artikel Nederlandse Flair

Mediaberichten, Debatten, lezingen, dingen die door tijdsdruk dringend zijn, ....

artikel Nederlandse Flair

Berichtdoor maartje » 29 aug 2010, 13:09

Hallo Skepptici,
Voor de Nederlandse Flair schrijf ik een artikel over hoe een relatie stuk liep toen de vrouw zich ging interesseren voor spiritualiteit/homeopathie/klankschalen/reiki of ander gezweef. Ben je een man die dit heeft meegemaakt en wil je erover vertellen, dan wil ik je heel graag interviewen. Je mag anoniem blijven, dus je echte naam hoeft niet in het stuk genoemd te worden. Eventueel kunnen we ook enkele details veranderen om herkenning te voorkomen. Uiteraard krijg je de tekst voor publicatie te lezen en heb je daar ook inspraak in. Voel je ervoor om je verhaal te doen of wil je eerst meer weten? Mail dan naar: maartjefl@hotmail.com Dan neem ik contact met je op.
Hartelijke groet,
Maartje Fleur
maartje

Re: artikel Nederlandse Flair

Berichtdoor Icesurfer » 29 aug 2010, 13:33

Waarom weer zo stereotyp, vooroordeelbevestigend en seksistisch ?
Typisch kippenblad ? Geef mij maar de Opzij en de Emma.

Waarom zoek je geen skeptische vrouwen, waar de man zich voor
spiritualiteit/homeopathie/klankschalen/reiki of ander gezweef
ging interesseren en daardoor relatie stuk liep ?

Waarom spreek je geen mensen aan ?
Wanneer iemand zich bewust wordt van de realiteit,
schijnt het licht daarvan voor hem uit,
de lamp van Aladdin, het licht dat ons leidt.

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor VI-MCIX » 29 aug 2010, 14:04

....zich ging interesseren voor spiritualiteit/homeopathie/klankschalen/reiki of ander gezweef.

1. Dit geeft al de niet-onafhankelijke, nl. partijdige pose van de journaliste aan.

2. Misschien liep de relatie wel stuk door 'gezweef' van de man, nl. boven, (ver)verwijderd van zichzelf. :wink:
Voor een open uitwisseling, mét diepgang en onafhankelijke moderatie:
Het Voordeel van de Twijfel 8)
Laatst bijgewerkt door VI-MCIX op 29 aug 2010, 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.
VI-MCIX

Berichtdoor Dwarsdenker » 29 aug 2010, 14:41

maartje schreef:Hallo Skepptici,
Voor de Nederlandse Flair schrijf ik een artikel over hoe een relatie stuk liep toen de vrouw zich ging interesseren voor spiritualiteit/homeopathie/klankschalen/reiki of ander gezweef. Ben je een man die dit heeft meegemaakt en wil je erover vertellen, dan wil ik je heel graag interviewen. Je mag anoniem blijven, dus je echte naam hoeft niet in het stuk genoemd te worden. Eventueel kunnen we ook enkele details veranderen om herkenning te voorkomen. Uiteraard krijg je de tekst voor publicatie te lezen en heb je daar ook inspraak in. Voel je ervoor om je verhaal te doen of wil je eerst meer weten? Mail dan naar: maartjefl@hotmail.com Dan neem ik contact met je op.
Hartelijke groet,
Maartje Fleur

Dus vrouwen hebben de neiging te gaan zweven, terwijl mannen "nuchter" blijven? Over een vooroordeel gesproken en dit dan nog in een damesblad
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor maartje » 29 aug 2010, 16:05

Hallo,
Het idee achter het artikel is niet om alle vrouwen weg te zetten als zwevers en alle mannen als sceptici. Ik weet best dat er mannelijke zwevers zijn. Het verhaal draait erom dat één van de twee een andere weg inslaat, waardoor de relatie op losse schroeven komt te staan. Dit moet velen toch bekend voorkomen? Ik wil één man interviewen die dit aan den lijve heeft ondervonden.
Groetjes,
Maartje
maartje

Berichtdoor Icesurfer » 29 aug 2010, 16:19

Blijft toch de vraag waarom je géén vrouw wilt interviewen ?

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor maartje » 29 aug 2010, 16:31

Hallo Icesurfer,
Dat is een keuze van de redactie. Als je het per se wilt weten, bel ik morgen de chef, want ik heb er geen invloed op gehad. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat dit nummer van de Flair in het teken staat van spiritualiteit en er veel verhalen instaan van vrouwen die vertellen hoe ze daar kracht uit ontlenen. Ik vermoed dat de redactie dit een mooi onderwerp vond om tegenwicht te bieden. Maar het had wat mij betreft dus ook over een man kunnen gaan die zich verloor in gezweef waardoor de relatie onder druk kwam te staan. Ben je zo'n vrouw, mail me dan, want dan kan ik aan de chef voorstellen of ik jou mag interviewen!
Groetjes!
Maartje
maartje

Berichtdoor Icesurfer » 29 aug 2010, 16:50

O.k. Maartje,

de uitleg vind ik nu bevredigend. Misschien kan je voor jouw chef ook enkele
woorden in dit verband van de wijlen Nederlandse auteur en cultuurfilosoof
Noud van den Eerenbeemt meenemen.

