downtime

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

downtime

Berichtdoor macetaria » 20 nov 2010, 20:30

Het forum is deze middag (20 november) enkele uren offline geweest. Dank aan diegenen die een mail gestuurd hebben, ik heb het onmiddellijk hersteld (rond 19u15 - ik had mijn mails pas een half uurtje geleden gelezen).

Ik heb ook enkele mails ontvangen in de trand van 'is het nu weer van dat' etc. Aan deze mensen heb ik volgende boodschap:
Onozelaars :)

In het verleden is er idd een zware crash geweest en is er veel data verloren gegaan. Echter, sinds wij het forum technisch beheren (vanaf 20 Maart 2009) wordt alles dagelijks gebackupped en is er zo goed als geen downtime geweest. Er waren slechts enkele geplande interventies en aan paar kleine problemen (meestal zonder dowtime) die steeds erg snel werden opgelost.
Moest er toch een zware crash of probleem zijn kunnen we op korte tijd een versie van maximum 24 uur oud terugzetten. U kan dus gerust zijn, continuïteit is verzekerd.
macetaria
Site Admin

Re: downtime

Berichtdoor Blueflame » 20 nov 2010, 23:08

Inderdaad mensen: de situatie is nu totaal anders. Volledig dataverlies is nu onmogelijk. Of er moest een atoomoorlog uitbreken natuurlijk, maar dan heeft het geen belang meer denk ik.

Met hartelijke dank aan Macetaria en zijn team (en nog wat mensen) die de boel hier draaiende houden en dit op volledig vrijwillige basis, zoals alle skepp-medewerkers.

Met vriendelijke groeten,
Blueflame.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor macetaria » 04 maart 2011, 11:13

Zonet hebben we een kleine mankementje gehad aan de server (hardware). Het is binnen de 10 minuten hersteld maar ik had niet meteen gemerkt dat het forum er ook uit lag. Bij deze heb ik dit ook weer op gang getrokken.
Er is geen verlies van data.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Digit » 04 maart 2011, 11:27

Blueflame schreef:Met hartelijke dank aan Macetaria en zijn team (en nog wat mensen) die de boel hier draaiende houden en dit op volledig vrijwillige basis, ..... .

Dat kunnen we niet nadrukkelijk genoeg onderschrijven !!! En er meteen Blueflame bijnemen !! :D :D :D

Groetjes,

Digit
Wat is, IS !
Digit

Berichtdoor willem_betz » 06 maart 2011, 03:17

Hear ! Hear ! :D :D :D
Geloof je alle nonsens, of sommige niet? Hoe maak je het onderscheid?
De hevigste missionarissen en propagandisten voor kwakzalvers zijn vaak hun slachtoffers zelf.
willem_betz
Beheerder

Berichtdoor macetaria » 21 maart 2011, 18:43

21 maart 2011 - 17u43

Bedankt voor de complimenten. We hebben enkele minuten geleden de forumsoftware geüpdatet. Hiervoor heb ik het forum kortstondig moeten uitschakelen. Mijn excuses aan diegenen die net in het midden van een (wellicht zeer interessante) post zaten.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 21 maart 2011, 19:12

Macetaria,
heb je de ipcheck van "stopforumspam" er in kunnen steken of moet dat nog gebeuren?

Groetjes,

Blue.
Blueflame
Site Admin

Berichtdoor macetaria » 21 maart 2011, 19:20

Stopforumspam moeten we nog bekijken, hier was net geen tijd meer voor. Normaal bekijken we dit volgende week.
Eventueel kan je de captcha op recapcha zetten, wie weet werkt die beter en dan steunen we ook nog een goed doel.
macetaria
Site Admin

Berichtdoor Blueflame » 21 maart 2011, 20:02

De recaptcha kan niet geselecteerd worden.
We zullen dat elders verder bespreken, Macetaria.

Alvast bedankt voor de update!!

Groeten.

Blauwtje.
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Technische Zaken