Wijzigen van posts.

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Wijzigen van posts.

Berichtdoor Blueflame » 09 jan 2012, 00:52

Tot op heden was het mogelijk om posts te wijzigen tot wel 14 dagen na postdatum. Dit liet toe om typfouten of foutieve of gewijzigde links nog aan te passen. Dit leek mij een gentleman's agreement: (vorm)foutjes kunnen verbeterd worden, maar aan de (wezenlijke) inhoud wordt natuurlijk niet geraakt.

Helaas is mijn vertrouwen in de goedheid en eerlijkheid van de medemens te groot gebleken. Van deze mogelijkheid wordt door sommigen (gretig) gebruik gemaakt om de inhoud van posts wezenlijk te veranderen. Reacties kunnen daardoor soms overdreven of zelfs fout lijken. Het is duidelijk dat het nooit de bedoeling is geweest om deze mogelijkheid tot verandering van voorgaande posts toe te laten, om wezenlijke inhoudelijke wijzigingen door te voeren! Ik had nooit kunnen dromen dat de oneerlijkheid van sommigen zo groot zou kunnen zijn!
Daarom wordt vanaf heden de mogelijkheid tot wijzigen van posts beperkt tot 45 minuten na posten.
Let dus op wat u schrijft!

Met dank aan de lafaards, de oneerlijken, de bedriegers.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Re: Wijzigen van posts.

Berichtdoor Digit » 09 jan 2012, 12:29

Ik denk dat de aandachtige forummer wel al weet wie zich door de slotregel mag aangesproken voelen :!: :evil:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Heeck » 09 jan 2012, 15:59

Droef teken aan de wand.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel, dus MIJDT SPIJT.
www.edge.org
Heeck

Berichtdoor ad randum » 09 jan 2012, 20:20

Blueflame schreef:Tot op heden was het mogelijk om posts te wijzigen tot wel 14 dagen na postdatum. Dit liet toe om typfouten of foutieve of gewijzigde links nog aan te passen. Dit leek mij een gentleman's agreement: (vorm)foutjes kunnen verbeterd worden, maar aan de (wezenlijke) inhoud wordt natuurlijk niet geraakt.

Helaas is mijn vertrouwen in de goedheid en eerlijkheid van de medemens te groot gebleken. Van deze mogelijkheid wordt door sommigen (gretig) gebruik gemaakt om de inhoud van posts wezenlijk te veranderen. Reacties kunnen daardoor soms overdreven of zelfs fout lijken. Het is duidelijk dat het nooit de bedoeling is geweest om deze mogelijkheid tot verandering van voorgaande posts toe te laten, om wezenlijke inhoudelijke wijzigingen door te voeren! Ik had nooit kunnen dromen dat de oneerlijkheid van sommigen zo groot zou kunnen zijn!
Daarom wordt vanaf heden de mogelijkheid tot wijzigen van posts beperkt tot 45 minuten na posten.
Let dus op wat u schrijft!

Met dank aan de lafaards, de oneerlijken, de bedriegers.

Mvg.

Gewoon een stamp onder hun kont, en in de hoek met ezelsoren op hun kop en de armen horizontaal opzij zou nog beter zijn (maar dat is blijkbaar niet meer educatief verantwoord ?!?). Rare wereld waarin we leven.

Ad
“Ad Randum” is “at random” “ad absurdum”. “Ad deliberandum”? Neen, “ad fundum”.
ad randum

Berichtdoor Timmber » 09 jan 2012, 22:14

Kan je niet gewoon de daders aanpakken ipv iedereen voor de fout van enkelen te beperken in zijn mogelijkheden?
Timmber

Berichtdoor ad randum » 09 jan 2012, 22:18

Timmber schreef:Kan je niet gewoon de daders aanpakken ipv iedereen voor de fout van enkelen te beperken in zijn mogelijkheden?

Timmber, maar dan moet je niet vergeten opzij te springen wanneer ze geveld worden.
('k kon 't weer ni laten, dju toch)

Ad
ad randum

Berichtdoor Dwarsdenker » 09 jan 2012, 22:59

Timmber schreef:Kan je niet gewoon de daders aanpakken ipv iedereen voor de fout van enkelen te beperken in zijn mogelijkheden?

Ik denk dat de 45 minuten nog zeer ruim is. Bij mij werkt het als volgt: ik post iets. Lees het nog eens na en zie dat ik een stuk zin vergeten ben of een taalfout gemaakt heb. Ik kan het dan nog snel corrigeren. Dan is 45 minuten ruim voldoende. Correcties nadat iemand gereageerd heeft, vind ik trouwens totaal uit den boze. Ik vind het dan beter je visie te verduidelijken of verbeteren met een nieuwe post.
Het zou me trouwens verwonderen dat er eerlijke "posters" zijn, die na 14 dagen hun spul nog willen corrigeren. Voorts maakt de 45 minuten grens de moderatie een stuk gemakkelijker.
Wetenschap is gericht op het zoeken naar de best mogelijke verklaring.
Dwarsdenker

Berichtdoor willem_betz » 09 jan 2012, 23:47

Correcties nadat iemand gereageerd heeft, vind ik trouwens totaal uit den boze.

Juist ! en als de tactiek er dan nog in bestaat om eerst mensen te beledigen, te jennen en uit te dagen, tot die eens scherp reageren, en dan vlug je eigen vuilbekkerij te gaan wissen en de vermoorde onschuld spelen. :twisted:
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Blueflame » 10 jan 2012, 00:22

Dwarsdenker schreef:Het zou me trouwens verwonderen dat er eerlijke "posters" zijn, die na 14 dagen hun spul nog willen corrigeren. Voorts maakt de 45 minuten grens de moderatie een stuk gemakkelijker.

Ik heb dat al gedaan, Dwarsdenker.
Maar ik ben dan ook raar ;-)

En inderdaad voor het tweede deel. We moeten tenminste niet letten op gefoefel en bedrog en zo.
Eigenlijk zou ik natuurlijk Ad Randum moeten volgen en de booswichten met ne ferme schot onder hun achterste definitief van het forum moeten trappen. Maar ik heb mijn redenen om te doen wat ik doe.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Digit » 10 jan 2012, 09:53

Dwarsdenker schreef:Ik denk dat de 45 minuten nog zeer ruim is. Bij mij werkt het als volgt: ik post iets. Lees het nog eens na en zie dat ik een stuk zin vergeten ben of een taalfout gemaakt heb. Ik kan het dan nog snel corrigeren. Dan is 45 minuten ruim voldoende.

Bij mij werkt het anders : vaak zit ik krap in de tijd, en dan poot ik eerst het inhoudelijke neer om mij dan later (zodra er tijd is) nog bezig te houden met het wegplukken van evte. taalfouten. Voor mij is die 45 minuten dan ook erg krap.

Dwarsdenker schreef:Correcties nadat iemand gereageerd heeft, vind ik trouwens totaal uit den boze. Ik vind het dan beter je visie te verduidelijken of verbeteren met een nieuwe post.

Als het om inhoudelijke correcties gaat, en zeker als ze de reeds geplaatste reacties kunnen impacteren, dan heb je volkomen gelijk. Wat mij wél al is overkomen is dat iemand een reactie plaatst terwijl ik nog aan het (her)bewerken ben. Maar met wat goed fatsoen van beide kanten is dat zó opgelost ! En we mogen ook niet vergeten dat er tot hier toe slechts drie kwaadwillige gevallen vastgesteld zijn. Waarvan twee eigenlijk voorspelbaar waren in de zin dat er eerder al goede redenen waren om aan de intellectuele eerlijkheid van de betrokkenen te twijfelen. De overgrote meerderheid van de forummers hier is duidelijk ter goeder trouw !

Dwarsdenker schreef:Het zou me trouwens verwonderen dat er eerlijke "posters" zijn, die na 14 dagen hun spul nog willen corrigeren.

Inderdaad, als het inhoudelijke kwesties betreft. Maar wie wil niet graag een haastig en stom taalfoutje wegpoetsen. Daar staat m. i. geen termijn op, of die is althans in die context niet nodig.

Dwarsdenker schreef:Voorts maakt de 45 minuten grens de moderatie een stuk gemakkelijker.

