collegavanerik schreef:Freethinker is weer plat, weet iemand details?
This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
collegavanerik schreef:te populair, we zijn over quotum
This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Dit forum is offline. Ik heb besloten om ermee te stoppen. Een aantal kwesties hebben mij hiertoe doen besluiten.
Ten eerste erger ik mij aan de kleinerende en neerbuigende manier waarop andersdenkenden vaak benaderd worden. Gelovigen zijn voor mij simpelweg mensen waarmee ik van mening verschil. Het zijn niet mijn vijanden; noch zijn het criminelen, imbecielen of idioten, uitsluitend omdat ze in goden geloven. Sommige forumgebruikers hebben terecht stelling genomen tegen die houding, maar dit neemt dan vaak weer de vorm aan van een soort klopjacht, die op mij soms even hardvochtig en fanatisch overkomt.
Ten tweede word ik erg moe van de voortdurende vetes en ruzies tussen sommige forumleden, en niet te vergeten de samenzweringen en pikordes. En in die chaos van ruzies en antipathieën, wordt van mij als beheerder verwacht dat ik precies bij hou hoe de vork in de steel zit. Iedere beslissing die ik in zo'n geval neem lijkt verkeerd, en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ten derde ben ik zat van het gezeur van morosofen, evangelisten en theologen (waarvan sommige exemplaren ervoor kiezen om dat van een veilige afstand te doen) die de lompe uitspraken van sommige antitheïsten uitvergroten en uitgebreid uitlichten, om daarmee de aandacht af te leiden van hun eigen onvermogen om goede tegenargumenten te geven (voor de duidelijkheid; ik heb het hier dus niet over alle evangelisten en predikers). 'Grow up! Jullie zijn geen haar beter!'
Zowel op christelijke als op islamitische fora heb ik dezelfde dingen zien gebeuren. Hetzelfde primatengedrag. In de grote wereld leidt dit soort gedrag trouwens vaak tot oorlog. Lang heb ik gedacht dat we het Cro Magnon stadium voorbij waren. Wat een dwaling!
Een vriendelijke groet, M. Klein (ook wel bekend als Devious)
(Ps. Er is niets gewist. De forumdatabase zal een dezer dagen weer zichtbaar worden gemaakt, opdat de prachtige essay's van vele forumleden niet verloren gaan).
Keer terug naar Andere interessante discussieforums en weetjes van niveau
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast