Aanduiding nieuwe berichten kwijt bij het uitloggen

Broken links, browserproblemen, typfouten, ...

Aanduiding nieuwe berichten kwijt bij het uitloggen

Berichtdoor axxyanus » 28 aug 2008, 09:19

Normaal krijg je als je je aanmeld een aanduiding van subfora en topics waar nieuwe berichten inzitten.

Mijn indruk is dat als je je afmeld en er zijn nieuwe berichten die je nog niet gelezen hebt, dat je de aanduiding daarvan verloren bent. Dat is spijtig want daardoor is het minder gemakkelijk om bij te houden waar er nog berichten zijn die ik niet gelezen heb.

Zou daar iets aan te doen zijn?
Al mijn hier geuite meningen zijn voor herziening vatbaar.
axxyanus

Berichtdoor Blueflame » 29 aug 2008, 12:41

Axxyanus,

Ik begrijp uw punt. Je logt in, er is veel nieuws gepost, meer dan je verwacht had. Je hebt niet de tijd om alle nieuwe posts te lezen. Na bv. de helft log je uit. Wanneer je daarna terug inlogt, zie je die tweede helft van die posts niet meer als 'nieuw' vermeld staan. Dat is inderdaad soms een probleem. Dit veranderen behoort niet tot de standaard mogelijkheden van phpbb2. Het is dus niet zomaar een eenvoudige instelling.

Freethinker heeft daarvoor een oplossing. Nu heb ik even contact genomen met de Site Admin ( N-RICO ) van freethinker. Het is een zogenaamde 'mod'. Dat wil zeggen een script dat je kan toevoegen aan de bestaande scripts. Maar het is geen automatisch lopend script. Dat wil zeggen dat je nogal veel files handmatig moet gaan veranderen. Daar zitten steeds gevaren aan. Vooral bij een update van de software kan dit het update-proces behoorlijk in de war sturen. En laat ons nu net op het punt staan dat wij de software graag zouden willen updaten naar phpbb3. Of voor phpbb3 deze mod bestaat weet ik niet.
=>toevoeging : ik meen te begrijpen dat in phpbb3 dit wel kan ingesteld worden.

Dus laat ons zeggen dat ik voorlopig negatief moet antwoorden, maar dat ik uw verzoek niet vergeten ben en ook in de toekomst zal onthouden en in gedachten houden. Een voorlopige oplossing kan zijn om subforum per subforum te openen en naar de datum en het uur te kijken.

Mvg.
Nonsense is our core business
Blueflame
Site Admin

Keer terug naar Technische Zaken