Dat klopt, en dat is volgens mij de enige écht goede reden ! Voor de rest ben ik tegen élke vorm van “collectieve straffen” maar ben ik van oordeel dat de daders moeten aangepakt worden.

Blueflame schreef: Eigenlijk zou ik natuurlijk Ad Randum moeten volgen en de booswichten met ne ferme schot onder hun achterste definitief van het forum moeten trappen.

Volledig akkoord dus ! Ik ben voor een zéér verregaande vorm van tolerantie tegenover mensen van goede wil, ook al is hun inbreng soms wat krakkemikkig. Maar mensen wiens onwil met grote stelligheid vast staat moeten hier volgens mij geen vrije tribune, blogruimte of bandbreedte krijgen !

Blueflame schreef:Maar ik heb mijn redenen om te doen wat ik doe.

Dat wil ik graag aannemen. Vandaar dat ik mijn woorden hier gewikt en gewogen heb !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor On track! » 10 jan 2012, 10:43

Digit schreef:
Dwarsdenker schreef:Ik denk dat de 45 minuten nog zeer ruim is. Bij mij werkt het als volgt: ik post iets. Lees het nog eens na en zie dat ik een stuk zin vergeten ben of een taalfout gemaakt heb. Ik kan het dan nog snel corrigeren. Dan is 45 minuten ruim voldoende.

Bij mij werkt het anders : vaak zit ik krap in de tijd, en dan poot ik eerst het inhoudelijke neer om mij dan later (zodra er tijd is) nog bezig te houden met het wegplukken van evte. taalfouten. Voor mij is die 45 minuten dan ook erg krap.

Idem.

Digit schreef:
Dwarsdenker schreef:Voorts maakt de 45 minuten grens de moderatie een stuk gemakkelijker.

Dat klopt, en dat is volgens mij de enige écht goede reden ! Voor de rest ben ik tegen élke vorm van “collectieve straffen” maar ben ik van oordeel dat de daders moeten aangepakt worden.

Inderdaad. De 45 minuten grens enkel voor 'beginners' en 'ridders van het lulhoekje' bijvoorbeeld. Het is maar een idee, een drama vind ik het nu ook niet.

Mvg
"Everything is vague to a degree you do not realize till you have tried to make it precise."
-Bertrand Russell-
On track!

Berichtdoor Geen » 10 jan 2012, 11:07

Een faut tegen de spelling vind ik niet zo erg, maar als het om een grammaticale fout gaat, word het wel beschamend.
Geen

Berichtdoor willem_betz » 10 jan 2012, 12:48

Sommige bovenstaande argumenten lijken me redelijk, zeker voor hen die "on the road" al reageren en dan later op de desktop het nog eens goed nalezen.
Blue zou kunnen overwegen om de tijdslimiet voor correctie wat op te trekken, bijv naar 6 of naar 12 uren ? He is the boss !
Een suggestie kan zijn om de echt aanstootgevende fragmenten als quote in je eigen bericht te zetten, dan kan de trol niet meer gaan wissen en de grote onschuld spelen.
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor Digit » 10 jan 2012, 12:52

Volledig akkoord. Ik pleit daarbij voor 12 uur (pleidooi pro domo !). Dat laatste heb ik in het verleden overigens al meermaals gedaan !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Jan Willem Nienhuys » 10 jan 2012, 13:00

Een suggestie kan zijn om de echt aanstootgevende fragmenten als quote in je eigen bericht te zetten

Dat vind ik een heel goede suggestie.

Ik vind het overigens heel onhandig dat bij het schrijven van een reactie de hele rest van het forum 'onzichbaar' wordt (men kan natuurlijk wel op de browserknop 'vorige pagina' drukken, maar bij tal van andere forums kun je gewoon omhoog scrollen, en blijft datgene waar je op reageert gewoon in zicht terwijl je schrijft.
Jan Willem Nienhuys

Berichtdoor Digit » 10 jan 2012, 13:04

Jan Willem,

Dat kan hier ook : gewoon je pagina wat omhoog scrollen, en dan krijg je een scrollvenster met de eerdere posts !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 10 jan 2012, 13:06

Jan Willem Nienhuys schreef:Ik vind het overigens heel onhandig dat bij het schrijven van een reactie de hele rest van het forum 'onzichbaar' wordt

Dat staat toch vlak onder wat je aan het schrijven bent, en je kan daarin zelfs heel ver terug scrollen, en er stukjes uit kopieren.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor ad randum » 10 jan 2012, 13:17

Geen schreef:Een faut tegen de spelling vind ik niet zo erg, maar als het om een grammaticale fout gaat, word het wel beschamend.

