Ga aub. af en toe naar de Mis...en te Kommunie.. Je hoeft dat inderdaad niet ernstig te nemen ,maar je cultiveert de enige efficiente deugd : mekaar verneuken.

Pfffft zeg, wat een flauwekul. Als "mekaar verneuken" een efficiënte deugd is en "alles één hoop shit", dan denk ik niet aan gekke tegendraadsheid. Er waait mij eerder een zinsconstructie tegemoet met daarin de woorden "pseudo-nihilisme/cynisme" en "slappeling" als voornaamste onderdelen.
Ik verkies toch deugden die wat meer mentale inspanningen vereisen.
"If you are in possession of this revolutionary secret of science, why not prove it and be hailed as the new Newton? Of course, we know the answer. You can't do it. You are a fake." --- Richard Dawkins ---
pinehole

Keer terug naar Meldpunt