Hij zei dat vrouwen over het algemeen ontvankelijker zijn voor magie/mystiek.
Maar dat mannen, wanneer zij er zich voor interesseren dieper gaan,
en eerder bereid zijn riscico's te nemen, tot het uiterste te gaan.
Vrouwen zouden eerder geneigd zijn tot oppervlakkigheid en
meer door hun angsten geremd worden.

Dat lijkt dus op vet vooroordeel, of is het feitelijk waar ?
Of komt weer eens machogedrag de kop op steken ?
De serieuze, moedige, diepzinnige maatschappelijke waardering voor de man.
Luchtige, gezellige, spiritualiteit-light voor de vrouw.

met vriendelijke
groet
Jos

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor Geen » 29 aug 2010, 16:54

Stof voor een nieuwe (gesubsidieerde) studie:

- Vrouwen laten zich eerder in met gezweef van categorie A, en mannen met gezweef van categorie B.

Of (om niet van vooroordelen beschuldigd te worden):

- Mannen laten zich eerder in met gezweef van categorie A, en vrouwen met gezweef van categorie B.

Zowel A en B moeten natuurlijk gedefinieerd worden.
Geen

Berichtdoor Geen » 29 aug 2010, 16:59

De meeste mannen / de meeste vrouwen. Natuurlijk moet ook nagegaan worden wat men onder "de meeste " verstaat (51% ? 99% ?).
Geen

Berichtdoor Mopje » 30 aug 2010, 08:45

Hoi,

De Nederlandse Flair heeft één, 1, uno, overweging gemaakt, die van het geld!

Dat is een keuze van de redactie. Als je het per se wilt weten, bel ik morgen de chef, want ik heb er geen invloed op gehad. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat dit nummer van de Flair in het teken staat van spiritualiteit en er veel verhalen instaan van vrouwen die vertellen hoe ze daar kracht uit ontlenen.

Ah, er staan zelfs veel verhalen in van dames die kracht ontlenen uit 30cc water voor €7,95 en veel verhalen over het ontvangen van kosmische energie met je kruin voor €10.000,- en het afstemmen van je lichaam op de frequentie van een fruitschaal voor €72,50 per uur.

Ik wil één man interviewen die dit aan den lijve heeft ondervonden.

De Nederlandse Flair wil één, 1, uno, man interviewen de arme ziel.

Ik vermoed dat de redactie dit een mooi onderwerp vond om tegenwicht te bieden.

Tegenwicht! Geen haar op haar hoofd heeft er ooit aan gedacht tegen dat wicht van een chef te zeggen dat ze gek is?

Zou de Nederlandse Flair met haar redactie aan haar zwevende lezeressen gaan uitleggen dat het bedrog is waar ze 'kracht' uit ontlenen? Ik wil met Maartje wedden dat de Nederlandse Flair gaat bijdragen aan het verspreiden van deze onzin onder haar dameslezeressen.

ps de uitgever van de Nederlandse Flair ziet het zo:
Interviews en reportages brengen de lezeres met een zekere regelmaat op nieuwe ideeën en gedachten.

En de Nederlandse online Flair zo:
Flaironline.nl richt zich op no-nonsense vrouwen tussen de 20 – 35 jaar.

http://www.sanoma-uitgevers.nl/nl-web-O ... -Flair.php
pps het blijft maar door mijn hoofd spoken, bedankt Nederlandse Flair:
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon."
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor kil » 30 aug 2010, 12:33

Je kan van een blad dat een horoscoop staan heeft (vermoed ik, naar analogie met de flair in België) nu toch niet verwachten dat ze deftige artikels gaan schrijven of een fatsoenlijk onderzoek gaan voeren :lol:
kil

Berichtdoor willem_betz » 30 aug 2010, 12:34

Ter overweging:
Als ik sommige reacties lees lijkt het toch wel dat skeptici een zeer negatief clubje zijn. Die reacties komen van individuele deelnemers, die vaak zelfs geen lid zijn, maar niet die van het bestuur van SKEPP.
Het is niet omdat een krant of tijdschrift in het verleden erg veel onzin verspreid heeft dat het niet mogelijk is dat ze nu een beetje daarvan afstand willen nemen. De laatste tijd gebeurt het meer dat dergelijke populaire blaadjes ook de skeptische mening vragen en er wat plaats voor inruimen. Beter dat dan niets. Met stroop worden nu eenmaal meer vliegen gevangen dan met azijn.
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 30 aug 2010, 13:31

Ik had nog niet gereageerd wegens weinig tijd. 100 % akkoord met WB ! Het is vooral sneu voor Maartje die waarschijnlijk in eer en geweten probeert om, in de gegeven context (haar broodwinning !) zoveel mogelijk tegengif toe te dienen als de situatie toelaat en het publiek wil/kan slikken.