Daer gaat ich folledich meet akkoordt.

Ad
ad randum

Berichtdoor Magnolia » 10 jan 2012, 13:21

willem_betz schreef:Een suggestie kan zijn om de echt aanstootgevende fragmenten als quote in je eigen bericht te zetten, dan kan de trol niet meer gaan wissen en de grote onschuld spelen.

Over citeren en "quote" is me iets niet duidelijk.
Ik vermoed dat het technisch zo is, dat als je citeert, en de oorspronkelijke auteur wijzigt iets, dan wijzigt dat mee in het citaat. Dus als WB in zijn post "olijke trol" vervangt door "forumdeelnemer" dan verschijn dat ook in mijn post.

Met copy & paste en dan "quote" eromeeheen plakken is dat waarschijnlijk niet het geval, maar citeren vind ik duidelijker en gemakkelijker, ook al omdat dan de naam van de oorspronkelijke schrijver automatisch erbij staat.
Laatst bijgewerkt door Magnolia op 10 jan 2012, 13:58, in totaal 4 keer bewerkt.
Magnolia

Berichtdoor Digit » 10 jan 2012, 13:42

Magnolia schreef:Over citeren en "quote" is me iets niet duidelijk.
Ik vermoed dat het technisch zo is, dat als je citeert, en de oorspronkelijke auteur wijzigt iets, dan wijzigt dat mee in het citaat. Dus als WB in zijn post "trol" vervangt door "forumdeelnemer" dan verschijnt dat ook in mijn post.

Volgens mij dus niet ! "Quote" neemt een kopij en plakt die als een nieuwe instantie van de tekst. Van dan af aan maakt die deel uit van jouw tekst en kan niemand anders die nog veranderen ! Probeer eens met de quote hierboven ! Bv. een adjectief plaatsen vóór "trol" ! :wink:

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Magnolia » 10 jan 2012, 14:00

Je hebt gelijk !

Tenminste voor dit moment.
Misschien is het wel eens anders geweest. Maar dat maakt niet uit, zolang het zo blijft als nu, is het in orde.

:wink:
Magnolia

Berichtdoor Magnolia » 10 jan 2012, 15:04

Digit schreef:Volgens mij dus niet ! "Quote" neemt een kopij en plakt die als een nieuwe instantie van de tekst. Van dan af aan maakt die deel uit van jouw tekst en kan niemand anders die nog veranderen ! Probeer eens met de quote hierboven ! Bv. een adjectief plaatsen vóór "trol" ! :wink:

Groetjes,

Digit

Euhmmm ... Digit, wie zegt mij nou dat jij niet dat "olijke" hebt weggehaald op het moment dat je de posting maakte ??
:shock: :shock:
Magnolia

Berichtdoor Blueflame » 10 jan 2012, 17:55

Magnolia schreef:Je hebt gelijk !

Tenminste voor dit moment.
Misschien is het wel eens anders geweest. Maar dat maakt niet uit, zolang het zo blijft als nu, is het in orde.

:wink:

Het is altijd geweest zoals het nu is. Quotes dynamisch maken is technisch eigenlijk niet te doen wegens bijzonder arbeidsintensief servergebruik.

Willem_Betz schreef:Sommige bovenstaande argumenten lijken me redelijk, zeker voor hen die "on the road" al reageren en dan later op de desktop het nog eens goed nalezen.
Blue zou kunnen overwegen om de tijdslimiet voor correctie wat op te trekken, bijv naar 6 of naar 12 uren ?

OK, ik heb daar wel oren naar. Ik heb het aangepast naar 720 minuten of dus 12 uur. De toekomst zal wel uitwijzen of dit voor problemen zorgt.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor The Menace » 11 jan 2012, 15:29

Blue schreef:Tot op heden was het mogelijk om posts te wijzigen tot wel 14 dagen na postdatum.

