Geacht Forum,
Er zijn heel interessante claims met betrekking tot snelleren. Die staan bijvoorbeeld in boeken van Tony Buzan of ook in die van de Nederlandse Jan-Willem van den Brandhof. Er is een organisatie die zich Purple Monkey noemt die middelbare scholieren en aankomende studenten hierin opleidt. Zo is er de claim dat mensen 5 tot 20 x sneller kunnen leren als ze de aanbevolen methode volgen. Ik vind het geweldig als het klopt. Wat mij minder bevalt in die publicaties, is dat er ook adviezen zijn t.a.v. voeding e.d. terwijl dit niet de primaire deskundigheid van de auteurs lijkt te zijn. Waar ik nu benieuwd naar ben, is in hoeverre de forumleden de fantastische claims onderschrijven. Waar ik nog meer naar benieuwd ben, is waarom - als die aanpak zo superieur is - de verschillende overheden er niet zwaar op inzetten, waarom de aangereikte leerstof van jongs af aan niet al in de vorm van een mindmap wordt aangeboden. Het lijkt niet veel te hoeven kosten om de nieuwe manier toe te passen. Maar ook individuele leraren lijken er niet echt warm voor te lopen.
Wat is uw idee hierover?
Met Vriendelijke Groeten,
Crox