Maartje, doe zo voort ! Mijn sympathie heb je ! Jammer voor jou dat mijn partner zo nuchter is ! Anders had je meteen al een kandidaat !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Mopje » 30 aug 2010, 14:04

Hoi,

Ik voel me een beetje aangesproken, ik zal het niet meer doen. (ik ben inderdaad niet meer open minded) Nu, binnen de gegeven context en de visie van de uitgever zou het met een beetje knip en plakwerk (wat hopelijk rechtenvrij mag) mogelijk moeten zijn een kadertje te vullen. Tijdens mijn 'tour de wachtkamers' kom ik vast de Flair nog tegen, ik ben benieuwd.
"Wes pakt soms de stofzuiger. Ja echt. Dat doet hij gewoon." Yolanthe Cabau van Kasbergen
Mopje

Berichtdoor Cluny » 31 aug 2010, 08:43

maartje schreef:Hallo Skepptici,
Hartelijke groet,
Maartje Fleur

Ik ben benieuwd.
Komt het verhaal ook op jouw website?
Cluny

Berichtdoor Cluny » 31 aug 2010, 08:55

maartje schreef:Hallo Icesurfer,
Dat is een keuze van de redactie. Als je het per se wilt weten, bel ik morgen de chef, want ik heb er geen invloed op gehad. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat dit nummer van de Flair in het teken staat van spiritualiteit en er veel verhalen instaan van vrouwen die vertellen hoe ze daar kracht uit ontlenen. Ik vermoed dat de redactie dit een mooi onderwerp vond om tegenwicht te bieden. Maar het had wat mij betreft dus ook over een man kunnen gaan die zich verloor in gezweef waardoor de relatie onder druk kwam te staan. Ben je zo'n vrouw, mail me dan, want dan kan ik aan de chef voorstellen of ik jou mag interviewen!
Groetjes!
Maartje

Icesurfer is een anti-sceptische zweverd.
En momenteel vrijgezel.
Op een forum maakt hij altijd het meeste lawaai tegen nieuwkomers.
Cluny

Berichtdoor Icesurfer » 31 aug 2010, 12:36

Afbeelding Cluny, wil je voor jezelf spreken !
Ik ben net een echte skepticus.

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor Cluny » 31 aug 2010, 15:59

Vooral als die nieuwkomer een onafhankelijke sceptische, realistische en/of atheïstische vrouw is.
Daar houdt Icesurfer niet van.
Relaties die stuk gaan omdat de vrouw van een sceptische duo ineens door paranormaal gedinges de weg helemaal kwijt is geraakt, het is heel normaal om daar iets over te schrijven.
Ik snap niet waar Icesurfer zich druk over maakt.
Cluny

Berichtdoor Icesurfer » 31 aug 2010, 16:17

Wat een onzin, Cluny.

[ Inayat Khan ]
Icesurfer

Berichtdoor Geen » 31 aug 2010, 20:00

Of zo'n artikel verschijnt in Flair, of in Humo, of in Dag Allemaal, of in Story, of in Privé enz... Het zal worden gelezen, en er zullen mensen zijn bij wie er een belletje zal gaan rinkelen. En of de partner van de "bezetene" een man of een vrouw is, doet niet ter zake.
Geen

Berichtdoor Digit » 31 aug 2010, 20:55

Juist !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor barni » 01 sep 2010, 17:23

willem_betz schreef:Ter overweging:
Als ik sommige reacties lees lijkt het toch wel dat skeptici een zeer negatief clubje zijn. Die reacties komen van individuele deelnemers, die vaak zelfs geen lid zijn, maar niet die van het bestuur van SKEPP.
Het is niet omdat een krant of tijdschrift in het verleden erg veel onzin verspreid heeft dat het niet mogelijk is dat ze nu een beetje daarvan afstand willen nemen. De laatste tijd gebeurt het meer dat dergelijke populaire blaadjes ook de skeptische mening vragen en er wat plaats voor inruimen. Beter dat dan niets. Met stroop worden nu eenmaal meer vliegen gevangen dan met azijn.

Volledig terechte opmerking!!

Maartje, ik heb alvast je vraag rondgestuurd in mijn omgeving!!
Hopelijk vind je enkele boeiende getuigenissen..

Veel succes en hou ons op de hoogte wanneer het precies gepubliceerd wordt, koop ik voor één keer de Flair ;-)

Groeten,
Pieter
barni

Berichtdoor Mopje » 03 sep 2010, 10:43

Hoi,

Is er iemand die weet wanneer het blad uitkomt? Ik ben namelijk echt benieuwd wat er van gemaakt wordt.
Mopje

Keer terug naar Meldpunt