Blijkbaar laat mijn geheugen me in de steek. Ik dacht dat nadat iemand (was dat niet Henriette?) een tijd geleden plots al haar berichten had verwijderd, de mogelijkheid om te wijzigen door Blueflame was ingekort naar 2 dagen.

Wat je ook kunt doen voor je een bericht plaatst, is eerst even het voorbeeld bekijken van wat je in elkaar geknutseld hebt. Fouten kun je er dan nog eindeloos uithalen, voor je stukje zichtbaar wordt op het forum.
(Als je dan ook nog eens eerst je tekst kopieert (dat zijn maar twee muisklikken) voorkom je tevens dat je je tekst kwijt bent, mocht je tijdens het schrijven per ongeluk worden uitgelogd.)

Dennis
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant.
The Menace

Berichtdoor Blueflame » 11 jan 2012, 17:37

The Menace schreef:
Blue schreef:Tot op heden was het mogelijk om posts te wijzigen tot wel 14 dagen na postdatum.

Blijkbaar laat mijn geheugen me in de steek. Ik dacht dat nadat iemand (was dat niet Henriette?) een tijd geleden plots al haar berichten had verwijderd, de mogelijkheid om te wijzigen door Blueflame was ingekort naar 2 dagen.

Het stond op oneindig en na Henriette haar actie heb ik het op 14 dagen gezet.
Kwestie van de puntjes op de i te zetten, Dennis ;-)
Wat je ook kunt doen voor je een bericht plaatst, is eerst even het voorbeeld bekijken van wat je in elkaar geknutseld hebt. Fouten kun je er dan nog eindeloos uithalen, voor je stukje zichtbaar wordt op het forum.

Zeer juist.
(Als je dan ook nog eens eerst je tekst kopieert (dat zijn maar twee muisklikken) voorkom je tevens dat je je tekst kwijt bent, mocht je tijdens het schrijven per ongeluk worden uitgelogd.)

Dennis

Of ctrl+A en ctr + C
Je wordt ook niet per ongeluk uitgelogd, maar bewust, na 30 minuten geen interactie met het forum (met de server eigenlijk, een "post" of "get" actie, maar soit).

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Magnolia » 11 jan 2012, 17:54

Blueflame schreef:Je wordt ook niet per ongeluk uitgelogd, maar bewust, na 30 minuten geen interactie met het forum (met de server eigenlijk, een "post" of "get" actie, maar soit).

30 minuten is dan weer erg kort, zeker als je de posts van anderen in je stuk wilt betrekken.
Magnolia

Berichtdoor Digit » 11 jan 2012, 20:25

Voorbereiden in een tekstverwerker kan veel ergernis voorkomen !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Magnolia » 11 jan 2012, 21:57

Digit schreef:Voorbereiden in een tekstverwerker kan veel ergernis voorkomen !

Groetjes,

Digit

Wegblijven van SKEPP evenzo ! :lol:

Tot 10 tellen dan weer niet, want dat gaat ten koste van de tijd om te posten.

Wat is het echte bezwaar tegen een verlenging van die 30-minuten termijn ?
Magnolia

Berichtdoor Digit » 12 jan 2012, 00:18

Omdat de server vaak niet weet of een sessie al dan niet afgebroken is. En als ik goed ben ingelicht, omdat openstaande sessies de server kwetsbaar maken voor hackers. Na x minuten inactiviteit gooit de server het deurtje dus dicht. En ik denk dat 30 minuten al behoorlijk lang is !

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor Blueflame » 12 jan 2012, 12:05

Dit is inderdaad één van de redenen. Ik vertel liever niet exact hoe het zit.
Dit is ook een beveiliging voor onbewaakt gelaten computers op bijvoorbeeld uw bureau op het werk

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Hanky » 13 jan 2012, 00:09

Hallo Blueflame,

Het is mij wel een keer overkomen dat ik een post na een nachtje slapen weer verwijderd heb - na te hebben geconstateerd dat er gelukkig nog niemand op gereageerd had. En een keer heb ik er eentje laten staan, terwijl ik die ook wel wilde verwijderen, maar er was al gereageerd, dus ja, dan moet die blijven staan! Dat heb ik toen zo maar 'aangevoeld' als enig correct gedrag, zeg maar, in modern Nederlands. Hoe lastig ook toen.

Want in beide gevallen was de overweging, oei, nu moet ik eigenlijk verder in discussie terwijl ik daar eigenlijk helemaal de tijd niet voor heb, door plotse omstandigheden. Dat kan ook voorkomen.

Dus ik wil nu eerst nog even kijken of ik deze ook weer kan verwijderen. OK, als je het onmiddellijk doet, lukt dat in elk geval nog. Q.e.d. Ik ga niet naar de 'verwijder' termijn vragen, want dat is te exceptioneel om rekening mee te houden.

Nu ik je toch nog even spreek: ik heb niet meteen een vermoeden hoeveel geduld om welke (psychische) redenen door jou in acht genomen wordt, of zou moeten worden, maar een regelmatig 'minkukel' aan het adres van een ander zou voor mij toch reden zijn jezelf als 'beheerder' niet te veel 'geweld' aan te doen. Drie keer minkukel lijkt me wel genoeg, ook voor (ingebeelde) semi-genieën (de kans Einsteins te missen is klein, vermoed ik), of het gebruik van rode letters, jouw primaat van enige ordelijke samenleving, daar maar één keer op hoeven wijzen lijkt me echt voldoende.

Mijn truc om hier direct te tikken en niets kwijt te raken: ik ga nu even een view ophalen en open 't Groot Skepptisch Discussieforum gewoon een tweede keer, dus naast elkaar, met een Nieuw Tabblad.

Dit om viewtopic.php?f=9&t=38&p=2565#p2565 via copy even onder de aandacht te brengen, waar Digit een aantal links geeft die niet meer werken (mogelijk naar dat ooit eerder verloren gegane forum?). Voor 'geschiedkundigen' is dat wat minder leuk. Weet niet wat je daarmee moet. Niks waarschijnlijk. Het zij zo.

Waarom ik daar was? Digit als allermeest constante factor met Heeck en Betz en jij en misschien JWN en Axxy en nog enkelen op het Forum. Sommige Newbies kun je er op wijzen eerst eens in de 'geschiedenis' te duiken om 'het vlees in de kuip' te proeven.

JWN en zijn visie op godsdienst/religie (Theorie over onzichtbare Leiders vanuit primatengedrag) en de visie van Digit op hetzelfde thema. Dit was een gedachte van deze enkele meelezer om daar nu uit te komen. Maar ja, alles kan, technisch ook. Je kunt Newbies er (op elk thema) op wijzen: wiskundige of arts of burger-ingenieur hebben over dit thema al een en ander gezegd: klik naam Digit en zie dat op pagina 172 van zijn bijdragen al een redelijk idee door hem tav religie/godsdienst naar voren gebracht wordt. (Zelfs persoonlijk opmerkingen over vader: aan Herrenvolk moeten denken.)

Enzovoort. Skeppers zijn ook mensen met een min of meer samenhangend 'wereldbeeld'. Destilleer dat eerst nieuwe 'context-binders' en 'arionhills', en dan pas je 'eigenwijze' visie misschien? Er is reden voor skepticisme op alle niveau's, maar maak het potverdriedubbeltjes die Blauwe Vlam het op de eerste plaats niet te moeilijk!
Hanky

Berichtdoor Blueflame » 13 jan 2012, 20:49

Hanky schreef:Hallo Blueflame,

Het is mij wel een keer overkomen dat ik een post na een nachtje slapen weer verwijderd heb - na te hebben geconstateerd dat er gelukkig nog niemand op gereageerd had. En een keer heb ik er eentje laten staan, terwijl ik die ook wel wilde verwijderen, maar er was al gereageerd, dus ja, dan moet die blijven staan! Dat heb ik toen zo maar 'aangevoeld' als enig correct gedrag, zeg maar, in modern Nederlands. Hoe lastig ook toen.

Inderdaad. Dat is dan een kwestie van goed fatsoen.
Nu ja: u vergissen is natuurlijk niet verboden. Dus een post of stelling terugnemen omdat de argumentatie van de opponent degelijk is, is niet verboden. Wel integendeel!

Want in beide gevallen was de overweging, oei, nu moet ik eigenlijk verder in discussie terwijl ik daar eigenlijk helemaal de tijd niet voor heb, door plotse omstandigheden. Dat kan ook voorkomen.

Dat is dan inderdaad lastiger.

Nu ik je toch nog even spreek: ik heb niet meteen een vermoeden hoeveel geduld om welke (psychische) redenen door jou in acht genomen wordt, of zou moeten worden, maar een regelmatig 'minkukel' aan het adres van een ander zou voor mij toch reden zijn jezelf als 'beheerder' niet te veel 'geweld' aan te doen. Drie keer minkukel lijkt me wel genoeg, ook voor (ingebeelde) semi-genieën (de kans Einsteins te missen is klein, vermoed ik), of het gebruik van rode letters, jouw primaat van enige ordelijke samenleving, daar maar één keer op hoeven wijzen lijkt me echt voldoende.

Ik bekijk dat eigenlijk van persoon tot persoon. Daar algemene regels op plakken, dat werkt echt niet.

Dit om viewtopic.php?f=9&t=38&p=2565#p2565 via copy even onder de aandacht te brengen, waar Digit een aantal links geeft die niet meer werken (mogelijk naar dat ooit eerder verloren gegane forum?). Voor 'geschiedkundigen' is dat wat minder leuk. Weet niet wat je daarmee moet. Niks waarschijnlijk. Het zij zo.

Dat zijn inderdaad links naar de vorige server, toen die nog op de VUB stond. Die gelden niet meer en zijn inderdaad verloren.

Waarom ik daar was? Digit als allermeest constante factor met Heeck en Betz en jij en misschien JWN en Axxy en nog enkelen op het Forum. Sommige Newbies kun je er op wijzen eerst eens in de 'geschiedenis' te duiken om 'het vlees in de kuip' te proeven.

Ik ben daar tegen. Je kan niet van nieuwelingen verwachten dat ze eerst het hele forum nalezen voor ze iets mogen posten. Ook kan je niet verbieden dat een nieuweling begint over een onderwerp dat reeds vroeger aan bod kwam.
Het probleem is namelijk dat veel onderwerpen regelmatig met nieuwe gebruikers terug keren. Dat verbieden zou gelijk staan aan het forum dat zichzelf schaak-mat zet. Sisyphusarbeid ...... .

JWN en zijn visie op godsdienst/religie (Theorie over onzichtbare Leiders vanuit primatengedrag) en de visie van Digit op hetzelfde thema. Dit was een gedachte van deze enkele meelezer om daar nu uit te komen. Maar ja, alles kan, technisch ook. Je kunt Newbies er (op elk thema) op wijzen: wiskundige of arts of burger-ingenieur hebben over dit thema al een en ander gezegd: klik naam Digit en zie dat op pagina 172 van zijn bijdragen al een redelijk idee door hem tav religie/godsdienst naar voren gebracht wordt. (Zelfs persoonlijk opmerkingen over vader: aan Herrenvolk moeten denken.)

Zie hierboven dus.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor Hanky » 14 jan 2012, 01:21

OK, dank voor de reactie Blueflame. Ik snap dat er ook steeds actueel gehandeld moet worden.
Hanky

Berichtdoor Blueflame » 21 jan 2012, 18:16

Blueflame schreef:Eigenlijk zou ik natuurlijk Ad Randum moeten volgen en de booswichten met ne ferme schot onder hun achterste definitief van het forum moeten trappen.

Want bedrog en gefoefel, op welke wijze ook, afleren, blijkt niet zo gemakkelijk.

Dat maar rap het gebruik van een digitale identiteitskaart en digitale ondertekening gemeengoed worden.
k zou natuurlijk ook kunnen eisen dat bij registreren op het forum enkel een standaard e-mailadres van één van de gekende providers gebruikt wordt, zoals daar is \voornaam.naam@skynet.be of @telenet.be.

Mvg.
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Technische Zaken